Skocz do zawartości

Advance Wars 1+2: Re-Boot Camp


Daffy

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 124
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Skończyłem tydzień temu jedynkę. Ostatecznie o dziwo ogrywałem wersję switchowa zamiast oryginalnej z GBA. Kilka zmian qol przeważyło (min przyspieszone tempo i reset tury), design choć dalej uważam go za katastrofalnie gorszy niż oryginalny to jednak "na żywo" robi o wiele lepsze wrażenie niż na screenach w necie, animowane CO też dodaje uroku Dalej to poziom gierki z komórki ale da się grac. Muzyka za to jest cudownie odświeżona i to chyba największy plus tego remake'u.

 

Sama rozgrywka? Początkowo zachwyt ale po czasie wkradło się znużenie spowodowane tym że dość szybko gra przestaje już się rozwijać w mechaniki i nowe jednostki. Przez to sam trzon rozgrywki nie jest aż tak rozbudowany jak sądziłem. Gra jest świetna, wręcz ciężko o lepiej skrojony tytuł do przenośnego grania, będzie bawić tak samo dobrze za 20, a nawet i 50 lat, po prostu ponadczasowy gameplay.  Liczę że dwójka i kolejne części które na pewno sprawdzę rozbudowują trochę bardziej core gameplayu.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Chwilę pogralem w dwójkę i straszna kalka jedynki, map pack jak na razie.

 

Przy okazji sprawdziłem wargroove bo dobra duszyczka sprezentowała w zimowej akcji prezentowej i po 4h podoba mi się bardziej niż aw1. Kij tam że ma zalążek fabuły bo to nie jest ważne w takich grach ale jest przede wszystkim bardziej rozbudowana więc absolutnie nie zgadzam się na razie z zagrajnikiem, że aw1 to dalej 10/10, a wargroove 8/10

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Ostatnio słucham sobie podcastów o sposobach prowadzenia wojen i na poziomie strategicznym i taktycznym, łącznie z opisami bitew i tak dalej. Oczywiście nie jest to dla mnie nowość, ale z racji, że jestem na świeżo i z tym i z Advance Wars to uderzyło mnie jak blisko jest ta gra właśnie ze sposobami prowadzenia prawdziwych wojen. Oczywiście zachowując proporcje. Ale wszystko tu jest: dbanie o linie zaopatrzenia, zdobywanie, utrzymywanie, blokowanie i niszczenie przyczółków, zwijanie terenów artylerią przed właściwym atakiem. I konsekwencje jak jedną z tych rzeczy zrobi się źle. Oczywiście Advance Wars to nie symulacja prowadzenia wojny, ale można w niej wykorzystywać teorie wojskowości i one się w grze faktycznie sprawdzają. Coś niesamowitego

Odnośnik do komentarza

Po pierwsze: w żadnym RTS tego nie ma. W każdym w którym grałem, a trochę ich ograłem, nie ma tych elementów o których pisałem. Ani w Starcraftach, C&C, AoE, Company of Heroes. Wszystko tam sprowadza się do wybudowania jak największej ilości mocnych jednostek i wjazdu do bazy przeciwnika. Co jest fajne, bo uwielbiam RTSy, ale stosując taką taktykę w Advance Wars zostaniesz zmasakrowany

Po drugie: nie wątpię, że są strategie w których trzeba stosować zasady sztuki wojennej. Tylko, że to są skomplikowane tytuły dla fanatyków gatunku. AW jest przystępne i dla każdego (prawie). Chyba, że się mylę i zasypiecie mnie tytułami

Po trzecie: AW wygląda w najlepszym razie jak popierdółka dla dzieci, a w najgorszym jak pierwszy lepszy free to play z mobilek. A mimo to jest to głęboka i złożona strategia

Odnośnik do komentarza
24 minuty temu, Homelander napisał:

Po pierwsze: w żadnym RTS tego nie ma.

 

xD

 

Same kocopoły piszesz, kompletnie nie grasz albo nie umiesz grać w RTSy. No chyba ,że easy mode, graj godzinę, wyprodukuj co się da, zaznacz wszystko, postawa agresywna i kliknij na bazę wroga. No jak ktoś tak do tego podchodzi to spoko ale po co pisać głupoty? 

 

 

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

U zagrajnika AW to praktycznie ulubiona jego gra ever więc mocno koloryzuje ale ogółem bardzo spoko gierka. Niby szybka, niby prosta, niby obecnie wręcz komórkowa ale bardzo przyjemna. Mi tam w 1 i 2 brakowało trochę głębi ale grałem w to w tym roku ale pewnie jakbym sto lat temu miał GBA z tym to bym odyebal

Odnośnik do komentarza
10 minutes ago, Ukukuki said:

 

xD

 

Same kocopoły piszesz, kompletnie nie grasz albo nie umiesz grać w RTSy. No chyba ,że easy mode, graj godzinę, wyprodukuj co się da, zaznacz wszystko, postawa agresywna i kliknij na bazę wroga. No jak ktoś tak do tego podchodzi to spoko ale po co pisać głupoty? 

 

 

 

Ok to wymień mi te rtsy w których musisz dbać o logistykę, czyli paliwo, amunicję(czy tam inne zasoby) dla walczących jednostek. 

4 minutes ago, Daffy said:

U zagrajnika AW to praktycznie ulubiona jego gra ever więc mocno koloryzuje ale ogółem bardzo spoko gierka. Niby szybka, niby prosta, niby obecnie wręcz komórkowa ale bardzo przyjemna. Mi tam w 1 i 2 brakowało trochę głębi ale grałem w to w tym roku ale pewnie jakbym sto lat temu miał GBA z tym to bym odyebal

 

Ostatnie misje w dwójce są już mocno skomplikowane

Odnośnik do komentarza
21 godzin temu, Homelander napisał:

Ok to wymień mi te rtsy w których musisz dbać o logistykę, czyli paliwo, amunicję(czy tam inne zasoby) dla walczących jednostek. 

 

Najpierw zdefiniuj logistykę w gierce RTS bo każda gierka inaczej do tego podchodzi. I nie, podejście AW nie jest ani najlepsze ani najbardziej realistyczne. jest po prostu do bólu symboliczne. Coh ma do tego inne podejście bo logistyką są punkty zaopatrzeniowe, zrzuty amunicji, uzupełnienia formacji. Do tego sama piechota jest wolna więc musem jest używanie transporterów. Seria Sudden Strike ma bardzo rozbudowaną logistykę tak samo Blitzkrieg. No i to jest rozgrywka real time więc trzeba ten aspekt dobrze ogarnąć. 

 

I zaczyna się narracja i szukanie czego jakaś gierka nie ma a AW ma. Zaczęliśmy od obrony, artylerii, teraz logistyka a co następne? Chujowa plastikowa grafika gorsza niż w oryginalne? No tutaj faktycznie nie ma konkurencji. 

Odnośnik do komentarza
1 hour ago, Ukukuki said:

 

Najpierw zdefiniuj logistykę w gierce RTS bo każda gierka inaczej do tego podchodzi. I nie, podejście AW nie jest ani najlepsze ani najbardziej realistyczne. jest po prostu do bólu symboliczne. Coh ma do tego inne podejście bo logistyką są punkty zaopatrzeniowe, zrzuty amunicji, uzupełnienia formacji. Do tego sama piechota jest wolna więc musem jest używanie transporterów. Seria Sudden Strike ma bardzo rozbudowaną logistykę tak samo Blitzkrieg. No i to jest rozgrywka real time więc trzeba ten aspekt dobrze ogarnąć. 

 

I zaczyna się narracja i szukanie czego jakaś gierka nie ma a AW ma. Zaczęliśmy od obrony, artylerii, teraz logistyka a co następne? Chujowa plastikowa grafika gorsza niż w oryginalne? No tutaj faktycznie nie ma konkurencji. 

 

Logistykę wymieniłem w pierwszym poście od razu. Anyway, to że się nie spotkałem w RTSach to nie znaczy, że nie ma. Jestem po prostu zaskoczony, że w tak niepozornej gierce jak AW są te aspekty zrobione zgodnie ze sztuką prowadzenia wojny. Co przecież jest oczywistym plusem

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
6 hours ago, Shen said:

Skończyłem jedynke i szczerze troche w bólach. Pod koniec już gra zaczeła mnie nużyć i średnio mi się chce brać za dwójkę. Mechaniki tam są jakoś rozwiniete?

 

Misje są ciekawsze, a te ostatnie sporo trudniejsze niż w jedynce. Ale jak Ci jedynka nie siadła pod względem rozgrywki to dwójka tego nie zmieni. Więcej i lepiej, ale nie jakoś przesadnie tego więcej i lepiej

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...