Skocz do zawartości

Forza Motorsport 3


Gość Albert Wesker

Rekomendowane odpowiedzi

Zestawik fajny tylko cena nie życiowa, 360 wychodzi za samą kierownicę, czyli praktycznie tyle co w MM. Pełna cena za grę + Pełna cena za kierownicę = na co komu taki zestaw ? :potter:

 

Człowieku, jak taka cena w MM? U mnie w mieście nawet tej kierownicy w MM nie ma, a z tego co czytałem na innym forum to w innych miastach potrafią być po 499zł. Na allegro i w sklepach tez nie wyłapiesz nowej kiery za 350zł. Wiem bo długo swojej szukałem.

 

Oferta jest bardzo dobra.

Odnośnik do komentarza
Gość donsterydo

Ja te kierownice z miesiąc temu widziałem na Allegro jak dobrze pamiętam (nowe) po 300zł.

 

Teraz przed premierą FM3 (Shift i Dirt pewnie też swoje zrobiły) sprzedawcy podnieśli ceny bo ludzie masowo wykupowali kierownice, najlepiej to widać na przykładzie Logitecha, którego kierownice miesiąc temu stały na kilku aukcjach nowe po 100-120zł, a dzisiaj nie ma taniej niż 180zł i w ogóle nie ma aukcji z kierownicami jak miesiąc temu było ich pełno.

 

Jak ktoś tego nie przewidział, a koniecznie chce kupić kierownicę to będzie ją musiał teraz kupić w takiej "promocji" :-)

Odnośnik do komentarza

No to lipa, będzie trza wybulić więcej :/

360-ka wpadła mi w ręce dość niespodziewanie, gdybym planował zakup wcześniej to tą kierownicę też bym już dawno miał.

Niech na pal nabiją tego, który wymyślił by sobie nie podpiąć do X'a DFP. Kierownica teraz leży i się kurzy :diablo:

Odnośnik do komentarza

No to zacznę od początku :) Demko ogrywam odkąd pojawiło się na Live czyli od 24.09. Gram codziennie po kilkadziesiąt minut, na pewno mam już około 10h gameplay'u. Nigdy nie grałem tyle w żadne demo, w niektóre pełne nie mam nawet 10h. Postaram się opisać moje wrażenia i dosyć dogłębnie zrecenzować demo Forzy 3. Jestem wielkim fanem tej gry, więc opinia nie będzie na maksa obiektywna, ale postaram się nie być jakimś (pipi)ym hipokrytą :). No to jedziemy.

 

Po odpaleniu dema, oczom ukazuje się ekran startowy i po naciśnięciu A, przechodzimy do ekranu wyboru samochodu. No i tutaj pojawia się banan na twarzy, ponieważ menu jest śliczne. Jestem osobą, która zwraca uwagę na takie rzeczy, więc jak dla mnie jest to duży +. W FM2 menu było wstrętne, wolne, mało intuicyjne. Tutaj też nie zachwyca szybkością, ale to wina dema, gdyż na filmikach wszystko hula ładnie (mowa o nowych publikacjach). Menusy prezentują się bardzo elegancko, wszystko jest czytelne. Indeks samochodu jest czytelny, widać najważniejsze informacje. Polski język sprawia miłe wrażenie :) Po wybraniu samochodu, możemy zmienić jego kolor. No i tutaj jest coś fenomenalnego gdyż samochód podczas wyboru jest wykonany kapitalnie, prezentuje się wybornie. Kamera obraca się wokól samochody, są rzuty z różnych kamer, można płynnie zmieniać kolor. Coś niesamowitego. Po Wyborze samochodu, wybieramy poziom trudności. Możemy określić poziom trudności SI, wspomagacze, linie pomocniczą. Jest tego sporo, więc nie ma powodu do zmartwień :) Wszystko widać na screen'ach ;) Następnie przenosimy się do ekranu wyboru trasy. W demie jest dostępne tylko Camino Viejo Circuit De Monseerat. Świetna trasa, bardzo malownicza, miło się po niej zasuwa. Po zatwierdzeniu trasy, ładowanie i menu przedwyścigowe. Wszystko jest czytelne i schludne. Jednak przejdźmy do tego co najważniejsze czyli samej jazdy.

 

Co mogę powiedzieć to to, że jeździ się rewelacyjnie. Każdy samochód prowadzi się inaczej, w inny sposób traci się przyczepność, jadąc każdym samochodem możemy pozwolić sobie na inne rzeczy. Evo X jest samochodem bardzo stabilnym nawet bez wspomagaczy typu TCS i STM jednak gdy za ostro wejdzie się w zakręt, może zarzucić. Świetnie zrealizowana jest jazda po tarkach. Za agresywny wjazd na tarkę może skończyć się bączkiem. Porsche jest najbardziej wymagającą furą. Po wyłączeniu wspomagaczy trzeba być na prawdę bardzo skupionym na jeździe, gdyż praktycznie non-stop istnieje ryzyko utraty kontroli nad samochodem. Wyjazd jednym kołem na trawę grozi bączkiem, tak samo gdy zaagresywnie wejdziemy w zakręt istnieje szansa, że nie wyrobimy lub co inengo. Bardzo dobrze oddany jest tunel aerodynamiczny. Nie mamy nagłego nitra jak w przypadku niektórych gier, lecz po prostu czuć mniejszy opór i lepiej jest jechać za rywalem żeby zaatakować w zakręcie, po opóźnieniu hamowania :) Jest bardzo wiele smaczków, których teraz nie opiszę, ale zadawajcie pytania, ja postaram się odpowiedzieć na te, na które będę potrafił. Przejdę do sprawy kontrowersyjnej czyli kokpitów. No cóż. Według mnie taki styl, idealnie pasuje do tego typu gry. Bez jakichś udziwnień, ala w NFS SHIFT tylko czysta frajda z jazdy, połączona ze świetną widocznością i bardzo dobrym czuciem samochodu. Wnętrza są nieco sterylne, ale wg. mnie prezentują się bardzo ładnie. Dobrze widać zegary, liczby płynnie się zmieniają, dobre tekstury, niezłe oświetlenie. Kamera jest trochę za blisko kierownicy i kierowca trochę zbyt słabo kręci kołem, ale to już jest poprawione. Brak przedniej szyby jest tłumaczony tym, że dodanie jej mogłoby ograniczyć widoczność. Ja to popieram. W NFS ta szyba jest oddana kapitalnie, ale gdy się ją rozwali to nie da się jechac. Wiem, że Fm3 ma być sim, ale mi taki kompromis odpowiada. Zniszczenia są oddane bardzo dobrze, sporo lepiej niż w FM2. Poprawiona jest przede wszystkim detekcja kolizji, lakier rysuje się o wiele efektowniej, jest sporo więcej różnych otarć, zadrapań. Mechaniczne zniszczenia są świetne, sporo łatwiej jest rozwalić auto aniżeli w FM2. Tutaj nawet lekka stłuczka może doprowadzić do awarii zawieszenia czy układu kierowniczego. Podczas gry mamy do dyspozycji szczegółową telemetrię i możemy dokładnie analizować nasze poczynania. W trakcie gry nie ma czasu żeby się skupić na tabelkach, ale bardzo pomaga to podczas powtórek, które są świetne wg. mnie. Oprawa graficzna stoi na bardzo wysokim poziomie. Wszystko jest ładnie oteksturowane, jest zaimpletowane samocieniowanie, które powoduje, że wszystko wygląda lepiej. Aliasing jest widoczny, ale nie aż taki jak niektórzy mówią, w pełnej ma być on zmniejszony i ząbki mają być mniej widoczne. Odbicia w karoserii wyglądają genialnie, animacja trzyma stałe 60 FPS. Dla mnie jest znakomicie. Chciałem zwrócić uwagę na oddanie otoczenia w lusterkach z widoku FPP. Grafika w lusterkach jest prawie takiej samej jakości jak podczas gry. W innych grach np. SHIFT otoczenie w lusterku wygląda jak z PSX. Tutaj jest to znakomicie pokazane i zdecydowanie dodaje rajcowności.

 

Jeśli zaś chodzi o Si to mogę powiedzieć, że rywale potrafią zaskakiwać. Na prawdę widać, że algorytmy są bardzo zaawansowane. Absolutnie nie ma mowy o jeździe po sznurku. Przeciwnicy kombinują, opóźniają hamowanie, straszą. Jest nieźle. Za przykład niech posłuży taka sytuacja. Rozpędziłem się i z całej siły piznąłem w peleton. Oberwałem się Porsche, a jadący za nim Merol wyhamował i ominął stojący wrak. Bardzo płynnie i zwiewnie ;) albo inna sytuacja. Jadę sobie Ferrari pod górę i naglę w lusterku zaczął mi migać jaguar. Pojawił się z lewej strony, z prawej, nie miał miejsca, więc przyczaił się i wziął mnie po wewnętrznej na zakręcie. Coś niesamowitego. Oczywiście zdarzają się błędy w Si, ale myślę, ze zostanie to poprawione i w fullu będzie lepiej.

 

Celowo nie porównuję do GT5:P, żeby nie wszczynać wojenki. GT5 pewnie będzie świetne, Forza także jest świetna. FM to król na X360, GT5 będzie pewnie królem na PS3. Nie ma się co kłócić tylko trzeba grać. Porównania do SHIFTA są celowe, gdyż ludzie zachwycają się np. kokpitami, pozatym grę niedawno ograłem, więc mam na świeżo. Nie chcę zgnoić Shifta, broń Boże. Jest dobrą grą, którą zabiły błędy. Kokpit jest oddany kapitalnie w Shifcie, ale mi osobiście bardziej pasuje podejście ludzi z PD czy Turn10. To by było na tyle. Jak coś, piszcie w temacie, chętnie odpowiem.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Założyłem konto na XL, pobrałem i ograłem demo, i... strasznie się niestety zawiodłem.

Samochody podczas wyścigu są wykonane dość biednie, ale to co mnie powaliło na dechy to widok z kokpitu. Wnętrza samochodów są wykonane bardzo słabo, a animacja (a właściwie jej brak) rąk kierowcy woła o pomstę do nieba. Sprawia to wrażenie jakby do kierownicy były przytwierdzone ręce manekina - po prostu żal :/

Model jazdy też do mnie nie przemawia, samochody prowadzą się bardzo, ale to bardzo łatwo (wszystkie wspomagacze off) i trzeba nie lada talentu aby zmusić samochód do utraty przyczepności. Powiadacie, że Porsche prowadzi się dość trudno? No to zagrajcie w GT5P Ferrari F40 na fizyce PRO :) Jedyna "trudność" jaką sprawia owe Porsche jest to, że jak się depnie do dechy na zakręcie, to fura zrobi bączka. Dla mnie to zdecydowanie za mało.

Niestety gołym okiem widać, że Turn10 poszło bardzo w stronę cusuali, i od idei sim-racingu odeszli bardzo daleko.

Pozostaje czekać na pełną wersję i mieć nadzieję, że wszystkie wymienione przeze mnie mankamenty zostaną poprawione, choć na prawdziwie symulacyjny model prowadzenia samochodów nie ma co liczyć.

Odnośnik do komentarza

co do animacji zmiany biegów to wiadomo że wyjdzie patch gry która to doda, jak mówił T10 nie chcieli robić tego byle jak na szybko na premierę tylko dopracować i wypuścić łatkę :thumbsup:

 

zgadzam się z opinią @oniona

 

Co do shifta poza świetnym widokiem z kokpitu nic innego dla mnie nie oferuję :P

Odnośnik do komentarza

co do animacji zmiany biegów to wiadomo że wyjdzie patch gry która to doda, jak mówił T10 nie chcieli robić tego byle jak na szybko na premierę tylko dopracować i wypuścić łatkę :thumbsup:

 

Dziwne ,ze jak kiedys w temacie o GT5 byla poruszana kwestia zniszczen w samochodach i nie wszystkie pojazdy ,na "starcie", mialy miec zniszczenia tylko dodane w formie patcha to bylo wielkie halo z twojej strony ,ze nie przystoi to tak wielkiej "firmie" jak PD ,a teraz w przypadku forz(a)'uni nie ma nic w tym zlego , spoko gites . No ale dobra ,niech bedzie <ok> <ok>

Oczywisicie ja zadnej wojny niewszczynam :thumbsup:

Edytowane przez XM16E1
Odnośnik do komentarza

Dziwne ,ze jak kiedys w temacie o GT5 byla poruszana kwestia zniszczen w samochodach i nie wszystkie pojazdy ,na "starcie", mialy miec zniszczenia tylko dodane w formie patcha to bylo wielkie halo z twojej strony ,ze nie przystoi to tak wielkiej "firmie" jak PD ,a teraz w przypadku forz(a)'uni nie ma nic w tym zlego , spoko gites . No ale dobra ,niech bedzie <ok> <ok>

Oczywisicie ja zadnej wojny niewszczynam :thumbsup:

 

a co ma animacja zmiany biegów w kokpicie do zniszczeń w ponad 800samochodach których miało nie być ? LOL Sam nie wiesz o czym piszesz :rolleyes: To tak gdyby porównać np: hmmm braku animacji gałek ocznych w cod: mw2 vs brak zniszczeń wielu obiektów w grze

 

Nie ma nic złego bo

1. animacja zmiany biegów to mały pikuś w porównaniu do braku zniszczeń

2. nic nie pisałem ,,tak wielkij firmie jak PD'' ich produkty są dla mnie przeciętne, do tego dojenie kasy za prologi i obiecywanie gruszek na wierzbie... więc żadnego szacunku do nich nie mam

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dodam tylko, że już w Dirt 1 były animowane nie tylko ręce ale też stopy! W Dirt 2 animacja kierowcy jest świetna, stopa wciska hamulec i gaz na przemian i to analogowo. Oczywiście na owe stopy podczas jazdy nie patrzę. Lecz fakt jest faktem i jednak można to zrobić fachowo.

Trochę żal czytać jak ktoś pisze, że na to i tamto podczas jazdy się nie zwraca uwagi. Na wszystko zwraca się uwagę a dodatkowe smaczki dodają grze uroku.

Mam nadzieję, że Forza3 będzie miała dopracowany tuning wizualny i mechaniczny i rozbudowaną możliwość ustawień samochodów bo przy takiej ilości aut to będzie spory atut tej pozycji. Mam też nadzieję, że model jazdy bez wspomagaczy będzie jeszcze bardziej wymagający niż w 2-ce.

Wydaje się jednak, że Turn10 skupiło się jedynie na ilości samochodów i tras oraz dodaniu wnętrz i ułatwiło model jazdy. Jeśli tak to będzie to "tylko" kontynuacja dwójeczki z lekko poprawioną grafiką.

Odnośnik do komentarza

LOL Sam nie wiesz o czym piszesz :rolleyes:

Doskonale wiem o czym pisze , po prostu trzeba sie wczytac w tekst ,a nie szukac ukrytego srodka mojej wypowiedzi Panie kolego. To po pierwsze.

Po drugie: Nie bedę dalej rozpisywal sie nt. wyzszosci danego elementu w grze nad innym . Po prostu ukrociłem i napisalem sytuacje ,ktora kiedy byla poruszana - o patchu w temacie o GT5P/GT5.

Frii -

braku animacji gałek ocznych w cod: mw2 vs brak zniszczeń wielu obiektów w grze
Z dupy porownanie i tyle , nastepnym razem bardziej sie postaraj.

The End. Wiecej nic nie pisze bo nie chce bys wciagany w jakies zje.bane wojenki czy inne gadki ktore nic nie wnosza do tematu.

Pozder.

  • Minusik 1
Odnośnik do komentarza

Nie wiem przez pryzmat czego jest oceniany model jazdy. Nie wiadomo jak fury są ustawione, jakie mają opony. Nie ma co porównywać ferrari F40 do tego Porschaka. Całkiem inne samochody.. MajorZero, zawsze musisz wtrącić jakąś uwagę. My będzie za 2 tyg. grać także nie wiem w czym jest problem.

Odnośnik do komentarza

Nie wiem niby na czym ? Nie wiem Major, ale ja do tematu Gt5 nie wjeżdżam i nie łapię każdego za słowo. Nie powątpiewam w GT5 tak jak Ty w Fm3. Dom Ci spalili Ci z T10 czy co ? Chyba może mi się jakaś gra podobać nie ?

Edytowane przez orion50
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...