Opublikowano 26 lipca 20177 l Zakładam ogólny temat ( na wzór działów Online jakie mają PS4 i XBOX ).Jeżeli ktoś ma problemy z wyszukiwaniem graczy ( w Splatoon 2 ale nie tylko ), nie może dołączyć do innych graczy ( "Inna konsola nie odpowiada") to polecam:Sprawdzenie rodzaju NATu: System Settings -> Internet -> Test Connection. Podczas testu przy NAT type są możliwe 4 różne litery:A, B, C, D - literka A i B oznaczają że nie powinno być problemów z łącznością ( niestety same Nintendo na swoich stronach za bardzo nie opisuje co oznaczają dokładnie poszczególne litery ).Jeżeli jest C lub D to można spróbować jakoś poprawić sytuację robiąc następujące rzeczy:- duże problemy może sprawiać sam dostawca internetu, jeżeli domyślnie dostawca przydzielił Ci zewnętrzne IP dynamicznie, to mogą być problemy ( dzięki Kinoji ). Na szczęście większość dostawców po skontaktowaniu się z nimi czy dodatkowej opłacie ustawiają statyczne IP. - w routerze dodać Switcha jako zaufany sprzęt ( podaje się numer MAC konsolki - wtedy firewall w routerze nie blokuje Switcha ).W moim routerze który dostałem od UPC opcję miałem w tym miejscu:- ustawić Switchowi stałe IP, a następnie DMZ - u mnie poprawiło się z D na C ale nadal nie jest to maksimum. Samo ustawienie sprowadza się tylko do wpisania w polu DMZ Address IP konsolki ( polecam stałe IP - inaczej co tydzień [ w moim przypadku ] router losuje od nowa pule IP i będzie trzeba ponownie wprowadzać IP ) - zmiana pasma WiFi na 5Ghz ( pomaga przy częstym gubieniu zasięgu - masa osób ma routery z ustawionym pasmem 2,4 Ghz jako domyślne - u mnie w bloku jest ok 30 sieci WiFi więc po prostu na 2,4Ghz WiFi zaczyna zwalniać)Jeżeli ktoś jednak się zdecyduje na większe kroki to... otwarcie portów 1-65535 na UDP dla Switcha, kochane Nintendo Zamiast zrobić tak jak robi MS czy SONY - że od razu podają poszczególne porty które są używane przez ich konsolki, to Nintendo po swojemu wymaga by otworzyć wszystkie porty - do teraz nie wiadomo które dokładnie używa konsola do komunikacji.Nie muszę mówić że to spore zagrożenie dla sieci domowej, jednak fakt faktem u mnie z NAT C skoczyło nagle na A i pozbyłem się problemów z Mario Karcie gdy nie mogłem do kogoś dołączyć i wybijało mi błędy. Edytowane 26 lipca 20177 l przez blakuś
Opublikowano 26 lipca 20177 l Bardzo ładnie rozpisałeś blakuś, podpinam :) Sam bym chętnie zmienił sieć na 5.4GHZ, ale vita, 3ds, lapek nie obsluguja :(
Opublikowano 26 lipca 20177 l Zmonitorowanie, których portów używa dany sprzęt w sieci w konkretnym momencie to prosta sprawa, np. oprogramowaniem ettercap, ciekawe natomiast czy nintendo wymusza na producentach gier używanie konkretnych portów czy też przespało i trzeba dla każdej gry osobno dodać porty lub po prostu przekierować wszystkie. Samo przekierowanie wszystkich portów na switcha nijak nie zmniejsza bezpieczeństwa sieci domowej, przynajmniej do momentu aż okaże się, że switch ma dziurę, która pozwala na atak z zewnątrz, przejęcie go i używanie jako komputera do dalszej inwigilacji sieci wewnętrznej (ekstremalnie wątpliwa sytuacja). Dużo większy problem to jak ktoś używa innych konsol i robił zabiegi z portami dla poprawienia komunikacji z nimi.
Opublikowano 26 lipca 20177 l Kurcze skąd wy tego neta macie, przecież w 95% przypadków to dostawca kontroluje otwarte porty i bezpośrednie podłączenie do sieci Internet to rzadkość.
Opublikowano 26 lipca 20177 l Autor Zmonitorowanie, których portów używa dany sprzęt w sieci w konkretnym momencie to prosta sprawa, np. oprogramowaniem ettercap Dużo większy problem to jak ktoś używa innych konsol i robił zabiegi z portami dla poprawienia komunikacji z nimi. Dziś sprawdzę tą aplikację. no właśnie martwiłem się że będzie gryzło się z PS3 ( pootwierałem porty dla niej - w końcu mam normalny NAT 2 ), ale jak nie działa na raz PS3 i Switch to jest okej
Opublikowano 26 lipca 20177 l Kurcze skąd wy tego neta macie, przecież w 95% przypadków to dostawca kontroluje otwarte porty i bezpośrednie podłączenie do sieci Internet to rzadkość. W moim przypadku wlasnie tak bylo. Silowalem sie kilka dni z forwardowaniem portow, zakladaniem DMZ itp i nic to nie dawalo. Dopiero kiedy dowiedzialem sie, ze defaultowo od dostawcy mam dynamiczne IP i poprosilem o zmiane na statyczne wszystko zaczelo dzialac jak nalezy. Mysle, ze do pierwszego posta przydaloby sie dorzucic o tym informacje. Edytowane 26 lipca 20177 l przez Kinoji
Opublikowano 1 sierpnia 20177 l Miał ktoś problem ze zrywającym połączeniem? I to tylko na Switchu. W każdym wyścigu w Mario Karta tracę połączenie, nie wiem co może być przyczyną. EDIT. Problem rozwiązany (mam nadzieję) EDIT 2. Jednak nie. Przyczyną chyba jest odległość od routera, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Router mam w drugim pokoju, w Lini prostej to jakieś cztery metry. Jedną kreskę zasięgu pokazuje mi na konsoli. Inne urządzenia mają full. Rozumiem, że zostaje serwis konsoli? Edytowane 1 sierpnia 20177 l przez Lipa
Opublikowano 4 sierpnia 20177 l EDIT 2. Jednak nie. Przyczyną chyba jest odległość od routera, bo nic innego nie przychodzi mi do głowy. Router mam w drugim pokoju, w Lini prostej to jakieś cztery metry. Jedną kreskę zasięgu pokazuje mi na konsoli. Inne urządzenia mają full. Rozumiem, że zostaje serwis konsoli? Mama to samo pytanie. Czy po prostu Switch ma tak gówniany zasięg?
Opublikowano 4 sierpnia 20177 l Switch ma po prostu takie słabe WiFi. W drugim pokoju też miałem ledwo jedna kreskę, teraz jest w tym gdzie jest router (konsola od routera w odległości jakiejś max 1 metr) i mam 2 kreski xD
Opublikowano 4 sierpnia 20177 l Rozwiązaniem, niestety nie najtańszym, jest zainteresowanie się routerem 5,0 GHz, wtedy po wifi nie ma cyrków.
Opublikowano 4 sierpnia 20177 l Routery z pasmem 5GHz to obecnie nie jest jakiś wielki wydatek. Tylko najlepiej brać dwupasmowy żeby się potem nie zdziwić że jakaś komórka albo PS4 amator nie ma WiFi
Opublikowano 4 sierpnia 20177 l ps amator nie obsluży 5ghz? wtf? Edytowane 4 sierpnia 20177 l przez Orzeszek
Opublikowano 4 sierpnia 20177 l Nom, tylko XO, XOS albo PS4 Pro. PS4 Slim chyba ma te same bebechy sieciowe co Pro i widzi 5GHz. Ale to do potwierdzenia. Sry za offtop.
Opublikowano 4 sierpnia 20177 l nie no internet pisze ze obsluży, w domu mam 5gz podlączone i śmiga lepiej niz na 2,4 dlatego zdziwko po tym co Kyo napisał
Opublikowano 4 sierpnia 20177 l No ale PS4 premierowe i kolejne rewizje do czasu Slim/Pro nie ma opcji z 5GHz :D
Opublikowano 4 sierpnia 20177 l u mnie 5ghz jakos dziwnie dziala, pojawia sie i znika wiec siedzę na zwykłym 2,4ghz
Opublikowano 5 sierpnia 20177 l Jak to jest ze ściąganiem w trybie uśpienia? Bo zauważyłem, że mi wtedy nie pobiera. Można gdzieś to w opcji ustawić czy poprosu moje Wifi sobie zanika?
Opublikowano 6 sierpnia 20177 l Zwyczajowo, w trybie uśpienia pobiera szybciej trochę niż w trakcie działania konsoli :P chyba nicn ie trzeba było ustawiać w opcjach.
Opublikowano 6 sierpnia 20177 l Czyli coś z moim wifi bo jak zwyczajowo:) odpalam konsolę po uśpieniu to nie mam wifi:(
Opublikowano 7 sierpnia 20177 l A to tak, tak się dzieje chyba każdemu że przy włączeniu pokazuje brak WiFi, ale w trybie uśpienia pobiera normalnie. Spróbuj usunąć coś cyfrowego i zacznij pobierać i przejdź do uśpienia i sprawdź czy się pobierze :)
Opublikowano 7 sierpnia 20177 l jak pisze rayos - jak cos sciagasz i uspisz konsole to sciaga sie dalej, jak nic nie sciagasz i obudzisz konsole to mija z 5-10sek zanim polaczy sie z wifi
Opublikowano 21 lutego 20187 l Jak sądzicie - co Nintendo zaproponuje w abonamencie? Wiem, że to czcze dywagacje, ale jestem ciekawy czego się spodziewacie. Mnie najbardziej interesuje forma Virtual Console, a właściwie czy w ogóle się pojawi na Switchu. Są jakieś przesłanki za lub przeciw, które znacie?
Opublikowano 21 lutego 20187 l No a co ma zaproponować? Dadzą te gierki z snesa/nesa i płać za możliwość grania online bez party chatu na konsoli.
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.