Jump to content

tips and tricks


Fenix

Recommended Posts

Ostatnio podpatrzylem ciekawe cwiczenie.

Nazwalem je "zwijaniem hantli". Pewnie ma jakas nazwe i byc moze tez je robicie. Moze jednak ktos nie zna i moze mu sie przydac choc to w sumie drobnostka. W atlasie sfd go nie ma.

 

Przedramie.

Stojac rece opuszczone z hantlami w dloniach. Przywodzenie hantli do tulowia tylko nadgarstkami. Powtorzenia do momentu palenia plus kilka dodatkowych ruchow. U mnie wystarczaja hantle po 22-26 kg. Nie za duzo aby nie przeciazac nadgarstkow.

Przedramie po takim cwiczeniu jest jak skala. Efekt dosc szybki. Slabo wygladaja suche rece i suche nogi przy przerosnietej klacie.

 

Moze macie cos ciekawego czym mozecie sie podzielic?

Link to comment

Też tak między innymi robię przedramię.Prócz tego standardowe uginanie nadgarstków ze sztangą siedząc nad i podchwytem.Robię jeszcze tak : stajesz podparty jedną ręką o ścianę, w drugiej hantla na sztywnym nadgarstku, ręka zgięta na 90`, łokieć przy ciele i obroty przedramieniem w obie strony do oporu.Dzisiaj fajną rzecz robiłem : liny przywiązane do haczyka od wyciągu i rozciąganie ich ramionami za siebie (ręce na wysokości barków, łokcie minimalnie ugięte) - barki/plecy, albo przyciąganie do siebie wyciągu na nogi od ławki, siedząc na tej ławce, plecy lekko odchylone, łokcie minimalnie ugięte przy ciele - plecy.

Link to comment
Przedramie.

Stojac rece opuszczone z hantlami w dloniach. Przywodzenie hantli do tulowia tylko nadgarstkami. Powtorzenia do momentu palenia plus kilka dodatkowych ruchow. U mnie wystarczaja hantle po 22-26 kg. Nie za duzo aby nie przeciazac nadgarstkow.

Przedramie po takim cwiczeniu jest jak skala. Efekt dosc szybki. Slabo wygladaja suche rece i suche nogi przy przerosnietej klacie.

 

U nas w piwniczanej silowni byl inny pomysl na przedramie.

Krazek 2,3 kg i przez srodek przewiazany sznurek okolo metra, moze wiecej.Na koncu z drugiej strony kawalek kija od miotly czy mopa.Cwiczenie polegalo na nawijaniu, czy tez rozwijaniu oburącz sznurka na kijek.Spisywalo sie to to, znakomicie :)

  • Upvote 1
Link to comment

Ile wejdzie. 3-4 a czasem 5 serii po okolo 20 powtorzen. Jak pala miesnie to jeszcze z kilka powtorzen az juz sie wiecej nie da. Lepiej wiecej ruchow z mniejszym obciazeniem niz zbyt duze obciazenie (szkoda kontuzjogennych nadgarstkow). Nawijanie kija na pewno jest skuteczne. Kiedys mialem tez taki "sciskacz" do reki. Tez fajnie sie na tym pracowalo. Tyle, ze mialem prawie 20 lat mniej i wtedy nie bardzo mi sie chcialo konkretnie cwiczyc.

 

BTW. Przedramie to jedno ale moze macie jakies inne tipy? Ot, chocby taki, ze po cwiczeniach na nogi trzeba miesnie ladnie porozciagac (lydke fajnie naciaga sie prostujac noge opierajac sie o sciane) ;)

Link to comment

W tamtym roku jak katowalem przedramie to mi zmalalo o_O Przestalem i uroslo. Teraz znowu robie klasyczne uginania nadgarstkow ze sztanga, zobaczymy co to bedzie. Robie do 12 powtorzen i minimalne przerwy, zeby pompa nie spadla, najczesciej 4 serie nachwytem, rzadziej jeszcze 4 podchwytem (bo te czesc przedramienia mam duzo lepiej rozwinieta).

Link to comment

Na przedramie takze dobre jest Uginanie przedramion nachwytem na wyciągu z drążkiem / klamrą http://www.kfd.pl/uginanie-przedramion-nachwytem-na-wyciagu-z-drazkiem-klamra-34788.html

Uginanie przedramion uchwytem młotkowym na wyciągu linkami / klamrą http://www.kfd.pl/uginanie-przedramion-uchwytem-mlotkowym-na-wyciagu-linkami-klamra-34769.html

Link to comment

Na przedramiona świetnie działa większość ćwiczeń z Keetlebellsami ze względu na specyfikę tego "urządzonka" .

W zasadzie nie robię nic dedykowanego typowo na przedramiona a mam silniejsze i twardsze niż gdy pompowałem je swego czasu sztangą i hantlami.

Link to comment
  • 1 year later...

Biceps

Moim hitem sezonu jest uginanie ramion ze sztanga SIEDZAC.

Jest to doskonale cwiczenie dla ludzi, ktorych bola przyczepy przy klasycznym uginaniu - po prostu nawet niewielki ciezar jest w tym wypadku naprawde duzy ;] Nogi staram sie wyciagnac do przodu - dzieki temu zakres ruchu jest wiekszy. Lokcie blokujemy o tulow.

ZERO oszukiwania, ktore zreszta i tak jest utrudnione.

Polecam.

Link to comment

Ćwiczenia na biceps (i przedramię przy okazji), które rozciągają klatkę i biceps właśnie. A mianowicie :

 

1. Uginanie ramion na ławce skośnej (45 stopni) - bierzemy hantle, siadamy na ławce, plecy i głowa przylegają do ławki, podczas uginania nie podnosimy ich, bo wtedy nie będzie rozciągniecia.

 

2. Uginanie ramion na ławce poziomej - kładziemy się, przylegamy plecami i głową do ławki, nie odrywamy, w tej pozycji uginamy ramiona z hantlami.

Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...