Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

PlayStation 5 - komentarze i inne rozmowy

Featured Replies

Opublikowano
Teraz, Homelander napisał(a):

Ok screen zrobiony. Wrócimy do tematu w odpowiednim czasie

OK i ustalmy proszę za wczasu, że 6 miesięcy +/- 2 tygodnie? Wiem, że jesteś straszną męczydupą w tym względzie i jak coś wyjdzie po 6 miesiącach i 11 dniach to dla Ciebie nie będzie to 6 miesięcy i automatycznie zacznie działać jako kontr"argument" przeciw ekspansji na inne platformy.

  • Odpowiedzi 25,3 tys.
  • Wyświetleń 1,9 mln.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • O wlasnie, niektórzy zmieniają telefon co roku na kolejny klon Samsung Galaxy za 4 klocki, a ja będę się zastanawiał kiedy będzie ten najlepszy moment, by kupić konsolę, która wychodzi raz na 7 lat.

  • Przejebane będą teraz te rozprawki niektórych czy i za ile warto brać Pro konsolę, a za ile nie warto, a czy będą gry i czy ładna czy brzydka, a w ogóle jaka będzie stopa zwrotu z zainwestowanej złotó

  • Piękny jest, nie wiem o co chodzi   

Opublikowano
1 minute ago, Paolo de Vesir said:

OK i ustalmy proszę za wczasu, że 6 miesięcy +/- 2 tygodnie? Wiem, że jesteś straszną męczydupą w tym względzie i jak coś wyjdzie po 6 miesiącach i 11 dniach to dla Ciebie nie będzie to 6 miesięcy i automatycznie zacznie działać jako kontr"argument" przeciw ekspansji na inne platformy.

Może nawet być 8 miesięcy jak dla mnie

Opublikowano

6 minut temu, krzysiek923 napisał(a):

Sam pomysł na Xbox Series, czyli powrót do korzeni, był bardzo dobry, tylko wykonanie słabe. Jak można było nie dopilnować produkcji Halo i pokazać je w takim stanie? Czego oni się spodziewali, pokazując tę grę na konsolę reklamowaną jako "most powerful"? Dlaczego w MS woleli dojść do wniosku, że to przez sukces Sony w poprzedniej generacji, niż po prostu przyznać, że to przez ich błędy w obecnej generacji i że trzeba zacząć robić to lepiej? Odbudowywanie pozycji wymaga konsekwencji i czasu, uczenia się na błędach i wyciągania wniosków, a oni woleli zabrać zabawki.

Ja mówię że to złożona kwestia. Winny jest nie tylko MS i jego oczywiste błędy, ale również dominującą pozycja PlayStation na pewno nie pomogla.

I to nie jest tak że zabierają zabawki, robią raczej to co zrobilo o wiele wcześniej Nintendo które po Gamecube zorientowało się że nie ma szans w bezpośredniej rywalizacji z PlayStation i poszli wlasną ścieżką, na czym dobrze wyszli. Do podobnych wniosków teraz doszedł MS i dlatego nie robi już klasycznej konsoli w stylu PlayStation

38 minut temu, Ukukuki napisał(a):

Przecież tutaj nie ma korelacji, sprzedaż wystrzeliła kiedy dostepność PS5 się poprawiła. Przecież przez pierwsze lata trzeba było trzymać rękę na pulsie i kupować PS5 w bundlach po 3000-3500 zł.

Wiadomo, pokazuje tylko że to złożona kwestia i nie zależy tylko do gier.

Opublikowano
Teraz, ASX napisał(a):

Winny jest nie tylko MS i jego oczywiste błędy, ale również dominującą pozycja PlayStation na pewno nie pomogla.

Ale MS przystępował do tej generacji wiedząć, że PS ma dominującą pozycję, więc chyba wiedzieli, że wszystko zależy od nich i od efektów ich pracy. Przecież gdyby w tej generacji zrobili swoje (niekoniecznie wygrali już teraz), to do kolejnej generacji mogliby już podchodzić z większymi oczekiwaniami.

Teraz, ASX napisał(a):

I to nie jest tak że zabierają zabawki

Poddali się w bezpośredniej rywalizacji z Sony i poszli swoją drogą, więc w tym kontekście jak najbardziej, bo przecież mogli próbować dalej.

Opublikowano
19 minutes ago, ASX said:

dominującą pozycja PlayStation na pewno nie pomogla.

Wszystko byłoby dobrze gdyby nie te wścibskie dziec... znaczy te cholerne Playstation. Jak do znudzenia będę powtarzał (a Ty ignorował), że jedyny sukces Xboxa był wtedy jak grał w tę samą grę co Playstation tylko, uwaga!!! Zrobił to lepiej!. Odkąd idą własną drogą mają wtopę za wtopą i zaliczają kolejne porażki z Sony

Opublikowano

Xbox raczej został zmuszony do odpuszczenia rywalizacji z PS po tym jak zainwestował setki miliardów w przejęcia, które nie przyniosły oczekiwanych efektów w określonym czasie. MS stwierdził że dział Xbox ma zacząć przynosić gruby hajs więc sprzedajemy gry wszędzie gdzie się da, zwalniamy zbędnych pracowników i zaczynamy zarabiać na każdej sprzedanej konsoli nawet jeśli ma to oznaczać gigantyczny spadek ogólnej sprzedaży sprzętu. Innego wytłumaczenia podwyżek cen 5 letnich konsol nie ma, a bajeczki że koszt produkcji jest wyższy niż cena konsoli w sklepie to można spuścić w kiblu tak od 2023 jak skończył się problem z dostępnością części i pandemią. A z drugiej strony właśnie korona i brak dostępności sprzętu PC spowodował tak duże zainteresowanie konsolami w ich pierwszych latach, bo jak ktoś chciał po taniości pograć (a wtedy wszyscy siedzieli w mieszkaniach i grali) to mieli tylko konsole do wyboru bo sprzęt PC był niedostępny/cholernie drogi.

Opublikowano
20 minut temu, łom napisał(a):

Xbox raczej został zmuszony do odpuszczenia rywalizacji z PS po tym jak zainwestował setki miliardów w przejęcia, które nie przyniosły oczekiwanych efektów w określonym czasie. MS stwierdził że dział Xbox ma zacząć przynosić gruby hajs więc sprzedajemy gry wszędzie gdzie się da, zwalniamy zbędnych pracowników i zaczynamy zarabiać na każdej sprzedanej konsoli nawet jeśli ma to oznaczać gigantyczny spadek ogólnej sprzedaży sprzętu. Innego wytłumaczenia podwyżek cen 5 letnich konsol nie ma, a bajeczki że koszt produkcji jest wyższy niż cena konsoli w sklepie to można spuścić w kiblu tak od 2023 jak skończył się problem z dostępnością części i pandemią. A z drugiej strony właśnie korona i brak dostępności sprzętu PC spowodował tak duże zainteresowanie konsolami w ich pierwszych latach, bo jak ktoś chciał po taniości pograć (a wtedy wszyscy siedzieli w mieszkaniach i grali) to mieli tylko konsole do wyboru bo sprzęt PC był niedostępny/cholernie drogi.

To w miarę logiczna teoria. Ale jak wytłumaczyć dlaczego Sony również zmieniło swoją wieloletnią strategie i rowniez zaczęło pierwsze gry wydawać już nie tylko na PC ale również na Switcha i Xboxa? Być może realia rynkowe są dla wszystkich podobne i każdy się do nich dostosowuje.

Opublikowano
1 minute ago, Paolo de Vesir said:

Tylko nie przyjmujesz do wiadomości, że ten model się już nie sprawdza. Nie w przypadku Sony i nie w przypadku Microsoftu.

Nie sprawdza się w przypadku MS, na ich własne życzenie. Sprawdza się w przypadku Nintendo. Sprawdza się w przypadku Playstation. Wypuszczanie starszych tytułów na PC to nie jest zmiana modelu, czy strategii. Tak samo wypuszczenie gry Lego czy kilkuletniego gaasa na konsolę konkurencji. Jak Playstation będzie robić to co robi MS, czyli wszystko day1 na wszystko to będzie zmiana strategii i modelu. Póki co tego nie ma. Niezależnie od zaklinania rzeczywistości

Wiesz co mnie najbardziej śmieszy? Twoja i ASXa wiara w jakiś masterplan ze strony MS. Szachy 5D, wieloletnie plany, strategie i inne takie. A tak naprawdę to jest excel, który ma być na zielono, i kolejka garniturów po premię roczną/kwartalną. Kasa ma się zgadzać już. A za rok/dwa? A chuj to kogo obchodzi. Za rok może ich już tak nie być, a kasa na koncie jest na już. Możecie śmiać się ze Spencera, ale to jest gość, który miał jakąś wizję. Tylko co z tego skoro tydzień czy dwa po jego jakiejś wypowiedzi dostał wezwanie na dywanik plus instrukcję: "kasa ma być na teraz". No to robił co mu kazali. I wcale mu się nie dziwię, że robi dokładnie to co wszyscy. Czyli zbija pieniądze i ma wyjebane na resztę. Sam też bym tak zrobił na jego miejscu

Opublikowano
9 minut temu, Homelander napisał(a):

Sprawdza się w przypadku Playstation.

Nie sprawdza się, bo poza największymi hitami z poprzedniej generacji to Sony nie podaje już wyników sprzedażowych gier, nie stworzyli żadnego nowego IP które by się sprzedało, w sumie każde ich nowe IP tej generacji to porażka. Z resztą, co oni chcą sprzedawać jak nie robią gier? Sprzedaje się sprzęt, ale PSS leży i kwiczy.

Przykład Xboxa zaś pokazał, że można mieć świetne gry, a ledwo wiązać koniec z końcem.

Opublikowano
3 minuty temu, ASX napisał(a):

Ale jak wytłumaczyć dlaczego Sony również zmieniło swoją wieloletnią strategie i zaczęło pierwsze gry wydawać już nie tylko na PC ale również na Switcha i Xboxa?

To że GaaSy będą wydawać wszędzie to mówili już dawno po to aby mieć jak największą bazę graczy (których można non stop doić). Lego Horizon tu mogła być umowa z LEGO (podobnie jak z MLB), co do reszty i wydawania gier single player po jakimś czasie na inne platformy to to jest ten sam powód dla czego jest tyle remasterów. Głupie zarządzanie studiami, wrzucanie na projekty które albo trwają 5+ lat albo są kasowane powoduje dziury wydawnicze które trzeba jakoś załatać, najprostszym sposobem jest zrobienie portu na inne platformy/remastera, bo po pierwsze nikt nie będzie utrzymywał dużego studia które od lat niczego nie wydało, a po drugie zarząd który przedstawi wyniki w których są tylko gigantyczne koszty i ani jednej wydanej gry zostanie wykopany (i dla tego też zmienili staty na 'zaangażowanie graczy' bo nie mają czym się chwalić w kwestii sprzedaży). Sony samo wpakowało się w tą sytuację najpierw zamykając płodne studia a następnie skupiając się tylko na AAA i GaaSach. Już nawet nie będę pisał o tym że mogli za jakieś grosze kupić np. Ready at Dawn które miało doświadczenie i w VR i w grafice 10/10. Może sukces Astro Bota coś zmieni ale wątpię bo standardowo przy tak dużych korpo, które obracają takim hajsem, każdy kolejny produkt musi być większy i przynosić więcej zysku. Już im nie wystarczy wpakować 50mln $ i być 100mln $ na plusie, oni chcą wpakować nawet 500 mln ale mieć szansę na zarobek miliarda.

Opublikowano
8 minutes ago, Paolo de Vesir said:

Nie sprawdza się, bo poza największymi hitami z poprzedniej generacji to Sony nie podaje już wyników sprzedażowych gier. Z resztą, co oni chcą sprzedawać jak nie robią gier? Sprzedaje się sprzęt, ale PSS leży i kwiczy.

Tak, nie podają

IMG_5069.png

A PS Store leży i kwiczy

IMG_5071.png

Dobra, szkoda czasu.

Edytowane przez Homelander

Opublikowano
2 minuty temu, Homelander napisał(a):

Tak, nie podają

IMG_5069.png

A PS Store leży i kwiczy

IMG_5071.png

Dobra, szkoda czasu.

Jak tam wyniki Returnala? Ratcheta i Clanka? Allstarsów oraz Astrobota? Jak się sprzedały Demonsy? Nie podali tych wyników, są jedynie domysły.

Sony w ostatnich generacjach ZAWSZE podawało twarde dane sprzedażowe swoich gier, ale teraz milczą albo przechodzą na wyśmiewany (bo używał go MS) wynik ilości graczy. Pewnie dla tego, że te gry to wtopy sprzedażowe. :)

Opublikowano
9 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Przykład Xboxa zaś pokazał, że można mieć świetne gry, a ledwo wiązać koniec z końcem.

Teraz, Paolo de Vesir napisał(a):

Jak tam wyniki Returnala? Ratcheta i Clanka? Allstarsów oraz Astrobota? Jak się sprzedały Demonsy? Nie podali tych wyników, są jedynie domysły.

"Świetne gry" to rzecz względna. Z perspektywy samego Xboksa i ich biznesu, powinni oni produkować przede wszystkim popularne gry, mające potencjał sprzedażowy, a resztą tytułów urozmaicić bibliotekę.

Opublikowano
15 minut temu, Paolo de Vesir napisał(a):

Nie sprawdza się, bo poza największymi hitami z poprzedniej generacji to Sony nie podaje już wyników sprzedażowych gier, nie stworzyli żadnego nowego IP które by się sprzedało, w sumie każde ich nowe IP tej generacji to porażka. Z resztą, co oni chcą sprzedawać jak nie robią gier? Sprzedaje się sprzęt, ale PSS leży i kwiczy.

W niecale 5 lat sprzedali 80 mln konsol, a wiec twierdzenie, ze sie nie sprawdza to troche jednak przesada. Do tego maja chyba rekordowe przychody z 30% z mikroplatnosci z gier third party? A wiec ten model sie nawet lepiej sprawdza niz kiedys, gdzie 10 gier generuje tyle pieniedzy, co polowa reszty gier. Czy konsola sprzedaje sie wolniej od PS2? Mozliwe, ale to wcale nie oznacza, ze model sie nie sprawdza. Slaba kondycja gier first party to raczej osobny temat - wynikakacy z problemow w ich studiach.

Opublikowano
Teraz, krzysiek923 napisał(a):

"Świetne gry" to rzecz względna. Z perspektywy samego Xboksa i ich biznesu, powinni oni produkować przede wszystkim popularne gry, mające potencjał sprzedażowy, a resztą tytułów urozmaicić bibliotekę.

To już po ptokach, bo mam wrażenie, że to co określić można jako popularne to tytuły w typie Sony the Game i faktycznie takich MS miał niewiele. Szansę miałoby Fable, ale na to już za późno, bo ta będzie walczyła o topkę sprzedaży, ale na PlayStation.

Teraz, Lukas_AT napisał(a):

W niecale 5 lat sprzedali 80 mln konsol, a wiec twierdzenie, ze sie nie sprawdza to troche jednak przesada. Do tego maja chyba rekordowe przychody z 30% z mikroplatnosci z gier third party? A wiec ten model sie nawet lepiej sprawdza niz kiedys, gdzie 10 gier generuje tyle pieniedzy, co polowa reszty gier. Czy konsola sprzedaje sie wolniej od PS2? Mozliwe, ale to wcale nie oznacza, ze model sie nie sprawdza. Slaba kondycja gier first party to raczej osobny temat - wynikakacy z problemow w ich studiach.

To jest dokładnie to o czym mówię. Słaba podaż gier 1st party i/lub na wyłączność nie stoi Sony na przeszkodzie aby sprzedawać duże ilość sprzętu i kosić ogromny hajs. Zaś same exy, poza największymi markami, sprzedają się lekko mówiąc słabiutko, Sony to widzi i ratuje się PC i planami na dalszą ekspansję multiplatformowa.

Opublikowano
2 minuty temu, Paolo de Vesir napisał(a):

To jest dokładnie to o czym mówię. Słaba podaż gier 1st party i/lub na wyłączność nie stoi Sony na przeszkodzie aby sprzedawać duże ilość sprzętu. Zaś same exy, poza największymi markami, sprzedają się lekko mówiąc słabiutko.

Sprzet i tak sprzedaje, bo - o czym juz dyskutowano wyzej - ludzie maja przyzwyczajenia, to na PlayStation graja w Call of Duty, a nie na Xboksie itd. Model sie sprawdza, ale Sony jak to korporacja, chce rosnac i stad ta ekspansja na PC. Ale czy chciwosc ich zgubi? To sie okaze pewnie w kolejnej generacji.

Edytowane przez Lukas_AT

Opublikowano
3 minuty temu, łom napisał(a):

To że GaaSy będą wydawać wszędzie to mówili już dawno po to aby mieć jak największą bazę graczy

Masz jakieś zrodlo tej wypowiedzi nie przypominam sobie by kiedykolwiek Sony wspominało o wydawaniu jakiejkolwiek swojej gry na Xboxa, z tego co pamiętam ograczniali się tylko do PC.

4 minuty temu, Lukas_AT napisał(a):

W niecale 5 lat sprzedali 80 mln konsol, a wiec twierdzenie, ze sie nie sprawdza to troche jednak przesada. Do tego maja chyba rekordowe przychody z 30% z mikroplatnosci z gier third party? A wiec ten model sie nawet lepiej sprawdza niz kiedys, gdzie 10 gier generuje tyle pieniedzy, co polowa reszty gier. Czy konsola sprzedaje sie wolniej od PS2? Mozliwe, ale to wcale nie oznacza, ze model sie nie sprawdza. Slaba kondycja gier first party to raczej osobny temat - wynikakacy z problemow w ich studiach.

Model ten się sprawdza w tym sensie ze wyciskają coraz więcej z podobnej liczby użytkowników. Ale nie da się doić tych samych graczy coraz bardziej w nieskończoności.

Shawn Layden były szef PlayStation mówił że bazą klientów konsol to ok. 250 milionów ludzi i od dziesięcioleci liczba ta nie rośnie.

Eurogamer.net
No image preview

"There comes a time when we all declare the war is over":...

Eurogamer's week-long coverage of PlayStation's 30th anniversary continues today with the concluding half of our specia…

Jeśli chcą rosnąć, a Sony chc , są zmuszeni szukać nowych klientów poza swoimi konsolami.

W ogóle chociaż stary to bardzo fajny wywiad, warto przeczytać w kontekście tego co robi Sony i Microsoft.

Opublikowano

4 minuty temu, ASX napisał(a):

Shawn Layden były szef PlayStation mówił że bazą klientów konsol to ok. 250 milionów ludzi i od dziesięcioleci liczba ta się nie rośnie.

Jak to rozumieć? Ludzie "nie wykruszają się", czy przychodzą nowi/młodsi i jednak łatają tę dziurę, ale celowo tak, żeby przypadkiem nie przebić 250 milionów? Dziwna sprawa.

Opublikowano

Warto przeczytać cały kontekst. Wiadomo że jest jakaś wymiana i za starych przychodzą nowi, ale wygląda na to sam koncept dedykowanego pudełka do gier ma po prostu ograniczoną popularność.

Dodajmy do tego, jak zabetonowany stał się rynek i jak trudno wyrwać ludzi z preferowanej platformy i to jest chyba właśnie powód dlaczego jeśli Sony chciało zarobić więcej to zdecydowało się wydać takie Helldivers 2 na Xboxa.

Opublikowano

8 minutes ago, ASX said:

Dodajmy do tego fakt, jak zabetonowany stał się rynek

Oooo, moje ulubione słowo. Fakt. No to dawaj źródło tego FAKTU. Tak wiesz, bezsprzeczne, niepodważalne dane

10 minutes ago, ASX said:

dlaczego jeśli Sony chciało zarobić to zdecydowało się wydać takie Helldivers 2 na Xboxa.

O, a tutaj ASX manipulator. Z Twojej wypowiedzi jasno wynika, że Sony nie zarobiło na Helldivers 2 i dopiero jak wyda na Xboxa to zarobi. Wow. Odważnie. A jakieś dane na poparcie tego twierdzenia?

No i cały ASX w pigule. Podawanie swoich domysłów, analiz i innych takich jako FAKTY. I takie manipulowanie słowami, żeby wyszło potwierdzenie jego tez. No to mówię: sprawdzam! Jak zawsze

Edytowane przez Homelander

Opublikowano

Edytowanem post. Szkoda mi czasu na łapanie za słówka

Opublikowano
4 minuty temu, ASX napisał(a):

Edytowanem post. Szkoda mi czasu na łapanie za słówka

Niepotrzebnie, bo z oryginalnego posta też nie wynika to, co sugeruje honelander.

Opublikowano
3 minutes ago, ASX said:

Edytowanem post. Szkoda mi czasu na łapanie za słówka

No popatrz co za przypadek, że akurat użyłeś takich samych stwierdzeń jak za każdym razem. Czyli przedstawianie swoich opinii jako faktów. I manipulowanie słowami tak, żeby poprzeć swoje tezy.

Opublikowano
1 godzinę temu, ASX napisał(a):

Masz jakieś zrodlo tej wypowiedzi nie przypominam sobie by kiedykolwiek Sony wspominało o wydawaniu jakiejkolwiek swojej gry na Xboxa, z tego co pamiętam ograczniali się tylko do PC.

[Preste 30th Anniversary] Interview with Studio Business Group CEO Herman Halst. What is the future of game development for PS Studios as it continues to perform well? | Famitsu for the latest game and entertainment information.com

Gadał że live service/multiplayer będą wydawane na wielu platformach, nie gadał że to tylko dotyczy PC, tym bardziej że do tego samego worka (live service/multiplayer) wrzucił Lego Horizon.

Spoiler

There are titles like "HELLDIVERS 2" that have been released simultaneously on PS5 and PC and become big hits. How do you plan to balance the PS5 business and PC development in the future?

Herman

Live Service titles are released on multiple platforms, so how you bring in new players and grow your player base is key to success. That's why maintaining momentum at launch and penetrating players broadly is especially important in the live service space.

Single-player games are a key factor in enhancing the appeal of the PlayStation platform, with strategic sales windows set for each title. While consoles remain our core business, expanding to platforms like PC will allow us to offer our games to more people.

We've always prioritized providing the best experience for our players, and as part of that, we're promoting PSN account linkage on PC.

── I was surprised that "LEGO Horizon Adventure" was released not only on PS5 and PC, but also on Nintendo Switch. Depending on the target of the game, is it possible that it will be released simultaneously on platforms such as Nintendo Switch in the future?

Harman

Live Service titles are released on multiple platforms because it's important for multiple players to be able to play the game together. For other titles, we consider and decide on a policy based on whether it is the best sales format for players and companies.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.