Skocz do zawartości


Zdjęcie
* * * * * 8 głosy

Nintendo 3DS

#Nintendo #Mario 3D Land

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4202 odpowiedzi w tym temacie

#21 ogqozo

ogqozo

    Użytkownik ogqozo edytował ten tytuł minutę temu

  • Senior Member
  • 18779 postów
  • GG9067453
  • SkądJarosław

Napisano 26 March 2010 - 15:55

Jak najbardziej da się osiągnąć efekt 3D bez okularów i to na różne sposoby. Co więcej, Nintendo osiągnęło go już na DS-ie:



Podejrzewam, że w tę stronę to pójdzie. Może nie jest to 3D naszych marzeń, ale po pierwsze: Nintendo to już zrobiło, a ich pomysły na hardware często wynikają z jednej prostej gierki "pokazującej możliwości". Drugi powód: Iwata zapowiadał, że urządzenie będzie miało wykrywacz ruchu. A ta technologia właśnie tego potrzebuje. Ta gierka na DSi używa jako "wykrywacza ruchu" DSi-owej kamery, ale na razie nie zapowiedziano, by 3DS ją miał. Wykrywacz ruchu w DS-ie, działający na podczerwieni, to byłoby dość tanie i precyzyjne rozwiązanie, podobne nieco do tego, na którym oparty jest Wiilot. A Nintendo lubi wykorzystywać swoje własne pomysły. Dodatkowo przechylenie konsolki, żeby zobaczyć głębię, jest dokładnie w założeniach programowych Nintendo: nie robimy sprzętu, na który po prostu się patrzy. Trzeba dotknąć, poruszać, pobawić się. Widzicie te rzędy ludzi na E3, gdzie każdy trzyma coś w ręku i przechyla ciągle na lewo i prawo, ciesząc japę z nowego gadżetu? To bardzo w stylu Nintendo.

Jest też inna technologia, wymyślona przez inne firmy, która odmiennie rozwiązuje 3D: żeby go dostrzeć, nie trzeba ruszać głową ani urządzeniem, jest po prostu "wrażenie głębi" jak w kinie 3D.

Dołączona grafika

Ta technologia działa bez okularów, natomiast człowiek musi patrzeć na ekran z bliska i pod kątem prostym - ale to nie powinna być przeszkoda w przypadku kieszonsolki. Wydaje mi się ona mniej prawdopodobna w przypadku 3DS, ale może np. Sony z niej skorzysta robiąc za rok PSP 3D.
  • 0




#22 MichAelis

MichAelis

    Dontom

  • Senior Member
  • 9891 postów

Napisano 26 March 2010 - 15:59

Ten filmik to wlasnie jest dokladnie to samo co w iPhonie.
  • 0

#23 ogqozo

ogqozo

    Użytkownik ogqozo edytował ten tytuł minutę temu

  • Senior Member
  • 18779 postów
  • GG9067453
  • SkądJarosław

Napisano 26 March 2010 - 16:09

Wiem. Ale to ma sens, bo tak naprawdę 3DS jest przecież odpowiedzią na iPhone'a. Sony i jego PSP ma w porównaniu z Nintendo i Apple dość niszowy target do opanowania, jest sprzętem dla młodych ludzi lubiących gry. Tymczasem iPhone jest od DS-a jeszcze bardziej mainstreamowy, przystępny, casualowy - jak to sobie nazwiemy. W sumie, jak o tym pomyślę - można powiedzieć, że wibracje i czujnik ruchu to będzie tylko nadgonienie iPhone'a. 3DS będzie miał tę przewagę, że Nintendo na pewno zrobi coś, czego Apple nie zrobi chyba nigdy: przyciski. Zapowiedziana "gałka" analogowa i przyciski to coś, o czym marzy chyba każdy, kto grał w jakąś "poważną" grę na iPhone'a. Sam ekran to jednak trochę mało do wygodnego grania, nawet przy "casualowym" podejściu.

Jest chyba jeszcze ta przewaga nad iPhone'em, że tam to 3D jest, jak rozumiem, zaprogramowane software'owo, za to tutaj konsola "sama" będzie robiła ten efekt, więc developerowi zostanie tylko stworzenie środowiska w 3D, czyli chyba to samo, co musi on zrobić obecnie.

Innymi słowy: 3DS zapowiada się jako krzyżówka DS-a, iPhone'a i PSP.
  • 0

#24 Sebas

Sebas
  • Be fit or die tryin'
  • 1004 postów

Napisano 26 March 2010 - 16:21

Jak najbardziej da się osiągnąć efekt 3D bez okularów i to na różne sposoby. Co więcej, Nintendo osiągnęło go już na DS-ie:


To nie jest obraz 3D a zwykła zmiana perspektywy na podstawie informacji pochodzących z czujnika ruchu. Obraz jest płaski.
  • 0

#25 ogqozo

ogqozo

    Użytkownik ogqozo edytował ten tytuł minutę temu

  • Senior Member
  • 18779 postów
  • GG9067453
  • SkądJarosław

Napisano 26 March 2010 - 16:53

Wiesz no, w prawdziwym życiu też obraz masz płaski, a wrażenie trójwymiarowości powstaje przy zmianie perspektywy. Nie powiesz chyba jednak, że "ludzkie oko nie ma 3D"?
  • 0

#26 Patison

Patison
  • Użytkownicy
  • 1 postów

Napisano 26 March 2010 - 19:28

Nintendo nie robiłoby przecież z tego 3D głównej atrakcji nowej kieszonsolki, jeśli miałoby to działać jedynie na zasadzie akcelerometru. Japończycy po raz kolejny nas zaskoczą, tak jak to było z pierwszym DSem. Pamiętacie jak wszyscy wątpili w sukces DSa i mówili, że dotykowy ekran będzie jedynie zbędnym bajerem? Historia lubi się powtarzać (przynajmniej taką mam nadzieję :))
  • 0

#27 django

django

    ¯\_(ツ)_/¯

  • Admini
  • 5433 postów

Napisano 26 March 2010 - 20:11

No byla chyba mowa o pelnej kompatybilnosci wiec jak ma nie miec kamerki? Jezeli to ma byc wlasnie takie 3D jak w tej japonszczyznie to ja dziekuje. Owszem, wyglada to swietnie, ale trzeba specjalnie wydawac nowa konsole? Nie sadze.

Swoja droga, niezle te nowe baterie beda musialy byc. Dwa ekrany, (mozliwe, ze) kamerka, niby akcelerometr i force feedback. I ma trzymac dluzej niz dotychczasowa bateria DSowa. Magia jakas.

#28 Yano

Yano

    Piłeś? Nie czatuj!

  • Premium Member
  • 25817 postów

Napisano 26 March 2010 - 22:00

Wiesz no, w prawdziwym życiu też obraz masz płaski, a wrażenie trójwymiarowości powstaje przy zmianie perspektywy. Nie powiesz chyba jednak, że "ludzkie oko nie ma 3D"?

tylko ze zwykle sie uzywa okreslenia 3D na obraz ktory wyłazi z ekranu jak by wisial w powietrzu, a tutaj jez "zwykle stare" 3D na ekranie tylko ze zamiast ruszac kamera za pomoca gałki to sie rusza akcelerometrem
  • 0

#29 Gość_coopa_*

Gość_coopa_*
  • Goście

Napisano 27 March 2010 - 00:56

Ja się jaram, że to będzie normalne 3D, a to widać taki "pic na wodę". Phi. Jeśli to faktycznie będzie tak wyglądać jak na tych filmikach, to ja dziękuję za tego typu "bajery".

Użytkownik coopa edytował ten post 27 March 2010 - 00:57

  • 0

#30 Sebas

Sebas
  • Be fit or die tryin'
  • 1004 postów

Napisano 27 March 2010 - 13:07

Wiesz no, w prawdziwym życiu też obraz masz płaski, a wrażenie trójwymiarowości powstaje przy zmianie perspektywy. Nie powiesz chyba jednak, że "ludzkie oko nie ma 3D"?

Mylisz się. W prawdziwym życiu każde oko widzi obraz z troszkę innej perspektywy a mózg składa obraz w jedną całość. To co napisałeś tyczy się osób widzących na jedno oko.
  • 0

#31 Antares

Antares
  • Użytkownicy
  • 407 postów

Napisano 27 March 2010 - 13:18

Już to w sumie pisałem, ale dla mnie najistotniejsze będą gry. Problemem Nintendo jest zawsze dobór developerów, z czego zazwyczaj lepiej im to wychodzi w przypadku swoich handheldów. Biorąc pod uwagę, że sporo gier na GC wyglądało odrobinkę lepiej niż na PS2, w przypadku handhelda o podobnych możliwościach otrzymamy potencjał zbliżony do PSP, jeśli nie większy. Najważniejsze, żeby tę moc wykorzystali inteligentni i kreatywni ludzie. Ekrany 3D są w moich oczach tylko dodatkiem. Liczę za to przede wszystkim na:

- Support wielu znanych developerów. Chcę nowe Residenty z systemem celowania za pomocą stylusa i ciosami nożem potrząsając konsolą. Ewentualnie niech to będzie port mojego ukochanego Resident Evil 4, który w moich oczach jest najlepszą częścią serii. Może remake RE2 oparty o mechanikę czwórki? Do tego FPSy z multiplayerem przez WiFi, bo nowy handheld z takimi możliwościami graficznymi + wygodne sterowanie stylusem to świetna recepta na dobre strzelanki. Kontynuowanie passy dobrych gier RPG i przygodówek, z tym że tym razem z godniejszą oprawą. Programiści już nie będą skazani wyłącznie na 2D. Może kolejna część Ace Attorney tym razem w 3D z cel-shadingiem. Wyobrażacie sobie przeszukiwanie miejsca zbrodni kręcąc ekranem by zajrzeć pod łóżko? :)

- Lepszą, mocniejszą kartę WiFi i dużo bardziej rozbudowane ustawienia. W obecnych czasach pobieranie certyfikatów i inne tego typu bajery to standard, chcę się móc połączyć ze swojej konsoli do netu praktycznie wszędzie. Dlatego też wbudowana przeglądarka www jest koniecznością

- Rozbudowaną społeczność graczy. Jakieś rankingi, achievementy itd. Rezygnacja z friendcodeów. Bardzo chętnie zobaczyłbym też na nowym DSie sympatyczne avatarki Mii, albo jakiś ich przyszłościowy lepszy odpowiednik. Możliwość wysyłania wiadomości tekstowych przez net pomiędzy graczami.

- Nośnik taki jaki jest czyli karty flash. Są tanie w produkcji, niezawodne, pobierają mało energii, są bezgłośne i małe

- Ładny stylowy design. Nie chcę czegoś co będzie zbyt duże i wyglądać jak ruska zabawka z bazaru (vide pierwszy DS). Wiem, że Nintendo na to stać bo Wii jest moim zdaniem najładniejszą konsolą obecnej generacji.

Użytkownik Antares edytował ten post 27 March 2010 - 13:19

  • 1

#32 Sebas

Sebas
  • Be fit or die tryin'
  • 1004 postów

Napisano 27 March 2010 - 13:35

Cofam to co powiedziałem o konieczności noszenia okularów. Z czymś takim to faktycznie jest możliwe.
Dołączona grafika
Ale ninny w życiu nie zaimplementuje czegoś takiego do swojej konsoli, jeżeli miałaby ona wyjść za rok czy nawet dwa lata. Zbyt duże koszta za nową technologię a przecież ich strategia to sprzedawanie możliwie najdrożej najtańszego w produkcji hardware'u. Wystarczy porównać ceny wii i DS z ich konkurencją.
  • 0

#33 Bushi

Bushi
  • Użytkownicy
  • 7 postów
  • GG33174891
  • SkądBydgoszcz

Napisano 31 March 2010 - 12:36

no niestety, ale już oficjalnie zapowiedzieli tydzień temu.
http://www.ndstuff.pl/news-1505.html
Tylko pozostaje pytanie ile to będzie kosztować. Jeśli Big N tak sobie odbija cenę za tak stara konsole, to ile będzie kosztować z takimi wodotryskami.
  • 0

#34 ogqozo

ogqozo

    Użytkownik ogqozo edytował ten tytuł minutę temu

  • Senior Member
  • 18779 postów
  • GG9067453
  • SkądJarosław

Napisano 31 March 2010 - 12:45

To nie jest oficjalna zapowiedź. To tylko spekulacja. Aczkolwiek ma całkiem solidne podstawy. Kto wie, może jednak w ten sposób to rozwiążą. Byłbym zaskoczony, ale te plotki mają dość solidne źródło, więc...
  • 0

#35 Pikol

Pikol
  • Użytkownicy
  • 2081 postów

Napisano 07 April 2010 - 17:55

Japierduflus, jaki potężny screen :o

http://kotaku.com/5510693//gallery/

Wiadomo jaką mocą to dysponuje/będzie dysponować ? jeśli na poziomie Wii czy Gamecube, to bedziemy bardzo zadowoleni.

Taka konsola ma wszystko co mi brakowało w NDS, Jeden wielki screen, zamiast dwa małe, głupie screeny, z za małą rozdzielczością, plus hardware najprawdopodobniej porównywalny z ps2.

Wygląda niezbyt ładnie, mam nadzieje że okaże sie Fake, oczywiście chce zeby miał wszystkie wymienione rzeczy.

Ok fake, wystarczy popatrzeć na cienie.

Użytkownik Pikol edytował ten post 07 April 2010 - 17:59

  • 0

#36 pele15

pele15
  • Użytkownicy
  • 377 postów

Napisano 08 April 2010 - 12:04

jak by to było w miare prawdziwe i by troche popracowali nad designem to mogło by to być naprawde fajne :)i jeszcze ta moc porównywalna do gacka jak by była
  • 0

#37 Velius

Velius
  • Użytkownicy
  • 6427 postów

Napisano 08 April 2010 - 13:22

Wyglada jak kupa slonia,mam nadzieje ze design bedzie zupelnie inny. No i ze zostana przy dwoch ekranikach,bo akurat dla mnie to fajna zabawka.
  • 0

#38 Copper

Copper
  • Użytkownicy
  • 3516 postów

Napisano 08 April 2010 - 13:59

Na pewno będzie inny, bo w zapowiedzi od nintendo było, że teraz ekraniki będą bliżej siebie, więc kolos z jednym ekranikiem mija się z zapowiedzią.
  • 0

#39 KiNiO_64

KiNiO_64
  • Użytkownicy
  • 669 postów
  • SkądGłównie Kraków

Napisano 08 April 2010 - 23:03

Ale prima aprilis wielkie N nam zafundowało xD
  • 0

#40 cycu.ssj

cycu.ssj
  • Użytkownicy
  • 17 postów

Napisano 06 May 2010 - 00:01

3d w ds będzie prawdopodobnie polegać na odpowiednim ustawieniu pikseli na wyświetlaczach, tą technologię już wprowadzają do PC i ma tylko 1 wadę, nie można widzieć 3d kiedy patrzy się pod złym kontem (to tak jak kiedy patrzy się złym kontem na gorsze modele LCD i widać wtedy dziwne kolory) możliwe że 3ds to nie nowa konsola tylko coś jak GBC dla GB albo DSi dla DS (gry z 3DS mogą chodzić na DS) spszęt na pewno będzie miał wszystko co DSi + obraz 3D, wibrację i może technologię wychyleń (jak PS3)
  • 0




Użytkownicy przeglądający ten temat: 0