Skocz do zawartości

Shenmue 3

REZOK

Rekomendowane odpowiedzi

No to oczywiste (chociaż nie pomagały takie teksty jak te od Kosa, czy Polygonu), nie wiem jak ktokolwiek mógł myśleć, że grę zrobią z kickstartera w pełni (większe projekty z KS i tak często mają dodatkowe dofinansowanie, IGA dla przykładu dostał 5 mln od Deep Silver, wydawcy jego następnej gry).

Zresztą jest jeszcze sporo IP, które dzięki takim akcjom marketingowym znów mogłyby ujrzeć światło dzienne.

• Plusik 1

Mogliby nie pokazywać tego tech dema, bo to wyglądało strasznie. Dialog, voice acting to tragedia.

Obawiam się o ten tytuł. 1 i 2 były świetne bo wyprzedzały epokę, teraz raczej nikogo to nie zachwyci

• Plusik 1

Dla mnie 1 i 2 były świetne, bo miały dobry scenariusz, wiarygodne i świetnie napisane postacie i dobrego reżysera w postaci Suzukiego. On i scenarzysta powraca, więc raczej się nie martwię (zresztą powraca dużo osób).  Nie wiem co mogliby zrobić, żeby zepsuć tę historię. Nawet jak gameplay będzie mocno średni (gameplay oryginału to też nie był top, Yakuza udoskonaliła pomysły z S1 i S2, widać po prostu było, że ambicje przerosły Suzukiego w tamtym czasie), to wreszcie chcę poznać finał tej opowieści.

Ostateczna ocena gry będzie zależała dla mnie od tego czy zdołają utrzymać ów historię w ryzach i odpowiednio ją zakończyć (o jakość samego pisania się nie martwię Yoshimoto to doświadczony scenarzysta).

Soul prosil wiec wklejam bo chłopak ma mega podjarke na ta gre:

http://kotaku.com/what-we-know-about-shenmue-iii-so-far-1712187835?utm_campaign=Socialflow_Kotaku_Twitter&utm_source=Kotaku_Twitter&utm_medium=Socialflow

This year’s E3 seems to be all about making fans’ dreams come true.

Released in 1999, the original Shenmue was the originator for both the open world game genre and the Quick-Time Event, or QTE. Originally conceived as a massive, 11 chapter series, the series only managed to release up to its sixth chapter in 2001 with Shenmue II before the project was halted.

Now the project is back with the Shenmue III Kickstarter that was announced at Sony’s press conference at this year’s E3. Series creator Yu Suzuki revealed more about the project in an interview in this week’s Weekly Famitsu. Here’s what he said along with what we know about the game so far.

Shenmue 3

Yu Suzuki presents the long awaited third installment in the Shenmue series.

Read more kickstarter.​com

For development, Suzuki has turned to the company neilo as the main developer. Takeshi Hirai of neilo was the chief programmer for the original Shenmue.

Asked by Weekly Famitsu why he didn’t consider partnering with a Western developer, Suzuki noted, “There was that option, yes. But the biggest characteristic of Shenmue is culture.” Suzuki has been vocal of his intent to preserve the cultural aspects of the game.

For the development of Shenmue III, Suzuki is gathering other key members of the development team for the original game.

Suzuki is currently looking at the Unreal Engine 4 for Shenmue III. “I’ve been looking at a several different engines over the past three years for Shenmue III, and Unreal Engine 4’s colors fit the color of the world I envision for Shenmue.” Suzuki remarked.

While Shenmue II offered a bigger map compared to the original Shenmue, Suzuki has said that for Shenmue III he is looking to make a smaller, more detailed world. “Ever since [shenmue II] I always had decided that ‘for the next game, I’m going to go much deeper.’” Suzuki said. Suzuki has said that he is looking to focus on giving the characters far more depth in how they act as they inhabit the world of Shenmue III and how they react to the player’s decisions.

The story of Shenmue III will start directly after the end of Shenmue II where *spoilers!* Ryo Hazuki met Ling Shenhua and went to her home *end spoilers!* Suzuki has confirmed that several familiar characters will be returning in the game. Fortunately, for those who have never played the previous games, the Kickstarter stretch goal of 2.5 million – cinema shorts for Shenmue and Shenmue II – has been reached.

While the game’s release date is still not set in stone, Suzuki is hoping to have the game available by the end of 2017.

As the game is a direct sequel in the series, it is not a spin-off, side story, remake, or reboot.

The initial asking goal was for 2 million dollars. It hit that goal in less than 24 hours, making it the fastest Kickstarter project to hit both a million and 2 million dollars.

Sega, which published the previous Shenmue games kindly handed the rights for a sequel over to series creator Yu Suzuki without any sort of fuss. Nice of you, Sega.

Sony has a hand in the project, probably shouldering what will the bulk of developments costs.

While much of it may be formed in Suzuki’s head, Shenmue III is still very much in the drawing board phase. While the partnership with Sony and the massive support from fans will probably keep the game from being a Kickstarter horror story, it still has an uphill battle to climb from here.

Even so, after 14 years, it’s nice to see what was once a dream slowly becoming a reality.

Shenmue III will hopefully be released in 2017 for the PC and PlayStation platform.

plus pierwszy kawałek prosto z Shenmue 3!

https://www.youtube.com/watch?t=21&v=Qd4MyNqI0fo

Odnośnie wiosek - oni na potrzeby dwójki mieli gotową jedną wieś do której powinno się trafić po wydarzeniach z których zrobili zakończenie, a sama gra - druga cześć miała się kończyć nieco dalej. Nie pamiętam już szczegółów, wieki temu czytałem o tym na shenmue dojo, były też screeny żywcem wyciągnięte z dwójki, gdzie Ryo biega sobie po tej wiosce, zapewne w poszukiwaniu ojca Shenhuy.

• Plusik 1

Niby spoko. Ja tam nie wspieram ale.. Dajcie kase a pozniej dajcie 259 za finalny produkt plus DLC co miesiac z figurkami z automatu dla Ryo po 2£ za sztuke. Nie tedy droga ale z tej sciezki ju nikt nie zejdzie, na pewno nie Ci co zbieraja łupy. Czekam choc guwno pamietam z 1 i 2. Ah te jezdzenie po sentymentach.

Jeżeli Shenmue III dobiej do progu 10 milionów dolarów, w pełni zostanie spełniona wizja Suzukiego polegająca na zawarciu w grze wszystkich cech otwartego świata.

Dobije do tylu? Teraz trochę wolniej kasa leci.

ciekawe czy jakby dobili do 11 mln to dołożyliby minigierkę z sonikiem.

ja tam już chyba na to nie czekam, takie żulenie kasy od graczy za grę, która była zaawansowana technologicznie 10 lat temu. Ogram jak wyjdzie za 4 lata. 

Animacje wygladaja okropnie,wyglada identycznie jak poprzednia czesc z dodaniem paru usprawnien i to wsio. Moze cos sie zmieni do premiery gry najwczesniej w 2019 roku. Nic ciekawego z tych materialow co pokazali, najwidoczniej fabula bedzie sie opierac na skakaniu po kamieniach. Oby cos z tego "projektu" wyszlo

Niby spoko. Ja tam nie wspieram ale.. Dajcie kase a pozniej dajcie 259 za finalny produkt plus DLC co miesiac z figurkami z automatu dla Ryo po 2£ za sztuke. 

Przecież jest opcja, płacisz 29$ i masz wersję cyfrową. Jedyne co, to ryzyko płacenia w ciemno.

Nie tedy droga ale z tej sciezki ju nikt nie zejdzie, na pewno nie Ci co zbieraja łupy. Czekam choc guwno pamietam z 1 i 2. Ah te jezdzenie po sentymentach.

A którędy? Gdyby nie ta zbiórka, pewnie growe S3 nigdy by nie powstało - skończyłoby się na książce, czy mandze. 

Przecież to będzie gra kończąca trylogię więc skierowana siłą rzeczy do starych wyjadaczy i fanów.Pewnie sami twórcy liczą się z tym,że na ogromne zainteresowanie ze strony januszy growych raczej nie ma co liczyć i pozostaje support starej gwardii.

Zresztą w obecnej sytuacji rynkowej KS to często jedyny sposób by jakaś gra powstała,a ci co narzekają to lepiej niech rzucają uwagi w stronę obecnego rynku gierek niż tych co chcą wskrzesić jakąś markę bądź wypuścić jakiś niezbyt opłacalny z punktu widzenia wielkich wydawców tytuł.

• Plusik 2

Co nieco o budżecie i fundowaniu samej gry:

Shenmue 3 Funding and Budget Statement

There have been many questions concerning Shenmue 3’s budget and what outside sources will be added to the money collected through Kickstarter. I apologize for not having been more forthright in this area and would like to take this opportunity to help clarify the situation.

Ys Net and I have been putting in many long years trying to find a way to bring back a sequel that so many fans have waited so long for. After learning of Kickstarter, I knew it would be possible to get Shenmue 3 started. Wanting to make the best game possible, I also knew that I would have to look to more traditional means to obtain all the funds that would be needed to create the game I had envisioned.

Sony and Shibuya Productions have been wonderful partners because they believe in Shenmue and want to see the best for the fans and the game. Their investment in (and support of) Shenmue have helped to realize a sequel that will stand proud with its predecessors. While it is not business practice to discuss the specific details of such arrangements, I can say that with their assistance on the production and marketing end, and in Sony’s case with some publishing support as well, Ys Net is able to use more of the money we collect through Kickstarter purely for Shenmue 3’s development. It is also important to note that your funds are going strictly to Ys Net for development of Shenmue 3 – Sony and Shibuya Productions are not seeing a cent of your Kickstarter dollars.

The outpouring of support from all of you, the backers, has been so inspirational. I cannot thank you enough. Having reached our funding goal, I am excited to say that the Shenmue story will go on, and our journey with Ryo and Shenhua will continue. Fans will be able to enjoy the sequel they have waited so long for, and newcomers to the series will be introduced to a unique gaming experience.

Of course, like with any Kickstarter, additional funding will only help us make a better game. On top of everything Shenmue 3 will already bring, the Stretch Goals that I have laid out will add extra quests, events, and new gameplay systems that will make the game even more immersive and take the series to the next level. At the $5 million mark, there will be an all new gameplay feature I would be excited to be able to add to the Shenmue legacy. If we should make the $10 million Stretch Goal, a much larger, completely open world will be yours to explore.

Even if these Stretch Goals are not reached, Shenmue 3 will already be a sequel true to its name, and one we can all be proud of. It is my hope though, that together we can make this Shenmue just as revolutionary as the first two were.

I understand this statement may by late in coming. Going forward, we wish to be as open as possible concerning the game’s development. I would like to again ask for your cooperation and support in helping make Shenmue 3 the best that it can be.

Sincerely, Yu Suzuki

O tak, 14 lat czekania, Yu wychodzi z cienia, muzyka, łzy w oczach to się dzieje naprawdę ! 

Szkoda, że taki gość, taka legend'a musi  prosić się  o kasę, szkoda, że SONY od razu nie sypnie groszem,  no ale rozumiem, trzeba zbadać jak się marka ma i wtedy ewentualnie sypnąć, mam nadzieje, że tak właśnie będzie, bo żal patrzeć jak SONY woli wkładać kolejną kasę w gry MM (dreams, czy jakoś tak) niż zaryzykować i od razu zadziałać na maxa. No nić ale lepiej tak niż wcale, Yu jak zwykle rzuca koncept na grę w piorunujący sposób, walka połączona z QTE oj tak, oby mu tylko grosza na to wszystko starczyło co chce w niej wprowadzić, silniki U4 to też kapitalny wybór Shenmue zawsze było kolorowe. Brak miast mnie nie martwi, Wiedzmin idealnie pokazuje, że jak się chce to można, także Yu wierzę w Ciebie i team który zbierasz, który dał nam dwie poprzednie cudowne gry i ta muzyczka ! jak dobrze ją znowu usłyszeć !

• Plusik 2

Następny narzekacz na Sony.Do tej pory to Sega miała prawa do tego IP , nie dość że nie chcieli zrobić 3 to jeszcze nie zamierzali "uwolnić"ć praw do tego IP. Cała sprawa z finansowanie S3 jest bardziej skomplikowana niż może się wydawać i jak to naprawdę wygląda nie dowiemy się zapewne nigdy ,oprócz zbiórki kasy przez KS i finansowaniu przez Sony wersji na PS4 oraz marketingu całego projektu kasę sypią także nieujawnieni inwestorzy. No ale łatwiej ponarzekać na złe i (pipi)owe Sony (ciekawe czy gdyby na miejscu Sony znalazł się MS to tez by co poniektórzy tak się czepiali) nie martw się będziesz miał więcej okazji do narzekania na (pipi)owe Sony bo według słów Yoshidy to nie jedyny projekt który maja zamiar w ten sposób dofinansowywać w przyszłości ;)

I jeszcze jedno wszystko wskazuje na to że PS4 także dostanie wersję pudełkową a przynajmniej Yuu chce ją tak wydać  :)

• Plusik 1

Oczywistym kandydatem jest Crash Bandicoot, bo IP jest prawie nieużywane, a Activision ma prawa do 2021 (chyba). No i taki typ gier też nie wymaga wyjątkowo dużego budżetu.

W samo Shenmue wierzę, bo w zasadzie chcę tylko dostać zakończenie przygody, którą zacząłem 15 lat temu, a Yu razem ze scenarzystą raczej tego nie zepsują.

Nie rozumiem, czemu od razu szukasz wojenki dumny rycerzu SONY, stwierdzam jedynie fakt ale jednocześnie piszę, że rozumiem takie podejście.

Wszystko co napisałeś, nie jest dla mnie żadną nowością, temat Shenmue śledzą dzień w dzień, nie będę gdybał co by było gdyby M$ to zaprezentował bo nie zrobił tego i już nigdy nie zrobi, dla tego duży PLUS dla SONY, za ten moment, za przywrócenie nadziei, która od 14 lat siedziała we mnie. 

Żadnej wojenki nie szukam , jedynie stwierdzam że prawdy o kwestiach formalnych jeśli chodzi o finansowanie S3 nigdy pewnie nie poznamy i niema co wytykać Sony ze w całości nie finansuje projektu. Sam czekałem na S3 które w końcu powstanie mam też nadzieje że odniesie odpowiedni sukces by Yuu mógł w końcu sfinalizować swoją wizje po tych nastu latach bo jak wiemy sięga ona dalej niż wydanie tylko 3 ;)