Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy

Featured Replies

  • Odpowiedzi 33,9 tys.
  • Wyświetleń 2,2 mln.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Jak ja lubie to dodawanie sobie kompetencji z dupy. Urodził się na początku lat 90 i od razu staż gracza mu się zaczął liczyć, już jak berbeć bez umiejętności srania do nocnika sobie CV redaktora budo

  • Ladnie Spencer obchodzi 25-cio lecie Playstation 

  • Po całej generacji spędzonej z PS4 zakup klocka wydawał się jedynym sensownym rozwiązaniem. Głównie z uwagi na gamepass i całą bibliotekę nieogranych gier. Pierwsze wrażenie to radość z unboxingu, bo

Opublikowano
9 minutes ago, Beelzeboss said:

na zwykłym pc nie odpalisz gier z xboxa

Wtedy już odpadli bo Windows też będzie miał taką możliwość. Poza płytami oczywiście.

Opublikowano
  • Autor
36 minut temu, Czoperrr napisał(a):

Ciekawe czy jeśli na następnej generacji Xbox będzie pecetem to dojdzie do konsolidacji typów Gamepassa. Wtedy podział na Gamepass PC i Gamepass Console nie będzie miał sensu.

Mysle że jak gry z GP dostępne do tej pory tylko konsoli pojawia się na PC to będzie to okazja dla nich żeby podwyzszyc im abonament i integrując ich z GP standard lub Ultimate

15 minut temu, Chewie napisał(a):

Tylko pytanie po co mi będzie taki xbox jak już mam peceta?

W sumie po nic, bo twoj PC będzie Xboxem, jak głosi ich marketing. Ale jak chcesz w miarę kompaktowe pudło do salonu pod TV to zawsze będziesz miał do wyboru kupienie takiego Xboxa, czy to oficjalnego, czy od jakiegoś producenta OEM.

A jeśli zostaniesz przy swoim PC i nie kupisz konsoli, to w sumie im bez różnicy, bo i tak będziesz kupował ich gry czy opłacał GP na PC.

Opublikowano

2 minuty temu, Czoperrr napisał(a):

Wtedy już odpadli bo Windows też będzie miał taką możliwość. Poza płytami oczywiście.

Nie odpali, bo to jest prawnie niemożliwe. Po to xbox robi apu razem z amd, zeby na pokładzie był chip, ktory im na to pozwoli. To co może sam windows mamy na przykładzie rog xbox ally - tylko play anywhere

Edytowane przez Beelzeboss

Opublikowano

To może być prawda. Jest tu kwestia prawna. Na emulowanie gier z poziomu dedykowanej konsoli nie potrzebują niczyjej zgody. Natomiast gdyby miałby to robić sam Windows, to mógłby być problem natury prawnej. Może AMD będzie produkowało specjalne chipy i każdy PC z brandingiem Xboxa będzie po części konsolą, a każda konsola MS będzie po części PC.

Każdy Windows będzie zapewniał coraz lepsze wsparcie dla PA natomiast wsteczną konsolową kompatybilność tylko konsole i PC z brandingiem Xboxa.

Opublikowano

Skoro w zapowiedzi już uzyto słów że odpalisz całą swoją bibliotekę to muszą mieć to ogarnięte już.

To ciekawe by było nawet że tylko kupując sprzęt z tej nowej linii partnerstwa z AMD będziesz miał full wsteczną. Byłaby to jakaś powiedzmy zachęta i przewaga by nie przesiadać się na "zwykłego" PC.

Opublikowano

Ale była też chyba mowa, że pracują nad linią chipów umożliwiających kompatybilność. Ja bym jednak obstawiał, że to będzie ich gimmick.

Kupisz zwykłego PC z Windowsem, będziesz częścią tego systemu ale jednak konsolowe gry 4 generację wstecz na PC to jednak będzie ficzer tych brandowanych sprzętów że specjalnymi chipami od AMD/MS.

Opublikowano
1 hour ago, SnoD said:

Ale była też chyba mowa, że pracują nad linią chipów umożliwiających kompatybilność.

Ale po co ten chip? Co w obecnym AMD Zen 2 APU jest tak niestandardowe by było problemem?

W Xbox One było 32 MB ESRAM jako element dodatkowy, kompatybilność jest.

Edytowane przez opTa

Opublikowano

Dobre pytanie, na które nikt z nas nie będzie znał definitywnej odpowiedzi. Co czyni xboxa xboxem i czy androidy śnią o elektrycznych owcach? Zen2 w xbox i ps5 w większości to to samo co na pc, ale z ich modyfikacjami.

Gpt wypluł mi m.in. coś takiego

1. Security Modules in Silicon

Xbox Series X’s APU (codename “Project Scarlett”) includes dedicated hardware for platform security, similar to TPM (Trusted Platform Module) in PCs, but custom for Xbox.

Based on continuity with Xbox One's Security Processor (SP), which had:

A custom ARM core for cryptographic operations.

Responsibility for boot-time attestation, checking the integrity of the OS and hypervisor.

This was continued and expanded in Series X to enforce security for the full stack: bootloader → hypervisor → game OS sandbox.

Source evidence:

Microsoft whitepaper on Xbox One security:

“Xbox One System Software Architecture” (David Ladd, 2015)

https://www.microsoft.com/en-us/research/wp-content/uploads/2016/02/Xbox_One_System_Software_Architecture.pdf

(Very applicable because Series X builds on the same ideas, just evolved.)

2. Hardware-Bound Encryption Keys / IDs

The system stores unique hardware IDs (e.g., in fuses or secure EEPROM), which are used to bind games and licenses to the console.

Encrypted game data or firmware is only usable on the console that matches the cryptographic key or signature.

Used for:

Protecting media content (games, video, etc.).

Enforcing licensing (DRM).

Secure boot (prevents tampering with firmware or OS).

How we know:

This is standard in consoles, but confirmed for Xbox by:

Insider information from dev mode and leaks.

Behavior of encrypted Xbox games that cannot be decrypted or run on other hardware.

Secure boot chain described by Microsoft and inferred by hardware tinkerers.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 1