Skocz do zawartości

Seria Megami Tensei


Suavek

Rekomendowane odpowiedzi

No właśnie nie wiem czy takie "hore sheet". Wszystko fajnie - muzyka, stylistyka, klimat, oprawa graficzna podczas eksploracji. Jednak cały ten czar nagle prysł gdy zobaczyłem walkę - znowu FPP i nędznej jakości ledwo animowane sprite'y demonów... Chyba nawet te same co w Strange Journey.

 

Ok, jasne, grafika to nie wszystko itp. yada yada... ale biorąc pod uwagę ogrom znaczenia tego aspektu rozgrywki oraz jakość pozostałych elementów, to jakoś mi to tu nie pasuje. Co stało na przeszkodzie raz jeszcze wykorzystać modele demonów z poprzednich odsłon? Nie mówcie mi, że 3DS jest aż tak żałosny, że kartridż nie pomieści tych dodatkowych polygonów? Mogę mówić tylko za siebie, ale dla mnie jednym z elementów pozytywnie wpływających na immersję w Nocturne czy DDS było właśnie ukazanie świata - w tym wszelkich NPC i demonów zarówno w walce jak i poza nią. Nie wspominając o tym, że wpływało to na efektowność batalii, a nie tylko same animacje błysków i świstów.

 

Nie wiem, może nie jestem w humorze, ale jakoś mi entuzjazm ostygł. Nie wątpię, że cała reszta ma szanse być pierwszorzędna, a nawet i system walki rozbudowany i wymagający, ale mimo wszystko jestem zawiedziony. Po prostu tego typu oprawa zaczyna w pewnym momencie męczyć, po kilkudziesięciu godzinach grindu... Zamiast patrzeć jak mój Jack Frost radośnie podskakuje i zionie lodowym oddechem, to będę widział na ekranie tylko jakieś >POW< ... Mimo wszystko oczekiwałem więcej po SMT IV.

Odnośnik do komentarza

No mi się generalnie wszystko podoba oprócz ukazania właśnie tej walki, 3DS to dosyć mocny handheld i spokojnie poradziłby sobie z ukazaniem walk w stylu DDS/Nocturne albo chociaż coś w stylu Persony 1/2 tylko bardziej dopakowanej. No i brak Kazuki Kaneko na stanowisku chara designera również na minus i to wielki, jego styl idealnie pasował do mrocznego SMT. Cała reszta czyli design,muzyka,oprawa graficzna i eksploracja jest genialna jak na 3DS'a.

Jestem nakręcony jak zawsze na nowego SMT, wkurza mnie tylko (co już nieraz pisałem) fakt, że Atlus USA leci w kulki ostatnio i nic nie slychać o wydaniu Persony 2:Eternal Punishment albo Soul Hackers na rynek USA, dwie świetne imo gry spod szyldu SMT,które tak bardzo chciałbym w kolekcji a tu lipa :( Oby chociaż SMTIV nie ominął reszty świata...

Edytowane przez Paliodor
Odnośnik do komentarza
i że zrobią Samurai Frost'a.
Zrobią...

 

jako streetpass unlock ;)

 

 

Nie mogę osobiście powiedzieć, że sama fabuła mi wystarcza. Megateny to w dużej mierze wielogodzinny grind, więc ten aspekt musi być dopieszczony w każdym calu. Strange Journey albo starszym Personom nie do końca się to udało i w połączeniu z fabułą, którą streścić można w kilku zdaniach wyszedł po prostu przeciętny dungeon crawler. Oba aspekty rozgrywki muszą iść w parze jak na mój gust, a jeśli Atlus zawali walkę, to niestety połowa uroku, który uczynił Nocturne jedynym w swoim rodzaju zaniknie. W ogóle odnoszę wrażenie, że zbyt dużo w tej odsłonie rozmaitych postaci, podczas gdy o demonach wiadomo tyle, że ludzie przyzywają je jakimś urządzeniem na ręce. Może to tylko mój grymas, ale chciałbym raz jeszcze przeżyć coś w stylu osamotnienia znanego z Nocturne, gdzie demony różnych frakcji stoją na pierwszym planie, a nie są jedynie narzędziem w rękach jakichś poskramiaczy.

Edytowane przez Suavek
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Walka w SMT I/II/SJ była w porządku moim zdaniem, w starszych Personach było już gorzej z powodu prędkości. Z tego co widac na trailerze, SMT IV może miec Press Turn jak w Nocturne, a byłby to duży plus. Mówiąc o postaciach, cieszył bym się gdyby było więcej ludzi w party, jak w starych SMT, co się prawdopodobnie nie stanie.

 

Przy okazji, wyraźne skany: http://www.famitsu.c...9/20021387.html

Odnośnik do komentarza

Mi się marzy taki Nocturne 2 ale coś czuję, że na takie coś już się nie doczekam. Liczyłem, że SMTIV pójdzie w takim kierunku ale nie do końca IV jest tym czego oczekiwałem choć i tak nie jest źle. Mam tylko nadzieję, że nowa odsłona głównej serii nadal będzie mroczna, pełna demonów które grają znaczącą rolę,brutalna i nieraz zeschizowana. Brak grafik Kaneko znacząco budował taki klimat i choć lubię styl Saejimy to jednak brak jednego z "ojców" SMT ciężko będzie zastąpić.

Jak dla mnie to właśnie SMTIII jest taką esencją tej marki, generalnie to nie lubię łazić w grach rpg i ogólnie gierkach po tych samych dungeonach i farmić levele ale w tej grze to było jakoś tak fajnie zrobione, że męczyłem grę bardzo długo. No i sam fakt posiadania w drużynie coraz silniejszych demonów mobilizować do farmienia expa :D Dodać do tego świetny design świata i sama jego koncepcja, świetny system walki i rozwoju postaci, liczne zakończenia i walki frakcji tworzą jedną z moich ulubionych gier rpg. W żadnej gierce opróc Dungeon Keeper'a nie grało mi się tak dobrze złą postacią, no ale true demon ending zobowiązywał ^^

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Shin Megami Tensei IV’s New Demons Are Made By Kamen Rider Creature Designers

 

Atlus revealed five new demon designs and a couple of them have ties to the Kamen Riderseries.

http://www.siliconera.com/2012/10/12/shin-megami-tensei-ivs-new-demons-are-made-by-kamen-rider-creature-designers/

 

smtv_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza

Go Go Power Rangers!

 

Cóż... lepsze to niż cukiernia z Devil Survivor 2. Aczkolwiek wolałem bardziej subtelny design demonów z poprzednich odsłon niż te wszelkie nowości. Już nawet Strange Journey był pod tym względem IMO ciekawszy niż DS2 czy to powyższe.

Odnośnik do komentarza

Czy ja wiem, lepiej niech już zostanie jak jest. Mi osobiście design bardzo pasuje, a widząc dzisiejsze trendy i fakt, że mniej "mroczne" Persony 3/4 są bardziej popularne imo niż pozostałe odsłony spod szyldu STM to jeszcze wyszedł by z tego jakiś ugrzeczniony design demonów. Wychodze z zalozenia, ze jak cos jest dobre to nie ma co przy tym grzebac. Co najwyżej wolałbym sprite'y w wyższej rozdziałce albo co jest już całkiem marzeniem, w pełni 3D modele z masą szczegółów. Tjaa marzenia ^^

 

Czy ja wiem, lepiej niech już zostanie jak jest. Mi osobiście design bardzo pasuje, a widząc dzisiejsze trendy i fakt, że mniej "mroczne" Persony 3/4 są bardziej popularne imo niż pozostałe odsłony spod szyldu STM to jeszcze wyszedł by z tego jakiś ugrzeczniony design demonów. Wychodze z zalozenia, ze jak cos jest dobre to nie ma co przy tym grzebac. Co najwyżej wolałbym sprite'y w wyższej rozdziałce albo co jest już całkiem marzeniem, w pełni 3D modele z masą szczegółów. Tjaa marzenia ^^

Odnośnik do komentarza

Tu nie chodzi o ugrzecznianie, a konsekwencję. Styl megateny mają swój własny od zawsze, a gdy następowały jakieś większe zmiany, to ulegała nim całość gry (wystarczy porównać Jacka Frosta z pierwszych megatenów i obecnych - niby to samo, a jednak inne). Ostatnio jednak ciężko znaleźć w tym wszystkim jakiś motyw. Devil Survivor 2 wprowadził jakąś bliżej niezidentyfikowaną cukiernię (<homer>mmmmmmm... cupcakes...</homer>), a teraz w SMT4 dorzucają jakieś rejecty z power rangersów, które będą operować zaraz obok uśmiechniętych pixie czy wspomnianych frostów. Nie wiem, może to ja znowu marudzę i grymaszę, ale nawet na tle poprzednich pełnoprawnych megatenów jakoś mi się to nie widzi. Czy to w ogóle ma jakieś odbicie w mitologii, czy po prostu "kewl looking deamon dude yo"?

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...
Ja już to chcę!
Kurcze, a mnie gdzieś cały entuzjazm zaginął i prawdę powiedziawszy nie mam pojęcia gdzie i dlaczego.

 

Atlus specifically mentions a battles between "law and chaos" and "god and demons"
Wow, cóż za oryginalno...oh, wait.

 

Gameplay poza walką wygląda super, szczególnie jak na 3DS. Bardzo fajna grafika i perspektywa, a sam fakt usunięcia random encounterów zdecydowanie na plus i krok w dobrym kierunku dla serii (o ile dobrze to zaimplementują). Niemniej jednak walki znowu w 2D, strasznie dużo NPC (subiektywne, bo jakoś lubiłem osamotnienie poprzednich odsłon, a tu zdaje się wszystko tętnić życiem), jakieś wyrzutki z kamen raiderów przerobione na demony...

 

Chyba po prostu trzeba będzie poczekać na recenzje, albo samemu zagrać. Zanim trafi to do US to pewnie i na zakup 3DS się zdecyduję. Póki co zaś mam jeszcze Persone 2 i DS2 do przejścia, nie ruszonych od prawie roku.

Odnośnik do komentarza

To tak jak ja, P2 i DS2 zakupione już dawno ale leżą od tego czasu i czekają na swoją kolej.

Ja generalnie jestem dobrej myśli o tą odsłonę, napewno na ogromny plus brak radnom encounter'ów, design, grafika i sama eksploracja. Wiadomo, można narzekać na samą walkę bo jednak 3DS ma troszke mocy i spokojnie dałoby się zrobić coś w stylu Nocturne/DDS albo chociaż starszych odsłon Person.

Mnie tylko martwi co już nie raz pisałem, jakiś brak większego zainteresowania Atlus USA wydaniem innych gier z SMT w USA. Wyszedł Soul Hackers i cisza z lokalizacją, tak samo P2:Eternal Punishment no i człowiek się troszkę martwi, że znów obejdziemy się smakiem. Ja rozumiem, że Atlus obecnie klepie całkiem sporo kasy na Personie 4 ale wypadałoby też wydawać pozostałe pozycje z logo SMT :/

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...