Jump to content

XCOM: Enemy Unknown


MBeniek

Recommended Posts

Nowe info na temat zapowiedzianego niedawno XCOM: Enemy Unknown:

Gra osadzona będzie w tym samym uniwersum co tworzona w studiu 2K Marin pierwszoosobowa strzelanka. Chronologicznie akcja w XCOM: Enemy Unknown zacznie się jednak znacznie później, w czasach gdy cały świat walczy z inwazją kosmitów. Zespół Firaxis zamierza pozostać wierny tradycjom pierwszych odsłon serii. Dlatego warstwa strategiczna rozgrywana ma być w czasie rzeczywistym, podczas gdy starcia z obcymi będą turowe.

 

Tryb strategiczny pozwoli nam na prowadzenie badań naukowych, odkrywanie sekretów technologii kosmitów oraz produkcję uzbrojenia i sprzętu. Sporo uwagi poświęcimy stronie ekonomicznej i interakcji z rządami różnych krajów, które będziemy musieli przekonać do finansowego wsparcia naszej organizacji. Nie zabraknie oczywiście przechwytywania statków kosmitów. Zwerbowani żołnierze nabywać będą z czasem doświadczenie i rozwijać własne umiejętności.

 

X-COM: Enemy Unknown nie jest tworzony jako remake części pierwszej. Zamiast tego Firaxis tworzy własną grę opartą jedynie na podobnych założeniach. Dlatego współczynniki opisujące postacie będą inne niż w pierwowzorze. Mechanika rozgrywki zostanie uproszczona, choć według autorów usunięto jedynie jej nudne elementy. Pomimo wszystkich tych zmian fundamenty mają pozostać te same. Żołnierze wciąż będą umierali bez możliwości ich późniejszego wskrzeszenia, a w trakcie starć ogromną rolę odegra mgła wojny i linia wzroku postaci.

źródło

 

Screeny:

 

MissionCtrl1280.jpg

DeepWoods1280.jpgHQ_Large1280.jpg

 

Premiera: jesień 2012 (PC, PS3, X360)

Link to comment

Wielce żałuję, że nie jest to remake najlepszej części z serii UFO (Enemy Unknown). Wyjdzie zapewne średniak pokroju czeskiego Aftermatha, niczego ponad to bym się raczej nie spodziewał. Jeśli jednak system rozwoju baz będzie zbliżony do tego z jedynki to z chęcią łyknę ten tytuł.

Edited by MierzejX
Link to comment

Hmm, ja tam widzę podłoże z zasięgiem w hexach. Dziwi mnie tylko że po jednej i po drugiej stronie są ludzikony.

 

Powiększyłem sobie i to chyba jednak humanoidalne ufoki. A te nasze pamperki to pewnie początkowe leszczyki co to srają w gacie i panikują po zobaczeniu ufoka, a pancerze mają z wełny :D

 

Czyli wszystko się zgadza :D

Link to comment

Nie grałem w Extraterrestials i z pewnością obczaję. Nie przesadzajcie, że Aftermath był taki zły, ta gra była całkiem ok. Miała swoje minusy, ale dało się w nią grać, poza tym z tego co widzę Extraterrestials zebrało niższe oceny niż gra czeskiej produkcji.

 

Co do samego "remaku" nie chciałbym surowego, archaicznego interfejsu, przepełnienia go zbędnymi opcjami, zbyt wielu elementów w rozgrywce turowej typu 30 trybów strzału, multum możliwości ułożenia się w danej pozycji (kładzenie się, 360 stopni kierunków do wyboru), milion modyfikatorów pola widzenia itp. Chcę takiego uproszczenia jakie właśnie było w jedynce, już sam podział pola bitwy na hexy zaczyna mnie martwić. Kwadraty są spoko, 4 kierunki do zabezpieczenia w zupełności wystarczają.

Edited by MierzejX
Link to comment

Time Units are gone – instead, each character can be given a double move (or a move and an action) with each turn.

Not gone: Mutons, Cyberdiscs and Sectoids. Also introduced: Suppressive fire, destructible environments and procedurally-generated missions.

…and for the absolute purists, a nice touch: The most challenging difficulty setting has been named “Classic Mode”.

There are 16 individual countries involved in XCOM, and each has its own strengths and weaknesses. Africa may be rich in natural resources, but poor when it comes to stacks of cash.

Dead soldiers remain dead forever – and if they’re killed by something powerful enough, equipment can be damaged beyond repair. Goes without saying then that if you play poorly enough, you really will lose The Game!

In the shiny new information dump included in Game Informer (and summarised at NeoGAF, there are also suggestions that the PC version – at least – will include an “enhanced interface” so you can zoom all the way out and check out the field of play from a bird’s eye perspective. Whether that stretches to the console versions or not is something we’ll be keeping a close eye on.

Link to comment

Hmm, ja tam widzę podłoże z zasięgiem w hexach. Dziwi mnie tylko że po jednej i po drugiej stronie są ludzikony.

 

Powiększyłem sobie i to chyba jednak humanoidalne ufoki.

 

No przeciez w 1 alieni przybierali forme innych postaci, wiec nie wiem o co cho.

 

 

Moze i bym sie podniecal, gdyby nie fakt, ze to gra, ktora wychodzi rowniez na konsole. Mozna sie spodziewac standardowych uproszczen dla uposledzonych, tak zeby biedne konsolomaniaki sie nie pogubily w meandrach rozgrywki. Juz mnie "Dragon Age 2" wystarczajaco wku,rwil ostatnimi czasy, az strach bylo Deus Ex 3 odpalac majac w pamieci multiplatformowy kał - Deus Ex: IW.

  • Upvote 1
Link to comment

 

Moze i bym sie podniecal, gdyby nie fakt, ze to gra, ktora wychodzi rowniez na konsole. Mozna sie spodziewac standardowych uproszczen dla uposledzonych, tak zeby biedne konsolomaniaki sie nie pogubily w meandrach rozgrywki. Juz mnie "Dragon Age 2" wystarczajaco wku,rwil ostatnimi czasy, az strach bylo Deus Ex 3 odpalac majac w pamieci multiplatformowy kał - Deus Ex: IW.

 

Zgadzam się, ale Deus Exa nie zje.bali ;) A nowy xcom będzie słaby patrząc po filmie z gry. Czemu nie zrobili turówki z rzutem izometrycznym jak dawniej =/ (chociaż sam sobie odpowiem, łatwiej sprzedać kolejnego fpsa).

Link to comment

 

Moze i bym sie podniecal, gdyby nie fakt, ze to gra, ktora wychodzi rowniez na konsole. Mozna sie spodziewac standardowych uproszczen dla uposledzonych, tak zeby biedne konsolomaniaki sie nie pogubily w meandrach rozgrywki. Juz mnie "Dragon Age 2" wystarczajaco wku,rwil ostatnimi czasy, az strach bylo Deus Ex 3 odpalac majac w pamieci multiplatformowy kał - Deus Ex: IW.

 

Zgadzam się, ale Deus Exa nie zje.bali ;) A nowy xcom będzie słaby patrząc po filmie z gry. Czemu nie zrobili turówki z rzutem izometrycznym jak dawniej =/ (chociaż sam sobie odpowiem, łatwiej sprzedać kolejnego fpsa).

 

Przecież ten XCOM będzie turówką. Co do uproszczeń to spodziewać się można gry dla inwalidów, wystarczy spojrzeć na Civ Revolution - ta sama marka odpowiedzialna. Gra tak uproszczona, żeby 5cio latki mogły grać.

Link to comment
  • 1 month later...
  • 3 months later...
  • 3 months later...

hej,

 

mam prośbę - już milion lat nie grałem na PC. Mam w miarę zgrabnego lapciaka i chciałbym zapytać - gdzie można sprawdzić jakie wymagania (boże aż mnie zęby bolą że to w ogóle piszę) ma ta gierka? wygląda na idealną na podróże z lapkiem, coś co będzie się ciągnąć przez parę godzin.

 

znalazłem kilka wymagań, każde inne :)

Link to comment

Wymagania minimalne:

  • System operacyjny: Windows Vista
  • Procesor: dwurdzeniowy z zegarem 2 GHz
  • Pamięć RAM: 2 GB
  • Wolne miejsce na dysku twardym: 20 GB
  • Karta graficzna: 256 MB pamięci (Nvidia GeForce 8600 GT / ATI Radeon HD 2600 XT lub lepsza)

Wymagania rekomendowane:

  • System operacyjny: Windows 7
  • Procesor: Intel Core 2 Duo 2,4 GHz / Athlon X2 2,7 GHz
  • Pamięć RAM: 4 GB
  • Wolne miejsce na dysku twardym: 20 GB
  • Karta graficzna: 512 MB pamięci (seria Nvidia GeForce 9000 / ATI Radeon HD 3000 lub lepsza)

Edited by marjano
  • Upvote 1
Link to comment

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.