Skocz do zawartości

Virtual Reality, okulary i inne cuda na kiju


Rekomendowane odpowiedzi

W najnowszym PE można poczytać o tych cudach na kiju, tymczasem na forum nie mamy żadnego tematu o VR.

Czaicie się na te drogie gadżety? Można też dyskutować o Google Cardboard, które to kosztuje kilka złotych:)

 

Osobiście chciałem kupić HTC Vive - sprzęt pełne wsparcie Valve, a przecież najwięcej czasu spędzam nie w menu PS4/XOne, a na Steamie.

Jednak, gdy oglądam takie filmy, to mi się odechciewa:

Około 4000 zł za coś takiego, nie mówiąc już o tym, ile trza władować w kompa (karta "smok" kosztuje tyle co nextgen, a i tak większość gier ma w minimalnych model ciut wyższy). Wcześniej sugerowaną ceną tych gogli miało być 2000 zł, a tu nagle wyskakują z taką kasą.

 

Nie chcę zakładać ankiety, ale jeżeli jesteście "za", to na jaki sprzęt liczycie?

 

Czuję, że przez pierwszy rok - dwa wyjdzie trochę gier, a potem posucha. No i nie wiadomo jak ze szkodliwością na oczy - podobno na 3DSie nie mogą grać dzieciaki, bodajże do pięciu lat, którym rozwija się gałka oczna, a tu?

Dyskutujmy.

----

a tutaj film bardziej zachęcający:

Odnośnik do komentarza

Myślę, że temat tak łatwo nie umrze, szczególnie, że wiele osób uważa go za nową jakość w kwestii porno.

 

Ja zamierzam monitorować temat, z zasady nie rzucam się na nowy sprzęt: wolę odczekać co najmniej rok i zobaczyć w jakim kierunku zmierza. No i oczywiście jest kwestia ceny: jakbym miał kupować same gogle to nie byłoby tak źle, ale konieczność dodatkowej inwestycji w PC mnie całkowicie odrzuca.

Odnośnik do komentarza

Zakupilem Google VR dla samsunga (galaxy s6 edge + ) I Musze powiedziec ze to nie umrze jak tv 3d. Moim skromnym zdaniem to jest przyszłość tak samo jak rozszerzona rzeczywistość od microsoftu. Na chwile obecna jest lekka pixeloza mimo dość wysokiej rozdzielczości wyświetlacza w samsungu ale słyszałem, że pracują już (samsung) nad wyświetlaczami 10K w smartfonie co będzie miało to dużo wiekszy sens niż na chwile obecną. Mam zamiar w przyszłości zainwestować w Oculusa. Porno na Googlach VR daje rade w 3d i 180 z pov :)

 

Ale tylko na harda i z wyłączonym nasłuchiwaniem :D

 

Edytowane przez smallv86
Odnośnik do komentarza

Oczywiście wszystko rozbija sie o gry, będą dobre gry, VR się przyjmie, proste. Obecnie ceny to jakiś kosmos, nie dość że gogle 4tys, to do tego pc nasa aby to udzwignął. Ciekawe ile za PS VR zażyczy sobie Sony, plotkuje się o 2tys. Cała konkurencja już podała ceny, teraz Japońce mogę spokojnie ich znokautować ceną, co raczej trudne nie będzie. Jeżeli tylko dołożą do tego duże wsparcia grami, to mogę liczyć kolejne tony zielonych papierków. Mocno dopinguje temu całemu VR, bo możliwości są ogromne.

 

 

PS. Podobno Miyazaki bardzo chce coś stworzyć na PS VR :obama:

Edytowane przez YETI
Odnośnik do komentarza

Dla mnie VR jest pieśnią  przyszłości. Sprzęt jest za słaby na udźwignięcie potencjału VR. Twórcy teraz  nie mogą sobie  poradzić z produkcją  AAA które coś  rozwijają a nie powielają schematy . VR jest pójściem na łatwiznę i mydleniem  oczu. 

Odnośnik do komentarza

Ta giereczka z postu grzybiarza - Space Pirate Training to petarda :banderas:

 

Za(pipi).iste jest to, że możesz omijać pociski jak w prawdziwym życiu robiąc uniki, albo wyciągasz zza pleców tarczę (możesz wybrać sobie klamkę lub tarczę wkładając rękę za plecy, tak jak byś wyciągał miecz), chowasz się za nią i drugą ręką przeprowadzasz ostrzał. PE-TAR-DA. Da się też strzelać z dwóch klamek jednocześnie, ale jednak bez tarczy trudno przeżyć dłużej.

 

Demo od Valve będące prequelem do Portala też miażdży - immersja niesamowita, grafa miodzio, a co najważniejsze - nie męczą się oczy, ani nie ma uczucia rzygania. Jedyny minus to to, że trzeba mieć jednak sporo miejsca na sprzęt + emitery wiązek lasera, która trackuje pozycje gracza. Obecnie nie ma za bardzo co na tym odpalać, ale SPT i Aperture Robot Repair poskładały mnie.

 

A PSVR nie podoba mi się z oczywistego względu - grając siedzi się w miejscu. W przypadku Vive sama możliwość 'chodzenia' w grze robi niesamowite wrażenie.

Edytowane przez ping
Odnośnik do komentarza

Jakby to miałabyć ciekawostka to by tyle hajsu w to nie ładowali bez przesady. Będą fajne gierki to się przemyśli póki co widze potencjał, ale ceny studzą zapał

A w 3D mało kasy poszło?, w przypadku 3D odbiór mogl byc przynajmniej masowy tak jak kino czy okulary dla członków rodziny a tu z góry nastawienie jest jednostkowe, kto wiec bedzie chciał ładować duże pieniądze by zadowolić pare tysięcy jednostek na świecie.
Odnośnik do komentarza

ech, jeszcze niedawno sie tym jaralem, nawet chcialem wydac te zapowiadane "1800zl max", no ale (pipi)a, 4200? Serio?

Druga rzecz, ktora odrzuca na te chwile od tych zabawek, to grafika rodem z 2007.

No sorry, slyszac gornolotne okreslenie VIRTUAL REALITY oczekujesz grafiki imitujacej rzeczywistosc.

Trzecia sprawa to same gry - widac, ze na te chwile tworcy szukaja swojej drogi. Oby na jej koncu nie byla slepa uliczka.

Trzeba czekac.

Odnośnik do komentarza

Same okulary nie  sa drogie[oculus i  ps vr], kosztuja tyle co nowy telefon. Najpierw jednak bym chcial to przestestowac, niech pojawi sie tez troche gier. Kilka pozycji juz mnie zaciekawiło, najbardziej EVE Valkyrie, klimaty Colony Wars. Dalej Chronos i Edge of nowhere, plus ta strzelanka z zombiakami na htc vive.

Odnośnik do komentarza

Jedna z funkcji, o której raczej się nie wspomina, a która również może robić to oglądanie filmów z efektem jak w kinie. Najbardziej to chyba na to się nastawiałem bo choć jest kilka interesująco zapowiadających się gier to na razie bez większego szału. Nie pomaga też, że będzie kilka konkurencyjnych marek z exami a koszty o wiele za wysokie, żeby się wpakować na minę. Jednak podobnie jak większość tutaj, te 2 tysie bym dał jeśli gra okazała by się warta świeczki. 

 

Grafika na początku nie musi być jakaś nie wiadomo co, ważne aby był odpowiedni dobry gameplay a przede wszystkim immersja, wrażenie obecności w świecie gry bo podobno właśnie to jest to całą kwintesencją i sensem VR.

Odnośnik do komentarza

Przydalby sie tez pusty pokoj wylozony pianka co by sie nie poobijac.

 

W przypadku Vive (a to chyba jedyny sprzęt wspierający swobodne chodzenie) nie ma tego problemu - przy kalibracji ustalasz granice pokoju i w trakcie gry, gdy czujniki wykryją że idziesz na ścianę, pojawia się niebieska VR-owa kratka, taki troche matrix, ostrzegająca przed kolizją z otoczeniem - nie da się zrobić sobie krzywdy. Jedyny minus to gruby kabel wychodzący z hełmu - w ferworze zabawy łatwo się o niego potknąć. Liczę, że kolejne modele będą w pełni wireless.

Odnośnik do komentarza

Jedna z funkcji, o której raczej się nie wspomina, a która również może robić to oglądanie filmów z efektem jak w kinie. Najbardziej to chyba na to się nastawiałem bo choć jest kilka interesująco zapowiadających się gier to na razie bez większego szału. Nie pomaga też, że będzie kilka konkurencyjnych marek z exami a koszty o wiele za wysokie, żeby się wpakować na minę. Jednak podobnie jak większość tutaj, te 2 tysie bym dał jeśli gra okazała by się warta świeczki. 

 

Grafika na początku nie musi być jakaś nie wiadomo co, ważne aby był odpowiedni dobry gameplay a przede wszystkim immersja, wrażenie obecności w świecie gry bo podobno właśnie to jest to całą kwintesencją i sensem VR.

 

 

Ja wlasnie nie moge sobie wyobrazic jak to moze byc... czuc sie jakby bylo sie w grze? I czy ten feeling naprawde taki jest? W kazdym badz razie obawiam sie, ze w dzisiejszym brutalnym swiecie kapitalizmu sprzet z ta cena na starcie nie bedzie mial powodzenia ani odpowiedniego wsparcia. Tworcy wola grac na rynku gdzie ich produkty moga sie sprzedac i VR moze skonczyc jako kolejny dodatek do konsoli jak kamerka. Czas pokaze.

Odnośnik do komentarza

 

Jedna z funkcji, o której raczej się nie wspomina, a która również może robić to oglądanie filmów z efektem jak w kinie. Najbardziej to chyba na to się nastawiałem bo choć jest kilka interesująco zapowiadających się gier to na razie bez większego szału. Nie pomaga też, że będzie kilka konkurencyjnych marek z exami a koszty o wiele za wysokie, żeby się wpakować na minę. Jednak podobnie jak większość tutaj, te 2 tysie bym dał jeśli gra okazała by się warta świeczki. 

 

Grafika na początku nie musi być jakaś nie wiadomo co, ważne aby był odpowiedni dobry gameplay a przede wszystkim immersja, wrażenie obecności w świecie gry bo podobno właśnie to jest to całą kwintesencją i sensem VR.

 

 

Ja wlasnie nie moge sobie wyobrazic jak to moze byc... czuc sie jakby bylo sie w grze? I czy ten feeling naprawde taki jest? W kazdym badz razie obawiam sie, ze w dzisiejszym brutalnym swiecie kapitalizmu sprzet z ta cena na starcie nie bedzie mial powodzenia ani odpowiedniego wsparcia. Tworcy wola grac na rynku gdzie ich produkty moga sie sprzedac i VR moze skonczyc jako kolejny dodatek do konsoli jak kamerka. Czas pokaze.

 

 

Już nie pamiętam gdzie to czytałem ale ktoś właśnie opisywał to wrażenie "obecności". Przez to, że poruszając głową cały czas widzi się otaczający świat gry, zamiast np. własnego pokoju, słyszy też docierające stamtąd dźwięki, mózg bardzo szybko akceptuje fakt jakby to miejsce rzeczywiście było realne, w pewnym sensie odcinając się od tego naszego realnego świata. I to nie ważne czy grafika jest realistyczna czy abstrakcyjna, dla mózgu nie ma to znaczenia. Nie wiem czy każdy tak będzie miał ale damn, jeśli tak jest, to wyobraźnia raczej nic tu nie pomoże, trzeba samemu to sprawdzić.

Odnośnik do komentarza

Pewnie tak... sam nie moge sie doczekac na jakies prezentacje w Saturnie czy innym Media Markcie. Sam, nawet gdyby sprzet dostal konkretne wsparcie szybko pewnie go sobie za ta kase nie kupie, ale z drugiej strony tak sobie mysle... gdyby VR okazalo sie taka rewolucja, to o ile moglo by to wydluzyc zywotnosc konsol. Jaka rewolucja moglaby to byc! Aha i jeszcze jedna wazna rzecz. Kontroler do obslugi i jego wykorzastanie. Oby nie tak domyslne jak wiiloty albo galy z PS3. Oby cos idacego o krok na przod.

No i wsparcie producentow ktorzy nie wydaja tytulow AAA dla niszy troche studzi entuzjazm.

Edytowane przez okens
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...