Skocz do zawartości


Gość osiol

Awarie, usterki, niedomagania

Rekomendowane odpowiedzi

Gość osiol

Mam stare auto. W moim wieku w sumie - mnie drętwieje mały palec lewej dłoni i czasem łupnie w lewym kolanie. Kamień nazębny usuwam u dentysty. Zakola prawie jak u Robbena, gdy miał 24 lata.

 

Auta to co innego. Przegląd przeszedłem, ale muszę wymienić:

- przełącznik zespolony

- gumy przegubów

- hamulce z tyłu (to na wiosnę, jak mnie auto nie zgnije bez zimę, bo komplet nówek to koszt 200 zł)

- nie działa wentylator chłodnicy - w codziennych dojazdach do pracy to nie przeszkadza, ale po 10-15 km miejskiej jazdy zapala się STOP; najpewniej sparciałe są przewody, bo nowy bezpiecznik 15A (pipi)nął, 30A nie rusza, a na trasie się nie grzeje, czyli termostat jest ok

 

To chyba tyle. Plamek, daj foty mazduni. Zapraszam do dyskusji.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi


Wszystkie te rzeczy sa niedrogie w naprawie i mozna je samemu zrobic :-). Typowe drobnostki, trafiles na naprawde zadbane auto.

Edytowane przez Infidel

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Wyciagnij wtyczke od czujnika temperatury Grzesiu i zewrzyj piny, ewentualnie zrob mostek z masa i pojedynczo dotnik kabli we wtyczce. Powinien wentylator ruszyc <ok>

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość osiol

No właśnie po zwarciu nie ruszył. Jutro spróbuję pod dam akumulator podłączyć.


Sam.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

ja musze wymienic amortyzator napinacza paska alternatora i chyba przed zimą wymienię maty grzewcze pod moim fotelem żeby mieć cieplutko w zimę bo na razie tylko pasażera działa :/

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość osiol

Żebyś czasem nie miał facjaty do wymiany. Zapomniał wół jak cielęciem był? wsciekly.gif

 

Rozebrali my z ojcem grill, tę taką podpórkę, na której maska osiada i wymontowali wiatrak. Podłączony pod baterię śmiga, aż miło. Przy okazji dowiedziałem się, jak wielkiego strzała dostało auto. Niewielkiego. Czyli, tak jak wyczytałem na forum 205, przewody są sparciałe. Multimetr nie dzwoni. :smutas:

 

W poniedziałek będę go robił. Dopiero się uczę wszystkiego. Brat też nic nie umiał, jak Trabanta kupował, więc rozumie. Teraz kawusia, wyrko i lektura Peugeot 205: Sam naprawiam samochód. Przeziębiłem się. ziewanie.gif

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Łomocze mi coś jak jade 80-90 i wchodzę w prawy zakręt po łuku, teraz miałem wymieniany prawy przegub i sam już nie wiem czy to lewy tak stuka czy coś innego. W zawieszeniu ponoć luzów nie ma.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

 W zawieszeniu ponoć luzów nie ma.

 

Jak samemu prowadząc swoje auto nie wyczajasz czy masz coś czy tego nie masz to jesteś miękka sraka. Toż to moja baba lepiej ogarnia auto niż ty swoje. Audi 80 zasługuje na lepszego kierownika niż takiego karło-ryżo-syryjczyka... 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Zdjęcia i może jakiś filmik (z trasy) w przyszłym tygodniu. We wtorek daje do mechanika bo chce żeby mi amortyzatory zrobił i pare rzeczy, które mnie w(pipi)iają :) Na tę chwilę kompletnie wydmuchana uszczelka od katalizatora (łączenie kołnierza) i chodzi jak traktor. Dałem jej trochę za bardzo, a uszczelka była na wykończeniu (dobrze, że to tylko 30 zł :P ). Miałem dać dopiero po lakierowaniu zdjecia, ale dam przed i za miesiąc po. (chyba, ze uda mi się naruchać więcej kasy w tym miesiącu i chociaż maskę zrobię). 

EDIT.


Swoją drogą zastanawiałem się nad naklejką na maskę (całą żeby okleić) koszta pewnie dużo mniejsze niz malowanie? Tylko nie wiem jak to się sprawuje, nie chciałbym, żeby po zimie zaczęła mi odchodzić.

Edytowane przez Plamek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość osiol

Działa. Wymienili my czujnik, pewnie na darmo. Na zewnątrz wiatrak chodził, ale po skręceniu wszystkiego tak ocierał o kastę, że nie mógł ruszyć. To zaś odgiąłem, porobiłem dystanse i chodzi <mechanik>.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

A ja dzisiaj wyjechałem sobie na jazdę próbną z nowymi amortyzatorami.. Boziu jaka różnica jak sie jeździło bez prawego tylnego a teraz oba sprawne XD Jutro jade jeszcze tylko klocki hamulcowe nowe wstawić i z mechaniki to koniec :) aaa... i p(pipi)jąc sobie obwodnicą najechałem na wkręta (WTF? :/ co wkręt na obwodnicy robił...) no i przy okazji opona do wymiany -.- EH.

 

Btw. Licze sobie i ta mazda z kupnem rejestracja ubezpieczeniem i naprawami wyjdzie mnie łącznie ze 3 - 4 tysie. Czaicie typy? Do tej pory wlozylem w nia jakies 1900 z ubezpieczeniem i rejestracja. Urwalem kurze zlote jaja

Edytowane przez Plamek

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

miałem dziś awarie śruby do kół, obrobiła się i nie można było jej zwykłym kluczem wykręcić. Wymieniłem na nową. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jak nie mozecie czegos odkrecic, to na 90% macie slabe narzedzia

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość osiol

Te 10% to właściciele lanosów. Spróbuj tam cokolwiek odkręcić, czymkolwiek.

 

Historia prawdziwa, rozmowa z mechanikiem:

- Dobry, ja bym chciał wahacze wymienić, tuleje i coś tam jeszcze, bo stuka.

- Pewnie, a jakie auto?

- Lanos.

- Nie mam czasu, do widzenia.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

torx bit zawsze git! zwłaszcza te za punkciki z tankszteli...

 

 

 

 

 

 

Jeeeezu jak me życie zmienila pierwsza walizka fajniejszych narzędzi :)

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi
Gość osiol

Klucze z masła kupił, to nie dziwota, że się upierdalają.

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

To jak ja wykreciles?

Miałem podobnie z torxem mocujacym fotel. Twardo siedział i się wyrobił bo jak głupek na siłę tyralem

 

u wulkanizatora pneumatycznym poszła. Klucz miałem dobry, wszystkie inne dało się odkręcić, a wulkanizator swoimi kluczami też nie dał rady. 

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

już się nie tłumacz, forumowi mechanicy i inżynierzy ustalili, że wszystko odkręcisz tylko trzeba mieć narzędzia co nie

Udostępnij tę odpowiedź


Odnośnik do odpowiedzi

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

  • Przeglądający   0 użytkowników

    Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

×

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.