Skocz do zawartości

SUPER STREET FIGHTER IV


ornit

Rekomendowane odpowiedzi

USF4 jest już na PSN i XBL. Mnóstwo ludzi w to gra, mnóstwo nowych ludzi więc myslę, że jest to szansa dla graczy, którzy dotąd nie grali a chcieliby zacząć, do rozpoczęcia przygody z tą serią. Dosłownie co sekundę, dwie mam fight request - ogień :) . Mimo, że "tnę" w to od premiery gołego SF4 to nigdy na poważnie nie grałem. Tym razem jednak stwierdziłem, że fajnie byłoby się czegos nowego nauczyć. Gra jest tego warta (mimo oczywistego dojenia graczy przez Capcom :) )

Odnośnik do komentarza

Cisnę od wczoraj w Ultrę. Ostatnie podejście do serii miałem 5 lat temu przy SF4 jeszcze na x360, z tym, że wtedy grałem używając madcatza TE i ogólnie wspomnienie jeden wielki pozytyw, najlepsza bijatyka pastgenów, onlinowe pojedynki w liczbie 4cyfrowej itd. Teraz na ps3 bez arcade sticka to jest jakaś męczarnia, albo tak zardzewiałem, ale zdecydowanie w tej grze stick - rów mariański - pad. Do czasu zakupienia jakiegoś sensownego sticka (co pewnie potrwa) nie pojawiam się na onlinie bo siara na maxa xD a i pad w końcu wyleciałby przez okno... Gra ktoś z was padem z dobrym wynikiem? Krzyżak czy gałka? Rękami czy stopami? Wracam do gry bo jak była kiedyś tak cały czas jest zayebista :] Poison... przesz to można całkiem zrezygnować z oglądania twórczości panny Abelli Anderson ;p

Odnośnik do komentarza

Krzyżak czy gałka?

Mnie wyśmiali za granie na gałce (która dla mnie - grając Cammy - jest wygodniejsza), więc uważaj. :P

 

No ale ja posysam na całego, w dodatku na Dual Shocku 2. Odpaliłem SSF4 po przejściu na Steamworks i tylko w dupę dostawałem online.

 

Nie potrafię w to generalnie grać. Każual jestem, ale za cholerę nie rozumiem dlaczego czasem ciosy wchodzą, a innym razem są jakieś opóźnienia. W Challenge jest to zauważalne, gdzie choć klepię odpowiednie przyciski jak najszybciej, to gra w ogóle nie reaguje i ciosy wpadają z opóźnieniem. Tj. przyciski są rejestrowane, co zresztą widać w rejestrze, ale zakładam, że trzeba idealnie się w klatki animacji wpasować z timingiem, co mnie osobiście przerasta.

 

A biorąc pod uwagę, że w bijatyki gram rekreacyjnie, to szkoda mi kasy na Arcade Sticka.

Odnośnik do komentarza

W sf4 comba oparte sa w głównej mierze na linkach, tzn wyprowadzasz cios dokładnie w tym momencie, w którym kończy sie recovery pierwszego. Nie możesz nawalac na pałę jednego za drugim, na tym właśnie polega trudność, a to że są rejestrowane pokazuje jedynie, że dany przycisk został w danej chwili wciśnięty co nie znaczy, że wykonałeś to w odpowiednim momencie i połączy się w combo.

Odnośnik do komentarza

Akurat żeby grać i wygrywać nie musisz znać tych najtrudniejszych combosow. Najważniejszy jest w tej grze spacing, footsies czyli podstawy polegające na prawidłowym wykorzystaniu normalnych ciosów. Z czasem, praktyką zmienisz 3-hit combos na te bardziej skomplikowane. Wszystko zależy ile czasu/chęci jesteś gotów zainwestować w naukę gry.

Odnośnik do komentarza

Niewiele. ;) Tyle co gram, to staram się uczyć na błędach, ale w tajniki nigdy się nie zagłębiam za bardzo, gdyż zwyczajnie nie mam czasu i ochoty na "profesjonalną" rywalizację. Lubię grać z ludźmi na podobnym poziomie "zaawansowania" i czasem vs AI, ale to tyle.

 

W SF4 największy problem mam z obroną. Widzę w online jak ludzie wykorzystują karalność ciosów blokując, a następnie stosując rzuty, czy bardziej skomplikowane kontry. Ja natomiast mam problem z wyczuciem co blokuje low a co high. Gra jest dla mnie za szybka w przeciwieństwie do takiego Tekkena, w którego radziłem sobie znacznie lepiej przez lata. Efekt taki, że i motywacji do nauki brak, bo refleksu i timingu nie poprawię - szczególnie, że podczas gry online często emocje biorą górę i zaczynam bardziej energicznie klepać pada.

 

I tak, nie bawię się w comba, tylko proste łączące się sekwencje ciosów, co by zadać te kilka punktów obrażeń przynajmniej. Prawdę mówiąc dopiero w SFxT bardziej mi wychodziły juggle przez tagowanie postaci, ale to inna nieco mechanika rozgrywki.

Edytowane przez Suavek
Odnośnik do komentarza
Gość ragus

Jak masz problem z z rozróżnieniem wysokości ataku, to blokuj po ukosie. Nie chcę się wygłupić, ale wtedy chyba wszystkie normalne ataki da się zablokować. Ostatnio grałem ze 3 lata temu i mało co pamiętam.

 

W sumie bym pograł. Co byś powiedział Suavek na jakieś sparingi za jakiś czas?

Odnośnik do komentarza

Zawsze blokuję po ukosie jako "najbezpieczniejszy" wariant, ale i tak można oberwać od góry. A zawsze miałem problemy ze zgadnięciem co akurat przeciwnik wymyśli. Wychodzi znajomość postaci przy tym.

 

Chętnie zagram, ale na blaszaku. Grę mam zainstalowaną, więc w okolicach wczesnowieczornych/popołudniowych chętnie kilka niezobowiązujących rundek rozegram, w miarę możliwości. Jak coś to się odzywaj - komp u mnie o tych porach jest na chodzie, po prostu na Steam mam profil na niewidoczny.

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...