Opublikowano 30 listopada 20159 l Witam Postanowiłem sprawdzić input lag telewizora i prosiłbym Was o to abyście podali mi w granicach od - do ile tak mniej więcej może wynosić input lag. Puściłem przez hdmi z laptopa do TV przez tryb "Do gier" (tak aby input lag był jak najmniejszy, tryb bez dopalaczy wizualnych) W necie nie umiem znaleźć informacji na ten temat. Dodam że nie odczuwam lagowania podczas grania na tym TV ale z czystej ciekawości chciałbym wiedzieć ile wynosi input lag. Sądzę że ta granica to 120 - 200 ms ale oczywiście może być inaczej.
Opublikowano 30 listopada 20159 l Tu lepiej zapytaj http://www.psxextreme.info/topic/108902-noob-kupuje-telewizor-b%C4%85d%C5%BA-monitor-pod-ps4xone/page-74?do=findComment&comment=3594409 i może podaj model tv
Opublikowano 30 listopada 20159 l Są strony www do tego, wystarczy wybrać swój TV z listy i będzie podane.
Opublikowano 30 listopada 20159 l Podaj model TV jaki masz. O samym lagu poczytaj ten artykuł. Do pomiarów używa się urządzenia, które jest do tego przeznaczone. W obecnym numerze Extreme'a dokładnie to opisałem a TV mają podane lagi. Warto zajrzeć!
Opublikowano 30 listopada 20159 l żeby sprawdzić dokładnie input-lag, trzeba posiadać stary monitor z dupa. Te laptopowe maja opóźnienia, a wiec nie zdziw sie, jak na tv będziesz miał mniejszy wynik, niz wyświetlany na laptopie. Lepiej zaufać strona.
Opublikowano 30 listopada 20159 l Dokładnie, to nawet nie ma opcji żeby mierzyć na płaskim. Nie da się. Tylko CRT ale to też sposób już nie do końca ok...
Opublikowano 24 października 20168 l Od dzisiaj będę dysponował w 100% pewną wiedzą na takie tematy: Udało nam się złożyć custom sprzęt + soft, który umożliwi nam od teraz takie pomiary (jest jeszcze tylko jeden portal na świecie, który tak robi, zresztą to wspólny pomysł ;-) ) . W listopadzie jest szansa, że hurtem sprawdzę większość telewizorów z tego roku pod tym względem. Edytowane 24 października 20168 l przez -gmeru-
Opublikowano 27 października 20168 l no jak tam Gmeru w temacie? masz już jakieś testy? przybliżysz takiemu motłochowi jak ja, definicje input laga i jaki ma to przekład na granie? Nie znam się w temacie telewizorów, ale zawsze mnie dziwiły teksty np: chce kupić telewizor do grania to bierz tego z najmniejszym input lagiem, a nie z najlepszymi kolorami/czernią/bielą. Rozumiem to ma sens dla osób co grają offline np w bijatyki albo szybkie gierki pokroju slashery, ale np do grania w 99% multiplatformowych tytułów dużych wydawców nie ma realnego przełożenia na konsolach ten input lag. inaczej czy jest warto dopłacać tam jakąś 3 cyfrową kwotę "bo telewizor ma niski input lag" niz do modelu z większym input lagiem. Oczywiście kto bogatemu zabroni. Moim zdaniem nieważne jaki tv ma input lag, bo na konsoli i tak chrupnięcia klatek w grach są na tyle wku;rwiające, czy lagi w grach online, że to nie ma realnego przełożenia na czas reakcji pad->konsola>tv. jeszcze rozumiem podpięcie pc, ale jak mamy z kolei pc to już warto imo zainwestować w technologie nvidii czy amg z vsync-iem czy gsync-iem z monitorem 144hz. Niech ktoś mi to wytłumaczy, ale pewnie robie z siebie debila. Dla mnie jakość obrazu (kolory/czerń biel) jest decydującym czynnikiem przy kupnie tv do grania, niż input lag. Chyba, że jest się mistrzem europy w tekkena, albo robi się zawodowo speedruny w ninja gaiden 2
Opublikowano 27 października 20168 l Orzeł, miałem mojego starego Phillipsa z tragicznym lagiem, chyba najgorszym jakim się da przez co gry były niegrywalne - np. obracałem postacią, puszczałem gałkę, a ona jeszcze robiła 1/4 obrotu - im gorszy lag ma TV, tym później reaguje się na to co dzieje się faktycznie w grze w czasie rzeczywistym. To co widzisz na TV to tylko informacja wizualna, która jest wyświetlana z jakimś opóźnieniem (mniejszym lub większym). Edytowane 27 października 20168 l przez DonSterydo
Opublikowano 27 października 20168 l Ok, więc zrobiliśmy update wiedzy. @Orzeł Gamingu coś m.in dla Ciebie Bardzo dobrze, że piszesz wprost co Ci nie leży itd.. grunt to dyskusja i odkrywanie kolejnych rzeczy bo temat jest mega gorący i ciągle się rozwija. Zapraszam bo jest co przeczytać: https://hdtvpolska.com/input-lag-co-to-za-diabel-i-jak-duze-ma-rogi/ Edytowane 27 października 20168 l przez -gmeru-
Opublikowano 28 października 20168 l Don@ w takim wypadku nie miałem do czynienia z takim tv, żeby takie cyrki były. Konsolę nosiłem po znajomych, sam przez te 20 lat chyba z 20 telewizorów przerobiłem i takie cyrki uznałem za wyssane z palca. Gmeru@ czyli... tak jak pisałem input lag ma znaczenie tylko w gierkach na pc przy monitorze 144hz? a przy telewizorach 4k hdr + ps4 i one z grami online nietrzymającymi klatek to papka marketingowa?
Opublikowano 28 października 20168 l Takie cyrki, to u siebie na tv zauważam po zwykłej zmianie trybu wyświetlania. Input lag jest jak najbardziej zauważalny i obecny w telewizorach. Orzeł ty chyba na tych swoich 20 telewizorach ani razu nie włączałeś trybu gra, albo grałeś na ustawieniach prosto ze sklepu, nie zagłębiając się w menu ustawień. Najprostszy sposób na odczucie input laga to podłączenie laptopa do tv i posługiwanie sie myszką, od razu odczujesz opóźnienie reakcji na ruchy, w porównaniu do tego co masz na ekranie wyświetlacza. Ostatnia gra, w której input lag mocno dał mi się we znaki, to Driveclub. Z wysokim lagiem telewizora, było o wiele ciężej wykręcić porządne czasy. Edytowane 28 października 20168 l przez Masamune
Opublikowano 28 października 20168 l No ale drive club to techniczny bubel, więc ja bym go nawet nie brał pod uwage do jakichkolwiek porównań optymalizacji. Już prędzej mario kart 8 tu sie nadaje bo mają betonowe 59 klatek xd Mam plazme 42' panasa w domu, Gmerałem (he he) w ustawieniach i tam róznicy nie odczułem w gameplayu między trybami w tv, w weekend się pobawię moze w tym temacie. Co do laptopa i tv to nie mam pojęcia o jakim lagu mówisz. od 10 lat miałem kompa pod tv podłączony, mam teraz laptopa pod projektor sklecony, gram w Heroes of the storm gdzie liczy się precyzja co do milimetra w rozgrywce i cunter strike z "sukcesami" na 120 calach i nie wiem o jakich lagach piszesz, albo jestem cyborgiem w co wątpię, albo nie wiem co. Za to bardzo odczuwam spadające klatki w grach i każdy lag związany z guwnołaczem internetowym.
Opublikowano 28 października 20168 l no jak tam Gmeru w temacie? masz już jakieś testy? przybliżysz takiemu motłochowi jak ja, definicje input laga i jaki ma to przekład na granie? Nie znam się w temacie telewizorów, ale zawsze mnie dziwiły teksty np: chce kupić telewizor do grania to bierz tego z najmniejszym input lagiem, a nie z najlepszymi kolorami/czernią/bielą. Rozumiem to ma sens dla osób co grają offline np w bijatyki albo szybkie gierki pokroju slashery, ale np do grania w 99% multiplatformowych tytułów dużych wydawców nie ma realnego przełożenia na konsolach ten input lag. inaczej czy jest warto dopłacać tam jakąś 3 cyfrową kwotę "bo telewizor ma niski input lag" niz do modelu z większym input lagiem. Oczywiście kto bogatemu zabroni. Moim zdaniem nieważne jaki tv ma input lag, bo na konsoli i tak chrupnięcia klatek w grach są na tyle wku;rwiające, czy lagi w grach online, że to nie ma realnego przełożenia na czas reakcji pad->konsola>tv. jeszcze rozumiem podpięcie pc, ale jak mamy z kolei pc to już warto imo zainwestować w technologie nvidii czy amg z vsync-iem czy gsync-iem z monitorem 144hz. Niech ktoś mi to wytłumaczy, ale pewnie robie z siebie debila. Dla mnie jakość obrazu (kolory/czerń biel) jest decydującym czynnikiem przy kupnie tv do grania, niż input lag. Chyba, że jest się mistrzem europy w tekkena, albo robi się zawodowo speedruny w ninja gaiden 2 Chcesz to ci wlacze gre w trybie film i w trybie gra (input odpowiednio 46 i 20) i zobaczysz o co chodzi. Generalnie rzecz biorac, grajac w gre wymagajaca refleksu przeciwko typowi o podobnych umiejetnosciach bedziesz dostawal wpyerdol. Nie ma tu znaczenia poziom umiejetnosci, wysoki input lag zawsze przeszkadza. edit: wlacze ci kantera, tam to najbardziej widac. Ruszasz myszka i dopiero po chwili jest reakcja na ekranie. Nie ma tu znaczenia w jaka gre grasz i czy jest technicznym bublem czy nie. Edytowane 28 października 20168 l przez Dave Czezky
Opublikowano 28 października 20168 l dokladnie taka sama sytuacja, powyzej 30ms nie da sie grac. Edytowane 28 października 20168 l przez Dave Czezky
Opublikowano 28 października 20168 l Orzeł nie zaklinaj rzeczywistości. Lag istnieje i przeszkadza, najbardziej w ścigałkach, bijatykach i fpsach. Nie jest to żaden marketingowy bełkot bo żaden producent nie podaje tych wartości. Edytowane 28 października 20168 l przez mattaman
Opublikowano 28 października 20168 l Może sprostuję zanim zaczniecie lincz. Chodzi mi o to, że posiadając xboxa one czy ps4 nie odczujesz różnicy w inputlagu grając online w tv mającym 50ms opóźnienia czy topowym tv z 20ms opóźnienia bo łącze internetowe i guwno architektura gry z spadającymi klatkami zabije cały ten ficzer niskiego input laga.
Opublikowano 28 października 20168 l nie zabije, wtedy masz opozniony czas reakcji + lagi i malo klatek, zamiast tylko lagi i malo klatek.
Opublikowano 28 października 20168 l no super deal, jak by wybierać czy uciąć nogę do kolana czy do połowy uda i tak sie nie potańczy.
Opublikowano 28 października 20168 l Orzech różnica pomiędzy małym input lagiem, a dużym jest ogromna. Miałem dwa telewizory - jeden z 36ms, a drugi 120ms lagiem i gra się nieporównywalnie lepiej na tv z mniejszym opóźnieniem. Zresztą do przetestowania input laga nie potrzebujesz wlaczonej gry, u mnie bylo to widoczne po podlaczeniu pc do telewizora i ruszaniu myszką - kursor miał zauwazalne opoznienie na tv z wiekszym lagiem.
Opublikowano 28 października 20168 l Otóż to. Ja na swoim Samsungu widzę różnicę między trybem gra i trybem bez gry. Kursor myszki to najlepszy przykład chociaż tak jak wspomniałem, w Driveclub też odczułem różnicę. W BF4 tak samo.
Opublikowano 28 października 20168 l Orzeł: Możesz nie zwracać uwagi np. na różnice pomiędzy np. input lagiem na poziomie 30 ms a 50 ms, ale różnica w grze będzie i mimowolnie do zwiększonego laga będziesz korygował swoje zachowania nawet o tym nie wiedząc - grając w racera o ułamek sekundy będziesz szybciej naciskać hamulec, gaz itp. Im większy lag będziesz miał tym wcześniej będziesz reagował na przewidywane zmiany w grze. Mój przypadek, który opisałem był skrajny, ale najlepiej tłumaczy zależność pomiędzy lagiem a komfortem gry. Teraz mam TV z minimalnym lagiem, bo chyba na poziomie 14 ms. W grach online ma to jeszcze większe znaczenie bo biorąc pod uwagę pingi na serwerach + dodatkowy lag po Twojej stronie na TV, to koś grający "po drugiej stronie kabla" z mniejszym lagiem będzie miał nad tobą "sprzętową przewagę" - informacje wizualne będą do niego docierać o ułamki sekund szybciej i o te ułamki sekund szybciej będzie reagować. Czasem to może być kwestia 2 fragów więcej na mecz w jakiejś grze FPS, dla kogoś kto gra tragicznie słabo to żadna różnica czy będzie miał 3 fragi czy 5, ale jak już grasz średnio dobrze, to często jest kwestia wygranego albo przegranego meczu.
Opublikowano 28 października 20168 l 35 a 120 to rozumiem, ale tekst "powyżej 30 nie da się grać" to chyba jakaś skrajność. Myślałem już, że konsensus wśród graczy to jednak że 40-50 wporzo, a poniżej 30 to w ogóle trudno dostrzec. Ale może się to rozwinęło od tego czasu. Ciekawe, bo do tej pory nie myślałem o takich telewizorach jako o wadliwych, że tak powiem. Edytowane 28 października 20168 l przez ogqozo
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.