Jump to content

PSX Extreme #145


Recommended Posts

Co do numeru to...policzylem strony, na ktorych znalazlem interesujace dla mnie informacje i wyszlo...niecale 30, na caly numer :huh: Ale te 30 stron daly mi sporo nowych informacji, wiec chyba lepsze to niz nic...

HIV -masz chlopie talent do pisania o grach wyscigowych. Nie jestem fanem gier tego gatunku, ale po tym co napisales o NFS Shift, zamierzam kupic ta gre. Twoja recka tak mnie nakrecila ^_^

Z niecierpliwoscia czekam na jakies informacje, wstepna recenzje (COKOLWIEK) gry Dragon Age Origins na ps3.

Pozdrawiam

 

 

Link to comment
a co do recenzji ogólnie (bo Batmana jeszcze nie ogarnąłem) - Myszaq, są jak najbardziej w porządku, zawsze przyjemnie mi się czyta i strzelam w ciemno, że moje zdanie nie ulegnie zmianie :D [bez wazeliny]

 

 

dzieks, dzieks, dostalem troche maili, zebym stylu nie zmienial.... i tu rysyje sie pytanie - co najbardziej drazni w moich tekstach, co jest do zmiany? czy moze nie zmieniac stylu, jedynie czasem za bardzo nie "ziomowac" (co akurat wg mnie nie ma specjalnie miejsca w recce Batmana)

Jeśli komuś przeszkadza twój styl to jego problem , zresztą i tak Twoje recenzje spoważniały przez te lata więc nie rozumiem o co całe to zamieszanie. Nie pytaj chłopie co jest do zmiany w twoim stylu bo piszesz to co ci dyktuje głowa ( a przez te lata przyznam , że dyktuje za.(pipi)iście ) nie kolo z forum. Wyluzuj Myszaq i pozdrów koleżankę z programu ;)

Edited by chris85
Link to comment
Plakaty A4, to porazka, albo duze, albo nie dawac zadnych.

 

Nr mam od dzisiaj, przegladalem na szybko, Lucek co zes do PE naskrobal? ;]

 

A, no recke Bat'a obczailem i Diablasty ma racje, hmmm od dluzszego czasu styl Myszy mnie inrytuje (no personal offence), przejadl mi sie, ze tak powiem. Marcinie Tellerze opamietaj sie!

 

 

A mozna jasniej... co jest nie tak... bo pomijajac zart na wstepie - recka Batmana nie nosi znamion jakiegos dziwnego stylu... co Ci nie pasi?

 

nie wiem jak psajko ale mi osobiście nie chce się tego czytać, nie sądzisz że obrzydliwym jest gdy tekst zniechęca? po co te kretyńskie wstawki "po co mu te uszy"??

(pipi)a mać, tak dla fazy je ma - zagadka rozwiązana, TADAAAAAAM!!!!!

jakbyś pisał na siłę, bez zapału, pewnie kręcenie tych tam 2+2 i co tam jeszcze robisz zajmuje ci tyle czasu że musisz poustawiać priorytety, zrozumiałe w 100%

chłopie, ja się z twojej recki nic nie dowiedziałem (w końcu się zmusiłem i całą przeczytałem), bardzo ładnie została wylana woda, plamka w kształcie nietoperka i nic więcej

zatrzymałeś się w miejscu jakiś czas temu, progres pisarski na poziomie zera arktycznego,

 

a co do Hiva, nie lubię ścigałek, chyba że takich "cegła na gaz i celuj przechodniów" ale jego teksty to przeczytałem od dechy do dechy, patrzaj Myszaq, u chłopa są emocje, czuć zapał i fascynację - kuźwa aż się chciało zagrać aby to poczuć, na szczęście ochota minęła;p

Link to comment

Ech, zdziwiłam się, bo w obydwóch kolporterach w Zduńskiej tylko okładki z Batmanem, a jak tak polowałam na Avatara. :( No nic.

 

Odrazu w oczy rzuciły mi się ciekawe konkursy. Zestaw Batmana - świetna sprawa. :] Drugi już mniej interesujący, ale fajnie, że są. :)

Aha, i na wstępie też powinnam pogratulować udanego debiutu (?) Łukaszowi. Świetny tekst, naprawdę dobrze się czytało. :*

 

Byłam ciekawa co tam Myszaq naskrobał, że tak ludzie się buntują .. iiii faktycznie. Żeby nie było, sięgnęłam po bardziej obiektywną opinię - mojego Taty. Który po przeczytaniu recenzji krótko skomentował - ''nie rozumiem nic, a nic z tego, zupełnie jakbym rozmawiał z naćpanym kolesiem''. Myślę, że ma w tym dużo racji, bo czytając czasami miewałam momenty, że nie wiedziałam o co Marcinowi chodzi. Uczepiłeś się tych kaftanów, lateksowego wdzianka, a zapomniałeś o stworzeniu w recenzji małego ''napięcia'' które naprawdę zainteresuje grą. Bo mnie naprawdę mało interesuje czy bohater nosi różowe majtki do szarych skarpetek. Stylistyka też niestety - na marnym poziomie. Źle się to czyta, ale miejmy nadzieję, że to przejściowe. :)

 

 

No i doszłam do królestwa Hiv'a - czyli listów. Czytam i czytam list od 14sto letniego Gracjana. MASAKRA! Dzięki, że to zamieściliście, macie plusa za poprawienie mi humoru dzisiaj. :)

 

Potem długo, długo nic. Numer faktycznie słaby, IMHO.

 

 

@genjuro - no, hot laska to będzie, jak wrzucę ten obrzydliwy plakat do pieca.

  • Upvote 1
Link to comment
Byłam ciekawa co tam Myszaq naskrobał, że tak ludzie się buntują .. iiii faktycznie. Żeby nie było, sięgnęłam po bardziej obiektywną opinię - mojego Taty. Który po przeczytaniu recenzji krótko skomentował - ''nie rozumiem nic, a nic z tego, zupełnie jakbym rozmawiał z naćpanym kolesiem''. Myślę, że ma w tym dużo racji, bo czytając czasami miewałam momenty, że nie wiedziałam o co Marcinowi chodzi. Uczepiłeś się tych kaftanów, lateksowego wdzianka, a zapomniałeś o stworzeniu w recenzji małego ''napięcia'' które naprawdę zainteresuje grą. Bo mnie naprawdę mało interesuje czy bohater nosi różowe majtki do szarych skarpetek. Stylistyka też niestety - na marnym poziomie. Źle się to czyta, ale miejmy nadzieję, że to przejściowe. :)

 

No ale Myszaty przeciez od zawsze tak pisze, taki "krejzi styl", kiedys bylem tez 16-o latkiem i mi sie podobalo aczkolwiek teraz juz mniej, z recenzji wiem niby co chcialem wiedziec ale czyta sie to nie fajnie. Z 2 strony jak zmieni styl co powiedza jego fani? Ech te rozterki...

Link to comment

Chciałem zwrócić uwagę, kto tam się tym zajmuje, że obecnomiesięczna prenumerata przyszła do mnie z tygodniowym opóźnieniem - czyli przed chwilą. Już myślałem, że skoro zamówiłem ją na początku sierpnia to nie obejmuje tego miesiąca i kupiłem sobie numer w kiosku, a tu nagle (pipi), dzisiaj przychodzi. Niby dzięki temu mam teraz obydwie okładki, ale tak czy tak niesmak pozostaje. Nieładnie.

Link to comment

<!--quoteo(post=1926386:date=22 08 2009, 22:19:name=Myszaq)--><div class='quotetop'>CYTAT(Myszaq @ 22 08 2009, 22:19) 1926386[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec--><!--quoteo(post=1926369:date=22 08 2009, 22:01:name=Psyko)--><div class='quotetop'>CYTAT(Psyko @ 22 08 2009, 22:01) 1926369[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->Plakaty A4, to porazka, albo duze, albo nie dawac zadnych.

 

 

nie wiem jak psajko ale mi osobiście nie chce się tego czytać, nie sądzisz że obrzydliwym jest gdy tekst zniechęca? po co te kretyńskie wstawki "po co mu te uszy"??

(pipi) mać, tak dla fazy je ma - zagadka rozwiązana, TADAAAAAAM!!!!!

jakbyś pisał na siłę, bez zapału, pewnie kręcenie tych tam 2+2 i co tam jeszcze robisz zajmuje ci tyle czasu że musisz poustawiać priorytety, zrozumiałe w 100%

chłopie, ja się z twojej recki nic nie dowiedziałem (w końcu się zmusiłem i całą przeczytałem), bardzo ładnie została wylana woda, plamka w kształcie nietoperka i nic więcej

 

NIe no k... jednej rzeczy nie zdzierze - nic sie z recki nie dowiedziales? Nic...? czlowieku, rece mi opadly.... bo wszystko jest o grze... o grafie, grywalnosci, muzyce, klimacie, przeciwnikach, o... wszystkim... jako mozesz mi tu pisac, ze sie NIC NIE DOWIEDZIALES?

 

a o uszach pisze, zeby nie zaczynac 100028 recenzji - wyszedl Batman, fabula jest taka, grafika jest taka... tylko zeby jakos inaczej zaczac... Cos mi sie Diabeu wydaje, ze jakos to tendencyjnie piszesz

Edited by Myszaq
Link to comment

Myszaq:

 

najlepsze teksty ma Hiv - bo on po prostu siada i pisze jak wyglada sprawa i co konkretnie mysli nt danego tytulu. watpie zeby on sie w ogole skupial na tekscie myslac w kategoraich - "jak napisac fajny tekst, dla czytelnika; zeby nie byl taki sam, i zeby czytelnik widzial ze ja umiem pisac, i ze ja sie znam" i inne fju bzdziu. patrzac z perspektywy czytelnika to guzik mnie obchodzi czy autor recenzji itd stara mi sie przypodobac bo chce poczytac o grze a nie o tym jak sie autor recenzji lansuje

  • Upvote 1
Link to comment
  • 4 weeks later...

Nie mam bladego pojęcia o czym Wy w ogóle chrzanicie. Recka Arkham Asylum jest przecież wypchana po brzegi konkretami (mnóstwo informacji na temat systemu gry, atmosfery i klimatu czy oprawy), w dodatku wcale niezgorsza stylistycznie, a te całe gadanie o sterczących uszach i innych dyrdymałach rażąco odbija się jedynie na pierwszym akapicie (który przecież służy tylko za wstęp). Myszaq jak to Myszaq, pisze w pokręcony sposób. Taki wypracował sobie przez te wszystkie lata styl i oczywiście nie każdemu musi się on podobać, chociaż dwóch rzeczy zdecydowanie trudno mu zarzucić, mianowicie sztampy i braku kunsztu pisarskiego. Jeszcze chyba nie zdarzyło się, żeby napisał nudną recenzję (przynajmniej ja takiej nie pamiętam), w dodatku taką z której NIC nie dałoby się dowiedzieć. I z pewnością taką recenzją nie jest ta omawiana.

 

Ogólnie dobra robota Myszaty, spłodziłeś kolejny tekst przez który będę zmuszony odchudzić swój portfel ;)

Link to comment

Myszaq jak to Myszaq, pisze w pokręcony sposób. Taki wypracował sobie przez te wszystkie lata styl i oczywiście nie każdemu musi się on podobać, chociaż dwóch rzeczy zdecydowanie trudno mu zarzucić, mianowicie sztampy i braku kunsztu pisarskiego.

 

Moim zdaniem sztampa, to w wypadku Myszaqa dosyć trafne określenie. Trzymanie się wciąż tego samego sposobu pisania, do innowacyjnych nie należy, prawda? Co do kunsztu się nie wypowiadam, ale kunszt, to mi się bardziej z np. Bułhakowem kojarzy.

Link to comment

Innowacją dla Ciebie byłaby kompletna zmiana stylu pisania? I co, chciałbyś żeby pisał jak kolejny Koso albo Butcher (żeby nie było, obu panom ze strony merytorycznej tekstów nie mam nic do zarzucenia)? Recki Myszatego są o tyle dobre, że pisane z jajem, to nie jest sam suchy tekst o tym, że grafika jest fajna, że scenariusz jest kiepski, że fajnie sie szczela. Koleś naprawdę potrafi swoim tekstem wciągnąć i jakby tego było mało, nieraz też mocno zaskoczyć (kto nie pamięta genialnej recenzji Hulka napisanej w pierwszej osobie? Czytając ją ze śmiechu prawie udusiłem się smarkami). Ja tu nie widzę sztampy. Widzę za to autentyczną przyjemność z pisania, zabawę z tekstem, kombinowanie jakby tu odejść od schematów i jednocześnie napisać profesjonalną recenzję dającą dokładny obraz danej gry. I za to, że koleś potrafi tak zmontować tekst jestem pełen podziwu.

Link to comment

Dla Ciebie, to jest wczucie się w klimat gry, a dla mnie niezrozumiała kakofonia słów (pisanych), zalewająca cenne miejsce w czasopiśmie. Być może nie mam tak rozwiniętej wyobraźni, by wczuć się w Hulka i smarkać razem z Tobą, ale ja tu się nie czepiam pomysłów, tylko ich realizacji, a to jest różnica. Pisanie w taki sposób(powiedzmy recki z pierwszej osoby) wymaga, nie tylko talentu, ale i miejsca. Zbudować atmosferę i klimat na zaledwie 1-2 stronach? Hmm... mistrz nad mistrze, w takim razie, a że jeszcze zdążymy się przy tym czegoś dowiedzieć na temat gry, to już w ogóle gile przy ziemii wiszą.

Link to comment

Dwie strony zdecydowanie wystarczą zarówno żeby zbudować atmosferę (ba, w przypadku Myszaq'a często wystarczy sam wstęp;) jak i w miarę dokładnie przekazać wszystkie ważne rzeczy o grze. Ty mi tu przypominasz o tej nowszej, dwustronicowej recce Hulka, a przecież jeszcze przy okazji poprzedniej części podobna recenzja miała jedynie pół strony (o ile dobrze pamiętam) i też się udało stworzyć zabawny i konkretny opis. Brak miejsca nie ma tu nic do rzeczy, tekst może i mieścić się na 6 stronach i też możesz gówno się dowiedzieć. To już tylko i wyłącznie od autora, jego zdolności pisarskich oraz wyobraźni zależy jak dobrze wykorzysta miejsce na recenzję.

 

Mysza mistrzem nad mistrzami? Aż tak to raczej nie, ale bardzo dobry recenzent na pewno. Jeden z najlepszych jakie miało PE.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.