Skocz do zawartości

XCOM: Enemy Unknown


MBeniek

Rekomendowane odpowiedzi

Nowe info na temat zapowiedzianego niedawno XCOM: Enemy Unknown:

Gra osadzona będzie w tym samym uniwersum co tworzona w studiu 2K Marin pierwszoosobowa strzelanka. Chronologicznie akcja w XCOM: Enemy Unknown zacznie się jednak znacznie później, w czasach gdy cały świat walczy z inwazją kosmitów. Zespół Firaxis zamierza pozostać wierny tradycjom pierwszych odsłon serii. Dlatego warstwa strategiczna rozgrywana ma być w czasie rzeczywistym, podczas gdy starcia z obcymi będą turowe.

 

Tryb strategiczny pozwoli nam na prowadzenie badań naukowych, odkrywanie sekretów technologii kosmitów oraz produkcję uzbrojenia i sprzętu. Sporo uwagi poświęcimy stronie ekonomicznej i interakcji z rządami różnych krajów, które będziemy musieli przekonać do finansowego wsparcia naszej organizacji. Nie zabraknie oczywiście przechwytywania statków kosmitów. Zwerbowani żołnierze nabywać będą z czasem doświadczenie i rozwijać własne umiejętności.

 

X-COM: Enemy Unknown nie jest tworzony jako remake części pierwszej. Zamiast tego Firaxis tworzy własną grę opartą jedynie na podobnych założeniach. Dlatego współczynniki opisujące postacie będą inne niż w pierwowzorze. Mechanika rozgrywki zostanie uproszczona, choć według autorów usunięto jedynie jej nudne elementy. Pomimo wszystkich tych zmian fundamenty mają pozostać te same. Żołnierze wciąż będą umierali bez możliwości ich późniejszego wskrzeszenia, a w trakcie starć ogromną rolę odegra mgła wojny i linia wzroku postaci.

źródło

 

Screeny:

 

MissionCtrl1280.jpg

DeepWoods1280.jpgHQ_Large1280.jpg

 

Premiera: jesień 2012 (PC, PS3, X360)

Odnośnik do komentarza

Wielce żałuję, że nie jest to remake najlepszej części z serii UFO (Enemy Unknown). Wyjdzie zapewne średniak pokroju czeskiego Aftermatha, niczego ponad to bym się raczej nie spodziewał. Jeśli jednak system rozwoju baz będzie zbliżony do tego z jedynki to z chęcią łyknę ten tytuł.

Edytowane przez MierzejX
Odnośnik do komentarza

Hmm, ja tam widzę podłoże z zasięgiem w hexach. Dziwi mnie tylko że po jednej i po drugiej stronie są ludzikony.

 

Powiększyłem sobie i to chyba jednak humanoidalne ufoki. A te nasze pamperki to pewnie początkowe leszczyki co to srają w gacie i panikują po zobaczeniu ufoka, a pancerze mają z wełny :D

 

Czyli wszystko się zgadza :D

Odnośnik do komentarza

Nie grałem w Extraterrestials i z pewnością obczaję. Nie przesadzajcie, że Aftermath był taki zły, ta gra była całkiem ok. Miała swoje minusy, ale dało się w nią grać, poza tym z tego co widzę Extraterrestials zebrało niższe oceny niż gra czeskiej produkcji.

 

Co do samego "remaku" nie chciałbym surowego, archaicznego interfejsu, przepełnienia go zbędnymi opcjami, zbyt wielu elementów w rozgrywce turowej typu 30 trybów strzału, multum możliwości ułożenia się w danej pozycji (kładzenie się, 360 stopni kierunków do wyboru), milion modyfikatorów pola widzenia itp. Chcę takiego uproszczenia jakie właśnie było w jedynce, już sam podział pola bitwy na hexy zaczyna mnie martwić. Kwadraty są spoko, 4 kierunki do zabezpieczenia w zupełności wystarczają.

Edytowane przez MierzejX
Odnośnik do komentarza

Time Units are gone – instead, each character can be given a double move (or a move and an action) with each turn.

Not gone: Mutons, Cyberdiscs and Sectoids. Also introduced: Suppressive fire, destructible environments and procedurally-generated missions.

…and for the absolute purists, a nice touch: The most challenging difficulty setting has been named “Classic Mode”.

There are 16 individual countries involved in XCOM, and each has its own strengths and weaknesses. Africa may be rich in natural resources, but poor when it comes to stacks of cash.

Dead soldiers remain dead forever – and if they’re killed by something powerful enough, equipment can be damaged beyond repair. Goes without saying then that if you play poorly enough, you really will lose The Game!

In the shiny new information dump included in Game Informer (and summarised at NeoGAF, there are also suggestions that the PC version – at least – will include an “enhanced interface” so you can zoom all the way out and check out the field of play from a bird’s eye perspective. Whether that stretches to the console versions or not is something we’ll be keeping a close eye on.

Odnośnik do komentarza

Hmm, ja tam widzę podłoże z zasięgiem w hexach. Dziwi mnie tylko że po jednej i po drugiej stronie są ludzikony.

 

Powiększyłem sobie i to chyba jednak humanoidalne ufoki.

 

No przeciez w 1 alieni przybierali forme innych postaci, wiec nie wiem o co cho.

 

 

Moze i bym sie podniecal, gdyby nie fakt, ze to gra, ktora wychodzi rowniez na konsole. Mozna sie spodziewac standardowych uproszczen dla uposledzonych, tak zeby biedne konsolomaniaki sie nie pogubily w meandrach rozgrywki. Juz mnie "Dragon Age 2" wystarczajaco wku,rwil ostatnimi czasy, az strach bylo Deus Ex 3 odpalac majac w pamieci multiplatformowy kał - Deus Ex: IW.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

 

Moze i bym sie podniecal, gdyby nie fakt, ze to gra, ktora wychodzi rowniez na konsole. Mozna sie spodziewac standardowych uproszczen dla uposledzonych, tak zeby biedne konsolomaniaki sie nie pogubily w meandrach rozgrywki. Juz mnie "Dragon Age 2" wystarczajaco wku,rwil ostatnimi czasy, az strach bylo Deus Ex 3 odpalac majac w pamieci multiplatformowy kał - Deus Ex: IW.

 

Zgadzam się, ale Deus Exa nie zje.bali ;) A nowy xcom będzie słaby patrząc po filmie z gry. Czemu nie zrobili turówki z rzutem izometrycznym jak dawniej =/ (chociaż sam sobie odpowiem, łatwiej sprzedać kolejnego fpsa).

Odnośnik do komentarza

 

Moze i bym sie podniecal, gdyby nie fakt, ze to gra, ktora wychodzi rowniez na konsole. Mozna sie spodziewac standardowych uproszczen dla uposledzonych, tak zeby biedne konsolomaniaki sie nie pogubily w meandrach rozgrywki. Juz mnie "Dragon Age 2" wystarczajaco wku,rwil ostatnimi czasy, az strach bylo Deus Ex 3 odpalac majac w pamieci multiplatformowy kał - Deus Ex: IW.

 

Zgadzam się, ale Deus Exa nie zje.bali ;) A nowy xcom będzie słaby patrząc po filmie z gry. Czemu nie zrobili turówki z rzutem izometrycznym jak dawniej =/ (chociaż sam sobie odpowiem, łatwiej sprzedać kolejnego fpsa).

 

Przecież ten XCOM będzie turówką. Co do uproszczeń to spodziewać się można gry dla inwalidów, wystarczy spojrzeć na Civ Revolution - ta sama marka odpowiedzialna. Gra tak uproszczona, żeby 5cio latki mogły grać.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

http://www.gametrailers.com/video/e3-2012-xcom-enemy/732072

 

Nie będę zgrywał purysty ani nic - nawet jeśli zmienią trochę względem oryginału, czy nawet coś uproszczą, to całość i tak zapowiada się miodnie.

 

EDIT:

Na drzewo siwy, nudny już jesteś.

Edytowane przez Suavek
Odnośnik do komentarza
  • 3 miesiące temu...

hej,

 

mam prośbę - już milion lat nie grałem na PC. Mam w miarę zgrabnego lapciaka i chciałbym zapytać - gdzie można sprawdzić jakie wymagania (boże aż mnie zęby bolą że to w ogóle piszę) ma ta gierka? wygląda na idealną na podróże z lapkiem, coś co będzie się ciągnąć przez parę godzin.

 

znalazłem kilka wymagań, każde inne :)

Odnośnik do komentarza

Wymagania minimalne:

  • System operacyjny: Windows Vista
  • Procesor: dwurdzeniowy z zegarem 2 GHz
  • Pamięć RAM: 2 GB
  • Wolne miejsce na dysku twardym: 20 GB
  • Karta graficzna: 256 MB pamięci (Nvidia GeForce 8600 GT / ATI Radeon HD 2600 XT lub lepsza)

Wymagania rekomendowane:

  • System operacyjny: Windows 7
  • Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz / Athlon X2 2,7 GHz
  • Pamięć RAM: 4 GB
  • Wolne miejsce na dysku twardym: 20 GB
  • Karta graficzna: 512 MB pamięci (seria Nvidia GeForce 9000 / ATI Radeon HD 3000 lub lepsza)

Edytowane przez marjano
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...