Skocz do zawartości

F1 2011


Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze się spytam bo w poprzednią część nie grałem - starają się oddać realny model jazdy czy może to takie bardziej akradowe wyścigi ?
dla mnie F1 2010 to pół arcade pół sim, przyjemny odpowiednik modelu jazdy PGRa. Na pewno nie był to czysty sim, nie wiem jak z F1 2012

 

gif masakra

Edytowane przez Daddy
Odnośnik do komentarza
Gość DonSterydo
Jeszcze się spytam bo w poprzednią część nie grałem - starają się oddać realny model jazdy czy może to takie bardziej akradowe wyścigi ?
dla mnie F1 2010 to pół arcade pół sim, przyjemny odpowiednik modelu jazdy PGRa. Na pewno nie był to czysty sim, nie wiem jak z F1 2012

 

gif masakra

 

To dobra wiadomość, ale demo by się nadało. Co do gifa to do tej pory nie mogę uwierzyć, że to gra :D

Odnośnik do komentarza

Dobra, nie śledziłem w ogóle wiadomości o tegorocznej odsłonie - ktoś mi napisze w paru zdaniach najmocniejsze punkty F1 2011 ? :)

Kilka postów wcześniej.

Co do modelu jazdy, ktoś z zagranicznego forum napisał, że nie jest to jeszcze poziom rFactor, ale wiele nie brakuję. Chodzi o fizykę opon, która ponoć jest rewelacyjna, degradacja jest niesamowicie oddana, teraz na prawdę wszystko zależy od nas a nie od skryptu definiującego zużycie. Innym ważnym aspektem jest to, że wreszcie będziemy mogli zdecydować ile wlać paliwa na wyścig. Będzie można wlać za mało i potem kombinować z gęstością i zużyciem, albo wlać za dużo.. mega. Zachodni koledzy piszą, że opcje z paliwem, mapowaniem silnika itp. mogą być jednymi z najbardziej kozackich usprawnień.

Edytowane przez orion50
Odnośnik do komentarza

Don - poziom techniczny oceniając po filmach zadowala. ładnie to się prezentuje a deszcz czy mokry tor daję radę. model jazdy Daddy ładnie opisał. jeździ się przyjemnie, można poszaleć ale przegiąć też łatwo.

demo bardzo by się przydało. do F1 2010 nie dali tłumacząc się brakiem czasu, że zbyt skomplikowane to itd. do 2011 mogliby się postarać i dać, tym bardziej że Codies praktycznie do wszystkich, a na pewno wiekszości, swoich racerów dawało demo. premiera tuż tuż więc pewnie pojawią się szerokie recki i opisy bardziej techniczne.

film od lukaszt'a pokazuje nowe opcje hud'a które nie dość że ciekawie wyglądają to jeszcze będą bardzo praktycznie jeżeli ktoś będzie grał bardziej pro.

Edytowane przez Colin84
Odnośnik do komentarza
Gość DonSterydo

Chyba będzie trza mieć doktorat z mechaniki by skutecznie grać w F1 2011 :D

 

Z tego co pisze Orion to mnie by to na pewno przerosło, tym bardziej, że od dawna F1 nie oglądam i nie jestem teraz w ogóle w temacie. Za to kozacka gra na licencji F1 na X360 to był mój mokry sen i chyba się doczekam. Poprzednią odpuściłem bo trochę się o błędach naczytałem.

Edytowane przez DonSterydo
Odnośnik do komentarza

Czwarty (ostatni) dziennik dewelopera - trochę o samochodzie bezpieczeństwa, KERS, DRS i nowych oponach:

 

http://www.youtube.com/watch?v=JCRwu8EAAO0&feature=player_embedded

 

 

Chyba znowu nie odmówię sobie przejechania przynajmniej kilku wyścigów w Karierze na pełnym dystansie - safety car bardzo do tego zachęca ;) . Kto już złożył pre-ordera? Podzielcie się najtańszymi ofertami ;)

Odnośnik do komentarza

Witam!

Chciałem zaprosić wszystkich przyszłych posiadaczy gry F1 2011 do wspólnego ścigania na forum PS3fun.pl.

 

Obecnie wszystko jest jeszcze w fazie ustalania, nie mniej znając liczbę potencjalnych chętnych do wspólnego ścigania, do tej liczby dostosujemy odpowiednie reguły, pasujące jak największej liczbie uczestników.

 

Wiem, że znajduję się tu wielu świetnych kierowców (swego czasu organizowałem tutaj GT5 EVENT) i jednocześnie maniaków F1, więc serdecznie zapraszam. :)

 

eventlogo1.jpg

Odnośnik do komentarza

@orion Napisz coś więcej. Mocno zastanawiam się nad zakupem, ale priorytetem jest dla mnie rFactor 2 (jeśli wyjdzie w tym roku) i ewentualnie F4. Wyeliminowali nie wiadomo skąd biorące się spiny? Dalej da się ratować bolid wciskając hamulec? Czy łatwiej jest zablokować koła? Jak nowe opony? Zużywają się w zależności od tego jak się z nimi obchodzimy? Da się je przegrzać? Są flatspoty?

Odnośnik do komentarza

Dobra zaczynam od początku. Model jazdy uważam za lepszy niż w wersji 2010, uważam też, ze fizyka jest o wiele bardziej złożona aniżeli w 2010. Wreszcie oddana jest praca zawieszenia, można atakować tarki (w granicach rozsądku), nie ma spinów z kosmosu. Trzeba uważać z gazem, teraz nawet z TCS ustawionym na średni, można bez problemu zaliczyć spina. Nie można sobie beztrosko latać szybkich łuków z wciśniętym w dechę gazem. Lotus w karierze jest cholernie ciężki w prowadzeniu, czuć brak docisku aero i np. w Malezji cisnąc trzeci sektor te 2 szybkie łuki co przechodzą jeden w drugi zaliczyłem mega spina. Jest bardzo dużo fajnych smaczków. Nie ma mowy o włączeniu DRS w środku zakrętu, bo zaraz będzie spin a'la Maldonado na Monzy, na prawdę fajnie jest to rozwiązane. Nie da się ratować bolidu wciskając hamulca tak jak w 2010 (tam można było wyratować się z każdego spina), tutaj jeśli zareagujemy odpowiednio szybko możemy uratować bolid odjęciem gazu i szybką kontrą (kozackie kontry) jednak jak prędkość jest zbyt duża, nie da się uratować od bączka. Koła jest o wiele łatwiej zablokować, tym razem jest nawet coś takiego jak w realu, jak braknie docisku np. w prawym kole podczas skręcania w prawo, to blokuje się tylko prawe koło, kozacko to wygląda, dodany dym spod opon. Nowe opony zdają się być na prawdę ok. Czuć różnicę pomiędzy Prime a Option. Nie wiem za bardzo jak wygląda sprawa zuzycia, przejechałem tylko 2 wyścigi po 20%, ale wydaje mi się, ze tym razem mamy o wiele większy wpływ na zużycie i jak uważamy, to dłużej damy rade pojechać na 1 komplecie. Fajna jest opcja z oponami typu Option w kwalifikacjach. Opona miękka zachowuje swoje własciwości przez 2-3 kółka, więc nie możemy ciskać okrążen do bólu, opona super miękka, może być zdechła już po 1 szybkim okrążeniu. Duży wpływ ma temperatura opon, teraz po zmianie kół, na prawdę trzeba uważać i odpowiednio je dogrzać. Co do przegrzania to nie sprawdzałem. Jeśli chodzi o flatspotów to stricte flatspotów nie ma, ale da się zblokować 1 koło w trakcie hamowania i tym razem możemy je zablokować nawet jak jedziemy szybko, nie tylko pod koniec dohamowania. Kers i DRS działają świetnie, nie uświadczyłem błędu z pit stopem, wydaje mi sie, że tym razem Lotusem nie powalczymy o mistrzostwo. Gram na Professional i mogłem walczyć tylko z najsłabszymi ekipami, Si wreszcie daje radę, można się fajnie pościgać, o wiele lepszy HUD. To tak na szybko, jutro o wiele grubszy opis po tym jak ogram wersję PS3 :) Z czasem na pewno wynikną jakieś nieścisłości i niedoróbki, ale gra wydaje się o wiele bardziej kompletna i dopracowana od edycji 2010. Zdaje się też, że czasy kręcone w Time Trial mogą być o kilka sek. szybsze niż w realu, ale nie odczytuje tego jako minus. Jeździ się świetnie. No i są kozackie opcje z mieszankami paliwa. Podczas wyścigu możemy ustawić rodzaj mieszanki. Bardziej agresywna da nam lepsze osiagi, ale jak za długo na niej pociśniemy to skończy nam się paliwo, można jechać też na standardowej mieszance, albo oszczędnej. Świetna sprawa no i jest dostępna od razu, nie trzeba czekać aż się pojawi w R and D. 3 najsłabsze zespoły nie mają KERS, czyli tak jak na prawdę: )

Edytowane przez orion50
  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza

Grałem na PC, jutro będę miał na PS3. Jeśli faktycznie przycina to cóż, przymknę oko, mam nadzieję, że nie jest to jakieś tragicznie uciążliwe lub nagminne. Jazda daje taki fun, że ciężko to opisać. Przed chwilą zrobiłem kilkanaście okrążeń w bolidzie Virgin po Spa. Feeling jest po prostu niesamowity.. W 2010 jeździłem z włączoną linią pomocniczą, bo model jazdy zdawał się być zmienny i nie dało się wyczuć punktów hamowania. W 2011 od razu wyłączyłem linie i feeling jest mega mocny. Dohamowywanie na milimetry, trzeba uczyć się trasy, punktów hamowania no i to uczucie jak się przestrzeli punkt hamowania, zblokowane koła i walka z podsterownością. Jazda daje o wiele więcej radości niż poprzednia część. Już więcej nie włączam wersji na PC żeby sobie nie zepsuć obcowania z wersją PS3, która będzie płynniejsza niż to co mam na laptopie oraz na pewno ładniejsza :) Żeby nie było niejasności to grałem Dual Shockiem 3, a nie klawiaturą :)

 

O dziwo ludzie piszą, że dropy są na trasach, na których nikt się tego nie spodziewał czyli Kanada lub Turcja, a w Monako nie ma. Monza i Australia też są płynne. Jak nie będzie to bardzo przeszkadzało w graniu to przymknę na to oko.

 

Takie coś napisał HELIOS na oficjalnym forum, community manager, Codemasters.

 

We've got a PS3 copy running in the office and the only time there appears to be any perceivable drop in framerate is when you're in the pit lane whilst it is extremely busy. However, we're monitoring the situation and if anyone has any videos they can show us of the PS3 version stuttering etc then we're more than happy to take a look.

 

W sumie to nie będę martwił się na zapas. Ludzie, zwłaszcza burgery lubią siać zamieszanie i panikować. Jestem dobrej myśli, dobrze, że CM są świadomi ewentualnego problemu. Być może nie jest on tak wielki jak piszą. Z kolei ktoś inny napisał, że grał 5 godzin i jedyne dropy jakie są to wtedy, gdy wyjeżdża się z garażu. Typy też piszą, że Monako zostało świetnie poprawione i nie ma ani malutkiego dropu. Sądzę, że mimo wszystko będzie dużo lepiej niż rok temu.

 

Sorry za długiego posta, ale o ścigałkach mogę pisać w nieskończoność. Jak ktoś ma pytania, niech śmiało wali, chętnie odpowiem. Acha.. Nie próbujcie przejeżdżać Eau Rouge ani Blanchimont z włączonym DRS :)

 

Przed momentem był kurier, biorę się za testowanie :) Pare rzeczy tak na szybko. Zrobiłem po kilka kółek w Montrealu, Singapurze, Monako, Australii. Zero przycięć, w Time Trial. Przejechałem przed chwilą wyścig w Australii w karierze, też nie odnotowałem żadnych spadków animacji. Na oponach typu Option nie da się jechać po mokrej nawierzchni. Padał lekki deszcz, jechaliśmy na Interach, zmieniłem na option, nawet po przesuchającej nitce nie idzie jechać, czyli super. To co mnie zaskoczyło to awaria KERS. Jadę sobie w deszczu a tu nagle inżynier mówi, że problem z kers, chłopcy się tym zajmą i faktycznie nie mogłem korzystać z Kersu. Kilka minut później komunikat, że już OK i mogę używać. Si wreszcie jest świetnie, można się ścigać. Nie ma magiicznej przyczepności po zewnętrznej i jak trzyma się dobre tempo, jadąc optymalnym torem, można na prawdę ładnie trzymać pozycję.

Edytowane przez orion50
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

sorki za preorderowy OT, po premierze najwyżej niech ktoś usunie posta :)

 

ma ktoś jakieś wieści z Muve? wczoraj jak i dzisiaj próbowałem się do nich dodzwonić ale bez rezultatu :/

kurna czemu w ogóle premiery zazwyczaj wypadają w piątek? jakby nie mogły w środę albo w czwartek. człowiek by dostał spokojnie gierkę i nie stresował się czy kurier dotrze przed weekend czy jednak kolejne 2 dni czekania.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...