Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

 

wierzę jak najbardziej :D

 

moje pytanie wynikało z faktu, że kiedyś była taka akcja w Krakowie, gdzie kolo naprawdę mocno dozbrojonym Leonem przydzwonił w barierkę bo ścigał się z Imprezą. Koleś dość sprawny, umiejętnie obchodzący się z autem (ponoć, bo to całe jedno towarzystwo co się lubi pobawić nocą) i ostatecznie stanęło na tym, że Leon pomimo przeróbek nie wytrzymał próby. Bo nie ta konstrukcja, przede wszystkim podobno nie ten środek ciężkości auta, po prostu - pewnym rodzajem aut fizycznie NIE DA SIĘ wejść w zakręt z daną prędkością albo po prostu one fizycznie nie wytrzymają pewnych zabaw, bo nie są do tego przystosowane. Głównie tutaj wymieniano środek ciężkości właśnie, do tego układ kierowniczy, że inaczej reaguje, czy coś tam.

Moja wypowiedź trochę chaotyczna bo nie mam tutaj wiedzy technicznej, powtarzam krakowskie plotki tak na prawdę tylko i nie mam zamiaru się czepiać czy coś :D

 

 

Różnica przede wszystkim wagi obu samochodów, napęd FWD vs AWD, zawieszenie, układ kierowniczy, rozkład mas, hamulce itd itd. Impreza jest samochodem sportowym/wyczynowym w przeciwieństwie do miejskiego samochodu Seat Leon :)

 

 

a teraz możecie mnie minusować i wmawiać, że nie mam racji :)

 

 

 

no ja własnie poszedłem tą samą drogą myśleniową, w sensie, że B5 to jednak nie sportowa fura (jako baza), jednak Infidel pisze, że dobrze zmodowane auto jest w stanie wiele dać, a jemu raczej można zaufać. 

Odnośnik do komentarza

Dobrze kombinujecie.

 

Wspomniany przypadek, którym napisał Waldemar jest dosyć ciekawy. Ciężko o tym dyskutować z tunerami bo zaraz się wszyscy obrażają i wyzywają, a z właścicielami supercarów raczej nie popiszemy na forumkach :)

 

Ogólnie Szejdj ma racje, oprócz tego co wymienił można jeszcze dodać to jaki typ zawieszenia posiada samochód. Seat Leonidas z takim zawiasem (macPherson+belka skretna z tylu):

 

suspension.jpg

 

wymienionym nawet na akcesoryjny osprzęt za grubą kasę, według mnie nie ma podejścia do bardziej zaawansowanych konstrukcji w Subaru

subaru1-suspension-2008.jpg

 

, która już na starcie została zoptymalizowana do upalania. Jeśli juz jesteśmy przy zawiasie to ciekawa historia miała miejsce w ostatnim czasie w Skodzie Octavii, gdzie poprzednia generacja posiadała tylne wielowahaczowe zawieszenie, a najnowsza odsłona została wykastrowana (pewnie chodziło o większy kontrast pomiędzy nią, a Passatem) i otrzymała belkę. Różnica w prowadzeniu jest zauważalna.

 

Ogólnie załamują mnie tjuningi starych zdezelowanych kredensow jakie najczesciej mozna spotkac na polskich drogach. Glebią te samochody jak durnie i myślą, że jeżdzą DTM-em przyklejonym do asfaltu. Złudnie odbierają zniwelowane wychyły, jako poprawę, a wystarczy nagły uskok koła przy szybkim łuku i zaczyna się myszkowanie. Nie bez powodu Infidel wymienia nie tylko amorki i spręzyny, ale zajął się też stabilizatorami.

 

Podsumowując mój bezsensowny post ja jednak pozostanę przy zaufaniu dla inżynierów i trwam przy idei, że lepiej udoskonalić fabrykę niż kręcić bat z gó.wna ( nie piję do żadnego użytkownika).

Edytowane przez Pajda
  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza

Dobrze kombinujecie.

 

Wspomniany przypadek, którym napisał Waldemar jest dosyć ciekawy. Ciężko o tym dyskutować z tunerami bo zaraz się wszyscy obrażają i wyzywają, a z właścicielami supercarów raczej nie popiszemy na forumkach :)

 

Ogólnie Szejdj ma racje, oprócz tego co wymienił można jeszcze dodać to jaki typ zawieszenia posiada samochód. Seat Leonidas z takim zawiasem (macPherson+belka skretna z tylu):

 

 

 

wymienionym nawet na akcesoryjny osprzęt za grubą kasę, według mnie nie ma podejścia do bardziej zaawansowanych konstrukcji w Subaru

 

 

, która już na starcie została zoptymalizowana do upalania. Jeśli juz jesteśmy przy zawiasie to ciekawa historia miała miejsce w ostatnim czasie w Skodzie Octavii, gdzie poprzednia generacja posiadała tylne wielowahaczowe zawieszenie, a najnowsza odsłona została wykastrowana (pewnie chodziło o większy kontrast pomiędzy nią, a Passatem) i otrzymała belkę. Różnica w prowadzeniu jest zauważalna.

 

Ogólnie załamują mnie tjuningi starych zdezelowanych kredensow jakie najczesciej mozna spotkac na polskich drogach. Glebią te samochody jak durnie i myślą, że jeżdzą DTM-em przyklejonym do asfaltu. Złudnie odbierają zniwelowane wychyły, jako poprawę, a wystarczy nagły uskok koła przy szybkim łuku i zaczyna się myszkowanie. Nie bez powodu Infidel wymienia nie tylko amorki i spręzyny, ale zajął się też stabilizatorami.

 

Podsumowując mój bezsensowny post ja jednak pozostanę przy zaufaniu dla inżynierów i trwam przy idei, że lepiej udoskonalić fabrykę niż kręcić bat z gó.wna ( nie piję do żadnego użytkownika).

 

Kiedyś w Automaniaku chyba porównywali zawieszenia. W najpopularniejszym teście łosia Honda Civic z belką skrętną lepiej wypadła od bodajże Fiesty z wielowahaczowym zawieszeniem i od kilku innych hatchbaków typu Opel Corsa.

 

Co do Skody to w nowej Octavii jest zawieszenie tzw. Multilink, niekoniecznie gorsze rozwiązanie od wahaczy. Stosowane w Alfach, Nissanach czy Lancerach.

 

Może trochę marudzę, bo nie jeżdżę takim 600 konnym potworem tylko dieselem 1.4, ale jak będę zmieniał samochód to wolałbym 300 konną widlastą ósemkę czy inne V6 od Busso niż 600 konną świszczące cztery uturbione cylindry. Ale to moje zdanie, po prostu nie jestem fanem takich modyfikacji :)

Edytowane przez Szejdj
Odnośnik do komentarza

 

Podsumowując mój bezsensowny post ja jednak pozostanę przy zaufaniu dla inżynierów i trwam przy idei, że lepiej udoskonalić fabrykę niż kręcić bat z gó.wna ( nie piję do żadnego użytkownika).

 

widzisz Infidel? ch,uja się znasz. :D

 

EJ - TO BYŁ ŻART NAPRAWDĘ ŻARTUJĘ TYLKO

Odnośnik do komentarza

 

Podsumowując mój bezsensowny post ja jednak pozostanę przy zaufaniu dla inżynierów i trwam przy idei, że lepiej udoskonalić fabrykę niż kręcić bat z gó.wna ( nie piję do żadnego użytkownika).

 

 

widzisz Infidel? ch,uja się znasz. :D

 

EJ - TO BYŁ ŻART NAPRAWDĘ ŻARTUJĘ TYLKO

Infidel akurat nie zalicza się do agrotunerów. Dlatego nie chciałem, żeby ktoś wziął do siebie moje opinie.

Odnośnik do komentarza

U brata w bloku, parkingu podziemnym zawsze stało BMW X5 i Golf R. Nigdy nikt nimi nie wyjeżdżał, czasami typ z bloku tylko coś w nim robił. Też stały prawie rok, aż pewnego razu sąsiadka zeszła do garażu, a tam kilku typa z karabinami i w kominiarkach przeczesuje garaż i krzyczą, żeby babka spyerdalała. Okazało się, że typ kradł fury, a te przetrzymywał w garażu w bloku :D

Odnośnik do komentarza

U brata w bloku, parkingu podziemnym zawsze stało BMW X5 i Golf R. Nigdy nikt nimi nie wyjeżdżał, czasami typ z bloku tylko coś w nim robił. Też stały prawie rok, aż pewnego razu sąsiadka zeszła do garażu, a tam kilku typa z karabinami i w kominiarkach przeczesuje garaż i krzyczą, żeby babka spyerdalała. Okazało się, że typ kradł fury, a te przetrzymywał w garażu w bloku :D

:facepalmz:

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...