Opublikowano 22 grudnia 20222 l Autor 1 minutę temu, PiPoLiNiO napisał: Ja mam Gainwarda 4090. Ale trochę mnie wkurwia brak możliwości zdjęcia kagańca na moc. Nie miałem o tym pojęcia jak kupowałem. Zresztą raz, ze wyboru dużego nie było, a dwa Gainward wygląda dla mnie najlepiej i mam sentyment od dzieciaka, bo ostro katowałem GeForce 4Ti od nich Hehe kiedyś też miałem Gainwarda takiego bordowego, ehh to były czasy, żadnych upscalingów nie trzeba było, a suwaczki na prawo :D. https://archiwum.allegro.pl/oferta/karta-graficzna-gainward-geforce-3-ti-200-gs-i6717042162.html 3 minuty temu, PiPoLiNiO napisał: Ja mam Gainwarda 4090. Ale trochę mnie wkurwia brak możliwości zdjęcia kagańca na moc. Dałbym go chętnie na 600, a nie 450W i byłoby git Nie miałem o tym pojęcia jak kupowałem. Zresztą raz, ze wyboru dużego nie było, a dwa Gainward wygląda dla mnie najlepiej i mam sentyment od dzieciaka, bo ostro katowałem GeForce 4Ti od nich Właśnie Gainwardy w 4080 to już w ogóle najtańsze i mają duży stock w każdym sklepie po 6,5k ten bez OC. Są jeszcze Inno3d, ale nie znam ich, nie mam zaufania. A do Gigabyte/MSI/Asus nie bede doplacal. I mają dobre opinie, pytanie, czemu inne pro firmy są +300 zł minimum, dziwne...
Opublikowano 22 grudnia 20222 l 14 minut temu, KrYcHu_89 napisał: @tjery, @PiPoLiNiOjakie macie wersje 4090, czy 80, bo nie pamiętam, które macie? Ja mam 4090 ASUS TUF Gaming OC. Jak go podbiję to idzie nawet 3005 Mhz, ale tylko raczej do sprawdzenia, bo w grach nie ma takiej konieczności (różnice to i tak kilka fps).
Opublikowano 22 grudnia 20222 l 27 minut temu, tjery napisał: Ja mam 4090 ASUS TUF Gaming OC. Jak go podbiję to idzie nawet 3005 Mhz, ale tylko raczej do sprawdzenia, bo w grach nie ma takiej konieczności (różnice to i tak kilka fps). Z odblokowanym kagańcem? I trzyma Ci normalnie 3005 w grach cały czas?
Opublikowano 22 grudnia 20222 l Teraz, PiPoLiNiO napisał: Z odblokowanym kagańcem? I trzyma Ci normalnie 3005 w grach cały czas? Tak, odblokowana. Nie, tylko w jednej grze, już nie pamiętam której, wskakiwało na 3005 Mhz, tak to z tego co pamiętam 2995 Mhz na stałe, ale też zależnie od gry.
Opublikowano 22 grudnia 20222 l No to jak leci mi 2955 w grach, to kaganiec niewiele by dał w takim razie. Więc nie ma co płakać.
Opublikowano 18 stycznia 20232 l @łom odpowiem tu, bo tu raczej się nikt nie przyczepi że suwaczki Nie no 2060s to w grach z RT, a te rekomendowane, czyli równe tym z PS5 jest bez RT, czyli jak w analizach DF, 2070/ 2070s. Zobaczymy za rok kto będzie bliżej prawdy póki co minęły 2 lata, a wystarczy karta o wydajnosci 9TFLOPS (2070s).
Opublikowano 18 stycznia 20232 l 9 minut temu, tjery napisał: Nie no 2060s to w grach z RT, a te rekomendowane, czyli równe tym z PS5 jest bez RT, czyli jak w analizach DF, 2070/ 2070s. Radzę nie sugerować się zawsze tym co mówią w DF bo nie zawsze mają rację (np. analiza Gravity Rush 2 to jakiś żart).
Opublikowano 18 stycznia 20232 l 2 godziny temu, łom napisał: Radzę nie sugerować się zawsze tym co mówią w DF bo nie zawsze mają rację (np. analiza Gravity Rush 2 to jakiś żart). O DF to mówię o tej części ich materiałów, którą zajmuje się Alex, czyli porównania PC vs konsole, nie ma nic bardziej rzetelnego w internecie, zresztą w jego filmach nie ma żadnego pola do jakichkolwiek wątpliwości, wszystko analizuje krok po kroku i pokazuje czarno na białym.
Opublikowano 18 stycznia 20232 l 19 minut temu, tjery napisał: O DF to mówię o tej części ich materiałów, którą zajmuje się Alex, czyli porównania PC vs konsole, nie ma nic bardziej rzetelnego w internecie, zresztą w jego filmach nie ma żadnego pola do jakichkolwiek wątpliwości, wszystko analizuje krok po kroku i pokazuje czarno na białym. Zaraz zaraz, ale przecież to że 2060S w Spiderze wystarczy do dorównania wersji PS5 to z jego materiału chyba wywnioskowałeś? A wychodzi co innego, każdy ma ftopy, większe czy mniejsze i jeden może zwracać uwagę na kwestie na które normalnie się nie zwraca uwagi a pomijać inne. A odnośnie 2070S to sprawdziłem że jej MSRP to było 500$, tyle co cała konsola więc szkoda by było jak by po 2.5 roku konsole już jej odjechały.
Opublikowano 18 stycznia 20232 l 28 minut temu, łom napisał: Zaraz zaraz, ale przecież to że 2060S w Spiderze wystarczy do dorównania wersji PS5 to z jego materiału chyba wywnioskowałeś? A wychodzi co innego, każdy ma ftopy, większe czy mniejsze i jeden może zwracać uwagę na kwestie na które normalnie się nie zwraca uwagi a pomijać inne. A odnośnie 2070S to sprawdziłem że jej MSRP to było 500$, tyle co cała konsola więc szkoda by było jak by po 2.5 roku konsole już jej odjechały. Z jego porównania wynika tylko tyle, że na 2060s na ustawieniach z PS5 w najbardziej wymagającym miejscu w grze w stałej rozdzielczości 1440p jest 76 fps, a więc więcej niż w trybie performance na PS5, który ma dodatkowo dynamiczną rozdzielczość. Na tamten moment nie było jeszcze odblokowanego frameratu na PS5, więc jeżeli już ktoś popełnił błąd to ja nie biorąc tego pod uwagę, bo teraz bez vsync PS5 w tym miejscu mogłaby mieć więcej fps. Co do ceny to oczywiste, że konsole przy porównywalnej karcie wychodzą lepiej, proporcja ta się zmienia dopiero przy mocniejszych kartach, np. 4090 w rasterze mocniejsze od PS5 prawie 4krotnie można kupić za 9tys, PS5 za ok.3 tys, więc tu role cena/wydajność się odwracają. Oczywiście mowa o samej karcie w przypadku upgradeu, bez reszty PC.
Opublikowano 18 stycznia 20232 l 2 minuty temu, tjery napisał: Na tamten moment nie było jeszcze odblokowanego frameratu na PS5 No właśnie że już był ... od 3 miesięcy
Opublikowano 21 stycznia 20232 l Autor Dlss 2.5.1 naprawił problem oświetlenia i innych artefaktów w ruchu, przy niektórych silnikach np. W Cyberpunku. Roznica naprawde miedzy native a dlss quality teraz juz żadna, performance wypasiony, wyglada jak na reklamach. Wreszcie po ponad 2 latach od premiery silnik Cybera współpracuje z dlss tak jak powinien . Edytowane 21 stycznia 20232 l przez KrYcHu_89
Opublikowano 21 stycznia 20232 l Teraz, easye napisał: Aktualizacja już byka czy będzie? Samemu podmieniasz https://www.techpowerup.com/download/nvidia-dlss-dll/
Opublikowano 21 stycznia 20232 l A z aktualizacja sterowników się nie nadgrywa samo? 2. Podobno niektóre gry mogą cofnąć aktualizacje dlss, to prawda? 3. Gdzie podgrywam plik?, sprawdzę dzisiaj Cyberpunka.
Opublikowano 21 stycznia 20232 l Raczej nie, na pewno nie w każdej grze. Launcher Rockstara tak robi, przed włączeniem aktualizuje, musisz kopiować za każdym razem w momencie włączania, klikasz uruchom i jak gra zaczyna rychlić wklejasz i startuje z tym wklejonym. Tam gdzie exe. wklejasz i zamień. Edytowane 21 stycznia 20232 l przez tjery
Opublikowano 21 stycznia 20232 l 1 minutę temu, easye napisał: Dll wklejam tam gdzie jest exe z gra? Tak, tam obok exe powinieneś mieć taki sam dll, tylko inną wersję. W sumie to nie zawsze tak jest, bo nie zawsze ten dll od DLSS2 jest w tym samym folderze co exe, czasem trzeba go znaleźć.
Opublikowano 10 lutego 20232 l W dniu 18.01.2023 o 19:09, tjery napisał: Nie no 2060s to w grach z RT, a te rekomendowane, czyli równe tym z PS5 jest bez RT, czyli jak w analizach DF, 2070/ 2070s. Zobaczymy za rok kto będzie bliżej prawdy póki co minęły 2 lata, a wystarczy karta o wydajnosci 9TFLOPS (2070s). Nie trzeba było czekać, tak jak pisałem jak nie ma sensownej optymalizacji to karty podobne do tych siedzących w konsolach są w tyle, a przynajmniej do momentu jak wersje PC nie zostaną połatane. Spoiler
Opublikowano 10 lutego 20232 l 45 minut temu, łom napisał: Nie trzeba było czekać, tak jak pisałem jak nie ma sensownej optymalizacji to karty podobne do tych siedzących w konsolach są w tyle, a przynajmniej do momentu jak wersje PC nie zostaną połatane. Ukryj zawartość To akurat żadne porównanie, bo RT ma opcje od low do ultra + zwykłe opcje + na PS5 jest dynamiczna rozdziałka. Póki nie wiadomo jakie są ustawienia na PS5 to ciężko cokolwiek porównywać. W ogóle widzę tu są jakieś jaja...2070s więcej fps niż 3070 Ti, które jest ponad 30% mocniejsze. Edytowane 10 lutego 20232 l przez tjery
Opublikowano 16 kwietnia 20232 l 44 minuty temu, łom napisał: Czyli pod względem jakości obrazu ogólnie rzecz biorąc remis między natywnym 4K a 4K i 1440p z DLSS Quality. Fajnie, że robią takie porównania, więcej ludzi może zrozumie jaką niesamowitą technologią jest DLSS, bo póki co masę osób w necie żyje czasami DLSS w wersji 1.0 i se wkręcają jakieś mydło na ekranie itd. Przy, uśredniając, takiej samej jakości obrazu zyskujesz około 50% wydajności zupełnie za darmo, czysta magia. Można Nvidii nie lubić za politykę cenową, ale technologiczne są top topów, to samo Frame Generator. A tu jeszcze szkoda, że używał standardowych dostarczanych z grą dll. DLSS, bo wydawcy rzadko kiedy updateują wersje dll., a od wersji 2.5.1 całkowicie wyeliminowali ghosting i wyłączyli w końcu ten zjebany filtr wyostrzający, który jebał cały obraz przy ruchu kamerą w niektórych grach, jak. np. GOW, RDR2 czy Spidermany. A te gry znalazły się w tym porównaniu na starszych dll., więc też przez to DLSS jeszcze stracił w stosunku do obecnej jakości. Szkoda, że nie podmienił na 2.5.1 chociaż, zwykłe kopiuj wklej do folderu z exe. Edytowane 16 kwietnia 20232 l przez tjery
Opublikowano 16 kwietnia 20232 l 5 minut temu, tjery napisał: A tu jeszcze szkoda, że używał standardowych dostarczanych z grą dll. DLSS, bo wydawcy rzadko kiedy updateują wersje dll., a od wersji 2.5.1 całkowicie wyeliminowali ghosting i wyłączyli w końcu ten zjebany filtr wyostrzający, który jebał cały obraz przy ruchu kamerą w niektórych grach, jak. np. GOW, RDR2 czy Spidermany. A te gry znalazły się w tym porównaniu na starszych dll., więc też przez to DLSS jeszcze stracił w stosunku do obecnej jakości. Szkoda, że nie podmienił na 2.5.1 chociaż, zwykłe kopiuj wklej do folderu z exe. Przecież wspomniał na końcu czemu nie podmieniał wersji DLSS.
Opublikowano 16 kwietnia 20232 l 16 minut temu, łom napisał: Przecież wspomniał na końcu czemu nie podmieniał wersji DLSS. Na szybko tylko spojrzałem na podsumowanie, bo na komórce w drodze oglądam. No to już lepiej nic by nie gadał niż takie bzdury, że niby to raczej entuzjaści albo moderzy mogą podmienić dll. DLSS Jak ktoś tego posłucha to może pomyśleć, że to jakiś skomplikowany proces, a to jest dosłownie kopiuj-wklej, 5 sekund roboty. Masz dll. 2.5.1 i go po prostu wklejasz do każdej gry z DLSS, no chyba raczej każdy kto ma kompa potrafi przeprowadzić tak skomplikowany proces. Chyba, że mu chodziło bardziej o to, że nie każdy może o tym wiedzieć, ale gracze PC to raczej nie konsolowcy włączam-gram, więc raczej się interesują takimi rzeczami. Poza tym bardziej by tej większości nieświadomych pomógł jakby w takim filmie zamiast sugerować, że to jakiś skomplikowany proces dla entuzjastów i moderów, wyjaśnił, że to jest najzwyklejsze kopiuj-wklej jednego pliku. Jeszcze co do porównania moc DLSS pokazuje 4K vs 4K z DLSS performance, gdzie DLSS skaluje za 1080p, a w niektórych grach wygląda lepiej lub remisuje z natywnym 4K. W sumie to uwzględniając to, że jest kilka gier w tym zestawieniu (jak np. RDR2, który w zestawieniu ma przekonujące zwycięstwo dla natywnej, a o którym mówi na końcu, że z nowszą wersją dll. DLSS wygląda lepiej niż natywna) gdzie starsze wersje dll. DLSS było o wiele słabsze niż wersja 2.5.1 to nawet nie ma remisu, a odpowiedź na pytanie jest twierdząca, DLSS w wersji Quality jest obecnie lepszy niż natywna rozdzielczość. Edytowane 16 kwietnia 20232 l przez tjery
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.