Opublikowano 4 godziny temu4 godz. 9 minutes ago, Beelzeboss said:na zwykłym pc nie odpalisz gier z xboxaWtedy już odpadli bo Windows też będzie miał taką możliwość. Poza płytami oczywiście.
Opublikowano 4 godziny temu4 godz. Autor 36 minut temu, Czoperrr napisał(a):Ciekawe czy jeśli na następnej generacji Xbox będzie pecetem to dojdzie do konsolidacji typów Gamepassa. Wtedy podział na Gamepass PC i Gamepass Console nie będzie miał sensu.Mysle że jak gry z GP dostępne do tej pory tylko konsoli pojawia się na PC to będzie to okazja dla nich żeby podwyzszyc im abonament i integrując ich z GP standard lub Ultimate 15 minut temu, Chewie napisał(a):Tylko pytanie po co mi będzie taki xbox jak już mam peceta?W sumie po nic, bo twoj PC będzie Xboxem, jak głosi ich marketing. Ale jak chcesz w miarę kompaktowe pudło do salonu pod TV to zawsze będziesz miał do wyboru kupienie takiego Xboxa, czy to oficjalnego, czy od jakiegoś producenta OEM. A jeśli zostaniesz przy swoim PC i nie kupisz konsoli, to w sumie im bez różnicy, bo i tak będziesz kupował ich gry czy opłacał GP na PC.
Opublikowano 4 godziny temu4 godz. 2 minuty temu, Czoperrr napisał(a):Wtedy już odpadli bo Windows też będzie miał taką możliwość. Poza płytami oczywiście.Nie odpali, bo to jest prawnie niemożliwe. Po to xbox robi apu razem z amd, zeby na pokładzie był chip, ktory im na to pozwoli. To co może sam windows mamy na przykładzie rog xbox ally - tylko play anywhere Edytowane 4 godziny temu4 godz. przez Beelzeboss
Opublikowano 3 godziny temu3 godz. To może być prawda. Jest tu kwestia prawna. Na emulowanie gier z poziomu dedykowanej konsoli nie potrzebują niczyjej zgody. Natomiast gdyby miałby to robić sam Windows, to mógłby być problem natury prawnej. Może AMD będzie produkowało specjalne chipy i każdy PC z brandingiem Xboxa będzie po części konsolą, a każda konsola MS będzie po części PC.Każdy Windows będzie zapewniał coraz lepsze wsparcie dla PA natomiast wsteczną konsolową kompatybilność tylko konsole i PC z brandingiem Xboxa.
Opublikowano 3 godziny temu3 godz. Skoro w zapowiedzi już uzyto słów że odpalisz całą swoją bibliotekę to muszą mieć to ogarnięte już.To ciekawe by było nawet że tylko kupując sprzęt z tej nowej linii partnerstwa z AMD będziesz miał full wsteczną. Byłaby to jakaś powiedzmy zachęta i przewaga by nie przesiadać się na "zwykłego" PC.
Opublikowano 2 godziny temu2 godz. Ale była też chyba mowa, że pracują nad linią chipów umożliwiających kompatybilność. Ja bym jednak obstawiał, że to będzie ich gimmick.Kupisz zwykłego PC z Windowsem, będziesz częścią tego systemu ale jednak konsolowe gry 4 generację wstecz na PC to jednak będzie ficzer tych brandowanych sprzętów że specjalnymi chipami od AMD/MS.
Opublikowano 42 minuty temu42 min 1 hour ago, SnoD said:Ale była też chyba mowa, że pracują nad linią chipów umożliwiających kompatybilność.Ale po co ten chip? Co w obecnym AMD Zen 2 APU jest tak niestandardowe by było problemem?W Xbox One było 32 MB ESRAM jako element dodatkowy, kompatybilność jest. Edytowane 41 minut temu41 min przez opTa
Opublikowano 12 minut temu12 min Dobre pytanie, na które nikt z nas nie będzie znał definitywnej odpowiedzi. Co czyni xboxa xboxem i czy androidy śnią o elektrycznych owcach? Zen2 w xbox i ps5 w większości to to samo co na pc, ale z ich modyfikacjami.Gpt wypluł mi m.in. coś takiego1. Security Modules in SiliconXbox Series X’s APU (codename “Project Scarlett”) includes dedicated hardware for platform security, similar to TPM (Trusted Platform Module) in PCs, but custom for Xbox.Based on continuity with Xbox One's Security Processor (SP), which had:A custom ARM core for cryptographic operations.Responsibility for boot-time attestation, checking the integrity of the OS and hypervisor.This was continued and expanded in Series X to enforce security for the full stack: bootloader → hypervisor → game OS sandbox.Source evidence:Microsoft whitepaper on Xbox One security:“Xbox One System Software Architecture” (David Ladd, 2015)https://www.microsoft.com/en-us/research/wp-content/uploads/2016/02/Xbox_One_System_Software_Architecture.pdf(Very applicable because Series X builds on the same ideas, just evolved.)2. Hardware-Bound Encryption Keys / IDsThe system stores unique hardware IDs (e.g., in fuses or secure EEPROM), which are used to bind games and licenses to the console.Encrypted game data or firmware is only usable on the console that matches the cryptographic key or signature.Used for:Protecting media content (games, video, etc.).Enforcing licensing (DRM).Secure boot (prevents tampering with firmware or OS).How we know:This is standard in consoles, but confirmed for Xbox by:Insider information from dev mode and leaks.Behavior of encrypted Xbox games that cannot be decrypted or run on other hardware.Secure boot chain described by Microsoft and inferred by hardware tinkerers.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.