Skocz do zawartości

Lair


KOMODO

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nad-człowiekiem. Kolejne stadium ewolucji. Na to wychodzi, bowiem wlasciwie wszyscy narzekaja na potwornie trudne, skomplikowane i jakie tylko sterowanie w Lair uniemozliwiajace granie. Jako wyzsza forma zycia z litoscia patrze na te jednostki zupelnie nie rozumiejac ich argumentow. Co jest trudnego w tym sterowaniu? Tak trudno wbic sobie pod kopule, ze nie steruje nie kreci sie galkami a "trzyma lejce". Nie wiem czy ktokolwiek z was jezdzil kiedys konno, ew. widzial konia w TV (buhaha:) ), wnioskujac po opinach na temat sterowania - jednak nie. Pozwole sobie poinstruowac. Co trzeba zrobic zeby biegnacy kon nawrocil? Szarpnac mocno za lejce. Wiec szarpniecie padem "odwraca" smoka. Co trzeba zrobic zeby kon"dodal gazu"? Nalezy "trzasnac" lejcami w dol. Trzasniecie padem w dol powoduje u smoka... tak, przyspieszenie. No doprawdy, wyzsza szkola jazdy. Naprawde ciezko to opanowac. Sory, ze sie "unosze", ale widzac 55% na agmerankings dla te gry jestem w szczerym szoku, rwe wlosy z glowy, tarzam sie po podlodze. Za te "lejce" ktorych zachodni recenzenci nie mogli "przyjac do wiadomosci" (a ciemu nie ma śtelowania gałećkami?) Lair otrzymal ocene rowna totalnym przecietniakom. Fakt, wytykana "lockowanie" sie na celach moglo zostac lepiej rozwiazane - w bitewnym haosie czasem namierzy sie niechcacy inny obiekt. I to wlasciwie wszystkie zarzuty jakie przedstawioano tej grze. Ze tylko sie lata i strzela? Na Thora, przeciec to latana strzelawka. Przy Ace Combat jakos nikt sie nigdy nie plul ze nie mozna wysiasc z samolotu i pobujac sie fura po miescie i wozic towary:). Ze liniowa? Dajcie spokoj. Mamy otwarta lokacje i wytyczone (jedno po drugim) cele misji. Standardowa procedura w tym gatunku. Nie wiem co w tym dziwnego. Ba, gotow jestem zaryzykowac stwierdzenie, ze Lair jest jedna z najbardziej zroznicowanych strzelanek tego typu. Choc wlasciwie zestaw jest dosc sztampowy (nacieranie, odpieranie ataku, eskorta, walki z bossami) to zdarzaja sie rowniez prawdziwe perelki jak misja "na tajniaka" gdzie pod oslona nocy w pojedynke trzeba bylo sie wedrzec do obozu wroga do ktorego prowadzil wawoz najezony reflektorami. Przy wspanialem muzyce Johna Debneya akcja wbija sie w pamiec na dobre. Podobnie jak niezwykle klimatyczny "atak" na ogromny posag w ksztalcie glow. Szkoda tylko, ze animacja czesto nie wyrabia. Swietna gra. 7+/10.

Odnośnik do komentarza
  • 4 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

Nie nie zrobi się, six axis moim zdaniem był najważniejszym czynnikiem, sam gameplay był na drugiej linii (w wersji PAL przynajmniej) a dodanie analoga to rzadna ,,cudowna" wiadomość. Lair sam w sobie jest prostą grą w której latamy tu i tam, trzymamy autocelowanie i próbujemy upiec wrogie jednostki/infrastruktury, thats all.

Odnośnik do komentarza
Lair Analog Controls Confirmed For March

http://n4g.com/ps3/News-114914.aspx

 

Czyli z 'słabej' gry robi się b. dobra gra? Być może się skuszę teraz na nią.

Dodali jednak sterowanie dla kalekow. Żenua. Przy ew. kolejnej produkcji tego developera wnosze o dodanie czegos na wzor "demo mode" gdzie Gracz bedzie tylko obserwowal akcje i mashowal jeden wielki przycisk specjalnego kontrolera dodanego do gry. Wtedy wszyscy beda zachwyceni. Coz za grywalnosc! Mmm!

Odnośnik do komentarza
zastanawiam sie nad kupnem tej gry.. jak wyglada dlugosc rozgrywki .. itp.. co do sterowania to dla mnei to na plus, zawsze jakies urozmaicenie ..oczywscie mowie o czujnikach ruchu.. steroawnie analogiem jest juz zbyt nudne...

Sterowanie nie jest problem , jest nim natomiast chaos. Np musisz bronic ludzi na wzgorzu , nadchodza jakies bestie masz rozkaz je zniszczyc ale nagle pojawia sie takie latajace cos co bombarduje twoich ludzi wiec lecisz zeby i to zniszczyc a w tym momencie pojawiaja sie jeszcze statki i wsumie nie wiesz co robic. Latasz i nagle sie okazuje ze przegrales bo juz wszyscy zgineli. Po ktoryms razie jak grasz juz wiesz co i jak ale za pierwszym czy drugim a nawet trzecim razem sporo misji jest nie do przejscia. Na poczatku gra wywarla na mnie bardzo pozytywnie jednak po przejsciu gry uzaje ze jest to sredniak ktorego sterowanie jest bardzo duzym plusem. Jest caly system medali które dostajesz za przejscie misji ale jak dla mnie bylo to zatrudne zadanie i srebra to maks co wyciagnalem:) Jak bys chcial kupic uzywana ale prawie idealna wersje PL za 100zł to daj znac na PW albo GG.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Najzabawniejsze jest to, że sterowanie sixaxis jest bardzo dopracowane. Ci, którzy piszą inaczej powinni dostać solidnego kopa. Nie wiem czy zawinili tu recenzenci czy nie umiejący czytać ze zrozumieniem gracze. Sterowanie jest intuicyjne i dobrze zrobione. Kwestia ogrania. Przecież to jest nowość na rynku i pierwsza taka gra. Wiele osób spodziewało się, że usiądzie i zacznie od razu wymiatać. To co psuję całą rozgrywkę to ogólne błędy, które ma każda inna gra. Schrzanione auto-celowanie, przenikanie postaci oraz Quick-Time Event. Dobrym przykładem jest walka z morskim wężem. Trzeba zrobić unik. Problem w tym, że nikt nie wie kiedy. I nie ma znaczenia czy używamy w tym momencie sixaxisa czy zwykłych buttonów. Moim zdaniem to najbardziej chora sytuacja minionego roku i istny paradoks. Wszyscy chcą nowych innowacyjnych gier a kiedy takie się ukazują tą są nierzetelnie recenzowane. Również gracze nie potrafią dostrzec błędów, które rzucają się w oczy. Sęk w tym, że gra jest niedopracowana co wywołuję ogromną frustrację. Ta natomiast została przeniesiona na wcześniej nikomu nie znany element gry, któremu trzeba było poświęcić trochę czasu by go opanować. Sytuacja jest dosyć poważna. Nie ma co liczyć an kontynuację lub inne tego typu gry od tego developera. Trzeba czasem pomyśleć zanim coś się napisze lub powie. Najlepsze szykuje się jednak dopiero teraz. Po raz pierwszy w historii zostanie wydany patch, który będzie "naprawiał" rzeczy dopracowane i nie wymagające zmian oraz pozostawiał rzeczy, które zawierają błędy. Sterowanie niczego nie zmieni a "gracze" znowu będą pisać, że gra do niczego się nie nadaje.

Odnośnik do komentarza
Najzabawniejsze jest to, że sterowanie sixaxis jest bardzo dopracowane. Ci, którzy piszą inaczej powinni dostać solidnego kopa. Nie wiem czy zawinili tu recenzenci czy nie umiejący czytać ze zrozumieniem gracze. Sterowanie jest intuicyjne i dobrze zrobione. Kwestia ogrania. Przecież to jest nowość na rynku i pierwsza taka gra. Wiele osób spodziewało się, że usiądzie i zacznie od razu wymiatać. To co psuję całą rozgrywkę to ogólne błędy, które ma każda inna gra. Schrzanione auto-celowanie, przenikanie postaci oraz Quick-Time Event. Dobrym przykładem jest walka z morskim wężem. Trzeba zrobić unik. Problem w tym, że nikt nie wie kiedy. I nie ma znaczenia czy używamy w tym momencie sixaxisa czy zwykłych buttonów. Moim zdaniem to najbardziej chora sytuacja minionego roku i istny paradoks. Wszyscy chcą nowych innowacyjnych gier a kiedy takie się ukazują tą są nierzetelnie recenzowane. Również gracze nie potrafią dostrzec błędów, które rzucają się w oczy. Sęk w tym, że gra jest niedopracowana co wywołuję ogromną frustrację. Ta natomiast została przeniesiona na wcześniej nikomu nie znany element gry, któremu trzeba było poświęcić trochę czasu by go opanować. Sytuacja jest dosyć poważna. Nie ma co liczyć an kontynuację lub inne tego typu gry od tego developera. Trzeba czasem pomyśleć zanim coś się napisze lub powie. Najlepsze szykuje się jednak dopiero teraz. Po raz pierwszy w historii zostanie wydany patch, który będzie "naprawiał" rzeczy dopracowane i nie wymagające zmian oraz pozostawiał rzeczy, które zawierają błędy. Sterowanie niczego nie zmieni a "gracze" znowu będą pisać, że gra do niczego się nie nadaje.

 

 

to jest twoje zdanie:), przeszedles cala gra? jak przejdziesz to cala ta innowacyjnosc powinna cie juz zmeczyc, ja przeszedlem gre , i drugi raz doszedlem do polowy i podarowalem sobie, poczekam na pacza, bo zaczelo mnie meczyc juz wywijanie padem. wedlug mnie w kazdej grze powinien byc pozostawiony wybor dla gracza czy woli innowacyjne wymachiwanie czy tez po bozemu :P. a to ze barfdzo dobrze sie gra to swoja droga, a ci co opisywali gre w gazetach, stronkach www , to w wiekszosci grali jeszce na wersji bez pacza , przez co mieli opoznienia :/. ot co.

Odnośnik do komentarza

Ściągnąłem patcha i dopiero teraz przy sterowaniu analogiem (i włączonym celownikiem ;) ) mogę się zgodzić z tym co stwierdził jeden z inteligentnych recenzentów, mianowicie, że smoka kontroluje się jak odrzutowiec :) po graniu na czujnikach ruchu sterowanie analogiem wydaje sie dziwne i takie pozbawione życia. Dobrze, że można to wyłączyć, szkoda jedynie, że twórcy na stałe podczepili pod krzyżak komendę nurkowania do przodu (teraz ruchem można tylko zawrócić) i naprawdę głupio się czuje gdy teraz odpala to naciśniecie przycisku ;) gratulacje dla recenzentów faktycznie spartolenie tego swoim bezsensowym narzekaniem.

 

Dla mnie jest to zupełnie niezrozumiałe jak można tak jeździć po tej grze. No tak, jest parę błędów ale nic tak wielkiego jak w opisują w recenzjach, wszystko tam wyolbrzymiają do rozmiarów niegrywalności... dla mnie to gra zupełnie na poziome RS z GC, w paru miejscach na pewno traci ale w innych nadrabia imo nawet z nawiązką.

 

W tym patchu smoków nie ma, pewnie będą do ściągnięcia z PSStore ale jest jeden fajny dodatek ;)

Nie wiem czy jest od razu dostępny czy po przejściu gry itp. dlatego uwaga SPOILER:

http://img170.imageshack.us/img170/752/041508022237kc1.jpg

http://img170.imageshack.us/img170/3184/041508023121qb0.jpg

Odnośnik do komentarza
W tym patchu smoków nie ma, pewnie będą do ściągnięcia z PSStore ale jest jeden fajny dodatek :)

Nie wiem czy jest od razu dostępny czy po przejściu gry itp. dlatego uwaga SPOILER:

http://img170.imageshack.us/img170/752/041508022237kc1.jpg

http://img170.imageshack.us/img170/3184/041508023121qb0.jpg

 

 

Nieee, no bajer ;)

 

Chociaż nie wiem czy to nie jakiś fake zrobiony w photoshopie (strasznie niewyraźne), bo pomieszanie klimatów konkretne hehe

Odnośnik do komentarza

W updacie sa dwie naprawde ciekawe rzeczy.

1. Mysle ze rewolucyjna - jest napisane (jeszcze nie testowalem) ze bedzie mozna grac w Laira przez Remote Play na PSP!!! To pierwsza gra na PS3 z ta mozliwoscia...

2. DS3 support. Wreszcie.

 

Lair pierwsza gra na PS3 ktora dziala na PSP przez Remote Play.

Ustawienia sterowania specjalnie pod PSP. Sprawdzone osobiscie.

Niestety Save'y nie sa laczone. Tzn gra na PSP ma swoje save'y gra na PS3 ma swoje (tak przynajmniej to wyglada po pierwszych paru minutach zabawy).

Odnośnik do komentarza
Nieee, no bajer :)

 

Chociaż nie wiem czy to nie jakiś fake zrobiony w photoshopie (strasznie niewyraźne), bo pomieszanie klimatów konkretne hehe

Pstryknięte komórką stąd blur, sam je wczoraj zrobiłem wiec to raczej nie szop :P

 

Zla wiadomosc. Oczywiscie musieli cos spieprzyc. Nie widzialem saveow starych bo po prostu Lair po updacie nie widzi ich. Wyglada na to ze czekamy na kolejny update...

Ściągnąłem update i mój save jak był tak jest.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...