Skocz do zawartości

PSX Extreme 178


Rekomendowane odpowiedzi

Dobrze i rzeczowo napisany aczkolwiek przy końcu trochę treści ni z gruchy ni pietruchy, Takie przeskakiwanie z jednej myśli do drugiej i z powrotem. Trochę to zakrzywia spójność tekstu ale ogólnie jest ok.

 

Heh Farmer bo tu już moje ADHD wymknęło się spod kontroli;) Postaram się następnym razem dokładniej uczesać swoje myśli;)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Okładka za(pipi)ista. Minimalizm, poważny Max, zero zbędnych napisów typu "pierwsi w Polsce"

Ktoś tam czasem napisze, czemu u góry są te PS3, X360...itd., czy nie można to całkowicie to wywalić.

Wyjaśniam, domyślając się: nazwa PSX Extreme kojarzy się tylko z konsolą PlayStation. I stąd te dopiski, abyśmy wiedzieli że jest i coś o Xboxie czy Wii:).

A tak BTW, ciekawe ile nowych Czytelników wie co w ogóle oznacza ten skrót PSX?

 

O to trzeba pytać nowych czytelników :). Co do okładki - staramy się utrzymywać ten styl (czasami zdarzą się jakieś napisy, ale, jakby to ująć, okładkę spod nich widać :)), chociaż jak zauważycie po najnowszym felietonie Butchera, jesteśmy raczej w mniejszości - gro pism, mam na myśli tutaj prasę zachodnią, z okładek często robi "spis treści". Ale takie coś też rozumiemy - okładka to okładka, czasami potrafi przyciągnąć wyglądem, czasami kilkoma tytułami gier, które na niej się pojawią.

 

W "co nowego?" zabrakło mi jakiegoś kalendarza z premierami, abym wiedział na co odkładać kasiorę. Numer czerwcowy, to miło jakby znajdował się spis premier na wszystkie platformy, na czerwiec. Te wywiady z ludźmi z branży, czy teksty Zgredów/Czytelników o ulubionej książce/filmie/muzie, to trafiony pomysł.

 

Było, zniknęło, ale pomyślimy nad tym, żeby wróciło. Kluczowa jest kwestia przemyślenia tego pod kątem merytoryczno-graficznym.

 

Playtest Steel Batalion + wywiad/LP3. Kurde, długie to takie i jakoś mnie nie zaciekawiło. Pisałem zresztą o tym w poprzednim poscie. Nie wiem, ale zapowiedzi powinny być krótkie. Kiedyś gdy nie było Internetu były jedno-dwuzdaniowe newsy. To się szybko czytało i po chwili wszystko wiedziałem:). I tak o grze jeszcze będe czytał w recenzji, zrentgenie. Nie wiem, czy w ogóle przeciętny Czytelnik widzi różnice między ogranym kodem alpha/beta/demkiem, a wyjazdem do developera...

 

Jedna uwaga - zapowiedź to zapowiedź, tutaj piszesz o playtestach. Gdy masz już okazję pograć, to chcesz opisać możliwie najwięcej (plus jeszcze opcja z wywiadem) z tego, co udało Ci się zobaczyć, w co zagrać. Zapowiedzi są zazwyczaj stronicowe.

 

Dalej jest hyde park, w którym wszyscy po napisaniu Hyde Parku idą na rower, albo puszczać latawce:). Czemu Hiv się tu nie wypowiada? Czy to Ferrari w tle za Patrycją Lokówą to Lokiego? :)Loki, czemu wrzuciłeś swojego dzieciaka w takiej dziwnej, pokręconej minie? :(

 

HP to HP - pisze kto chce, o czym chce :).

 

Tekst o bootlegach podejrzewam że zainteresuje może z 5% czytających PE. Co do tekstu, Autor napisał że tylko oryginały mają wpisany rok na tylnej okładce. Chyba nie wszystkie płyty. Mam sporo płyt (raczej oryginały, bo z Media Markt), które nie mają wpisanej daty nagrywania. Ok, mniejsza z tym.

 

Taki urok :). Tekst daliśmy, licząc, że zaciekawi jakieś grono osób - to nasze zadanie, aby zbalansować dany numer, żeby nie było tylko o temacie A czy B, aczkolwiek tematu numeru z tego nie robiliśmy. A co do numeru na okładce - autor zostawiał namiary na siebie, można dopytać.

 

A teraz plusy:

Zatrudnienie Romka była świetnym pomysłem. Kiedy Ściera ogłosił na PPE.pl niusa o zmianie wydawcy i mieliśmy wybierać co do wymiany, to napisałem "grafik z prawdziwego zdarzenia". Romek jest takim grafikiem. Ktoś się śmiał, że robił w Bravo. Ale żeby robić w bravo też trza mieć jakieś swoje portfolio.

 

Nie chwal tak Romka, bo potem jak coś zrobi, to ciężko nam dorzucić jakieś uwagi ;).

 

Dalej po wszelkich reckach, mamy Kinematografię. Kuba spisał się na 6. Najpierw Mario, Mortal, teraz Street Fighter, strzelam że w nast. numerze będzie Tomb Raider, albo Resident Evil? Czytając tą całą Kinematografię, zastanawiam się skąd autor ma taką bogatą wiedzę nt. tego co pisze. Musiał sporo się natrudzić szukając tych informacji gdzieś na necie.

 

Zapowiedź numeru już niebawem, ale chyba mogę zdradzić, że z Tomb Raiderem trafiłeś.

 

 

Powrót do przeszłości... ech znowu nie Ps2:)... szkoda że dalej są takie małe ikony "screeny" z gier, a i w jakimś dłuższym np. 3-stronicowym temacie, przydałaby się opcja: 'Dotychczas w PSX Extreme opisaliśmy (i tu spis konsol/numerów).'

 

Od końca - taki indeks konsol możliwe, że pojawi się w ostatniej odsłonie (wtedy będzie PS2, wtedy też będzie na pewno więcej stron :)). Screeny - miejsce nie pozwala. Ale tutaj jakiś pomysł na to mamy - jeszcze nie w tym numerze, ale może na sierpień się uda.

 

Dalej mamy teksty retro, nie wiem ale "O co chodzi jakby" to opis fabuły wszystkich części, a przez "pryzmat serii" to opis oprawy AV, innowacji jakie weszły w serię. Nie można tego połączyć? Przykładowo zostawić "O co chodzi jakby?" opisując fabułę, ale wrzucić tam tabelę z "przez pryzmat serii", opisującą oprawę, grywalność itp. Można ją nieco powiększyć i napisać coś więcej, tak żeby nie było tylko po jednym zdaniu.

Działy wydają się podobne, a jeszcze obok jest "to było grane". Za dużo tego - połączyć te dwa i zostawić "to było grane", które jest ciekawe. Zawsze tam pełno tych cytatów, jakby to Roger robił wywiad z tymi osobami :). Zawsze mnie to ciekawiło, Roger, skąd bierzesz te cytaty?

 

Roger ma znajomości ;). Co do działów - trochę racji, ale nie do końca. Pryzmat to często skrótowy opis kolejnych częsci pod kątem np. wprowadzanych zmian vide Ghost Recon w czerwcowym numerze. Natomiast OCCHJ traktuje o fabule. Np. taką Fifę spokojnie w Pryzmacie opiszesz, ale w OCCHJ niekoniecznie.

 

Kącików nie czytam, w sportowym widzę retro opisywanie staroci. W ogóle są przeplatywane felietonami. Niech te kąciki będą blisko siebie.

 

O tym dyskutowaliśmy w styczniu - to po częsci kwestia makiety i pomysłu na nią - lewe strony felietony, prawe kąciki.

 

Co do felietonów, lecimy od końca:

Butcher - zgadzam się z Tobą w 99% z tym co tam napisałeś. Świetny tekst, takie samo mam zdanie na ten temat, ale ja bym tak tego nie napisał :). Z końcówką się jednak trochę nie zgadzam, wydaje mi się że dzieciaki dalej powinny tak samo być uczone/męczone np. przez wkuwanie niepotrzebnych wierszyków na pamięć, a nie jeszcze bardziej się rozleniwiać. My przez to jakoś przeszliśmy i żyjemy. Za 10-20 lat może już nie być recenzentów w takim razie, bo nikt nie będzie potrafił sklecić zdania.

Monika - <3.... :). Czy Monika nie może pisać jakichś recenzji na Androida/iOSa, handheldy, networki? Każdy jej art to pisanie o babkach i boję się że tematów nie starczy, a nie chciałbym żeby za kilka numerów nie było jej kącika.

Mazzi - jego art wyróżnia się od pozostałych (którzy piszą własne zdanie na dany temat), gdybym czytał komuś na głos, to ktoś pomyślałby że to jakiś tekst z Discovery :)

 

Już Moniki w tym głowa, żeby utrzymała swoje miejsce na łamach PE.

 

Region filmowy: Dobrze że znaleźliście kogoś do tego działu. Zresztą w ogólę ta "kinematografia" Kuby, to strzał w dyche.

Aha, to ocenianie dodatków możecie usunąć. Film ma 6, a dodatki 9, to przecież nie kupię specjalnie dla dodatków tego filmu.

Region filmowy... no właśnie - u góry takie czerwone tło, "region filmowy"... nie lepiej to zmienić na "kącik filmowy", albo "kącik kinomana". I w takim samym stylu zrobić kącik rpg, kącik wyścigowy, a nie wrzucać je do działu hardcore. Fajnie jakby kąciki miały tą samą szatę graficzną co region.

---

Dalej mamy stopkę (uff padam już po tym wall of text). Aleja Zasłużonych, a tam jakiś Esiek? Who is Esiek? Mashter tak samo, za krotko robił żeby się wpisać w Aleje zasłużonych. Już lepiej widziałbym tam np. Shive, mimo Waszego konfliktu. No, teraz to już nie Waszego :). Playmana tak samo tam dopisać. Za to skasować Michała Walkiewicza który już do Was nie skrobie.

 

Stopkę odświeżymy (ta, którą ostatnio zmienialiśmy, była w starej wersji dość długo), a co do Regionu - tutaj na razie zmian nie planujemy. Oceny 9 za dodatki może nie skusi, ale jak film ma 7 i np. ocenę 9 za dodatki - może to kogoś przekonać. Oceny są oddzielone, więc raczej nikt się nie pomyli.

Odnośnik do komentarza

Szczerze mówiąc numer odpychający, kiepski, taki... niezainspirowany.

 

With that being said, muszę pochwalić Okiem Maniaka. Felieton napisany z głową, trzeźwo, zawierający własne PRZEMYŚLENIA. Resztę tekstów czyta się tak, jakbym już je gdzieś widział w internecie, co prędko prowadzi do nudy. Także, no, brawo Butcher.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza

Dopiero ukończyłem czytanie pisma. Ogólnie numer średni. Brak relacji z E3 to trochę słabe po jaką cholerę zmienialiście cykl wydawniczy? 3-stronnicowa zapowiedź crapa Steel batalion? Rozbo gdzie ty miąłeś oczy oceniając go na 7+? Ale rozumiem - sponsorowany wyjazd, obiadek, więc nie wypadało inaczej. Na dodatek całość pisze Rozbo, którego żarty sa tak wymuszone i sztywne, ze przeważnie odechciewa sie tego czytać. Najgorszy nabytek PSX Extreme jak dla mnie. Na pewno jest jednak lepiej niż w zeszłym roku, gdy zdecydowałem się skasowac konto na tym forum po 3 latach. Ale to już zasługa starego grafika.

 

Lecimy dalej: czemu nie ma Zgrentgenów? Tyle gier powychodziło a tu dalej cisza. I czemu recenzji Dragon Dogma nie pisał Zax. Nie mam nic do Kaliego, ale od kiedy jest on ekspertem od gier RPG. kali recenzuje slashery, Kali recenzuje bijatyki, Kali recenzuje strzelaniny, kali recenzuje przygodówki, kali recenzuje strategie, kali recenzuje wyścigi. A znacie przysłowie, że jak ktoś jest od wszystkiego to jest do niczego?

 

Numer ratuje ciekawa publicystyka. O dziwo pornografie chciałem zjechać po zobaczeniu tytułu, za kolejny, sztampowy tekst o erotyce jakich wiele ale okazało sie że spojrzenie na temat było świeże i nawet zaciekawiłem sie kilkoma filmikami :)

  • Minusik 2
Odnośnik do komentarza

Dopiero ukończyłem czytanie pisma. Ogólnie numer średni. Brak relacji z E3 to trochę słabe po jaką cholerę zmienialiście cykl wydawniczy?

 

Lecimy dalej: czemu nie ma Zgrentgenów? Tyle gier powychodziło a tu dalej cisza.

 

Cykl wydawniczy - yyy, a gdyby był stary cykl, to co? Numer czerwcowy wyszedłby wtedy ok. 20 maja, więc raczej trudno byłoby o relację z targów, które odbyły się w dniach 5-7 czerwca. Natomiast numer lipcowy wyszedłby ok. 20 czerwca, czyli też z dwutygodniową obsuwą po targach. Obszerna, 41-stronicowa relacja będzie w najnowszym numerze, który już od środy w sprzedaży. Fakt, że jesteśmy później niż zwykle, to na pewno zmiana, ale na darmo to nie poszło, bo niektóre zapowiedzi uzupełniliśmy w ostatniej chwili o najnowsze informacje.

 

Zgrendgeny - będą, na pewno wrócą już od numeru sierpniowego (w tym najbliższym większość pisma zdominowała relacja z E3).

 

Korzystając z okazji, informuję, że zapowiedź lipcowego numeru pojawi się z poniedziałek w godz. 9-10. Numer w sprzedaży od 4 lipca (środa).

Odnośnik do komentarza

Dopiero ukończyłem czytanie pisma. Ogólnie numer średni. Brak relacji z E3 to trochę słabe po jaką cholerę zmienialiście cykl wydawniczy? 3-stronnicowa zapowiedź crapa Steel batalion? Rozbo gdzie ty miąłeś oczy oceniając go na 7+? Ale rozumiem - sponsorowany wyjazd, obiadek, więc nie wypadało inaczej. Na dodatek całość pisze Rozbo, którego żarty sa tak wymuszone i sztywne, ze przeważnie odechciewa sie tego czytać. Najgorszy nabytek PSX Extreme jak dla mnie.

 

Chętnie powiem Ci gdzie miałem oczy. Patrzyłem na grę z ogromnym potencjałem i całą masą fantastycznych pomyłów, na które pokolenie developerów CoD po prostu nie miałoby jaj, żeby się odważyć. Patrzyłem na grę ambitną, stawiającą na ogromny poziom immersji. Niestety, całość została pogrzebana przez sterowanie. Twórcy nie dali rady z Kinectem i z tego co widzę, jest to decydujący zarzut pojawiający się w większości recenzji.

 

Na koniec mojej zapowiedzi wyraźnie zaznaczyłem, że od ostatecznej efektywności działania kontrolera zależeć będzie czy SB:HA odniesie sukces, czy też będzie porażką. W tym przypadku był to wóź albo przewóz. Natomiast swoją wstępną ocenę oparłem na tym co dostałem do dyzpozycji- pierwsze kilka misji, świetny klimat gry, mnóstwo zaskakujących patentów, których pomysłowość wykraczała daleko poza sztampę. No i kontroler, którego efektywności w warunkach prezentacji nie dało się obiektywnie ocenić (mała salka napakowana ludźmi kręcącymi się w kółko), o czym była mowa w wywiadzie. Szczerze mówiąc nie wstydzę się tego tekstu ani trochę. Gdybyś zagrał w tę grę (a pewnie i tak nie zagrasz), szybko przekonałbyś się jak cienka granica oddzielała w tym przypadku crap od czegoś wyjątkowego...

 

I jeszcze specjalnie dla Ciebie, jeden z moich czerstwych i wymuszonych żartów - na wyjeździe obżarłem się jak świnia, Capcom woził mnie limuzyną po Hamburgu, obdarował press packiem w postaci 3 tabletów (bo dla rodziny....), zaś piękne laski robiły mi pedicure, gdy spisywałem moje wrażenia z gry. Ech...

 

Pozdro

Edytowane przez Rozbo
  • Plusik 5
Odnośnik do komentarza

Dopiero ukończyłem czytanie pisma. Ogólnie numer średni. Brak relacji z E3 to trochę słabe po jaką cholerę zmienialiście cykl wydawniczy? 3-stronnicowa zapowiedź crapa Steel batalion? Rozbo gdzie ty miąłeś oczy oceniając go na 7+? Ale rozumiem - sponsorowany wyjazd, obiadek, więc nie wypadało inaczej. Na dodatek całość pisze Rozbo, którego żarty sa tak wymuszone i sztywne, ze przeważnie odechciewa sie tego czytać. Najgorszy nabytek PSX Extreme jak dla mnie.

 

Chętnie powiem Ci gdzie miałem oczy. Patrzyłem na grę z ogromnym potencjałem i całą masą fantastycznych pomyłów, na które pokolenie developerów CoD po prostu nie miałoby jaj, żeby się odważyć. Patrzyłem na grę ambitną, stawiającą na ogromny poziom immersji. Niestety, całość została pogrzebana przez sterowanie. Twórcy nie dali rady z Kinectem i z tego co widzę, jest to decydujący zarzut pojawiający się w większości recenzji.

 

Na koniec mojej zapowiedzi wyraźnie zaznaczyłem, że od ostatecznej efektywności działania kontrolera zależeć będzie czy SB:HA odniesie sukces, czy też będzie porażką. W tym przypadku był to wóź albo przewóz. Natomiast swoją wstępną ocenę oparłem na tym co dostałem do dyzpozycji- pierwsze kilka misji, świetny klimat gry, mnóstwo zaskakujących patentów, których pomysłowość wykraczała daleko poza sztampę. No i kontroler, którego efektywności w warunkach prezentacji nie dało się obiektywnie ocenić (mała salka napakowana ludźmi kręcącymi się w kółko), o czym była mowa w wywiadzie. Szczerze mówiąc nie wstydzę się tego tekstu ani trochę. Gdybyś zagrał w tę grę (a pewnie i tak nie zagrasz), szybko przekonałbyś się jak cienka granica oddzielała w tym przypadku crap od czegoś wyjątkowego...

 

I jeszcze specjalnie dla Ciebie, jeden z moich czerstwych i wymuszonych żartów - na wyjeździe obżarłem się jak świnia, Capcom woził mnie limuzyną po Hamburgu, obdarował press packiem w postaci 3 tabletów (bo dla rodziny....), zaś piękne laski robiły mi pedicure, gdy spisywałem moje wrażenia z gry. Ech...

 

Pozdro

 

 

Po co wy sie tłumaczycie? robicie takie pismo a nie inne, macie takie opinie, a reszta niech czyta albo spada.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...