Skocz do zawartości

Parasite Eve 3


_mike

Rekomendowane odpowiedzi

Ostatnio gdzieniegdzie informowali Was o kartonowych pudłach a nie o samej grze dlatego wysiliłem się i przetłumaczyłem wywiad z najnowszego numeru Dengeki PS.

http://kontownia.files.wordpress.com/2010/12/dengeki_7xii.jpg (nowy art na okładce)

 

Wywiad przeprowadzono z Hajime Tabatą (reżyser), Isamu Kamikokuryou (art director) i Yoshinorim Kitase (producent).

 

- Tabata przypomniał, że w developing zaangażowane było również studio Hexa Drive; jest zadowolony że pomimo tego faktu udało się utrzymać spójną wizję od początku do końca; mając do czynienia z ludźmi z tak dużą wiedzą i zapałem (mówi o wszystkich zaangażowanych w projekt) czuje on siłę japońskiej branży

- dla Kamikokuryou była to pierwsza gra robiona z myślą o PSP; mimo trudności jest zadowolony z tego co osiągnięto i twierdzi, że ze sprzętu wyciśnięto więcej niż się spodziewał

- Kitase powtórzył mniej więcej to co Tabata; przyznał że po raz pierwszy od długiego czasu maczał palce przy właściwej produkcji zajmując się level designem (określił to jako „stage data” ale chodzi o to samo bo ten fakt jest już znany od jakiegoś czasu)

 

- (Tabata) poziom Easy jest skierowany dla początkujących; na Hardzie od samego początku może nas załatwić byle przydupas

- gry nie da się przejść bez używania Overdrive; istotne będzie również tworzenie strategii w celu pokonania przeciwnika

- wyższy poziom trudności charakteryzować będzie: większa siła przeciwników, ich większe ilości a także mniejsza liczba NPC-ów w których można się ‘wcielić’ za pomocą umiejętności Overdrive

- za programowanie w całości odpowiada Hexa Drive natomiast takie elementy jak gameplay, interfejs menu czy system rozwoju to wspólne dzieło; Tabata napomknął że przy przenoszeniu T3B z komórek na PSP zaangażowano z tego studia osoby które pracowały już wcześniej na dużymi grami akcji

 

- (Kamikokuryou) za oprawę video odpowiadają największe talenty w SE; jest pod wrażeniem grafiki zwłaszcza w cut-scenach

- (Tabata) koncepcja przy tworzeniu cut-scen polegała na tym, aby gracz intuicyjnie został oczarowany

 

- (Kamikokuryou) kolorystyka oparta jest na dwóch kolorach – białym i czerwonym; wielką wagę do tego aspektu (tj. do kolorystyki) przykładano w każdej scenie

- Kamikokuryou uważa, że jego praca przy T3B była prostsza niż przy FFXIII ze względu na technologię która była opanowywana w tym drugim przypadku

 

- (Tabata) ze względu na trudności przy przenoszeniu gry na PSP kilka rzeczy wycięto; np. tutorial który w T3B nie jest zawarty w całości

 

- (Kitase) SE starało się początkowo obniżyć rating (CERO D) aby dotrzeć do szerszego grona odbiorców, jednak ostatecznie postanowiono, że ze względu na koncepcję gry zespół podejmie wyzwania dotarcia do dorosłych odbiorców; wsparło ją i kierownictwo, i dział promocji

- Tabata uważa, że tak wysoki rating jest spowodowany tym, że od czasów Parasite Eve 2 do przodu poszła technologia przez co dzisiaj można ukazać pewne rzeczy w sposób bardziej dosadny/realistyczny

 

- mówiąc o zaangażowaniu Kitase w developing (tj. w level design), Tabata stwierdził, że ostatnia lokacja jest w stylu Final Fantasy; z racji tego że będzie tam dużo wyskakujących zewsząd przeciwników prosi o zachowanie czujności

 

- (Tabata) każdy strój ‘rozpadać’ się będzie w inny sposób

- strojów będzie 10 (są wśród nich także te dotąd nieujawnione) i przy każdym z nich zmieniać się będzie ton głosu głównej bohaterki

 

(Kitase) T3B powstawało raczej jako „restart” a nie kontynuacja Parasite Eve; Kitase sądzi że rezultat jest zadowalający

 

O ulubionych postaciach:

- Kamikokuryou najwięcej więcej uwagi — nie licząc Aya’i — poświęcił Eve

- Tabata wybral Hyde’a; robi on ponoć wrażenie do samego końca

- Kitase natomiast utożsamia się ze zwykłymi żołnierzami

 

- (Tabata) podstawą walki jest customizacja broni i system Over Energy

 

- (Kamikokuryou) wiele pracy wykonano w celu stworzenia ‘growego’ Nowego Jorku w którym rozgrywa się akcja; Kamikokuryou prosi aby zwrócić na to uwagę podczas zabawy

- (Kitase) element „akcji” jest w T3B silny, ale nie tylko na tym opiera się rozgrywka

- Tabata jest zdania, że T3B to z pewnością czołówka gier na PSP; uważa, że niektóre rozwiązania mogą zostać wykorzystane w przyszłych produkcjach

 

 

Aha, ujawniony też nowy strój - Santa Soldier. Bez obrazków jak na razie.

Odnośnik do komentarza

Nowy materiał z Famitsu.com a w tym nowe screeny:

http://www.famitsu.com/news/201012/11036794.html

 

Jeśli link nie działa to tradycyjnie skopiować-wkleić.

 

Jako iż dwa dni temu przetłumaczyłem info z papierowego wydania postanowiłem się podzielić. Niech się nie marnuje:

 

- fuzje chipów na których opiera się system Over Energy (OE) będą też miały negatywny charakter

- maksymalny level chipów to 15

- chipy można zdobywać używając Overdrive i Overdrive Kill

- oprócz chipów normalnych (normal) będą też chipy rzadkie (rare)

- chipy mają różne kolory i w zależności od tego ‘uruchamia’ (naprawdę nie wiem jak miałem tu przetłumaczyć 発動) się je inaczej np. zielone przez używanie Crossfire

- Aya może używać naraz dwóch broni

- lepsze bronie do kupienia będą pojawiać się w zależności od tego ilu żołnierzy ‘przejmiemy’ za pomocą Overdrive

- bronie opisuje pięć parametrów

- będzie też sześć typów broni (np. handgun z nieograniczoną amunicją), jeden z nich to „special”

- do kupowani broni i ich customizacji potrzebne będzie BP zdobywane od pokonanych przeciwników

- aby zdobyć dostęp do broni wysokiego poziomu w sklepie należy podnosić poziom broni z tej samej, że tak ujmę, ‘rodziny’

- trzy nowe Twistedy – Unknown, Worm, Spawn

- będą istnieć podgatunki Twistedów (różniące się kolorem)

- trzy poziomy trudności plus poziom Deadly po ukończeniu gry; sam poziom Hard jest ponoć bardzo trudny i wielu członków zespołu T3B sobie go odpuściło grając pierwszy raz – powiedział Tabata

- niepewnym swoich umiejętności osobom Tabata poleca zacząć od Easy

- pierwsze przejście gry zajmuje ok 12-15 godzin

- gdy Isamu Kamikokuryou zobaczył scenę prysznicową, pomyślał, że wygląda świetnie; jest to scena do której stworzenia stosowny zespół zabrał się z ochotą zamiast gadać o terminach i budżecie

 

Aha, legendarna scena prysznicowa wróci dzięki spamerom z Twittera.

 

BTW: Oficjalna strona OST:

http://www.square-enix.co.jp/music/sem/page/3rd_birthday/

 

Można tam przesłuchać skrót kilku kawałków z pierwszej płyty.

Odnośnik do komentarza

Ostatni trailer:

 

I kolejna część przetłumaczonych informacji ode mnie:

 

- w grze znajdzie się coś na wzór achievementów; scena prysznicowa ma z tym coś wspólnego

- gra będzie ‘współpracowała’ z serwisem SE Members (można tam zamieszczać save aby inni mogli zobaczyć nasze postępy)

- Tetsuya Nomura stwierdził w wywiadzie że ma w głowie kierunek w jakim powinna podążać ewentualna kontynuacja; wszystko zależy od popularności T3B

- gdyby miał powstać sequel pojawi się on na platformach stacjonarnych; T3B tworzone jest na modłę zagranicznego serialu, kolejna gra przypominałaby raczej film pełnometrażowy

- Nomura — gdyby miała powstać kolejna część — chciałby się zetrzeć z zachodnimi shooterami na ich podwórku

- gra jest ponoć naprawdę wymagająca (wspomina też o tym recenzja Famitsu) i bez przynajmniej kilku zgonów jej nie przejdziemy; Nomura twierdzi, że na końcu (chyba gry) czeka nas szokujące zdarzenie a słowo klucz doń nawiązujące brzmi: „czy pociągnie za spust?”

 

T3B otrzymało w Famitsu notę 36/40 (10/9/8/9)

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Nikt w to nie gra? Słyszałem że jakiegoś hakera zajmującego się PSP postraszono czy coś i chyba to prawda. : P

 

Ja kupiłem T3B na PS Store, bo nie chciało mi się czekać. Luty i marzec jest dla mnie tak zawalony, że wolałem pograć teraz. Anyłej, gra jest naprawdę fajna i momentami naprawdę trudna gdy nie wiesz co robisz. Strzela się przyjemnie, atmosferka jest gęsta, Twistedy obrzydliwe a cywile i żołnierze giną w strasznych męczarniach. Wspomniałem o muzyce? Ta również jest bardzo dobra.

 

O fabule ciężko mi coś napisać ponieważ nie zaszedłem zbyt daleko. Ortodoksyjnych fanów PE1 i 2 mogę już jednak przestrzec, że T3B to zupełnie coś innego nie tylko ze względu na rozgrywkę. Gra wprawdzie zapożycza znanych bohaterów, lecz sprawia wrażenie jakby, no właśnie, tylko zapożyczała. Przeglądałem informacje w siedzibie CTI i nie ma tam wzmianki o minionych wydarzeniach. Mnie to akurat zwisa, ale przypuszczam, że są osoby którym nie będzie to pasowało. Jeśli coś zostanie T3B wytknięte przy recenzjach to chyba właśnie to. No, chyba że potem rzeczy ulegają zmianie.

 

Aha, cut-sceny na silniku gry są rewelacyjne. Można bez przesady mówić o poziomie PS2.

 

Niewiele ale jak pogram więcej to może bardziej się rozpiszę. : ) Jeśli macie pytania, śmiało.

Odnośnik do komentarza

Nie mogłęm wytrzymać i też obadałem wersję Azjatycką.

Rzeczywiście fani pierwowzorów będą troche zniesmaczeni, poza tym co wspomniał Enkidou sama Aya jest zdecydowanie dziewczyną inną, niż ta Aya z Parasite Eve (Mniej zaradną, młodszą i troche ciotkowatą ;D).

Ogólnie jeszcze przede mną stoi PE II a ja już musiałęm sprawdzić Urodziny ehh, ale z pewnością kupię wer pudełkową.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Ja mam PSP z CFW ale to glownie do gier z PSX'a, i zrobilem tak - kupilem PE1 na eBayu bo w PALu nigdy nie wyszla, PE2 na allegro a sam gram na emu na PSP :) Wlasnie koncze PE1 i jestem zachwycony - ta gra ma z 12 lat a niszczy! Potem spokojnie PE2 i akurat powinno sie pojawic PE3. Nie gram duzo bo nie mam czasu, wiec terminy akurat.

Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...