Skocz do zawartości

Xbox Series - komentarze i inne rozmowy

Featured Replies

Opublikowano

Przecież rynek gen. 7 a 9. to dwa inne światy. Jakbyś komuś powiedział w tamtych czasach, że rynek będą napędzały multiplayerowe gry online, a twórcy 1st party zarobku szukać będą na innych platformach to by się każdy w głowę popukał.

  • Odpowiedzi 34,4 tys.
  • Wyświetleń 2,2 mln.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Jak ja lubie to dodawanie sobie kompetencji z dupy. Urodził się na początku lat 90 i od razu staż gracza mu się zaczął liczyć, już jak berbeć bez umiejętności srania do nocnika sobie CV redaktora budo

  • Ladnie Spencer obchodzi 25-cio lecie Playstation 

  • Po całej generacji spędzonej z PS4 zakup klocka wydawał się jedynym sensownym rozwiązaniem. Głównie z uwagi na gamepass i całą bibliotekę nieogranych gier. Pierwsze wrażenie to radość z unboxingu, bo

Opublikowano

To jest fałszowanie historii. Halo jako strzelanka multi napędzał sprzedaż Xboxa w dwóch generacjach. Aż przestał.

Halo 2: "The game sold 2.4 million copies and earned up to US$125 million in its first 24 hours on store shelves,"

Opublikowano
  • Autor
42 minuty temu, Ukukuki napisał(a):

Za czasów 360 byli, ciekawe dlaczego :)

W dużej mierze dzięki, samemu Sony które potykało się o własne nogi. Ale wiadomo że MS też potrafił temu pomoc.

Następnie przyszła całkowita porażka wizji Xboxa One i mnóstwo ludzi odeszło w kierunku PS4.

Byl to też ostatni raz kiedy start nowych konsol, przypominał reset, każda konsola startowała od zera ze swieżą biblioteką, nie bylo wstecznej kompatybilności, więc ludzie o wiele częściej zmieniali platformy, niż teraz.

Potem PlayStation zbudowało sobie tak silną pozycję, że Xbox musiał szukać pomysłu aby wymyślić się na nowo.

Opublikowano

Marketing też nie zadziałał tak jak powinien. Rozumiem, że w MS spodziewali się większej sprzedaży XSS bo to bardzo tania konsola jak na możliwości i w połączeniu w Gamepassem wydaje się być logicznym wyborem dla większości graczy, głównie też tych casualowych, bo to niski próg wejścia w świat setek gier. No ale jakoś nie chwyciło.

Opublikowano
  • Autor

Marketing też, ale wydaje mi się że przede wszystkim Series S czy X zbyt mało różnił się od PS5. MS pewnie liczył że ludzie bedą kupować Series S jako dodatkową uzupelniającą konsole do PS5, tak jak wielu posiadaczy Xboxa One i PS4 kupowało Switcha.

Ale w przeciwieństwie do Switcha, Series S zbyt mało różnił się od PS5 by okazał się atrakcyjnym wyborem. Gry przecież w 98% były te same, a odkąd Sony zrobiło rebranding swojego Plusa na wzór Game Passa, te nawet GP przestał być jakimś elementem wyróżniającym.

Więc jak ludzie mieli do wyboru dwie bardzo podobne konsole, odapalajace praktycznie identyczne biblioteki gier, a różnice między konsolami były bardzo male. Za jedna była mniej popularna, a druga była o wiele bardziej, w dodatku na tej drugiej mieli już wykupione gry, zapisy, znajomych itd. to nie widzieli sensu kupować tej mniej popularnej.

Dlatego myślę że jeśli Xbox jako hardware chce w ogóle przetrwać na rynku, to jest zmuszony bardziej wyróżnić się od PlayStation. Inaczej dalej będzie marginalizowany. Na szczęście sam Xbox chyba zdaje sobie z tego sprawę, dlatego takie, a nie inne plany dotyczące ich przyszłych konsol.

Opublikowano
5 godzin temu, ASX napisał(a):

Xbox musiał szukać pomysłu aby wymyślić się na nowo.

Po 360 wymyslili się na nowo z magnetowidem multimedialnym, potem wymyślili się na nowo z gejpassem, niedawno z multiplatformowosćią, a zaraz nowa wizja.

A najlepsze że każdy nowy pomysł spycha ich markę do coraz większej niszy. Nowy pomysł nie kliknie, sprzeda się w trzy lata z 7-8 mln i panowie rządzący powiedzą że to nie ma sensu

Opublikowano

Mam wrażenie @drozdu7 , że zakładasz że te 7-8 mln sprzętów o których wspominasz postrzegasz jako konsole Xbox, a na tym etapie nikt raczej nie będzie tak już na to patrzył. To będą prebuildy z systemem WindowsOS do opadalania gierek z gen 5-7 (emulacja), gen 8-10 (natywne wersje PC) + Steam.

Nikt nie będzie opierał na tym być albo nie być Xboxa jako brandu, to będzie po prostu jeden z produktów który pozwoli z niego skorzystać i jedynie o co powinniśmy się martwić to czy sprzęt dowiezie, a tutaj MS pokazał, że potrafi.

Na tym etapie nikt chyba nie ma wątpliwości, że pojawi się SD2, więc co tym bardziej miałoby stać na przeszkodzie do stworzenia Xboxa Prime?

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 4