Skocz do zawartości

Final Fantasy XIII


Enkidou

Rekomendowane odpowiedzi

Obawiam się, że jakikolwiek rating dla Versus to póki co odległa przyszłość. Akurat nie zdziwię się jeśli krwi nie będzie wcale, albo ograniczy się do jakichś konkretnych scen. Przy deklarowanej tu i ówdzie "mhroczności" Versus developerom chodziło przede wszystkim (głównie?) o sferę fabularną itp. Przypomniałem sobie takie wypowiedzi, które kiedyś tłumaczyłem:

 

"Chciałbym przebadać człowieczeństwo bohaterów w tej grze. Nie będzie to typowy świat fantasy w tradycyjnym dla Final Fantasy sensie. Raczej oparty na tym prawdziwym, ze wszystkimi jego paskudnymi problemami. Istnieje tradycja dla gier spod znaku Final Fantasy, a ja w Versus chciałbym zaproponować nową dla serii wizję. Ta gra będzie bardziej ludzka niż karykatury science-fiction, które ostatnio tak często widzimy. Skupi się na obecnych problemach świata - w tym sensie jest mroczniejsza."

Link

 

Albo coś takiego:

"Scenariusz nie jest jeszcze gotowy, więc nie wiem jak daleko się posunę; wiem natomiast, że chcę wycisnąć człowieczeństwo z tych bohaterów, chcę żeby Versus odczuwało się całym ciałem. (...)

Kiedy tworzyłem Kingdom Hearts, byłem w świecie tak jasnym, że niemal oślepłem. Dlatego teraz chcę stworzyć coś zupełnie innego. (...) FFv XIII jest o człowieku w prawdziwym świecie. Z tego powodu fantasy będzie mniej niż zwykle. Zrobiliśmy już mroczne lokacje które pokazaliśmy na zwiastunach, ale cała gra nie będzie tak wyglądać. Dopiero co zaczęliśmy.

(...) Nomura twierdzi, że świat FFv XIII zawiera podobieństwa, jeśli porównać go do naszego. Choć natychmiast zastrzega: "Nie chodzi o to, że wzorowałem się na prawdziwych miejscach lub osobach. Chodzi o wiarygodność tych rzeczy, o coś, co mógłbyś równie dobrze spotkać w codziennym życiu. Chciałem wykorzystać tę koncepcję i zaoferować doznania na miarę FF. To wyzwanie jakie postawiłem przed sobą."

Link

 

Dobra, a teraz mniejsza z tym. Wiem że się zagalopowałem w off-topie więc teraz będzie na temat. W tym tygodniu wyszedł Jump z nowym materiałem nt. FFXIII. Opisuje, jak to określono, "nowy ATB". Skanów póki co nie ma i mając na uwadze przykład DQIX i KH 358/2 Days z zeszłego tygodnia może go jeszcze chwilę nie być. Na całe szczęście umieszczono jednak skrót informacji, ale z wyjątkiem wyjaśnienia do czego służy pasek Break nic tak naprawdę nowego chyba się nie pojawiło.

 

 

Zrobiłem screena więc na jego przykładzie wyjaśnię o co biega.

 

http://kontownia.files.wordpress.com/2009/...lcsnap-7207.png

 

Zaraz nad komendami znajduje się pasek, który pokazuje nam ile "ruchów" możemy wykonać (napełniać się będzie z czasem). Na przykładzie powyższego screena widać akurat, że możemy wykonać chain maksymalnie trzech (pasek podzielony jest na trzy części) komend. U Snow'a pozostałe dwa ruchy są już zarezerwowane na Blizzard.

 

Wraz z łączeniem ataków w "łańcuchy" napełniać się będzie pasek Break widoczny w prawym górnym rogu. Gdy dojdzie do odpowiedniego poziomu, przeciwnika będzie można wybić w powietrze (jak na ostatnim zwiastunie) za pomocą komendy "uchiage" i tam kontynuować.

 

Na razie tyle. Może będzie tego więcej.

 

Aha, w nowym Famitsu i Ge-Maga w przyszłym tygodniu będzie wywiad z Nomurą, a w Dengeki PS z M. Toriyamą i Nao Ikedą. Powinno chyba wypłynąć przy tych okazjach trochę nowych informacji.

 

Edit: My bad. U mnie po opublikowaniu posta wszystko wyglądało normalnie. W każdym razie screena wywaliłem i wstawiłem tylko link żeby nikt nie miał już więcej problemów.

Edytowane przez Enkidou
Odnośnik do komentarza

Ok, pojawiło się coś nowego. Tekst porusza to, o czym zdążyłem napisać wczoraj. Plus - kilka screenów z cut-scenek. Niestety, nie widać za wiele.

 

Aha, i prostuję mały błąd który popełniłem wczoraj. Nowe Famitsu wychodzi faktycznie w przyszłym tygodniu i Dengeki również, ale Ge-Maga dopiero 30 III. Myślałem że wczoraj jest inny dzień i mi się pomyliło.

Odnośnik do komentarza

Enkidou śpi, albo nie chce się z nami podzielić najświeższymi informacjami, to pozwolę sobie ukraść je z jego bloga:

Nowy numer Dengeki PS ujawnił w końcu kto podkładać będzie głos głównym postaciom w grze. Na razie ujawniono cztery osoby i bez zbędnego przedłużania...

Lightning - Maaya Sakamoto

Snow - Daisuke Ono

Vanilla - Yukari Fukui

Sazh - Masashi Ebara

 

Wybranie Sakamoto do głównej roli, to świetne posunięcie, bo o ile jej kariera muzyczna jakoś specjalnie mi nie leży, to ciężko o lepszą seiyu. Reszta już trochę mniej znana, ale wszyscy mają już koncie kilka większych, lub mniejszych doświadczeń, więc nie sądzę żeby nas zawiedli.

Teraz mam tylko nadzieję, że nie wytną japońskiej ścieżki dźwiękowej w zachodnich wydaniach gry.

Edytowane przez Hela
Odnośnik do komentarza
Enkidou śpi, albo nie chce się z nami podzielić najświeższymi informacjami, to pozwolę sobie ukraść je z jego bloga:
Nowy numer Dengeki PS ujawnił w końcu kto podkładać będzie głos głównym postaciom w grze. Na razie ujawniono cztery osoby i bez zbędnego przedłużania...

Lightning - Maaya Sakamoto

Snow - Daisuke Ono

Vanilla - Yukari Fukui

Sazh - Masashi Ebara

 

Wybranie Sakamoto do głównej roli, to świetne posunięcie, bo o ile jej kariera muzyczna jakoś specjalnie mi nie leży, to ciężko o lepszą seiyu. Reszta już trochę mniej znana, ale wszyscy mają już koncie kilka większych, lub mniejszych doświadczeń, więc nie sądzę żeby nas zawiedli.

Teraz mam tylko nadzieję, że nie wytną japońskiej ścieżki dźwiękowej w zachodnich wydaniach gry.

 

Tak jak mowisz sciezka "JAP" musi byc ;) Nie martwie sie wtedy o wersje na Ps3 bo ma BR, ale na "Iksiaka"? Hmm only english?

Odnośnik do komentarza
-gra gotowa w 80%

Graphics are around 80% complete (cytat z tej str co podał Ficuś)

Gdzieś czytałem (u Enkidou na blogu?), że wg Noumry 13tka jest gotowa w 65% :P Teraz jestem w to skłonny uwierzyć skoro brakuje im jeszcze 20% grafik w grze, a jedyne co jest kompletne to scenariusz i historia. Jeszcze poczekamy na tą grę z rok ;)

Edytowane przez the_m
Odnośnik do komentarza

sorki,faktycznie,wkradło się malutki błąd związany z interpretacją fragmentu. Swoją drogą grę robią tyle lat,a dalej grafika jest gotowa w 80%.....jeśli do tego dodamy całkowicie niewiadomy stan konwersji na x360(oficjalnie to jeszcze jej nie zaczęli tworzyć) to tworzy mi się przed oczami smutna perspektywa ,że zagramy w to na PS3 w zrozumiałym jezyku w ....2011 roku

Odnośnik do komentarza
Gość Kalinho

niech i pieszczą się z tą grą i jeszcze przez dwa lata. przez te nagonki, wymagania i ciśnienie to te giery wychodzą członek wie jakie a potem ściągaj człowieku łątki i inne poprawki oraz graj w coś co 'miało potencjał by być grą roku'. ja chce żeby mnie wywaliło z kapci jak za czasów finalów z psx'a; a, że ps3 jeszcze nie mam to m się nie spieszy :D mógłby Uematsu machnąć im jakiś main theme a Sakaguchi przejrzeć scenariusz to bym trochę lepiej spał w oczekiwaniu na tego killer'a :)

Odnośnik do komentarza
Swoją drogą grę robią tyle lat,a dalej grafika jest gotowa w 80%.....
No i? Mają jej nie dopieszczać, nie tworzyć kolejnych lokacji i darować sobie kolejne FMVki? Najważniejsze, że mają już gotową fabułę, teraz pójdzie z górki.

 

jeśli do tego dodamy całkowicie niewiadomy stan konwersji na x360
Silnik jest multiplatformowy, więc konwersja powinna być wyjątkowo krótkim procesem. Edytowane przez Hela
Odnośnik do komentarza

Na Famitsu.com, tam gdzie link podał Hela, jest krok po kroku opisane to o czym pisałem w jednym z poprzednich swoich postów (podstawy systemu, wybijanie przeciwników w powietrze itp.). Z tym że teraz można to prześledzić na przykładzie screenów. Ciekawie wygląda sprawa z rangami. Ciekawe czy będzie to miało jakiś większy wpływ na rozgrywkę czy ograniczy się do satysfakcji i jakichś tam pierdółek.

 

Tak na marginesie, to przez długi okres czasu myślałem, że SE da w demie możliwość pobiegania zarówno po Cocoon jak i po Pulse (ponoć charakter rozgrywki zmieniać ma się w pewien sposób w zależności od tego gdzie jesteśmy). Po ostatnich informacjach wiadomo, że nie będzie to miało miejsca, ale może to i lepiej. Wtedy jak na demo pokazali by całkiem sporo. Późniejsze mozolne przebijanie się przez te same miejsca w pełnej wersji nie byłoby chyba tak fajne.

Odnośnik do komentarza

To w najlepszym przypadku pudełko służące do celów promocyjnych. Wątpię żeby znajdowała się tam jakaś "zawartość".

 

BTW: http://e3.endless.com.cn/html/tvgame/ps3/n...68cba010b38.htm - skany z chińskiego Famitsu (FFXIII i ACC).

Na moje oko jest kilka nowych screenów, a niektóre ze starszych są w lepszej jakości.

Odnośnik do komentarza
Film FF7:AC z demkiem FFF13 jest już rozsyłany do klinetów w Japonii.Tak więc pewnie w ciągu najbliższych dni/godzin można się spodziewać wysypu filmików,screenów i informacji :)

 

http://www.uffsite.net/news/191/ff13-demo-...-retailers.html

 

ff13demo.jpg

 

 

Region 2 PAL??

 

Film nie ma blokady regionalnej?? BO jesli odpala na PS3 EU to ja wlasnie zamawiam film z japoni.

Odnośnik do komentarza

No niby dales ten link.

Ale patrzac po grach jakie posiadam

 

Region 1 USA

Region 2 Europa

Region 3 Azja (WKC)

Region 4 Australia(Bournout Paradise )

 

Wiec gdy widze na pudelku R2 wiec to raczej PAL, ale na dole FOR JAPAN ONLY , (sprzedaz tylko czy blokada)

 

Na play-asia Film region A(Ameryka i czesci azji)

 

Jutro sie zapytam dostawcy

 

 

Odnośnik do komentarza

tekst z Gameonly:

 

Z rana obiecałem, że jak tylko pojawią się dokładne informacje z magazynu Dengeki na temat Final Fantasy XIII, zostaną one opublikowane. Tak tez się stało, więc bez zbędnych słów zapraszamy do lektury.

 

Demo:

 

Wersja demonstracyjna została ukończona pod koniec 2008 roku, więc różni się (podobno) dość znacznie od tego jak gra prezentuje się obecnie. Mało tego, gra jest już w bardzo zaawansowanym stadium i wiele jej aspektów jest bliskich ukończeniu.

 

Kod gry z 2008 wykorzystuje moc PlayStation 3 w ok. 50% podczas gdy wersja finalna ma zbliżyć się do 100.

 

Jedynie 50% rozwiązań systemu walki z pełnej gry znajdzie się w demie.

 

Historia zawarta w wersji próbnej jest jedynie krótkim wycinkiem z całości, jednak powinna przygotować graczy na to co czeka ich po premierze FFXIII.

 

W demie znajdą się fanfary dobrze znane fanom serii. W pełniej wersji pojawią się w zupełnie nowej aranżacji.

 

Utwór towarzyszący starciom jest wersją ostateczną, taką jaką usłyszymy w grze właściwej.

 

Wersja demo ma obniżony poziom trudności tak, aby każdy mógł zagrać i sprawdzić nowego Finala. W rzeczywistości tytuł ten będzie trudniejszy i łatwiej będzie można zobaczyć napis "koniec gry".

 

Demo przedstawia początek gry nazwany "Czystką". Większość scen z trailerów pochodzi właśnie z tego fragmentu.

 

Pozy postaci po zwycięstwie nie są jeszcze ostateczne.

 

Technologia:

 

Twórcy zastanawiali się nad tym, czy gra będzie wymagała jedno, czy dwuwarstwowej płyty Blu-Ray, jednak pojemność nie będzie problemem.

 

Ilość pamięci dostępna na PS3 sprawiła już problemy podczas prac.

 

Największe zmiany względem poprzedniczki dotyczą grafiki.

 

Kitase jest zaskoczony teksturami jakie mogą włożyć do gry - zachwyciła go szczególnie ta na Chocobo, czy spódnicy Vanile.

 

Oświetlenie w grze będzie liczone w czasie rzeczywistym, co wymagało wiele pracy i trudu, aby działało poprawnie.

 

Wiele scen z tych, które kiedyś były prerenderowane teraz jest renderowana w czasie rzeczywistym. Wciąż jednak będzie dużo przerywników CG.

 

Czary mają zostawiać po sobie ślady swojego przyzwania w postaci kłębów dymu, czy zamarzniętego podłoża.

 

Według Kitase ciężko będzie odróżnić CGI od gry właściwej.

 

System Walki:

 

Pod względem szybkości systemowi walki z FFXIII najbliżej do FFX.

 

Wejście do walki i wyjście z niej nie będzie tak bardzo niezauważalne jak w FFXII, ale z powodu jego szybkości wydawać się może bardzo podobne.

 

Wiele ataków będzie można połączyć w jeden "łańcuch". Im więcej ataków w łańcuchu tym większe obrażenia zadajemy. Łączenie ataków z magią będzie bardzo efektywne.

 

Duża liczba ataków w łańcuchu zaowocuje złamaniem obrony przeciwnika. Dzięki temu nie tylko otrzymuje więcej obrażeń, ale także można go podnosić i rzucać.

 

Potwory mają różną wagę, więc cięższe osobniki będzie trudniej "złamać" niż te lżejsze.

 

Łączenie łańcuchów, łamania i podnoszenia ma być bardzo ważne, zwłaszcza podczas starć z bossami.

 

Po walce nasze osiągi będą oceniane za pomocą gwiazdek.

 

Kamera może być poruszana swobodnie podczas starć, jednak zdarzają się momenty, w których będzie sama się zmieniała.

 

Fabuła i postacie:

 

Projekt Lightning był trudny do wykonania. Posługuje się ona mieczem, więc musiała wyglądać przerażająco, jednocześnie kobieco.

 

Dzięki Sakamoto Maya, która podkłada głos Lightning wydobyto z niej cechy kobiece, których nie widać w jej wyglądzie.

 

Snow na początku był bardziej dziecinny i często pokrzykiwał. Twórcy porzucili jego niedojrzałe zachowanie i dali mu rolę kogoś w rodzaju starszego brata w zespole.

 

Vanille nie powinna być traktowana jak "słodka dziewczyna" tej części serii. Jest postacią pozytywną, ale o silnym charakterze. Fukui Yari została wybrana jako jej głos w celu wyodrębnienia jej drugiej strony.

 

Postać Sazh była bardzo prosta do zaprojektowania i wymyślenia. On także jest osobą nieco komiczną i pozytywną, jednak w późniejszej części gry będzie musiał zmierzyć się ze swoimi demonami.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...