D.B. Cooper 3 062 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 600zl za rozrzad tuleje, pudeszke silnikowa, palec zaplonowy nowy olej z filtrem jak za tyle elementów to wydaje mi się pół darmo? bardzo tanio jeszcze w tym jest "robota"mechanika. uszczelnienie maglownicy 300zl ale musialbym wymontowac i im dostarczyc a pompe mozna na allegro za 50zl kupic gadałem z typem sprzedajacym pompe i powiedzial ze za 150zl moze mi sprzedac caly komplet od wspomagania, maglownice, pompe, 2 przewody i zbiorniczek o_o wszystko szczelne i w dobrym stanie wymontowywane z niemieckich audi i mowil, ze nie oplaca sie regenerowac ku,rwa to brzmi zbyt dobrze zamawiaj, jeszcze tylko to i będzie lalka. Cytuj Odnośnik do komentarza
Tommo 1 003 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 aha i jeszcze hamulce do zrobienia, z 5k km moge jeszcze pojezdzic aczkolwiek zalecałby wymiane klockow i tarcz przed zima Cytuj Odnośnik do komentarza
D.B. Cooper 3 062 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 nie rób, pojeździsz trochę i sprzedasz z zyskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza
Tommo 1 003 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 zamknij morde ok Cytuj Odnośnik do komentarza
D.B. Cooper 3 062 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 naucz się parkować beka z ciebie typie bez prawka Cytuj Odnośnik do komentarza
Tommo 1 003 Opublikowano 19 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 19 Czerwca 2015 a na ch,uj mnie prawko jak pod domem stoi auto ekskluzywnej marki audi? zara jem kolakcje wrzucam płytke z pakito i jade uprawiac wozonko po miescie tylko aby nie za dlugo bo zostala mi w bance resztka plynu od wspomagania 3 Cytuj Odnośnik do komentarza
Mustang 1 718 Opublikowano 27 Czerwca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 27 Czerwca 2015 Mam w końcu swoje auto, Grande Punto z 2006. Kombinowałem z innymi opcjami, ale wróciłem do najbardziej oczywistej. Zacznę od początku. Punto, o którym wspominałem już nieraz na forum, jest w rodzinie od początku. Rodzice kupili je nowe, byłem zresztą w salonie kiedy je zamawiali. Do zeszłego roku jeździła nim regularnie mama, która teraz przesiadła się do nowego Yarisa. Fiat miał być sprzedany, ale potrzebowałem samochodu żeby dojeżdżać do pracy w wakacje, a potem na uczelnię. Tak naprawdę korzystałem więc z Punto niemal codziennie od roku, a nieregularnie od zrobienia prawka dobre 5 lat temu. Dlaczego cały czas chciałem coś innego? No cóż, jak już kiedyś pisałem, Fiat ma silnik 1.2 o mocy 65 włoskich mustangów koni, przez który największą wada samochodu są mizerne osiągi, co jest nieco problematyczne dla fana motoryzacji i miłośnika jazdy autem. To świetny silnik na miasto. Auto nie muli przy ruszaniu, pozwalając na dynamiczne starty spod świateł, a potem przyspiesza sprawnie mniej więcej do 90. 110 jeszcze utrzymuje zupełnie spokojnie, dalej zaczyna robić się głośno. Problem: jeżdżę więcej autostradami niż w mieście, a czasem nawet wyskoczę do Niemiec, gdzie chętnie trzymałbym się lewego pasa. Wolałbym mieć do dyspozycji chociaż te 100 koni, a najlepiej w okolicy 200, no ale to jak wyrobię sobie zniżki na ubezpieczenie. Rodzicie nie zamierzali oddawać mi Fiata za darmo (no wtedy to wiadomo, darowanemu koniowi), ale zaproponowali cenę poniżej wartości rynkowej. Ja z kolei wymyśliłem, że wydam nieco więcej na samochód z podobnego rocznika, ale o klasę większy i najlepiej z benzynowym 1.6. Co oglądałem, to za chwilę, teraz przyznam od razu, ze po długim wahaniu zdecydowanym się ograniczyć budżet motoryzacyjny i odkupić Punto, akceptując na razie jego niedostatki mocy, przynajmniej póki nie będzie mnie stać na coś zdecydowanie lepszego. Oczywiście robię to głównie ze względów praktycznych, gdyż nie wybrałbym tego modelu z tym silnikiem kupując samochód od kogoś innego. Ale w moim przypadku z jednej strony miałem niską cenę, z drugiej absolutną pewność co do egzemplarza. Kolejny aspekt jest taki, ze Grande Punto to całkiem nowoczesny samochód. W końcu w zmodernizowanej formie nawet dziś stoi w salonach Fiata i Opla. Właściwości jezdne są świetne, nawet jeśli układ kierowniczy ma nieco za mocne wspomaganie. Samochód jest bezpieczny, równie przestronny co starsze kompakty, ma dobrze działającą klimatyzację (no ale bez niej bym go nie zatrzymał), a po dokupieniu kabelka nawet wejście AUX z oryginalnego radia. Składany kluczyk, centralny z pilotem, brakuje mi tylko sekwencyjnych szyb i tempomatu. Czyli nie jest to w żadnym wypadku stereotypowy mały, badziewny samochód na pierwsze auto. Ponadto po przeczytaniu licznych opinii z wielu źródeł, wychodzi, że silnik 1.2 to jedna z bardziej bezawaryjnych konstrukcji w ogóle. I rzeczywiście, na razie psuły się liczne drobiazgi, ale odpukać nic poważnego. Poza tym swoja słabość odkupuje w pewnym stopniu niskim zużyciem paliwa. Na autostradzie jest z klimą silnik ma już ciężko, ale i tak średnio komputer pokazuje mi 6,4. Przy 90 pali śmiesznie mało. Dobra, teraz o całej zabawie z oglądaniem używek. Kolejność mniej więcej chronologiczna. Wyliczam tylko auta, którymi jeździłem. Focus 2 1.6 TDCi 90 komis Chciałem sprawdzić, czy Focus jest tak udany jak wszędzie piszą. Po drodze z pracy zajrzałem do komisu i sprawdziłem tego diesla. Focus jako model zrobił na mnie dobrze wrażenie, ale tego silnika i tak nie chciałem (wolałem nie pakować się w zajechane diesle), a egzemplarz strasznie brudny w środku, po palaczu. Tak naprawdę to z przyjemnością wysiadłem.Mégane 2 polift 1.6 110 komis Tego samego dnia zlokalizowałem też Megi w dogodnym miejscu. Spory przebieg, dołożony gaz, którego nie chciałem. bardziej chodziło o przymiarkę do modelu. Wypadło nieźle: samochód dynamiczny i cichy. Uznałem, że mogę brać podobne auta pod uwagę.Mégane 2 polift 1.6 110 komis Inne Mégane, tym razem z symbolicznym przebiegiem (55k) i w bogatej wersji. Przejechałem się kawałek żeby je zobaczyć. Nareszcie zadbany samochód mimo niewielkich zadrapań. Szkoda, że mimo tego złuszczyły się uchwyty drzwi, co jest typowe dla modelu. Górna granica mojego pierwotnie zakładanego budżetu. Naszły mnie wątpliwości, czy warto jest jednak tyle wydawać na 10-letni samochód, a w szczególności na Mégane, w którym prędzej czy później padnie pewnie KZFR. Focus 2 1.6 Ti-VCT priv Model i silnik, które najbardziej mnie przekonywały. Egzemplarz taki sobie. Brakowało zaślepek alusów i osłonki schowka na podszybiu. Właściciel nie umiał otwierać maski, a jak z moją pomocą otworzył, znalazłem tam dziwny patent, kostkę do kibla owiniętą w damskie pończochy. Samochód dalej czeka na właściciela, tym razem sporo tańszy, bo do wymiany jest katalizator. Bora 1.6 102 priv Bora dziwnym trafem zawsze mi się podobała (no dobra, takim trafem, że w dzieciństwie znałem na pamięć jej katalog). Ten egzemplarz wydawał się bardzo fajny i na pewno był lepszy niż 90% sprowadzanych do Polski. Przebieg nieco ponad 100k. Pierwszy właściciel - starszy gość, miał klaser z fakturami z ASO, łącznie z papierami zakupu nówki w pobliskim salonie. Samochód garażowany i niemal bez skazy. Wersja podstawowa, ale z elektryką i klimą manualną. Szczerze mówiąc, to był wspaniały egzemplarz w 2009, kiedy facet wymienił rozrząd, a później kupił nowego Citroena C3. Przez ostatnie 6 lat jeździł już okazjonalnie bez wymian oleju i robienia czegokolwiek, a po ostatniej zimie jak sam przyznał nie umył podwozia. Badanie techniczne wykazało postępującą korozję elementów zawieszenia i wydechu, więc niestety, ale wiek 15 lat powoli się ujawniał. Astra H 1.9 CDTI 120 komis Chciałem obejrzeć Astrę, a w dogodnych dla mnie lokalizacjach były tylko diesle. W tej nie wiem w jaki sposób poprzedni właściciel tak odrapał konsolę środkową. Skrobał lakier z nudów w korku? Ale silnik świetny, kompletnie inna bajka. Punto w tej wersji muszą pięknie śmigać w porównaniu z moim. Clio 3 1.4 98 komis Czemu nie Clio z udanym i całkiem mocnym 1.4? Miał być samochód z klimą, ale klimy brak. Sprzedawca zawodowiec: "Po co panu klima, sam nigdy nie korzystam". No dobra, sprawdzę pod kątem modelu i silnika. Clio jako Clio ujdzie, silnik zbiera się nieco lepiej niż 1.2 z GP, ale szału nie ma. Płacić sporo więcej? Nigdy. Mégane 2 polift 1.6 110 priv No tutaj to jechałem na pewno kupić. Dlatego wspominam, choć ostatecznie nawet nie wsiadłem. Najlepsza okazja jaką widziałem przez miesiące regularnego przeglądania ogłoszeń. Piękny egzemplarz, wystawiony przez właścicielkę dużo poniżej ceny rynkowej, bo do wymiany były tarcze (jakby to był jakiś szczególny problem). Dzień po publikacji ogłoszenia właścicielka miała czas od 13. Przyjechałem o 13:20 i podpisywała już umowę z kimś innym. Głupio zrobiła z tą ceną, bo mogła spokojnie wziąć dużo więcej. Oczywiście auto jest znowu na sprzedaż, tym razem za znacznie wyższą kwotę. Focus 2 1.6 Ti-VCT komis Druga przymiarka do benzynowej Foki, już trochę od niechcenia. Zadbane i czyste kombi, przebieg 138k i 10 lat. Czyli starszy i z większym przebiegiem niż moje GP, a przy tym droższy. Przekonywała gwarancja na 3 miesiące, mniej przykomisowy warsztat. No dobra, ale po co mi teraz kombi? Jakby to był hatchback, to może bym kupił, ale kombi zdecydowałem się odpuścić. A potem kupiłem Punto. Wkleję niebawem jakieś foty i krótki opis jak ogarnę auto do końca. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza
Janusz Gamingu 1 848 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 (edytowane) Gratulacje zakupu. Ja siliłem się na zapierdziane przez Habiba lanserskie audi zza granicy a skończyło się na krajowej Astrze III z końcówki 2010 roku. Silnik - drapieżne 1.4 benzyna i... jestem zadowolony. Nadwozie co prawda uniseks, silnik to ewidentnie -20 do długości pały, ale i tak cieszy. Wewnątrz pachnie prawie nowością, lakier poza drobnymi zadrapaniami też bajka no i co najważniejsze mam niespełna 5 letnie auto poniżej połowy ceny wspomnianego a4. Tankuję, jadę i mam w (pipi)e. Edytowane 28 Czerwca 2015 przez Yeah Bunny Cytuj Odnośnik do komentarza
Tommo 1 003 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 spalilem kozak audica nie ekonomiczna jazda w miescie 12l na 100, dobry wynik jak na 2.0 silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza
Janusz Gamingu 1 848 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 Coś więcej o silniku? Cytuj Odnośnik do komentarza
Tommo 1 003 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 Dwulitrowa, czterocylindrowa jednostka wolnossąca o mocy 90 Km i momencie obrotowym wynoszącym tylko 148 NM Cytuj Odnośnik do komentarza
krupek 15 474 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 90 KM? Ty chcesz tym wrażenie na dupach robić? Przecież one nawet mokro nie będą miały jak przyspieszysz... Cytuj Odnośnik do komentarza
Janusz Gamingu 1 848 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 (edytowane) Brzmi jak 80tka. Spalanie spalanie ujdzie jeśli dostała swoje. Edytowane 28 Czerwca 2015 przez Yeah Bunny Cytuj Odnośnik do komentarza
Tommo 1 003 Opublikowano 28 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 28 Czerwca 2015 90 KM? Ty chcesz tym wrażenie na dupach robić? Przecież one nawet mokro nie będą miały jak przyspieszysz... gurwa typie dobra rura jak depne na benzynie czaisz? Cytuj Odnośnik do komentarza
balon 5 323 Opublikowano 29 Czerwca 2015 Udostępnij Opublikowano 29 Czerwca 2015 Witamy kolejnego rycerza na Punto rumaku ! Cytuj Odnośnik do komentarza
WisnieR 2 698 Opublikowano 2 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 Wymieniłem dziś sprężyny w E36 z H&R -40/-20 na standardowe. Jak się teraz jeździ to nie wierzę! Jak w C5 się czuje. Nie wiedziałem, że ten samochód może być taki wygodny Wszystkich "fanów" gleby pozdrawiam. Udanego parkowania i jazdy po polskich drogach. Przy okazji zmieniłem też sworznie wahacza z tulejami. Płynie jak łódz po miękkich falach. Tylko teraz czas na geometrie bo kiera od razy krzywa i znosi. Cytuj Odnośnik do komentarza
Mustang 1 718 Opublikowano 2 Lipca 2015 Autor Udostępnij Opublikowano 2 Lipca 2015 No też zrobiłem geometrię z przodu, bo przy jeździe prosto musiałem lekko skręcać kierownicę. Niby dało się jeździć, ale czemu nie poprawić. Cytuj Odnośnik do komentarza
WisnieR 2 698 Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Jaka koza. Cytuj Odnośnik do komentarza
Infidel 218 Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Ale to okropnie wyglada Cytuj Odnośnik do komentarza
WisnieR 2 698 Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 (edytowane) Nie wiem jak mogli po zlozeniu tego modelu powiedziec - tak, dobrze to wyglada. Mi tez sie nie podoba ale chyba juz wyroslem. Auto ma mi sluzyc, a nie ja jemu. Teraz jest mieciutko. Edytowane 3 Lipca 2015 przez WisnieR Cytuj Odnośnik do komentarza
Infidel 218 Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 A masz oryginalny wymiar opony? Moze troche za malo balona jest, choc to i tak niewiele by zmienilo Cytuj Odnośnik do komentarza
Lucek 4 417 Opublikowano 3 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 3 Lipca 2015 Moze troche za malo balona jest, choc to i tak niewiele by zmienilo Tak z 3 razy więcej Cytuj Odnośnik do komentarza
WisnieR 2 698 Opublikowano 4 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 Sama felga 17" to już nie jest oryginalny rozmiar - tylko dla M3, a opony 225/45 chyba tym bardziej też nie Zamierzam i tak jak się skończa wymienić felgi na 16". Nie polecam Uniroyalów Rainsport 2 - tak hałasują, że czasami pasażerów głowa boli. Ogólnie robie z mojego 328 dziadkowóz. Szukam nawet bagażnika dachowego 1 Cytuj Odnośnik do komentarza
balon 5 323 Opublikowano 4 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 Moze troche za malo balona jest, choc to i tak niewiele by zmieniloTak z 3 razy więcej Cytuj Odnośnik do komentarza
Pajda 2 282 Opublikowano 4 Lipca 2015 Udostępnij Opublikowano 4 Lipca 2015 Jaka koza. Spokojnie sprężyny się jeszcze ubiją. Moja Alfa na nowych sprezynach wyglądała jak crossover Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.