Skocz do zawartości

Console Wars 9: Plują na was a wy się cieszycie

Featured Replies

Opublikowano

Ale Wiedźmin i BB to dwie różne gry i każda na swój sposób jest arcydziełem. BB  jest bardziej skillowe i mroczne, stawia na gameplay. Podczas gdy nasz Wiedźmin to scenariusz, piękne widoki, ogromny świat i całkiem sprawny system walki a do tego dochodzi rzemiosło, alchemia i sporo innych elementów. 

 

Nie dziwię się, że dla niektórych BB jest lepszy bo nie wymaga skupienia się na tylu rzeczach jednocześnie co w grze REDów. Po prostu walczymy i sprawdzamy swoje umiejętności. Obie gry należy uznać za wyborne.

  • Odpowiedzi 39,6 tys.
  • Wyświetleń 989 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • <MÓZG_ROZ(pipi)ANY>, nie wiem czy to trolling, mam nadzieje, że tak, bo jeżeli serio wierzysz w to co piszesz, to nawet nie jest mi ciebie szkoda. W sumie, ok, czas na wdeptania blacharza.   K

  • dzieki Figus, niestety nie ma miejsca na creditsy, bylbys chlodzacym ale... no Kaz lepiej pasuje do tej roli, opatruje ich rany i wysyla na kolejna bitwe     "Nie przejmuj sie daddym, do boju"

Opublikowano

Czy ktoś jeszcze poza nobody uważa że bloodborne to gra lepsza od wieśka 3? Tak tutaj zapytam aby tematu o mgs 5 nie zaśmiecać.

 

Gra na ok 30 h kontra gra na ponad 150 h

 

Gra z dobrą fabułą kontra gra z epicka fabułą

 

Odejmij sobie całą otoczkę fabularną i scenariusz, a zestaw systemy walki, responsywność sterowania, klimat, miejscówki i satysfakcję z pokonywania bossów i powiedz mi to w twarz :czesc:

 

Gra z dobrą muzyką kontra gra z wspaniałą muzyką

 

 

Dobra nuta z wykurwistą zmianą tempa w połowie w sam dla final bossa c'nie?

To ze spotkania z pierwszym z nich.  :hi:

Muzyczny sex zaczyna się pod 1:53.

 

I spędziłem z nią dobre 60h odkrywając wszystko co się dało za pierwszym podejściem. a przede mną jeszcze 3-cie zakończenie. 

 

@Ludwes

Albo stawia wyżej inny typ rozgrywki?

Opublikowano

W Bloodborne nie trzeba przeczytac kilku tysiecy stron ksiazek zeby wylapac wszystkie smaczki, wiec nie dziwie sie ze klapki wola te gre :lapka:

Opublikowano

No porównywanie BB z W3 jest jak psx-owy spór Silent Hilla z Residentem. Odejmijcie od SH klimat i zostawcie gameplay. Tutaj jest podobnie. 

Opublikowano

Jasne, nobody. Myślę jednak, że byłbyś bardziej wiarygodny, gdybyś Wiedźmina ograł. Widzisz post takiego blubera, a później Twój (odejmij to, zestaw razem z tym)... No kurde, od razu jesteś na straconej pozycji.

Opublikowano

W Bloodborne nie trzeba przeczytac kilku tysiecy stron ksiazek zeby wylapac wszystkie smaczki, wiec nie dziwie sie ze klapki wola te gre :lapka:

 

BUAHAHAHAH żeby zrozumieć choć 1/3 fabuły trzeba się naczytać w choy notatek, opisów samych broni i przedmiotów + nikt nie rzuca ci w mordę emotional story oraz 5 minutową cut scenkę. Lepiej przyznaj się wprost że słabsza bo nie ma fap scenek. :czesc:

 

edit:

@Ludwes

za samą przynależność jestem na przegranej pozycji. :pawel:

nigdy nie powiedziałem że W3 to kiepski kawałek kodu, ale BB to moje muzyczno, designersko i klimatyczne growe spełnienie okraszone wy(pipi)istym funem z czystego gameplayu. To właśnie takie gry (a wcześniej MGR, D'sC, DeS) przywróciły mi fun rodem z VI generacji. Po prostu znalazłem swoją ulubioną grę single player ever (zaraz obok Okami). 

Edytowane przez nobody

Opublikowano

Wolę BB ponieważ od gier oczekuję głównie mechaniki ale ogólnie to jest wybór jak między dwudziestką, a zadbaną trzydziestką. Każda daje co innego.

Opublikowano

Ale mechanika w W3 też nie jest jakaś skopana. To nie jest poziom BB bo tam From Software skupiło się w 80% na stabilnej i wymagającej rozgrywce. 

Opublikowano

Da sie juz konikiem jezdzic po gorach w Skelige z ta super mechanika? 

Opublikowano

Dla mnie mechanika Wiedźmina jest bardzo słaba jak na 2015 rok.

 

Ale nie zrozumcie mnie źle, W1 i 2 przeszedłem po 2 razy. Po prostu teraz wolę BB.

Edytowane przez Wieslaw

Opublikowano

Ale to RPG. A pamiętacie mechanikę w Skyrimie? Też nie powalała już nawet jak na 2011. 

Opublikowano

 

I finally tried a PS4 and realized how behind the Xbox One is

 

I’ve been an Xbox fan since I can remember. When Halo was released back in 2001, I saved as hard as I could to buy my own console and overstayed my welcome at friends’ houses until I had enough cash to get my own.

 

When the Xbox 360 was released a few years later, I got it immediately. I had three Xbox 360 consoles over the years; weathered the red-ring-of-death drama, sold one to make rent during university and got another a year or two later when Halo 4 came out.

 

Naturally, when I heard about the Xbox One I figured it was a must-have. I’ve had one since launch day and while the console has managed to avoid the hardware issues that plagued the previous generation, it feels like a massive step back from where we were.

 

When Xbox One launched, Microsoft promised it  to be the centre of your home that can do everything. What it’s turned out to be is a slow, confusing, somewhat disappointing console that launched far before it was ready.

 

I hadn’t tried the PlayStation 4 since it launched, simply because I had no desire to switch in the past. Xbox always worked well enough, but as I’ve become more disenfranchised by Microsoft’s slow progress with Xbox One, I started getting curious about the other side of the fence.

 

For the first time I have a PlayStation in my home since at least 1996 — when I was hooked on Crash Team Racing — and I’m realizing that things on the other side of the fence might just be better right now.

 

Ahead of Microsoft’s big Fall update, here’s what I’ve discovered so far.

 

It’s faster

 

The PlayStation 4 is hands-down faster at doing everything.

 

On the Xbox One basic tasks often take an age because of the slow window-snapping feature. The screen snapping feature is similar to that found in Windows 8, but wow is it awful.

 

For example, snapped apps take a long time to load, so whenever you want to add someone to your multiplayer game, check the leaderboards or use Twitch you’ll be waiting far longer than reasonable for it to actually show up.

 

Most of the time I just give up waiting.

 

IMG_1048.jpg

I’m so tired of seeing this — although it’s getting better
 
Basic apps, like the friends one can take a long time to start, then take even longer to load their menus.

 

Oh, you just got an achievement? See you in a minute or two, while you wait to find out what it is.

 

It’s a cumbersome mess to get anything done when all you want to do most of the time is game. I’m not the only one that feels this way; it’s a problem that’s been expressed over and over again and while it’s improved slightly in recent times — once you’ve opened an app once, it’s fast — it’s still frustrating.

 

Snapped apps probably should have stayed on touch screens rather than being ported to the console, because it seems like the hardware can’t keep up.

 

On PlayStation 4, it’s the compete opposite. Menus are buttery smooth — probably in part thanks to that delicious WebGL underneath — and apps open fast, with little lag.

 

It’s frustrating, because Microsoft has had a few years to fix the speed problems, yet it’s still an issue.

 
The interface works better

 

For some reason, the kind of tasks you want to do a lot on the Xbox One are convoluted beyond belief. A common example is playing games with friends:

  • Double tap the Xbox button
  • Snap the friends app
  • Create a new party
  • Invite your friends
  • Switch back to game
  • Invite party to game (and hope it works, as it often just doesn’t)

It’s odd, because it was dead easy on the Xbox 360: slam the centre button and invite friends. The amount of hours I’ve spent struggling (and cussing over the microphone) to get friends successfully into an Xbox One game are countless and no less frustrating.

 

There are other ways to invite friends — using in-game mechanics — but those vary wildly in how they work and can be inconsistent.

 

Window snapping is cool, but a little slow and frustrating to use. Every time I use it, I wonder if a menu could have served it better than shrinking the game and making the system run slower.

 

Recent improvements, like the ability to double tap the Xbox button to access split-screened apps and take screenshots have improved snapping, but it needs a lot of work to make it more useful, particularly around performance.

 

The port of Windows’ touch-friendly design to Xbox was one I was initially excited about, but over time it’s just come to feel empty. The dashboard feels like little more than an advertisement that happens to show a few of my own apps.

 

The thing is, the PS4’s dashboard isn’t all that attractive, but it’s far more functional and alive than the Xbox — getting things done is far easier and it feels like there’s a little more life going on.

 

Going into a game’s overview offers information about the game, guides, updates and the achievements you’ve unlocked so far. As you play, the console automatically takes screenshots of notable moments where you earned a trophy for easier sharing, which is awesome.

 

The PS4 interface is designed as a timeline, so the apps and games you use appear in the order they were last used from left to right which is a nice and coherent way to browse the console.

 

Tiles on the Xbox One were a great idea, but they were never fully implemented to update with ‘live’ information like on Windows, so they are a little dull after two years.

 

Controllers

 

I really dig the Xbox One controller — it’s a great improvement on a timeless design — but I’ve been pleasantly surprised by the PlayStation’s controller.

 

It’s more comfortable to hold for longer, is much smaller and feels less like a plastic toy. Most of all, the PlayStation’s dedicated ‘share’ button is a winner, coming from the Xbox where you either need to speak out loud to take a screenshot or slam the Xbox button twice, then hit ‘Y.’

 

From that button you can take a screenshot, record a video or go live on a video stream with a single tap. Being able to stab the share button and start a broadcast in a few seconds with almost zero friction is addictive and encourages you to do it often.

 

The fact that the controller includes a rechargeable battery feels futuristic, even though it’s something that should be normal by now. Microsoft offers rechargeable batteries but they come at an additional cost, which I find ridiculous. The same goes for the PS4’s built-in headphone jack, which I had to pay $35 for the privilege of getting via a peripheral on my Xbox.

 

The tilt/pitch control on the PlayStation controller has produced a few ‘wow’ moments, like in Journey, where you can survey the scenery by simply moving the controller around a little.

 

What I like most, though, is the trackpad. It seems ridiculous, but it’s an amazing way to enter text. I always hated having to sign in or send messages to friends on the Xbox One because entering text on a console is stupid, but the trackpad makes it a lot easier to type things out.

 

Microsoft has finally addressed this with its new Chatpad that nestles in-between the handles of the Xbox One controller, but I can’t imagine most people having that attached most of the time. The only thing I miss is the lovely offset joysticks from the Xbox.

 

The games

 

The Xbox has some interesting games that I love — namely Halo and Titanfall — but I’m enjoying the fresh air on the other side of the fence too.

 

Journey has been one of the most compelling console games I’ve played in years and just happens to have been the first thing I played when I turned on the PS4; a good first impression. Infamous: Second Son is crazy addictive and I’m excited to try more indie titles like No Man’s Sky.

 

Perhaps it’s because I’ve been using Xbox so long that I’m growing bored of Microsoft’s traditional exclusives — it’s nice to try something else for once.

 

Microsoft could turn it around

 

There is hope for the Xbox One, though. Microsoft is about to launch its first major dashboard overhaul that’ll see a new design land on the console for the first time, alongside an upgrade of the operating system to Windows 10.

 

We haven’t seen too much of the new dashboard outside of Microsoft’s promotional materials, but it looks promising.

 

It’s expected to roll out in September to testers as part of the preview program and I’m hopeful it will offer significant performance improvements while rejigging the console to actually work a little more coherently.

 

It makes me wonder if Microsoft simply shipped the Xbox One too early, with unfinished software, to compete with Sony.

 

I’m not giving on up the Xbox One, because despite the console’s flaws Microsoft has major improvements on the horizon that give me hope.

 

I just long for the days of the Xbox 360, where it wasn’t loaded up with internet-first features, instead focusing on playing games and getting you into the action.

 

 

http://thenextweb.com/opinion/2015/08/28/i-finally-tried-a-ps4-and-realized-how-behind-the-xbox-one-is/

 

Car bomba prawdy od oświeconego xbota :obama:

 

 

Co za bomby prawdy :obama:

 

 

Tak śledzę ten temat i zauważyłem, że botom nadal się wydaję, że 900p nie różni się od 1080p. W psychologii nazywa to się wyparcie.

Opublikowano

a ty masz chyba zaparcie :sorcerer:

Opublikowano

Pogrywam właśnie w BF4 i strasznie mnie w(pipi)ia to 900p

Opublikowano

640-700p jest strasznie rozmazane i słabe AA nie rzuca się tam tak w oczy jak w 900p.

Edytowane przez amsterdream

Opublikowano

Czy ktoś jeszcze poza nobody uważa że bloodborne to gra lepsza od wieśka 3? Tak tutaj zapytam aby tematu o mgs 5 nie zaśmiecać.

 

Gra na ok 30 h kontra gra na ponad 150 h

 

Gra z dobrą fabułą kontra gra z epicka fabułą

 

Gra ze spadkami fps co chwila kontra gra z plynniutką animacją

 

Gra z dobrą muzyką kontra gra z wspaniałą muzyką

 

Co ten klapek jara to ja nie wiem ale też chcę. Sam uważam bb za bardzo dobrą grę ale do w3 mu bardzo daleko.

 

Jakby Wiedźmin nie miał zdałnionej walki i miliona bugów, a zadania nie ograniczały się do biegania za kropką na mapie albo śladami, to mógłbym zacząć się zastanawiać nad jego wyższością nad Bloodborne, a tak? No nie ma tematu :reggie:

Opublikowano

Jakbyś zagrał w Wiedźmina to może nawet bym z Tobą wszedł w dyskusje.

Opublikowano

Battlefield 4 :yao:

 

No ale jest tworzenie postaci i kompletowanie druzyny wiec pewnie dla amsterdama 10/10 i znaczek jakosci plejstejszym (lol "jakosc" i "plejstejszyn" xD)

Opublikowano

w BB jak wiadomo nie gralem, wiedzmin3 jest wspanialy ale sam system walki i movement nawet na tym nowym patchu jest po prostu slaby/w porywach sredni, W3 to ideal jesli chodzi o kontrukcje questow i zadan pobocznych - tutaj to lepszej gry w tej kwestii wg mnie nie bylo, zal teraz patrzec na zadania poboczne w innych gierkach

 

btw. warner bros wyrasta na nowego lidera dojenia, tyle czasu uciekali od odpowiedzi co z mkx na pastgeny, a teraz nagle wyskoczyli, ze kasuja ta wersje bo ponoc nie potrafia zapewnic jej wystarczajacej jakosci - w bijatyce na ue3 xDDD 

Opublikowano

Battlefield 4 :yao:

 

No ale jest tworzenie postaci i kompletowanie druzyny wiec pewnie dla amsterdama 10/10 i znaczek jakosci plejstejszym (lol "jakosc" i "plejstejszyn" xD)

 

not-sure.jpg

Opublikowano

w BB jak wiadomo nie gralem, wiedzmin3 jest wspanialy ale sam system walki i movement nawet na tym nowym patchu jest po prostu slaby/w porywach sredni, W3 to ideal jesli chodzi o kontrukcje questow i zadan pobocznych - tutaj to lepszej gry w tej kwestii wg mnie nie bylo, zal teraz patrzec na zadania poboczne w innych gierkach

 

btw. warner bros wyrasta na nowego lidera dojenia, tyle czasu uciekali od odpowiedzi co z mkx na pastgeny, a teraz nagle wyskoczyli, ze kasuja ta wersje bo ponoc nie potrafia zapewnic jej wystarczajacej jakosci - w bijatyce na ue3 xDDD 

 

 

Ha, a nie mówiłem? I w sumie racja bo każdy woli zagrać w jedyną słuszną wersję na current genach a nie bawić się w past-genowe pre-ordery. Pewnie ilość pre-orderów była znikoma i dlatego kasują. 

Edytowane przez Nemesis

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.