Skocz do zawartości

Reklamacje / Gwarancja


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

To wszystko zależy od sklepu. Trzeba się dowiadywać na miejscu, bo może być tak, że sieć ma jednego właściciela, a może mieć różnych, którzy prowadzą tylko indywidualną działalność pod znanym szyldem. Dominuje jednak pierwszy przypadek. Wówczas nie ma problemu ani z gwarancją, ani z niezgodnością z umową (to nie jest rękojmia).

 

 

Więc z MM i Empikiem nie powinno być problemu,dzięki Grigori :)

W empiku nie bedzie problemu, mozesz rekalmowac w calej sieci. W MM tylko tam gdzie kupiles.

 

Co do watku powyzej odnosnie udowadniania ze niezgodnosc wystepowala w momencie zakupu.

1) Rzeczoznwca moze cos takiego stwierdzic jedynie, ze ta i ta wada z pewnoscia wystepowaly od poczatku, tylko uaktywnily sie po roku powiedzmy.

2) Jesli jest to kolejna reklamacja tej samej rzeczy, czyli do 6 miesiecy od zakupy miales YLOD, a potem pojawil sie po roku to uznaje sie ze wystepowal juz w momencie zakupu.

 

W innych przypadkach jestes skazany na porazke, bo sklep zawsze powie ze nie wystepowala ta wada w momencie zakupu.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
Gość Pawlo_PL

Aby gwarancja była ważna trzeba posiadać dowód zakupu - w moim wypadku paragon. Jak to z nimi jest każdy wie. Ostatnio trochę się zmazał i nie widać na nim pełnej nazwy i kodu produktu, cena i data zakupu nienaruszone. Przyjmą takie coś ? Gdyby sam paragon nie wystarczył, na pudle od konsoli jest naklejka z nazwą sklepu i kodem kreskowym.

Odnośnik do komentarza

Generalnie powinno wystarczyć, ale jeśli sprzedawca będzie uparty o "kompletny" paragon to nie wiem co możesz zrobić. Pewnie są jakieś kruczki do wykorzystania. Nie jestem do końca przekonany czy tak w istocie jest, ale lepiej czasem przygotować się na najgorsza okoliczność. W Twoim przypadku akurat nie musi tak być. Znajomy miał kiedyś bardzo podobny problem i reklamacji nie uwzględniono... Chociaż wyjątek potwierdza regułę. Idź z tym co masz i tyle. A gwarancja jest? Kiedy zakupiłeś konsolę i co jest z nią nie tak?

Edytowane przez NEMESIS U.S.
Odnośnik do komentarza
Gość Pawlo_PL

Pytam czysto teoretycznie, z konsolą wszystko OK. Pytam tylko po to, żeby w razie reklamacji wiedzieć, czego mogę się spodziewać. Dzięki za odpowiedzi. konrado095@ Dobrze wiedzieć.

Edytowane przez Pawlo_PL
Odnośnik do komentarza
  • 2 miesiące temu...

No mają Ci pokwitować przyjęcie sprzętu, ale kij ich tam wie czy będą chcieli, więc na wszelki wypadek weź ze sobą duplikat pisma zgłoszenia reklamacji na którym w razie czego poprosisz o dopisanie adnotacji "przyjmuje towar" z przybiciem pieczątki i datą. Nie dawaj się zbyć. Chociaż w MM raczej nie masz szans, że upłynie 14 dni bezczynności, co byłoby równoznaczne z uwzględnieniem gwarancji.

Odnośnik do komentarza

w instrukcji obslugi jest to opisane ;]

 

mozesz oddac sama konsole bez hdd i reszty osprzetu

To jeśli chodzi o reklamacje.

Jeśli chodzi o niezgodność towaru z umową, będzie to zależeć od sklepu, ale zwykle - i przede wszystkim ze względu na potencjalną wymianę sprzętu na nowy - należy oddać wszystko.

Odnośnik do komentarza

w instrukcji obslugi jest to opisane ;]

 

mozesz oddac sama konsole bez hdd i reszty osprzetu

To jeśli chodzi o reklamacje.

Jeśli chodzi o niezgodność towaru z umową, będzie to zależeć od sklepu, ale zwykle - i przede wszystkim ze względu na potencjalną wymianę sprzętu na nowy - należy oddać wszystko.

Widocznie tego nie respektuja,

 

Oddawalem 2 konsole na wymiane jedna w Robson druga w Gamestop Irlandia. Robson wogole sie zakrecil i mozliwe ze nie wiedzial wiec dostal sama konsole bez dysku, padow i kabli. Oddali nowa 80GB ze wszystkim. (pad gratis ;P)

GameStop, wjal z pudelka konsole, wykrecil mi dysk, zabral konsole i za 2 minuty przyszeldl z opakowaniem. Wyjal konsole nowa dal mi i to wszystko

Odnośnik do komentarza
  • 3 tygodnie później...

Nie jestem pewny czy pisze w dobrym miejscu .W każdym razie zapsuła mi się 80-tka FAT gwarancja sie skonczyla zostala juz tylko ta ustawa. Zadzwoniłem do nich ( kupowałem w sklepie internetowym ) a koleś który tam pracuje powiedział że ta ustawa to tylko działa do pół roku od daty zakupu nie zażądał ekspertyzy ani nic tylko powiedział żeby napisać do nich pismo. I teraz mam takie pytanie : Czy mam im konsole wysłać odrazu z pismem czy zaczekać na odpowiedz ewentualnie jaka mam gwarancje że potem nie powiedzą że żadnej konsoli nie dostali i co jeżeli nie chcą pokryć kosztów wysyłki ??

Jak napisałem jakieś głupoty to sorry nie mam zbytnio doświadczenia w takich sprawach.

 

Ok dzięki .

Edytowane przez michal2428
Odnośnik do komentarza

Witam,

 

Jak to jest z oddawaniem konsoli na gwarancję? Czy miał ktoś styczność z RTV EURO AGD? Czy to prawda, że aby przyjęli tam konsolę na gwarancję (konsola kupiona pół roku temu) to trzeba oddać cały komplet jaki się kupiło? (czyli w momencie jak kupowałem konsolę + gry od razu w AGD to trzeba oddać im to i to?) Czy oddając konsolę na gwarancję otrzymuję druk potwierdzenia oddania konsoli na gwarancję?

Odnośnik do komentarza

To juz musisz sie w sklepie zapytac, ale raczej beda chcieli wszystko, a juz na pewno dysku sobie nie wyjmiesz. Jak masz gwarancje to oddaj do serwisu normalnie nie do sklepu.

 

Nie jestem pewny czy pisze w dobrym miejscu .W każdym razie zapsuła mi się 80-tka FAT gwarancja sie skonczyla zostala juz tylko ta ustawa. Zadzwoniłem do nich ( kupowałem w sklepie internetowym ) a koleś który tam pracuje powiedział że ta ustawa to tylko działa do pół roku od daty zakupu nie zażądał ekspertyzy ani nic tylko powiedział żeby napisać do nich pismo. I teraz mam takie pytanie : Czy mam im konsole wysłać odrazu z pismem czy zaczekać na odpowiedz ewentualnie jaka mam gwarancje że potem nie powiedzą że żadnej konsoli nie dostali i co jeżeli nie chcą pokryć kosztów wysyłki ??

Jak napisałem jakieś głupoty to sorry nie mam zbytnio doświadczenia w takich sprawach.

Wyslac konsole z pismem czego chcesz, czyli naprawy towaru w oparciu o ustawe o szczegolnych warunkach sprzedazy konsumenckiej (wygoogluj ustawe i poczytaj). Niektorzy sie wycwanili, bo sprzedawca za towar jest odpowiedzialny przez dwa lata, ale do 6 miesiecy od zakupu sprzedawca ma obiowiazek udowodnic ze usterka nie wystepowala w momencie zakupu, a po tym pol roku ten obowiazek ciazy na Tobie, czyli kupujacym.

Odnośnik do komentarza

To juz musisz sie w sklepie zapytac, ale raczej beda chcieli wszystko, a juz na pewno dysku sobie nie wyjmiesz. Jak masz gwarancje to oddaj do serwisu normalnie nie do sklepu.

 

Dziękuje za odpowiedź. Pozostało jeszcze ostatnie pytanie: "Czy oddając konsolę na gwarancję otrzymuję druk potwierdzenia oddania konsoli na gwarancję?" - pytam o to, ponieważ nigdy nie oddawałem żadnego sprzętu na gwarancję.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...