grzybiarz 10 289 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 W najnowszym PE można poczytać o tych cudach na kiju, tymczasem na forum nie mamy żadnego tematu o VR. Czaicie się na te drogie gadżety? Można też dyskutować o Google Cardboard, które to kosztuje kilka złotych:) Osobiście chciałem kupić HTC Vive - sprzęt pełne wsparcie Valve, a przecież najwięcej czasu spędzam nie w menu PS4/XOne, a na Steamie. Jednak, gdy oglądam takie filmy, to mi się odechciewa: Około 4000 zł za coś takiego, nie mówiąc już o tym, ile trza władować w kompa (karta "smok" kosztuje tyle co nextgen, a i tak większość gier ma w minimalnych model ciut wyższy). Wcześniej sugerowaną ceną tych gogli miało być 2000 zł, a tu nagle wyskakują z taką kasą. Nie chcę zakładać ankiety, ale jeżeli jesteście "za", to na jaki sprzęt liczycie? Czuję, że przez pierwszy rok - dwa wyjdzie trochę gier, a potem posucha. No i nie wiadomo jak ze szkodliwością na oczy - podobno na 3DSie nie mogą grać dzieciaki, bodajże do pięciu lat, którym rozwija się gałka oczna, a tu? Dyskutujmy. ---- a tutaj film bardziej zachęcający: Cytuj Odnośnik do komentarza
XM. 10 820 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Za drogo jak dla mnie. Może za 5 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza
darkos 4 294 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Pomysł raczej upadnie jak moda na Telewizory 3D. Cytuj Odnośnik do komentarza
chmurqab 3 192 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Myślę, że temat tak łatwo nie umrze, szczególnie, że wiele osób uważa go za nową jakość w kwestii porno. Ja zamierzam monitorować temat, z zasady nie rzucam się na nowy sprzęt: wolę odczekać co najmniej rok i zobaczyć w jakim kierunku zmierza. No i oczywiście jest kwestia ceny: jakbym miał kupować same gogle to nie byłoby tak źle, ale konieczność dodatkowej inwestycji w PC mnie całkowicie odrzuca. Cytuj Odnośnik do komentarza
smallv86 856 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) Zakupilem Google VR dla samsunga (galaxy s6 edge + ) I Musze powiedziec ze to nie umrze jak tv 3d. Moim skromnym zdaniem to jest przyszłość tak samo jak rozszerzona rzeczywistość od microsoftu. Na chwile obecna jest lekka pixeloza mimo dość wysokiej rozdzielczości wyświetlacza w samsungu ale słyszałem, że pracują już (samsung) nad wyświetlaczami 10K w smartfonie co będzie miało to dużo wiekszy sens niż na chwile obecną. Mam zamiar w przyszłości zainwestować w Oculusa. Porno na Googlach VR daje rade w 3d i 180 z pov Ale tylko na harda i z wyłączonym nasłuchiwaniem Edytowane 7 Marca 2016 przez smallv86 Cytuj Odnośnik do komentarza
spizganygutek 21 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 To jest ciekawostka, i tak jak 3D, wszystko zależy od kierunku rozwoju w jakim to pójdzie, sukces technologii leży zawsze w prostocie i dostępności prostym osobom, osobiście uważam ze to taka troche zabawka dla nerdów, i bardziej bajer niz cos użytecznego na dłuższa metę. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość _Be_ Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Jakby to miałabyć ciekawostka to by tyle hajsu w to nie ładowali bez przesady. Będą fajne gierki to się przemyśli póki co widze potencjał, ale ceny studzą zapał Cytuj Odnośnik do komentarza
YETI 10 944 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) Oczywiście wszystko rozbija sie o gry, będą dobre gry, VR się przyjmie, proste. Obecnie ceny to jakiś kosmos, nie dość że gogle 4tys, to do tego pc nasa aby to udzwignął. Ciekawe ile za PS VR zażyczy sobie Sony, plotkuje się o 2tys. Cała konkurencja już podała ceny, teraz Japońce mogę spokojnie ich znokautować ceną, co raczej trudne nie będzie. Jeżeli tylko dołożą do tego duże wsparcia grami, to mogę liczyć kolejne tony zielonych papierków. Mocno dopinguje temu całemu VR, bo możliwości są ogromne. PS. Podobno Miyazaki bardzo chce coś stworzyć na PS VR Edytowane 7 Marca 2016 przez YETI Cytuj Odnośnik do komentarza
Heviro (Fanboy BDG) 155 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Dla mnie VR jest pieśnią przyszłości. Sprzęt jest za słaby na udźwignięcie potencjału VR. Twórcy teraz nie mogą sobie poradzić z produkcją AAA które coś rozwijają a nie powielają schematy . VR jest pójściem na łatwiznę i mydleniem oczu. Cytuj Odnośnik do komentarza
ping 9 006 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 (edytowane) Ta giereczka z postu grzybiarza - Space Pirate Training to petarda Za(pipi).iste jest to, że możesz omijać pociski jak w prawdziwym życiu robiąc uniki, albo wyciągasz zza pleców tarczę (możesz wybrać sobie klamkę lub tarczę wkładając rękę za plecy, tak jak byś wyciągał miecz), chowasz się za nią i drugą ręką przeprowadzasz ostrzał. PE-TAR-DA. Da się też strzelać z dwóch klamek jednocześnie, ale jednak bez tarczy trudno przeżyć dłużej. Demo od Valve będące prequelem do Portala też miażdży - immersja niesamowita, grafa miodzio, a co najważniejsze - nie męczą się oczy, ani nie ma uczucia rzygania. Jedyny minus to to, że trzeba mieć jednak sporo miejsca na sprzęt + emitery wiązek lasera, która trackuje pozycje gracza. Obecnie nie ma za bardzo co na tym odpalać, ale SPT i Aperture Robot Repair poskładały mnie. A PSVR nie podoba mi się z oczywistego względu - grając siedzi się w miejscu. W przypadku Vive sama możliwość 'chodzenia' w grze robi niesamowite wrażenie. Edytowane 7 Marca 2016 przez ping Cytuj Odnośnik do komentarza
spizganygutek 21 Opublikowano 7 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 7 Marca 2016 Jakby to miałabyć ciekawostka to by tyle hajsu w to nie ładowali bez przesady. Będą fajne gierki to się przemyśli póki co widze potencjał, ale ceny studzą zapałA w 3D mało kasy poszło?, w przypadku 3D odbiór mogl byc przynajmniej masowy tak jak kino czy okulary dla członków rodziny a tu z góry nastawienie jest jednostkowe, kto wiec bedzie chciał ładować duże pieniądze by zadowolić pare tysięcy jednostek na świecie. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość _Be_ Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 (edytowane) 3d było beznadziejnie od początku i nie miało mieć dedykowanych gier tak jak Gogle Vr bo obsługa kilku gier na krzyż w 3d to żadne wsparcie Edytowane 8 Marca 2016 przez _Be_ Cytuj Odnośnik do komentarza
yaczes 14 464 Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 ech, jeszcze niedawno sie tym jaralem, nawet chcialem wydac te zapowiadane "1800zl max", no ale (pipi)a, 4200? Serio? Druga rzecz, ktora odrzuca na te chwile od tych zabawek, to grafika rodem z 2007. No sorry, slyszac gornolotne okreslenie VIRTUAL REALITY oczekujesz grafiki imitujacej rzeczywistosc. Trzecia sprawa to same gry - widac, ze na te chwile tworcy szukaja swojej drogi. Oby na jej koncu nie byla slepa uliczka. Trzeba czekac. Cytuj Odnośnik do komentarza
Shen 9 610 Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Same okulary nie sa drogie[oculus i ps vr], kosztuja tyle co nowy telefon. Najpierw jednak bym chcial to przestestowac, niech pojawi sie tez troche gier. Kilka pozycji juz mnie zaciekawiło, najbardziej EVE Valkyrie, klimaty Colony Wars. Dalej Chronos i Edge of nowhere, plus ta strzelanka z zombiakami na htc vive. Cytuj Odnośnik do komentarza
Brolin 328 Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Jedna z funkcji, o której raczej się nie wspomina, a która również może robić to oglądanie filmów z efektem jak w kinie. Najbardziej to chyba na to się nastawiałem bo choć jest kilka interesująco zapowiadających się gier to na razie bez większego szału. Nie pomaga też, że będzie kilka konkurencyjnych marek z exami a koszty o wiele za wysokie, żeby się wpakować na minę. Jednak podobnie jak większość tutaj, te 2 tysie bym dał jeśli gra okazała by się warta świeczki. Grafika na początku nie musi być jakaś nie wiadomo co, ważne aby był odpowiedni dobry gameplay a przede wszystkim immersja, wrażenie obecności w świecie gry bo podobno właśnie to jest to całą kwintesencją i sensem VR. Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość mastafaker Opublikowano 8 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 8 Marca 2016 Przydalby sie tez pusty pokoj wylozony pianka co by sie nie poobijac. Cytuj Odnośnik do komentarza
ping 9 006 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Przydalby sie tez pusty pokoj wylozony pianka co by sie nie poobijac. W przypadku Vive (a to chyba jedyny sprzęt wspierający swobodne chodzenie) nie ma tego problemu - przy kalibracji ustalasz granice pokoju i w trakcie gry, gdy czujniki wykryją że idziesz na ścianę, pojawia się niebieska VR-owa kratka, taki troche matrix, ostrzegająca przed kolizją z otoczeniem - nie da się zrobić sobie krzywdy. Jedyny minus to gruby kabel wychodzący z hełmu - w ferworze zabawy łatwo się o niego potknąć. Liczę, że kolejne modele będą w pełni wireless. Cytuj Odnośnik do komentarza
okens 540 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Jedna z funkcji, o której raczej się nie wspomina, a która również może robić to oglądanie filmów z efektem jak w kinie. Najbardziej to chyba na to się nastawiałem bo choć jest kilka interesująco zapowiadających się gier to na razie bez większego szału. Nie pomaga też, że będzie kilka konkurencyjnych marek z exami a koszty o wiele za wysokie, żeby się wpakować na minę. Jednak podobnie jak większość tutaj, te 2 tysie bym dał jeśli gra okazała by się warta świeczki. Grafika na początku nie musi być jakaś nie wiadomo co, ważne aby był odpowiedni dobry gameplay a przede wszystkim immersja, wrażenie obecności w świecie gry bo podobno właśnie to jest to całą kwintesencją i sensem VR. Ja wlasnie nie moge sobie wyobrazic jak to moze byc... czuc sie jakby bylo sie w grze? I czy ten feeling naprawde taki jest? W kazdym badz razie obawiam sie, ze w dzisiejszym brutalnym swiecie kapitalizmu sprzet z ta cena na starcie nie bedzie mial powodzenia ani odpowiedniego wsparcia. Tworcy wola grac na rynku gdzie ich produkty moga sie sprzedac i VR moze skonczyc jako kolejny dodatek do konsoli jak kamerka. Czas pokaze. Cytuj Odnośnik do komentarza
Brolin 328 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Jedna z funkcji, o której raczej się nie wspomina, a która również może robić to oglądanie filmów z efektem jak w kinie. Najbardziej to chyba na to się nastawiałem bo choć jest kilka interesująco zapowiadających się gier to na razie bez większego szału. Nie pomaga też, że będzie kilka konkurencyjnych marek z exami a koszty o wiele za wysokie, żeby się wpakować na minę. Jednak podobnie jak większość tutaj, te 2 tysie bym dał jeśli gra okazała by się warta świeczki. Grafika na początku nie musi być jakaś nie wiadomo co, ważne aby był odpowiedni dobry gameplay a przede wszystkim immersja, wrażenie obecności w świecie gry bo podobno właśnie to jest to całą kwintesencją i sensem VR. Ja wlasnie nie moge sobie wyobrazic jak to moze byc... czuc sie jakby bylo sie w grze? I czy ten feeling naprawde taki jest? W kazdym badz razie obawiam sie, ze w dzisiejszym brutalnym swiecie kapitalizmu sprzet z ta cena na starcie nie bedzie mial powodzenia ani odpowiedniego wsparcia. Tworcy wola grac na rynku gdzie ich produkty moga sie sprzedac i VR moze skonczyc jako kolejny dodatek do konsoli jak kamerka. Czas pokaze. Już nie pamiętam gdzie to czytałem ale ktoś właśnie opisywał to wrażenie "obecności". Przez to, że poruszając głową cały czas widzi się otaczający świat gry, zamiast np. własnego pokoju, słyszy też docierające stamtąd dźwięki, mózg bardzo szybko akceptuje fakt jakby to miejsce rzeczywiście było realne, w pewnym sensie odcinając się od tego naszego realnego świata. I to nie ważne czy grafika jest realistyczna czy abstrakcyjna, dla mózgu nie ma to znaczenia. Nie wiem czy każdy tak będzie miał ale damn, jeśli tak jest, to wyobraźnia raczej nic tu nie pomoże, trzeba samemu to sprawdzić. Cytuj Odnośnik do komentarza
ping 9 006 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 Po kilku minutach się wsiąka. Cytuj Odnośnik do komentarza
okens 540 Opublikowano 9 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 9 Marca 2016 (edytowane) Pewnie tak... sam nie moge sie doczekac na jakies prezentacje w Saturnie czy innym Media Markcie. Sam, nawet gdyby sprzet dostal konkretne wsparcie szybko pewnie go sobie za ta kase nie kupie, ale z drugiej strony tak sobie mysle... gdyby VR okazalo sie taka rewolucja, to o ile moglo by to wydluzyc zywotnosc konsol. Jaka rewolucja moglaby to byc! Aha i jeszcze jedna wazna rzecz. Kontroler do obslugi i jego wykorzastanie. Oby nie tak domyslne jak wiiloty albo galy z PS3. Oby cos idacego o krok na przod. No i wsparcie producentow ktorzy nie wydaja tytulow AAA dla niszy troche studzi entuzjazm. Edytowane 9 Marca 2016 przez okens Cytuj Odnośnik do komentarza
Brolin 328 Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 PlayStation VR w październiku za 400 euro czyli za mniej niż 2000 zł. Do końca roku 50 gier w tym specjalna wersja Battlefront więc pewnie i z innymi grami AAA nie będzie większego problemu aby je dostosować. Kto się właśnie zaczął zastanawiać nad kupnem? Cytuj Odnośnik do komentarza
Gość _Be_ Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Raczej nikt. Cytuj Odnośnik do komentarza
pawelgr5 1 460 Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 W Euro mozna robic preordery. Obecnie jest po 1749zł (oczywiscie bez kamery i PS Move). http://www.euro.com.pl/okulary-vr/sony-playstation-vr.bhtml Zobaczymy jak sie sytuacja rozwinie. Chciałbym sprawdzic to całe VR ale za drogo żeby z dupy zrobić zakupy. Cytuj Odnośnik do komentarza
Mroku 1 005 Opublikowano 16 Marca 2016 Udostępnij Opublikowano 16 Marca 2016 Zobaczy sie, mam nadzieje, ze nie porzuca wsparcia dla tego sprzetu po roku jak w przypadku PS Move i kamerka Cytuj Odnośnik do komentarza
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.