Jump to content

Sign in to follow this  
Guest GregZPL

Pomoc przy kupnie auta

Recommended Posts

Guest GregZPL

Bez hejtów proszę.

 

Kupno do końca roku. Budżet 250k około. Rodzina 2+2. Potrzebuję auta rodzinnego, na wyjazdy wakacyjne, weekendowe, nie na codzień. Benzyna, w megaostateczności diesel. Do wyboru:

- BMW 3GT 328i

- Jaguar XF 3.0 S/C.

- Infiniti M35h

- Infiniti QX70 3.0D

- Volvo XC70

Coś innego?

Share this post


Link to post


BMW 3 - serio? Samochód zdecydowanie za mały dla rodziny jeśli kogoś stać na znacznie więcej.

 

IMO za taką kasę to każdy samochód prezentuje już bardzo wysoki poziom pod w zasadzie każdym względem, więc można już naprawdę kierować się gustem i preferencjami. Ze względu na rodzinę ograniczyłbym wybór do kombi albo SUV'ów i jak dla mnie zdecydowana większość modeli typu Audi A6/BMW 5 albo X5 czy Touareg się nadaje.

Klasa E 250 kombi ma chyba największy w klasie, praktyczny bagażnik i z opcjami mieści się w budżecie.

Albo dlaczego nie Audi A6 kombi z dieslem 3.0 TDI i przydatnym w zimie napędem quattro - w zimie, szczególnie w Polsce, AWD może być lepszym pomysłem niż napęd na tył z MB lub BMW.

Volvo XC70 też jest ciekawe - tańsze od konkurencji, bardziej dyskretne i mniej ostentacyjne jeśli nie szukasz prestiżu, a za mniej niż 250k można zafundować sobie absolutnie topową wersje.

Albo można też zaoszczędzić i odpuszczając logo kupić Superba. Nie? Ok.

Jeszcze A6 allroad wydaje mi się samochodem wspaniale uniwersalnym, ale jest nieco droższe niż 250k.

Odpuść raczej niższą klasę, bo np. takie Audi A4 (i jego konkurenci premium) jest naprawdę mniej przestronne niż np. VW Passat, a przy rodzinie to ma znaczenie.

Zawsze można też rozpatrywać vany albo totalnie wakacyjny odjazd w stylu VW California, ale chyba nie o to chodziło.

Edited by Mustang

Share this post


Link to post
Guest GregZPL

Trójka GT jest większa w środku niż piątka. Dlatego nie piątka. Mercedes i Audi odpada, kobieta jest zrażona.

 

Vany odpadają, chcę też mieć trochę przyjemności z jazdy. W tej chwili faworytem jest Jag. Chyba, że przeżyję diesla i wtedy Infiniti XQ70. To ma być samochód na lata

Share this post


Link to post

Zależy jakie parametry

http://www.samar.pl/__/8/8.c/469980/BMW-5-528i-245-KM-2-0-Benzyna-Manualna-6-Kombi-5d.html

http://www.samar.pl/bmw/3/320i-184-km-2-0-man-6-hat-5d-gran-turismo

 

To Infiniti nie jest za małe trochę we wnętrzu? SUV'y czasem robią wrażenie z zewnątrz, a w środku zawodzą. Tylko 410 litrów bagażnik, jak dla mnie mało.

 

Osobiście raczej bym wolał Volvo od Jaga, szczególnie jako pojazd wakacyjny. No ale mówię, za taką cenę wszystkie propozycje trzymają wysoki poziom i mają swoje zalety. Chociaż Jag ma niby 4 gwiazdki Euro NCAP. Niby nie kupuje się auta żeby nim się rozbijać, ale w sumie zaskoczenie w tej klasie.

 

Patrzyłeś też pod względem utraty wartości, czy parametr bez znaczenia? Bo w tej klasie mogą być wielkie różnice pod tym względem.

Share this post


Link to post

Mialem okazje jezdzic wszystkimi, oprocz M35h i zdecydowalbym sie w pierwszej kolejnosci na Jaga, pozniej Volvo, ew. BMW 528 Touring. Szkoda,ze nie chcecie Merca, E-klasa miecie wszystko w swojej klasie.

Share this post


Link to post

koledzy tutaj mają miliard razy większą wiedzę o autach, więc nie będę w tej kwestii dodawać więcej wywodów (tym bardziej, że moje najdroższe w życiu auto to połowa wartości Twojego budżetu). Ja z kolei ma spora wiedzę na temat użytkowania auta w rodzinie 2+2, więc tutaj podpowiem, może coś z tego wykorzystasz.

 

Nie wiem w jakim wieku masz dzieci, więc może się okazać, ze o kant d,upy całe moje pisanie. 

 

1. Zwróć uwagę na bagażnik. Model 2+2 zakładający wyjazdy na wakacje, jazdę weekendową wymusza na Tobie dużą przestrzeń w bagażniku. Niestety nie należy porównywać "litrów" z katalogu bo to g,ówno warte - trzeba wsadzić pupę w auto i oglądać. Liczy się pakowność i ustawność bagażnika - typowy przykład, w X-Trailu który jest Suvem bagażnik jest duży, ale ze względu na nadkola po lewej i prawej nie jestem w stanie wsadzić dużego wózka "na wprost". Wózek, rower dla dziecka (rowerek), rowerek biegowy, gondolę, hulajnogę, rolki, kaski, torbę to wszystko będziesz pakować do bagażnika, więc warto go wcześniej sprawdzić, aby się nie okazało, że po wpakowaniu wózka Jane Slalom Pro masz po bagażniku i rowerek biegowy już nie teges. 

 

2. Zdecydowanie SUV - wygodniej obsługiwać dzieci, wygodniej wsadzać/wyciągać foteliki, mniej się schylasz, mniej walczysz o miejsce. 

 

3. SUV zdecydowanie dla żony - wygoda jazdy po mieście, wygoda 4x4 w zimie i parkowania na krawężnikach, mniej siłowania się z autem. Minus - musisz kupić dużą zmiotkę bo nie da rady sama odśnieżyć tak dużego auta w zimie

 

4. Materiał z którego wykonano siedzenia w BMW oraz w Volvo daje się świetnie czyścić (obojętnie czy skóra czy nie) - roztarte ciasteczka nie wchodzą w tapicerkę, wylane picie zostawia mniejsze plamy i nie trzeba od razu prać i sprzątać. BMW w serii GT ma z tego co mówił sąsiad sporo schowków w i fajnie i wygodnie można rodziną jechać. Tutaj odstaje zdecydowanie Jag który z wygodą użytkowania w rodzinie ma niewiele wspólnego - nie taki jego cel. Dodatkowo w BMW dość fajnie są zamontowane haki ISOFIX, co powoduje łatwość przepakowywania fotelików

 

5. kup co chcesz za taki hajs każde auto jest uber fajne, olej wszystkie rady i kupcie z żoną to co Wam się najbardziej podoba. W końcu po coś się pracuje do (pipi)y nędzy.

Share this post


Link to post
Guest GregZPL

Wybór się skonkretyzował do dwóch egzemplarzy. Pierwszy to BMW 528i. Rocznik 2013, przebieg 12000, demówka. Pełne wyposażenie, cena 220k. Drugi to Audi (jednak) A6 Avant 3.0 TDI biturbo (ten 313 KM), rocznik 2012, przebieg 31000 tez pełne wyposażenie.

Plusem BMW jest rocznik, silnik benzynowy, doskonałe prowadzenie i ogólnie mi się auto podoba. Audi jest bardziej funkcjonalne, ma napęd na 4 koła, jest szybsze (ale jest różnica pomiędzy 6.2 do setki a 5.7?) i tańsze. Z kolei jest rocznikowo starsze, no i ten nieszczęsny diesel. W przyszły piątek kupno, mam więc tydzień na myślenie

Share this post


Link to post

Czyli jednak trochę inaczej.

 

Mimo rocznika przebieg w obu przypadkach symboliczny. A6 ma większy bagażnik i jest mocniejsze (313 koni to jest ogrom, wyprzedzanie tym musi być rewelacyjne), mniej pali (nawet pomijając koszty, powinno mieć większy zasięg), no i z quattro będzie się super sprawdzać w zimie. Poza tym to nie jest tylko benzyna vs diesel, to też 4 cylindry vs 6. Dla mnie wybór byłby prosty, szczególnie skoro miał to być samochód na wyjazdy wakacyjne i dla rodziny.

Share this post


Link to post

Greg z całym szacunkiem to oczywiście Twoja kasa, ale możesz mi powiedzieć jak to jest, że wybierając między Jaguarem, Infiniti i BMW GT kończysz na zwykłym Audi A6? No bo jednak nie da się ukryć, że to trochę inna klasa. 

Share this post


Link to post

nie znam się motoryzacyjnie, ale jakość materiałów (skóra, drewno, tworzywa) w Infiniti a w czymkolwiek innym (może Jag robił na mnie jeszcze taki wrażenie, Lex już niekoniecznie) zdecydowanie odstaje in plus od Audi. Im starsze auto tym ta różnica jest jeszcze większa. Choć może to było moje wrażenie.

 

I faktycznie do tego image też robi swoje - Audi to jednak nie ta półka "image'u" co Jag, o Infiniti nie mówiąc, stąd moje zdziwienie, że nagle z premium class Suvów czy limuzyn pada wybór na auto służbowe członków zarządu spółek handlowych. (dokładnie ten biturbo)

 

tak czy tak przed Tobą najpiękniejszy tydzień - tydzień myślenia i wyboru, zastanawiania się, przemyśleń, porównywania, jeszcze raz oglądania - ehh piękna sprawa - potem już tylko jazda :D

 

 

żeby nie było oczywiście cokolwiek byś nie kupił, ważne abyś to Ty był zadowolony. 

 

Edited by waldusthecyc

Share this post


Link to post
Guest GregZPL

Poszło o względy praktyczne. Jag XF i Infiniti M35h to fantastyczne limuzyny, ale Jag jest w środku po prostu za mały, a Infiniti ma bagażnik jak Golf. W dodatku miejsce zajmują akumulatory silnika elektrycznego. Infiniti XQ70 odpadł ze względu na koszty. Kompet kół 20k? Przesada. A trójka GT... No design w środku bardziej odpowiada mi w piątce jednak.

Share this post


Link to post

Przecież Passat to już w ogóle klasa niżej. Tylko benzynowy 3.6 ma porównywalne osiągi do pojawiających się tu propozycji, ale nawet wtedy wykończenie i materiały nie są na takim poziomie. Świetny wybór z TDI albo benzyną 2.0, ale za połowę kwoty o jakich tu mowa. I alternatywa nie dla A6, a dla słabszych wersji A4.

Share this post


Link to post
Guest _Milan_

Minus - musisz kupić dużą zmiotkę

 

ale Greg napisal ze ma ograniczony budżet więc wyluzuj.

  • Upvote 1

Share this post


Link to post

Ale obecnie VW są lepszej jakości autami niz Audi.

???

 

Audi jest marką stojącą najwyżej pod względem jakości wykończenia w VAG (pomijając egzotykę jak Bugatti czy Lambo), a mechanika jest w większości współdzielona między modelami różnych marek.

Share this post


Link to post

Greg z całym szacunkiem to oczywiście Twoja kasa, ale możesz mi powiedzieć jak to jest, że wybierając między Jaguarem, Infiniti i BMW GT kończysz na zwykłym Audi A6? No bo jednak nie da się ukryć, że to trochę inna klasa.

BMW 3 (!) GT inna klasa niz A6? What.

 

Greg, skoro przez praktycznosc przekonujecie sie do A6, to polecam sprawdzic obecna E-klase. Piatka i A6 nie maja w srodku tyle miejsca.

 

Dlaczego bronicie sie przed dieslem? Jest wiele powodow, ciekaw jestem tylko co wami kieruje. 3.0BiTDI ma niesamowita kulture pracy. Benzynka 2.0 z BMW nie ma nawet podejscia do tego diesla, chocby ze wzgledu na moment obr.

Share this post


Link to post

nic na to nie poradzę, że A6 kojarzy mi się z kick-offem jakiejś korpo czy inną firmową naj,ebką w spa, podczas gdy BMW GT to jednak trochę rzadsze auto. ale powody ma racjonalne więc luz. już moim Oplem nie przygwiazdorzę. Trza na wioskę do Lemoniady jechać. 

Edited by waldusthecyc

Share this post


Link to post

Waldus, przeciez wlasnie to mozna powiedziec o 3 GT. A6 wypelnia luke miedzy droga limuzyna dla prezesa,a autem klasy premium dla klasy sredniej. Dokladnie tak samo wyglada to w innych markach. To BMW zaszalalo z seria GT, zdecydowanie bedaca kick-off'em swoich rownorzednych modeli.

Share this post


Link to post

Którde od kiedy jeżdzę "swoimi korporacyjnymi" autami;) to przestałem mocno śledzić newsy motoryzacyjne i powiem wam, że ta trójka GT jest świetna. Ja chyba bym ją brał.

Share this post


Link to post

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Privacy Policy.