Skocz do zawartości

Bloodborne


Rekomendowane odpowiedzi

Jak na jeden z najważniejszych EXów na PS4 to i tak trochę słabo.

Nie wiem skąd takie przekonanie wśród wielu ludzi. Gry From razem z marketingiem nie przekraczają pewnego budżetu i pewnie z tym milionem już są na plus. To nie ultra blockbuster z budżetem ponad 60+ mln. Zresztą wśród exów od MS czy Sony, do takich można zaliczyć pewnie Halo, Gearsy, GoW, Uncharted i Gran Turismo (i w przyszłości TLoU2). Pierwsze Uncharted miało np. 20 mln budżetu, gry od QD też nie przekraczają 40 mln (dlatego sprzedając 2 mln, Heavy Rain zdecydowanie się zwróciło, a Beyond mimo słabszej sprzedaży nadal nie przyniosło straty)

 

Przez  największe tytuły multiplatformowe ludziom wydaję się, że wszystkie gry kosztują 100 mln+ i tworzy je 200+ osób. Prawda jest taka, że na taki "luksus" mogą sobie pozwolić nieliczni. Warto dodać, że tworzenie gier w JP i tak jest stosunkowo tańsze (W101 i Bayonetta 2 miały łączny budżet 20 mln)

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 9,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

DS2 sprzedał się w podobnym czasie w 1.2 mln. egzemplarzy. Na obie konsole i pc razem. W 2014, kiedy liczba sprzedanych konsol oscylowała już w okolicach 160 milionów konsol. Wynik BB na tylko jeden, zaledwie półtora roczny sprzęt to jak na gry FS wynik bdb. Poczekajmy jak będzie wyglądać po upływie miesiąca. 

Edytowane przez nobodylikeyou
Odnośnik do komentarza

ale dzisiaj corka kosmosu dala mi w kosc! Bije tak mocno, ze nawet zza plecow kazdy dodatkowy cios to byl reset od lampy.

Po raz pierwszy przeszedlem w gre online i uzylem dzwoneczka, we dwojke bylo znacznie latwiej (choc nie obylo sie bez powtorki). 

Moglibyscie polecic jakies dobre miejscowki do farmienia ? wypadaloby jednak podniesc statystyki przed koszmarem Mensis... xD

(chyba Lecture Building ladnie i szybko nagradza)

 

Edit: Czy w New Game+ bede mial dostep do wszystkich rzeczy, ktorych nie kupilem w 1 przejsciu ?

Edytowane przez easye
Odnośnik do komentarza

Nie wiem skąd takie przekonanie wśród wielu ludzi. Gry From razem z marketingiem nie przekraczają pewnego budżetu i pewnie z tym milionem już są na plus. To nie ultra blockbuster z budżetem ponad 60+ mln. Zresztą wśród exów od MS czy Sony, do takich można zaliczyć pewnie Halo, Gearsy, GoW, Uncharted i Gran Turismo (i w przyszłości TLoU2). Pierwsze Uncharted miało np. 20 mln budżetu, gry od QD też nie przekraczają 40 mln (dlatego sprzedając 2 mln, Heavy Rain zdecydowanie się zwróciło, a Beyond mimo słabszej sprzedaży nadal nie przyniosło straty)

 

Tyle, że właśnie BB był marketowany jak typowa gra AAA - wszędzie reklamy, IGN już na miesiąc przed premierą wypuszczał serie filmów z materiałami, EDGE robiło przedpremierowy temat numeru o Bladborn. Sony mocno promowało tę grę, bo oprócz The Order był to jedyny duży EX w całym pierwszym kwartale 2015, jak nie ostatnim półroczu (i tak naprawdę jeden z niewielu dużych exów na tę konsolę w ogóle). Tu nie chodzi o to, że From nigdy nie miało hajsów na marketing swoich gier, bo całą robotę w tej kwestii przejmuje i odwala wydawca, czyli w tym przypadku SCE. Przecież nawet po naszym kraju trzeciego świata konsolowego jeździły swego czasu ciężarówki, gdzie można było BeBe spróbować na długo przed premierą. Ja przynajmniej odniosłem wrażenie, że Sony od początku pompowało hajp na BB właśnie w stylu "budżet 60+mln", na dodatek ten hajp wydawał się udany (zainteresowanie Januszy grą), praktycznie same pochlebne recenzje (najwyższa średnia ocen na metakrytyku dla exa na PS4, a mamy już 2 lata od premiery konsoli). Jak przyszło co do czego, to widzimy dopiero pierwszy milion, który jak na grę From jest wynikiem całkiem udanym, ale jak na grę tak mocno promowaną zwłaszcza w ostatnich miesiącach, grę która miała przerwać pasmo średnio udanych exów Sony (nie oszukujmy się, w tej generacji PS4 non stop dostaje co najwyżej poprawne ekskluziwy), grę, która nawet dla nie-Souls-fagów miała być serio mesjaszem jest IMO wynikiem niezadowalającym.

Milion egzemplarzy to i Ryse osiągnęło :reggie:

Edytowane przez Qjon
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

@Qjon zapomniał o jednej, ale za to istotnej sprawie: że ta gra przeznaczona jest dla specyficznej części graczy. Dlatego uważam, że porównanie pod względem ilości sprzedanych egzemplarzy z innymi tytułami AAA (jeśli przyjąć taką wersję) w niecały miesiąc od premiery, jest mało rozsądne. Nie ma co oczekiwać, że nagle sprzeda się tego dwa, trzy razy więcej niż poprzednie serie DS. Zdecydowana większość graczy preferuje łatwiejszą rozgrywkę i tyle. Żadna reklama czy oprawa audiowizualna tego w znaczący sposób nie zmieni.

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

 

Nie wiem skąd takie przekonanie wśród wielu ludzi. Gry From razem z marketingiem nie przekraczają pewnego budżetu i pewnie z tym milionem już są na plus. To nie ultra blockbuster z budżetem ponad 60+ mln. Zresztą wśród exów od MS czy Sony, do takich można zaliczyć pewnie Halo, Gearsy, GoW, Uncharted i Gran Turismo (i w przyszłości TLoU2). Pierwsze Uncharted miało np. 20 mln budżetu, gry od QD też nie przekraczają 40 mln (dlatego sprzedając 2 mln, Heavy Rain zdecydowanie się zwróciło, a Beyond mimo słabszej sprzedaży nadal nie przyniosło straty)

 

Tyle, że właśnie BB był marketowany jak typowa gra AAA - wszędzie reklamy, IGN już na miesiąc przed premierą wypuszczał serie filmów z materiałami, EDGE robiło przedpremierowy temat numeru o Bladborn. Sony mocno promowało tę grę, bo oprócz The Order był to jedyny duży EX w całym pierwszym kwartale 2015, jak nie ostatnim półroczu (i tak naprawdę jeden z niewielu dużych exów na tę konsolę w ogóle). Tu nie chodzi o to, że From nigdy nie miało hajsów na marketing swoich gier, bo całą robotę w tej kwestii przejmuje i odwala wydawca, czyli w tym przypadku SCE. Przecież nawet po naszym kraju trzeciego świata konsolowego jeździły swego czasu ciężarówki, gdzie można było BeBe spróbować na długo przed premierą. Ja przynajmniej odniosłem wrażenie, że Sony od początku pompowało hajp na BB właśnie w stylu "budżet 60+mln", na dodatek ten hajp wydawał się udany (zainteresowanie Januszy grą), praktycznie same pochlebne recenzje (najwyższa średnia ocen na metakrytyku dla exa na PS4, a mamy już 2 lata od premiery konsoli). Jak przyszło co do czego, to widzimy dopiero pierwszy milion, który jak na grę From jest wynikiem całkiem udanym, ale jak na grę tak mocno promowaną zwłaszcza w ostatnich miesiącach, grę która miała przerwać pasmo średnio udanych exów Sony (nie oszukujmy się, w tej generacji PS4 non stop dostaje co najwyżej poprawne ekskluziwy), grę, która nawet dla nie-Souls-fagów miała być serio mesjaszem jest IMO wynikiem niezadowalającym.

Milion egzemplarzy to i Ryse osiągnęło :reggie:

 

No, ale takie akcji to stosunkowo drobniaki marketingowe, reklamy tv, duże kampanie internetowe to ciężka inwestycja. IGN First - samo IGN walczy o tytułu do tego cyklu, jak w ogóle o pierwszeństwo jeśli chodzi o pokazywanie/ujawnianie gier. To samo EDGE zresztą.

 

Dla 90% gier milion w pierwsze dwa tygodnie to duży sukces (każda kopia to pełna cena) Tym bardziej dla gier From. Bloodborne nie ma budżetu 60+,. nawet blisko tego nie jest pewnie. Z JP tylko i wyłącznie sobie może na to pozwolić seria FF, MGS i RE (ciekawostka: Budżet FF VII jest nadal jednym z największych w historii jeśli chodzi o JP, uwzględniając inflację to jakieś 70 mln USD)

 

Dywagacji o exach i ich jakości nie będę komentował, dla Sony liczy się to czy na siebie zarabiają. Dlatego Sucker Punch został kupiony (średni budżet ich gier, dobra sprzedaż), dlatego Guerilla ma 2 teamy (Killzone na swój budżet bardzo dobrze się sprzedaje) i szanse na absolutnie nowe IP. ND i SSM ma wolną rekę, więc i duże budżety. Chociaż nie opłaciło się to w przypadku SSM bo Sony utopiło sporo zielonych w skasowany projekt. Prędko nie zrobią niczego poza God of Warem.

 

Jeszcze chwile o wielkości developerów. Całe From software to 200+ pracowników, podzielone na mniej więcej 4 teamy. Assassins Creed robi 800-1000 osób, nad Destiny pracowało 500+, CoD  to 200-300+,  nadchodzące FF XV to 300+ (szykuje się najdroższa gra z KKW, obok MGS V). Gran Turismo to 250+ (nie ma gry wyścigowej, która konkuruje z budżetem tej gry). Gry EA też mają podobnie.

 

  • Plusik 4
Odnośnik do komentarza

Pany potrzebuje pilna pomoc na Roma lv71

Generalnie na spokojnie i bez nerwów trzeba zając sie pajaczkami i bić go od boku, jak zejdzie mu połowa energi to uderza on dwoma kosmicznymi atakami. Pierwszy jak jesteśmy dalej i drugi jak podchodzimy do niego. Generalnie ten dystansowy jest trudniejszy wiec proponuje bić najpierw pajączki blisko niego i jak przewraca sie na plecy to odskakiwać do tylu, kiedy zostanie sam, zabicie jego to jest prościzna:)
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...