Skocz do zawartości

F1 2012


Rekomendowane odpowiedzi

Pogralem i ja....niestety musze zjechac demo od gory do dolu :(

Zaznaczam ze jest to pierwsza odslona serii w ktora gram na kierownicy z FFB.

Zatem...gra (przynajmniej demo) nie jest wogole dostosowana do kierownicy.

O ile sobie przypominam to w poprzednich odslonach w ustawieniach mozna bylo ustawic speed sensitivity czyli zaleznosc czulosci od predkosci.

Tutaj tego nie ma i ustawienie jest typowe pod pada (im szybciej jedziemy tym slabszy mozna wykonac skret.)

W praktyce wyglada to jak ze jak jade bardzo wolno to ruchy kierowcy pokrywaja sie z moimi a jak przekrocze dajmy na to 150km/h i maksymalnie skrecam to kierowca ledwie porusza kierownica :( Czyli raz ze nie mozesz "zarzucic" bolidu w zakret, dwa ze nie mozesz skrecic zbyt mocno doprowadzajac do utraty przyczepnosci przodu.

Mam nadzieje ze to tylko wkestia demka.

Inna sprawa to FFB a wlasciwie to mozna powiedziec ze jego brak. Jedyne co doswiadczylem to opor kierownicy i mocny rumplestrip przy wjezdzie na tarki.

Zadnego czucia nierownosci na torze. Brakuje tez efektu odkrecania kiery przy nadsterownosci. Kiera praktycznie non stop stawia podobny opor chyba ze juz postawimy bolid zupelnie bokiem (a to sztuka w tej grze)...wtedy opor znika i kierownica staje sie po prostu luzna :confused: Nie wiem jak wyglada sprawa z podsterownoscia bo jak pisalem wyzej, nie sposob doprowadzic do utraty przyczepnosci przedniej osi.

 

Za takie okrojone (mam nadzieje) demko, panom z Codies naleza sie solidne baty.

 

Edit. Dostalem cynk jak wylaczyc speed sensitivity wiec licze na to ze za chwile odszczekam te slowa :D

Edytowane przez Magik
Odnośnik do komentarza

@Magik udało się wyłączyc speed sensitivity? Jeśli tak to jak?

Denerwuje mnie że w lusterkach nic nie widać tzn bolid przeciwnika pojawia się, ale jak jest dosłownie 0.5 metra od nas (gram na PC na ustawieniach ultra). Kompletnie nie czuć prędkości, jest jakaś dziwna kamera z kokpitu (duzy fov). Gaz można naciskać praktycznie od razu do oporu (na starcie, na wyjsciu z zakretu i na próżno mozna oczekiwac spina, albo jakiegos zarzucenia tylem). Nie rozumiem czemu w czasie testow mlodych kierowcow na yas marina da sie zablokować kola hamujac na prostej, a w czasie wyscigu na monzy praktycznie nie (owszem jak wchodzi sie w zakret to blokowanie wystepuje). Jeździ się po prostu nudno. Na plus dzwięki i poprawiona optymalizacja, dziala mi niebo lepiej niz 2010 i 2011 (na tym samym 3.5 letnim pc). Zaraz dam demku druga szanse i mam nadzieje ze znajde jeszcze jakies pozytywy, albo czesciowo zmienie opinie :confused:

Odnośnik do komentarza

W ustawieniach sterowania masz cos w stylu "ignoruj typ urzadzenia sterujacego". Tam zmieniasz na "Kierownica i speed streering powinien zniknac :)

Nie wiem...moze pecetowe simy skrzywily mi troche spojrzenie ale akurat w tym tygodniu w CARS jest event F1 na Monzy i ciezko nie porownac. W produkcji SMS trza byc cholernie ostroznym na wyjsciach z szykan...latwo o baczka...latwo zblokowac kola...zbyt gleboko wejdziesz w szykane i fura tak podskoczy ze ladowanie na barierce murowane xD

W F1 2012 jezdzi sie jakby byl wlaczony tcs. Wogole nie trzeba dozowac gazu....full pi*da i jazda. Podobnie z hamowaniem. Zblokowanie kola to nie lada sztuka.

Do tego mozna ciac szykany do woli..bolid gladko przetnie tarki.

Pierwsze wrazenie dla mnie negatywne niestety...

Odnośnik do komentarza

http://www.youtube.com/watch?v=aWYPpxIgXpI

 

Tutaj jest onboard Alonso z Yas Mariny. Pograłem chwilę w to F1 i wątpię, aby dało się przejechać w grze okrążenie tym samym torem jazdy co jeżdżą kierowcy F1, tak głęboko atakować tarki, tak wcześnie dodawać gazu. Nie mam możliwości sam tego teraz sprawdzić, bo ograłem demo jedynie na padzie, ale w weekend będę w domu to pojeżdżę na DFGT i zobaczę jak wygląda sytuacja z FFB.

 

Btw. leję ze śmiechu z tego filmiku, '(pipi)e pikole' w wykonaniu Alonso hahaha :rofl2:

Odnośnik do komentarza

Co prawda grałem w demo tylko na padzie (swoją drogą.. kulawe sterowanie ze względu na źle zestrojoną czułość skrętu, a z tego co widzę nie da się tego ustawić inaczej) ale.. jak dla mnie gra jest słaba. Otoczka itd są fajne.. ale sama jazda już nawet w GT5 wypada lepiej (gdzie i tak fizyka w całej grze jest badziewna, a bolid to tylko dodatek). Tutaj wszystko wydaje się jakieś nienaturalne.. sztywne. Kamera też nie pomaga (nie znalazłem żadnej na której grałoby się jakoś szczgólnie wygodnie). W dodatku słaby framerate (PS3).

Na obecnej generacji fizyka w ścigałkach Codemasters przypasiła mi tylko w Dirt 2 i 3 (częściowy arcade, ale sama fizyka bardzo dobra i naturalna... Grid czy te F1 to dla mnie jakaś mało grywalna baranina).

Edytowane przez Emet
Odnośnik do komentarza

Pierwszy raz zagralem wczoraj w F1 od Codies (wczesniejszych wersji nie sprawdzalem) i przyzaje, ze tego tytulu nie qpilbym nawet za 50 zl. Gra na kierownicy to jakies nieporozumienie. Myslalem, ze trzeba sie przyzywczaic i nie czuje samochodu, ale po ponad godzinie zabawy na torze Monza, ktory w kazdej grze przejezdzam z opaska na oczach, nadal mialem najgorszy czas ze wszystkich. Dodam, ze gram bez jakichkolwiek wspomagaczy, ale ni cholere nie da sie panowac nad samochodem, nie potrafie wchodzi w zakrety. Cala otoczka gry jest swietna, ale skopane jest najwazniejsze, czyli model jazdy. Jak kolga powyzej napisal - juz lepiej F1 prowadzi w GT5, choc tam tez jest jazda formulka daleka od idealu :)

 

Pozniej wlaczylem sobie na 5 minut WRC3 i po pierwszych zakretach mialem banana na twarzy, bo tam sterowanie i model jazdy i fizyka jest ok. Zastanawialem sie nad zaqpem F1, ale po demie jest pewien, ze sobie odpuszcze, Pozostane przy GT5 i ew. zastanowie sie nad WRC3,

Odnośnik do komentarza

Tez tak macie ze w kilku miejscach na torze Yas Marina jadac prosto zaczyna po prosty wyrywac kiere z rak?

U mnie tak jest za kazdym razem...szarpie na tyle mocno ze jade wezykiem:/

Zauwazylem ze wtedy jest lekki brud na oponach.

Zdaje mi sie FFB w tej grze jest zwykla konwersja wibracji z pada. W poprzedniej odslonie pamietam ze jak zjechales z toru jazdy na brudniejsza strone to byla wibra na padzie.

Tutaj drobinki na torze = ostre szarpanie kierownicy w lewa strone.

Odnośnik do komentarza

Szarpie zawsze na tej drugiej długiej prostej, zaraz na jej początku i w środku. Na padzie w tych miejscach są mocna wibracje, to chyba jakis bug.

 

Co do twoich ustawień Magik to na ps3 tego nie ma. Miałem brać na ps3 ze względu na kółko ale biorę na klocka bo na padzie lepiej sie gra. F1 2011 było na odwrót, na padzie gra była nie grywalna a na kółku marzenie.

Odnośnik do komentarza

Demko, generalnie mi się podoba, ale trzeba przyznać, że jeździ się łatwiej niż w 2010(w 2011 nie grałem). Pedał gazu można traktować na zasadzie: wciśnięty- nie wciśnięty tzn na wyjściach z zakrętów można deptać od razu w podłogę, do tego zbyt duża intensywność sterowania na padzie. Za to fizyka dla mnie ok.

Odnośnik do komentarza
Gość Zaqair

Ogolnie demko calkiem fajne. Ale 2 rzeczy mnie denerwuje,ze na padzie(poziom Hard)w kwalifikacjach na Monza mam 4sek przewagi nad 2 zawdonikiem w bolidzie Williams,to co bedzie jak dostaniemy pelna wersje.Druga rzecz,to ze AI wogole nie jest agresywne nawet na Hard,zajedziesz mu lekko droge a on odpuszcza,powinien sie wychylac to z lewj to z prawej a nie lekko go przyblokujesz i odpuszcza.

Edytowane przez zaq123456
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.