Jump to content

Nawadnianie


Widget

Recommended Posts

Nabiegałem bardzo wiele na samej wodzie. Sądzę, że w zupełności wystarcza, jeżeli nie ma się jakiejś patologicznej diety.

 

Dzień przed maratonami sączyłem takie samoróbki jak Grabek napisał. Myślę, że jest to spoko opcja. Placebo ogromne :D a i miód ładuje glikogen na maksa. Ja zawsze dawałem dużo soli i miodu, w smaku ohydne ale odrobina heroizmu to kolejny składnik do sukcesu ;)

Link to comment
14 godzin temu, Carles napisał:

Nabiegałem bardzo wiele na samej wodzie. Sądzę, że w zupełności wystarcza, jeżeli nie ma się jakiejś patologicznej diety.

 

Dzień przed maratonami sączyłem takie samoróbki jak Grabek napisał. Myślę, że jest to spoko opcja. Placebo ogromne :D a i miód ładuje glikogen na maksa. Ja zawsze dawałem dużo soli i miodu, w smaku ohydne ale odrobina heroizmu to kolejny składnik do sukcesu ;)

No nie takie placebo bo akurat sól i cukry proste bardzo mocno polepszaja statystyki wody jesli chodzi o nawadnianie ;) Sól i glukoza na poziomie 4-6% zwiekszaja znacznie osmolalnosc zwyklej wody. 

To nie jest zaden mit

Link to comment

Dodatek miodu, soku, cytryny i soli jest spoko, dobrze smakuje, łatwy i tani do zrobienia. Jak komuś zależy na innych smakach, albo bogatszym składzie w minerały to zostają izotoniki w proszku lub w tabsach. Coś ze zwyklejszych to Isoplus, Isostar, z lepszej półki SiS, Powerbar, czy Enervit. Przy intensywnym trenowaniu latem dało się odczuć ich korzyść. Tutaj spory wybór:

 

https://www.sportfuel.pl/?w-proszku,108

 

No, ale to wiadomo, już do intensywniejszych i dłuższych treningów, na co dzień domowy izotonik wystarczy. Nie brałbym na pewno pod uwagę sklepowych Oshee, czy inny gówien tego typu, bo tam już minerałów, czy nic poza cukrem nie uświadczymy za bardzo. A jak już coś jest, to akurat w izotoniku niepotrzebne.

Link to comment

A jak robicie ten własny nawadniacz? W sensie jakie ilości czego na 1l wody? Miód mam, sól himalajską też, kupiłem glukozę, cytryna je w lodówce, wiec cos bym wypróbował. Wode bierzecie mineralną czy źródlaną do tego? I w trakcie treningu tez można pić bez obawień, nie tylko po? Prosze mądre głowy o wypowiedzi.

Link to comment

Miodu, czy soku dajeszcze tyle, żeby było te 4-6g cukru na 100ml. Cytryna jest bardziej do smaku, a solu dajesz szczyptę. Wiadomo, że lepsza woda mineralna, ale jak dasz z kranówką, czy tam filtriwaną też będzie dobrze. Ja np samej kranówki nie mogę pić, przelatuje przeze mnie i się słabo nawadniam. Na zmianę w tygodniu piję Murzyniankę, albo wsypuję sobie trochę izotonika jakiegoś do butelki 1,5l i zabieram do pracy, albo dodaję tam właśnie cytrynę, sok, czy coš innego.

  • Upvote 1
Link to comment

Tak jak pisze krupek, ja zamiast miodu dodaje glukozy 6g na 100ml.

No pijesz kiedy chcesz, im mniej strat wody w organizmie tym lepiej. Tylko nie tak tez zebys musial isc zaraz sie wyszczac. Ja zawsze zaczynam brac łyki po 40min treningu. Co do wody. To detale ale wiadomo ze bedzie to lepszje jakosci jak zrobisz z muszynianki niz z wody z kibla

Polecam dodac cytryny i mięty :banderas: 

  • Upvote 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.