Skocz do zawartości

Baldur's Gate 3


ireniqs

Rekomendowane odpowiedzi

10 minut temu, devilbot napisał:

Nie wiem. Ja od początku mam wyłączone cloud save bo larian od początku ma problemy ze swoim serwerem chmury czyli z savami które są przechowywane jako cross save wspólnie z ps5.

Cloud save też mam wyłączone (  za długo trwało ich wysyłanie ;P), więc w tym przypadku raczej nie o to chodzi.

 

btw, gierka sztosik, ale imho nie jest aż tak wybitna, i wydaje mi się, że ocena na MC spadnie do końca roku o parę puntków. Niesamowite wrażenie robi (niespotykana?) wolność w rozgrywce, aż nazbyt zachęca do kombinowania. I czasem okazuje się, że jednak nie możemy zrobić czegoś, co na logikę powinno być wykonywalne. I takie momenty "bolą" znacznie bardziej, niż w innych grach. Notatki i książki są przeciętne. I przeważnie za krótkie. Strona - dwie i koniec czytanki...

Dialogi ( które są imho strawniejsze niż w Divinity) są po prostu ok, tak samo jak towarzysze ( ale wolałem tych z Pillars of Eternity) . Z tymi jakoś za łatwo się zaprzyjaźniamy. A i Astarion mnie męczy swoją osobowością i ciepłotą. Gdyby nie to, że to łotrzyk, to pewnie szybko bym go wyrzucił z głównego składu. Wiem wiem... "można zmienić dowolnie klasy postaci". No niby tak, tylko fabularnie on na tego łotra najlepiej pasuje, więc na ten moment zostaje...

 

I styl graficzny też tak średnio tu pasuje. Jest trochę jak w Diablo III, tzn zbyt kolorowy i baśniowy, zważywszy na wydarzenia, jakie miewają tu miejsce. No i muzyka... Naprawdę chciałbym, żeby mi przypadła do gustu ( słucham ost od paru dni w wolnym czasie), lecz praktycznie żaden utwór nie zapada w pamięci.

 

Co nie zmienia faktu, że złapał mnie syndrom " jeszcze jednej misji". Którego nie miałem od baardzooo dawnaaa. Bo ciągle jesteśmy zachęcani do eksporacji. Praktycznie w każdym kącie czeka na nas coś ciekawego - jakiś event, quest lub skarb :D

 

Więc podsumowując - Gierka świetna, lecz do GOTY jej trochę jeszcze brakuje. Takie 8+/10 

 

 

Odnośnik do komentarza
12 minut temu, vAHeR napisał:

I styl graficzny też tak średnio tu pasuje. Jest trochę jak w Diablo III, tzn zbyt kolorowy i baśniowy, zważywszy na wydarzenia, jakie miewają tu miejsce. No i muzyka... Naprawdę chciałbym, żeby mi przypadła do gustu ( słucham ost od paru dni w wolnym czasie), lecz praktycznie żaden utwór nie zapada w pamięci.

Właśnie miałem pytać o muzykę - trochę klops, bo dla mnie to bardzo istotny element jakby nie było potencjalnie epickiego eRPeGa.

 

Z pobieżnie przejrzanych screenów i jakiegoś wczesnego gameplayu grafika wygląda mocno średnio - zarówno od technicznej strony jak i samego designu. Przekonam się na własne oczy/uszy już we wrześniu...

 

 

Odnośnik do komentarza

Hotfix 4 (re-release) dopiero wieczorem będzie, także jak ktoś grał wieczorem/ w nocy wczoraj musi czekać, albo restartować od starych saveów. 

 

@vAHeR to twoja opinia, ale pograj trochę w gierkę jeszcze, najlepiej do końca, zanim wystawisz ocenę :). Gra ma już 50+ recek na PC (co jest takim standardem w grach PC, ale parę większych outletów jeszcze wisi i aktualizują), więc jak spadnie to z 97 na 96 i vice versa :)

 

5 minut temu, stoodio napisał:

Właśnie miałem pytać o muzykę - trochę klops, bo dla mnie to bardzo istotny element jakby nie było potencjalnie epickiego eRPeGa.

 

Z pobieżnie przejrzanych screenów i jakiegoś wczesnego gameplayu grafika wygląda mocno średnio - zarówno od technicznej strony jak i samego designu. Przekonam się na własne oczy/uszy już we wrześniu...

 

 

Ciężko oceniać muzykę obiektywnie, jednemu przypadnie jedno, innemu drugie, główny motyw, ten z menu, to na pewno ścisły top. To zależy czy cenisz bardziej Slavova, czy Hoeninga, takie wróżenie z fusów i komentarzy, to ciężko xD. 

 

Grafika? Zupełnie nie wiem o czym mówisz, bo takich animacji w grach RPG to nie było nigdy :). Warto zobaczyć samemu, w grze. 

2 godziny temu, devilbot napisał:

Wyłączcie cloud save 

Cloud save nie działał na premierę, już działa, owszem warto go wyłączyć całkiem/ lub włączyć na premierę na konsole. To jest ten inny cloud save (z poziomu gry). Nie ten Steamowy do np. Decka. 

vide "save multiplatformowy" 

Odnośnik do komentarza
3 godziny temu, KrYcHu_89 napisał:

 

@vAHeR to twoja opinia, ale pograj trochę w gierkę jeszcze, najlepiej do końca, zanim wystawisz ocenę :). Gra ma już 50+ recek na PC (co jest takim standardem w grach PC, ale parę większych outletów jeszcze wisi i aktualizują), więc jak spadnie to z 97 na 96 i vice versa :)

 

Na golu po 20h napisali recenzję, więc ja, mając prawie 25h na liczniku chyba też już mogę coś o grze powiedzieć :Coolface:

 

3 godziny temu, KrYcHu_89 napisał:

Grafika? Zupełnie nie wiem o czym mówisz, bo takich animacji w grach RPG to nie było nigdy :). Warto zobaczyć samemu, w grze. 

 

Niedawno odświeżyłem rdr'a dwójeczkę. Może dlatego animacje nie robią na mnie aż takiego wrażenia :dunno:

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Jest niby gorzej na SD pod względem framerate w 3 akcie i ponoć koniecznie gierka musi wtedy być odpalana z ssd, gdzie np w akcie 1 spokojnie można grac z sd card (chociażby ja tak mam zainstalowaną obecnie bo nie chciało mi się miejsca robić na dysku). Kiedy ja dojdę do aktu 3 to w między czasie jeszcze z dziesięć patchy wleci więc na spokojnie.

Odnośnik do komentarza

Akt 3 dziala wyśmienicie jak masz procki z 3D cache, więc Steam Deck czy stare Intele i Ryzeny umierają tam na 30 fps max. Ciekawe jak będzie z PS5.

 

Juz kończę gierkę, został final boss, prawie 100h zejdzie. Akt 3 wcale nie jest jakiś niedopracowany, główne narzekania są na framerate przy słabszych sprzętach. 

 

Podejrzewam, że konsolowcy będą musieli jednak akt 3 na locked 30 fps zagrać. 

 

Ilości NPC nie da się ograniczyć, bo 100% z nich to fabularnie NPCe a nie placeholdery jak w innych grach:). 

Edytowane przez KrYcHu_89
Odnośnik do komentarza
16 minut temu, Il Brutto napisał:

jest o wiele gorzej, doczytywanie tekstur, dluzsze loadingi, bugi. Wczesniej czytalem ze fabularnie niby jest gorzej i w akcie 3 zwalnia ale to jakas bzdura pewnie pisana przez kogos kto nie gral w poprzednie czesci. 

Dokładnie akt 3 jest najlepszy pod względem contentu I fabuły, pewnie dlatego ma też więcej bledzikow. Ale każdy quest udało mi się jak na razie ukończyć, trzeba tylko dobrze poszukać :). 

 

Fabularnie to jest majstersztyk.

 

Najlepsza jest Swiatynia z ekranu tytulowego, cos kapitalnego klimacik tam. 

 

Są nawet questy, które zaczęły się w akcie 1 i tutaj maja swoją konkluzję, ale oczywiście tylko jak dobrze je poprowadziliśmy, można dużo opowiadać, kartek na ta grę nie starczy:). 

Edytowane przez KrYcHu_89
Odnośnik do komentarza

Wrota Baldura u mnie z miejsca wskakują przed Novigrad z W3 i Athkatlę z BG2 w dziedzinie najlepiej zrealizowanych i wypełnionych zajebistymi questami miasteczek w grach. A design samej lokacji to bym bardziej porównał do Dark Souls niż jakiegoś innego RPGa. 

 

Zdziwiony na koniec jestem też skalą aktu 3. Byłem pewny, że będzie tego zwyczajnie mniej.

2 godziny temu, pawelgr5 napisał:

Ja ze wzgledu na upaly mam mini przerwe w graniu ale tez zastanawiam sie czy SD nie spadnie z rowerka w 3 akcie. Pogram powolutku i moze akurat wjedzie kilka wiekszych patchy. Za chwile Starfield wiec bedzie grane na zmiane.

20-30 fps w akcie 3cim na terenie samego miasta. Wnętrza, Podziemia, kanały, i inne takie wyżej. No będzie ciężko, ale zapewne do przejścia przenośnie. 

Edytowane przez KrYcHu_89
Odnośnik do komentarza
1 hour ago, KrYcHu_89 said:

Dokładnie akt 3 jest najlepszy pod względem contentu I fabuły, pewnie dlatego ma też więcej bledzikow. Ale każdy quest udało mi się jak na razie ukończyć, trzeba tylko dobrze poszukać :). 

 

Fabularnie to jest majstersztyk.

 

Najlepsza jest Swiatynia z ekranu tytulowego, cos kapitalnego klimacik tam. 

 

Są nawet questy, które zaczęły się w akcie 1 i tutaj maja swoją konkluzję, ale oczywiście tylko jak dobrze je poprowadziliśmy, można dużo opowiadać, kartek na ta grę nie starczy:). 

Mi sie Minsc zbugowal wczoraj i musialem cofnac pare saveow, na szczescie znalazlem na reddicie podobny bug i udalo mi sie to naprawic. Mialem tez bug z nieaktywnym npc ktory stal zamiast sie angazowac w walke i nie moglem ukonczyc jego questa.

1 hour ago, Daffy said:

To jest wogole niewiarygodne w tej gierce że tutaj praktycznie każdy random to mapie ma coś do powiedzenia i ma opcję dialogowe zamiast wzorem innych gier być po prostu poruszającym się manekinem

A to mi sie akurat nie podoba ze triggerujesz cutscenke na kazdym npc nawet tym ktory mowi tylko jedno zdanie. Wolalbym tekstowy popup nad postacia i dzwiek, bez calej tej animacji.

Odnośnik do komentarza
5 godzin temu, Daffy napisał:

Jest niby gorzej na SD pod względem framerate w 3 akcie i ponoć koniecznie gierka musi wtedy być odpalana z ssd, gdzie np w akcie 1 spokojnie można grac z sd card (chociażby ja tak mam zainstalowaną obecnie bo nie chciało mi się miejsca robić na dysku). Kiedy ja dojdę do aktu 3 to w między czasie jeszcze z dziesięć patchy wleci więc na spokojnie.

Jestem w trzecim akcie na sd. Aż sprawdziłem no i są tam jakieś spadki do 20fps tylko to nie wpływa na nic. Ludzie tak grali w bloodborne a to jest gra turowa.

 

Drugi akt podobał mi się bardziej niż pierwszy. Mocny setting horrorwy. W ogóle ta gierka to bardziej lovcraftański horror niż heroic fantasy.

  • Dzięki 1
  • This 1
Odnośnik do komentarza

Do grających na Decku/Padzie.

 

Macie może problem z kamerą podczas wykonywania akcji/walki? U mnie dość często,gdy zaczyna się animacja ruchu/ciosu, kamera odjeżdża na kilkanaście metrów i aby tego uniknąć muszę kontrować gałką. No mocno wkurwiające to jest i nie przypominam sobie abym tuż po premierze miał takie problemy. Nie jestem jedyny jak widać

 

https://steamcommunity.com/app/1086940/discussions/3/3808408963760374474/

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...