Skocz do zawartości

Baldur's Gate 3


ireniqs

Rekomendowane odpowiedzi

Po 4 lvl walka nabiera takich rumieńców, że głowa mała.

 

Nagle zbieranina przypadkowych awanturników zmienia się w grupę wyszkolonych najemników. Sporo ciekawych featów - naprawdę jest w czym wybierać. Dziwi tylko prawie całkowity brak wymagań - aż się prosi, żeby przyporządkować je do wybranych wartości cech, była by jeszcze większa zagwozdka przy tworzeniu postaci.

  • Plusik 2
Odnośnik do komentarza
31 minut temu, stoodio napisał:

Po 4 lvl walka nabiera takich rumieńców, że głowa mała.

 

Nagle zbieranina przypadkowych awanturników zmienia się w grupę wyszkolonych najemników. Sporo ciekawych featów - naprawdę jest w czym wybierać. Dziwi tylko prawie całkowity brak wymagań - aż się prosi, żeby przyporządkować je do wybranych wartości cech, była by jeszcze większa zagwozdka przy tworzeniu postaci.

W D&D 5E chyba właśnie to przerobili i zarazem uprościli i teraz wartości cech tylko modyfikują obrażenia/ szanse na trafienie, Solasta miało to samo. 

 

Wymagania cech (siła) na pancerz tylko z tego co pamiętam. 

Odnośnik do komentarza

poczatek drugiego aktu

 

Spoiler

ufff, ale talka z isobel byla dla mnie ciezka. od jakiegos czasu ide jak burza i na wypoczeta ekipe nie ma silnych, ale tutaj bylo slabo glownie przez kostki ;) jak zle wypadla inicjatywa to te diably zabijaly ja zanim moglem sie ruszyc. w koncu za ktoryms razem sensownie wyrzucilo i poszlo juz gladko. ale chwilke przy tym posiedzialem.

 

ogolnie fajna zmiana klimatu, mocno props.

Odnośnik do komentarza
56 minut temu, stoodio napisał:

Po 4 lvl walka nabiera takich rumieńców, że głowa mała.

 

bez kitu tak samo, wczoraj walki w obozie 

Spoiler

goblinów 

I już zupełnie inaczej się gra i kosi przeciwników, jeszcze parę dobrze dobranych itemków i jest bajka. A co będzie później :obama: 

 

Bałem się o walkę tutaj że może być uproszczona względem Divi, jednak zupełnie niepotrzebnie. Może nie ma tylu statów i zależności właśnie ale skoro od niskiego levelu jest dobrze to nie ma co się martwić. 

Odnośnik do komentarza
5 minut temu, messer88 napisał:

 

bez kitu tak samo, wczoraj walki w obozie 

  Pokaż ukrytą zawartość

goblinów 

I już zupełnie inaczej się gra i kosi przeciwników, jeszcze parę dobrze dobranych itemków i jest bajka. A co będzie później :obama: 

 

Bałem się o walkę tutaj że może być uproszczona względem Divi, jednak zupełnie niepotrzebnie. Może nie ma tylu statów i zależności właśnie ale skoro od niskiego levelu jest dobrze to nie ma co się martwić. 

 

Też tam wczoraj właśnie byłem. Łucznik kosił z wysokości, a wojownik w zwarciu kładł hurtowo wroga trupem. Przedmioty też się zaczęły robić ciekawe - dużo warunkowych efektów, które fajnie współgrają. Dobre przygotowanie pod atak daje ogromną satysfakcje.

Odnośnik do komentarza

Te dodatkowe obrażenia przy obniżeniu szansy na trafienie są świetne - bardzo łatwo można zniwelować karę a 10dmg więcej to jest obecnie gamechanger (do tego dodatkowe profity w postaci bonusowego ataku w zwarciu oraz niwelacja kar wynikających z wysokości dla łucznika) :banderas:

 

4 vs 10 nie wygląda już tak strasznie.

 

Średnio mi się sprawdza na razie feat Lucky, ale chyba wszystko rozchodzi się o tytułowe szczęście, a raczej jego brak w moim przypadku ;)

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, stoodio napisał:

Te dodatkowe obrażenia przy obniżeniu szansy na trafienie są świetne - bardzo łatwo można zniwelować karę a 10dmg więcej to jest obecnie gamechanger

 

a to z czego jest? 

 

ja brałem do tej pory u wszystkich +2 do głównych statystyk, przy kolejnych poziomach zobaczę jakie tam perki są. 

Odnośnik do komentarza

Ja polecam dodatkowo Shadowheart zresetować. Podbiłem jej siłę do 16 (16-10-14-10-16-8) i jako subklase zmieniłem jej na domaon of light. Nie dość że w końcu mocno bije to jeszcze jak dostaje od razu rewanżuje się czarem.

 

Astarianem wróciłem do skrytobojcy-mocno niedoceniona klasa chyba, mało osób nią gra, a że u mnie to postać dystansowa z lukiem atut że zyskuje przewagę wobec każdego przeciwnika, który nie rozpocza ruchu+SharpShooter daje mu ogromny DMG.

Odnośnik do komentarza
Teraz, easye napisał:

Ja polecam dodatkowo Shadowheart zresetować. Podbiłem jej siłę do 16 (16-10-14-10-16-8) i jako subklase zmieniłem jej na domaon of light. Nie dość że w końcu mocno bije to jeszcze jak dostaje od razu rewanżuje się czarem.

 

Zdziwiła mnie właśnie możliwość resetu kompanii, bo przecież po coś twórcy wykreowali ją tak a nie inaczej. Kusi, żeby zrobić z każdego koksa (ważne cechy max resztę olać), ale pierwsze przejście zostawiam sobie klasycznymi postaciami (podobno przepadają opcje dialogowe i się traci roleplayowo w przypadku zmian klasowych).

Odnośnik do komentarza
1 minutę temu, stoodio napisał:

 

Zdziwiła mnie właśnie możliwość resetu kompanii, bo przecież po coś twórcy wykreowali ją tak a nie inaczej. Kusi, żeby zrobić z każdego koksa (ważne cechy max resztę olać), ale pierwsze przejście zostawiam sobie klasycznymi postaciami (podobno przepadają opcje dialogowe i się traci roleplayowo w przypadku zmian klasowych).

Dodali to, bo gracze chcieli, gdyby nie Early Access i prosidełka na forach to pewnie byłoby jak mówisz. Sam nie korzystałem ani razu, nawet dla mojego kompana, ale fakt zrobili to w pełni konfigurowalne (pewnie również dlatego, że możemy te postaci wybrać jako grywalne originy) zawsze kusi by skorzystać :)

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, messer88 napisał:

Ja im klasy zostawiam właśnie celem roleplayu, tylko punkty pozmieniałem. No i ten domain bazowy Shadow też trzeba zmienić. 

 

Uwaga:

Cytat

"Keep in mind that certain Origin stories are closely intertwined with their characters' respective classes. If you’re opting for a non-cleric Shadowheart or a Wyll without his warlock pact, this will undoubtedly influence your roleplay options in dialogues and the overall narrative for these characters. But their stories will instead be yours to create."

 

Odnośnik do komentarza

Bardzo liberalne podejście do wszystkiego mają w tym Larianie z tego co widzę. Rozumiem reset protagonisty - ot sprawdzimy sobie różne opcje bez konieczności nowego startu (sam skorzystałem, zmieniając łotrzyka na maga), ale dla mnie gmeranie w drużynie to już za dużo. Są jacy są ze wszystkimi plusami i minusami - taki podstarzały Keldorn z niską zręcznością, kruchy Haer'Dalis czy przygłupi MInsc mieli swój urok (poza tym od tego są przedmioty, żeby nieco wyprostować te niedostatki).

 

Jedno jest pewne - kompania jest niezwykle barwna i różnorodna, za co należą się ogromne brawa.

Odnośnik do komentarza
Teraz, stoodio napisał:

Bardzo liberalne podejście do wszystkiego mają w tym Larianie z tego co widzę. Rozumiem reset protagonisty - ot sprawdzimy sobie różne opcje bez konieczności nowego startu (sam skorzystałem, zmieniając łotrzyka na maga), ale dla mnie gmeranie w drużynie to już za dużo. Są jacy są ze wszystkimi plusami i minusami - taki podstarzały Keldorn z niską zręcznością, kruchy Haer'Dalis czy przygłupi MInsc mieli swój urok (poza tym od tego są przedmioty, żeby nieco wyprostować te niedostatki).

 

Jedno jest pewne - kompania jest niezwykle barwna i różnorodna, za co nalezą się ogromne brawa.

Właśnie nie wiem na ile ludzie kombinowali, bo jak mówiłem, ja nic, może w drugim przejściu, jak go zrestartuje (na razie robie 1 akt wciąż) ale sporo było gdzieś narzekania, że questy się blokowały, lub niektóre wybory. Dla Posępnej domena według mnie znając questa jest ważna, ale nie mam pojęcia czy to blokuje jej quest totalnie. 

Odnośnik do komentarza
3 minuty temu, messer88 napisał:

 

Ale ona dalej jest klerykiem, tylko z inną domeną. Mam nadzieję że się nic nie zepsuje przez to, bo już testowałem z 3 różne, tempest, nature i light :bella:

 

Teraz właśnie zgłębiam temat, uważając na spoilery i chyba nie będzie tak źle (domena światła* dla wyznawcy Shar nie ma najmniejszego sensu fabularnie, ale gra podobno "widzi" ją i "traktuje" po staremu).

 

* - gameplayowi to z kolei istny must-pick

Odnośnik do komentarza

Też znalazłem 

 

This includes allowing you to respec the starting class and subclass of origin characters and companions, though they will still keep narrative tags from their default class and subclass when necessary for ensuring their story arc is not interrupted by a respec.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...