Skocz do zawartości

Escape from Tarkov

Featured Replies

Opublikowano

Ponoć zbliża się premiera nowego, rosyjskiego MMOFPSa - Escape from Tarkov czerpać ma garściami z gier takich jak Stalker, The Division, czy popularnych ostatnio sieciowych gier survivalowych.

 

Normalnie raczej niezbyt chętnie tykam się gier online, a już tym bardziej takich z przedrostkiem "MMO", ale muszę przyznać, że Ucieczka z Tarkova na udostępnionych materiałach prezentuje się nad wyraz  zacnie. Gierka w dużym stopniu stawiać ma na realizm i to nie tylko w kwestii strzelania, które swoją drogą wygląda bardzo soczyście, ale też motoryki naszej postaci, mechaniki podnoszenia przedmiotów czy przeszukiwania ciał lub szafek - podczas tych czynności zmuszeni jesteśmy odłożyć broń i stajemy się tym samym łatwym celem. Kule przeciwników maja być zresztą nie jedynym zagrożeniem, gdyż śmierć może spotkać nas również w wyniku chorób, nieleczonych ran, wycieńczania czy napromieniowania. Nie zabraknie również rozwoju postaci i pełnej customizacji uzbrojenia oraz ekwipunku.

 



Oprócz typowego dla MMO PvP, w nowej produkcji studia Battlestate Games znajdziemy kooperacyjne rajdy oraz tryb Arena, coś na kształt drużynowego deathmatchu w skali 1vs1, 2vs2, lub 4vs4. Napotykać mamy również postacie NPC.

Co również rzuca się w oczy na materiałach, to bardzo ładna oprawa graficzna, generowana przez autorski silnik twórców. Co ciekawe, wymagania sprzętowe nie są jakieś ogromne, jak na dzisiejsze standardy:

MINIMAL:

OS: Windows 7/8/10 (64 Bit)
Processor: dual-core processor 2.4 GHz (Intel Core 2 Duo, i3), 2.6 GHz (AMD Athlon, Phenom II)
RAM: 6 GB
Graphics Card: DX9 compatible graphics card with 1 GB memory
Sound: DirectX compatible audio card
Network: permanent connection to the Internet
Disk space: from 8 GB
 

RECOMMENDED:

OS: Windows 7/8/10 (64 Bit)
Processor: quad-core processor 3.2 GHz (Intel i5, i7), от 3.6 GHz (AMD FX, Athlon)
RAM: from 8 GB
Graphics Card: DX11 compatible graphics card with 2 GB or more of memory
Sound: DirectX compatible audio card
Network: permanent connection to the Internet

Disk space: from 8 GB

 

 

Niedługo startować mają testy wersji alfa dostępne dla preorderowców oraz wybranych osób, które jesienią zeszłego roku wyraziły chęć wzięcia udziału na oficjalnej stronie tytułu:

http://www.escapefromtarkov.com

 

Od wersji beta wzwyż tytuł ma być dostępny na Steamie.

 

Premiera ponoć jeszcze w tym roku.

 

Ktoś jeszcze zainteresowany? :)

Edytowane przez Frantik

  • Odpowiedzi 29
  • Wyświetleń 16,7 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Gra ktoś?

  • Dr.Czekolada
    Dr.Czekolada

    Ta gra wyśmiewa te wszystkie sandbox survivale, które zalewają PC'ty niedokończone early accesy. Grafika też jest na swoim miejscu bardziej bym się martwił jak to będzie z optymalizacją.

  • Wczoraj odbył się niemal półtoragodzinny stream developerski z gry. Pozwala podejrzeć, na jakim etapie obecnie znajduje się produkcja, no i oczywiście zaostrzyć apetyty. Pełny zapis: https://www.yo

Opublikowano

Zapowiada się fajnie, niech tylko Rosjanie tego nie zepsują. 

 

BTW. Ciekawe czy grafika poradzi sobie z grami AAA, takimi jak The Division albo Uncharted 4 :P

Opublikowano

Ta gra wyśmiewa te wszystkie sandbox survivale, które zalewają PC'ty niedokończone early accesy. Grafika też jest na swoim miejscu bardziej bym się martwił jak to będzie z optymalizacją.

Opublikowano

Oj, kiedy zoptymalizują to pod konso...

Bedzie ,jak z h1z1 pewnie.

Opublikowano
  • Autor

Bedzie ,jak z h1z1 pewnie.

 

Może jednak nie? Zobaczymy. Myślę, że gdyby twórcy chcieli być jak devsi H1Z1, gierka już dawna pęczniałaby w early accesie, a programiści zadowoleni trzepaliby hajs na ledwie grywalnym tytule. Tu, jak na razie, widać inne podejście. Gierka z każdym materiałem wygląda lepiej. :)

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Dźwięki nawet najmniejszych elementów kiedy biega z tą strzelbą :O W ogóle jak ona brzmi. To wszystko jest aż zbyt piękne. Ostatni raz taką wczuwę miałem przy Stalkerach z różnymi modami ale to przebija je na starcie. Chyba zainwestuję w jakieś dobre słuchawki dla tej gry.

Opublikowano

Pół godziny chodzenia po pustej mapie, no nie porywa.

Opublikowano

Pół godziny chodzenia po pustej mapie, no nie porywa.

Nie no coś tam zabił. Ale wyobraź sobie taki maraton przez pół godziny a później dostajesz gdzieś obok miasta kulke od snajpera kampiącego pol kilometra od Ciebie i tracisz wszystko co zebrałeś. Właśnie dlatego przestałem grać w survivale. Czułem, że marnuje czas.

Chociaż Escape from Tarkov zachęca klimatem to żeby zaspokoić "głód realizmu" wybrałbym chyba Squad

 

Opublikowano

To jest prezentacja Alfy i tego jak gameplay na razie się prezentuje co niby tam mieliby pokazać ? Skryptowe akcje z COD'a ? Na resztę atrakcji przyjdzie czas.

No nie skryptowane akcje tylko po prostu survivale mają to do siebie, specyfika gatunku. Jedni lubią takie wolne tempo, zbieractwo i ryzyko związane z permadeathem inni nie.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Taka specyfika tych survivali mmo. Biegasz 30 minut zeby dostac kulke znikad i zrespic sie bez niczego.

Opublikowano

no po to jest chyba ziomeczek i mikrofon, zeby biegac w grupie i sie oslaniac

 

bardzo podoba mi sie system zarzadzania ekwipunkiem, podobny do DayZ, ale o wiele bardziej intuicyjny.

Vostok Games ma solidnych konkurentow jesli chodzi o spadkobierstwo feelingu po Stalkerze.

Trzymam kciuki zeby Escape from Tarkov osiagnal sukces.

Edytowane przez Najtmer

  • 5 miesięcy temu...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Kupiłem na promocji, gra trochę biedna, 4 mapki które ogrywa się w 10 minut i tak powtarzasz do usranej śmierci. Trochę mało contentu narazie.

Opublikowano
  • Autor

Mam wrażenie, że Ruscy strasznie się z tym cackają. Chociażby decyzja o tym, że na Steama grę wpuszczą "może kiedyś tam", a nie od razu, choćby w early accessie, spowodowała, że chyba przespali swoją szansę z tym tytułem. Po drodze jeszcze dostali kubłem zimnej wody postaci wybuchu popularności PUBG-a i ogólnie battle royale. Teraz Tarkov stał się bezpowrotnie niszową ciekawostką ze świetną grafiką i chyba niczym więcej. :/

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Ktoś ogarnięty gra i mógłby wytłumaczyć mi czemu raz extract point działa a raz nie ? Gram obecnie tylko SCAV by nie przepadł ekwipunek i raz daje rady ewakuować się w jakimś miejscu a raz nic się nie dzieje. Mówie szczególnie o mapie Reserve

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.