Opublikowano 16 kwietnia 20232 l 14 minut temu, tjery napisał: no chyba raczej każdy kto ma kompa potrafi przeprowadzić tak skomplikowany proces Znam osoby które studiowały ze mną informatykę a nie wiedziały jak rozpakować plik .rar, więc nie, nie każdy jest to w stanie zrobić. 16 minut temu, tjery napisał: Chyba, że mu chodziło bardziej o to, że nie każdy może o tym wiedzieć, ale gracze PC to raczej nie konsolowcy włączam-gram, więc raczej się interesują takimi rzeczami. I tu się mylisz, nie sugeruj się forumkiem czy bardziej specjalistycznymi kanałami na YT, większość graczy to casuale. Nie wiem czy patrzyłeś na swoje podsumowanie roku na Steam ale była tam fajna statystyka, w ile gier zagrałeś (nie ukończyłeś) w roku 2022, ja miałem 13 a średnia użytkownika Steam to 5. Ja się zgadzam z tym co powiedział że to twórcom gry powinno zależeć i oni powinni update'ować swoje gry żeby prezentowały się jak najlepiej dla każdego odbiorcy, nawet jeśli jest to tylko ctrl+c>ctrl+v.
Opublikowano 16 kwietnia 20232 l Teraz, łom napisał: Znam osoby które studiowały ze mną informatykę a nie wiedziały jak rozpakować plik .rar, więc nie, nie każdy jest to w stanie zrobić. I tu się mylisz, nie sugeruj się forumkiem czy bardziej specjalistycznymi kanałami na YT, większość graczy to casuale. Nie wiem czy patrzyłeś na swoje podsumowanie roku na Steam ale była tam fajna statystyka, w ile gier zagrałeś (nie ukończyłeś) w roku 2022, ja miałem 13 a średnia użytkownika Steam to 5. Ja się zgadzam z tym co powiedział że to twórcom gry powinno zależeć i oni powinni update'ować swoje gry żeby prezentowały się jak najlepiej dla każdego odbiorcy, nawet jeśli jest to tylko ctrl+c>ctrl+v. Ok, może człowiek za bardzo ocenia ze swojej perspektywy. Ale też nie powinien sugerować, że to jest coś dla entuzjastów albo moderów, bo to brzmi jak modowanie 100+ modami Skyrima. Za to pełna zgodą z tym, że to devi powinni obowiązkowo robić takie rzeczy i Nvidia powinna zadziałać i jakoś na nich wpłynać, bo np. w takim RDR2 czy Gowie nowy dll. to zupełnie inna jakość obrazu z DLSS. Teraz w nowszych grach używających dll. 3.0+ nie powinno być z tym problemu już, bo tam wprowadzili presety.
Opublikowano 16 kwietnia 20232 l Zresztą tak samo devi są w dupie z DLAA, tylko kilka gier ma DLAA w opcjach, a koleś na githubie udostępnił moda, dzięki któremu można włączyć DLAA w praktycznie każdej grze obsługującej DLSS, a całe "modowanie" polega na skopiowaniu dwóch plików do folderu z exe. DLAA pod względem jakości obrazu to już totalna miazga, w porównaniu do TAA przepaść. Idealny AA, świetna stabilność obrazu w ruchu, zero shimmeringu i innych artefaktów obrazu, odwzorowanie szczegółów, linii, ostrość. A w stosunku do TAA to tylko kilka procent utraty wydajności, a efekty takie jak przy downsamplingu z kilka razy wyższych rozdzielczości, a wiadomo co downsampling robi z wydajnością.
Opublikowano 16 kwietnia 20232 l 9 minut temu, tjery napisał: DLAA DLAA DLAA DLSS DLAA TAA AA TAA Brzmi jak komunikacja między delfinami.
Opublikowano 16 kwietnia 20232 l 14 minut temu, tjery napisał: tylko kilka gier ma DLAA w opcjach Przeciętny gracz nawet nie wchodzi do opcji a już na pewno nie będzie siedział i rozczytywał wszelkich skrótów, dla tego devi olewają takie update'y, prędzej dostaniesz 5 nowych kolorków do zbroi niż kolejne opcje AA czy upscalingu których 95% graczy nawet nie zobaczy a te pozostałe 5% samo sobie poradzi.
Opublikowano 16 kwietnia 20232 l No od zawsze do opisania technik antyaliasingu używane są takie fancy skróty, MSAA, MFAA, SMAA, TXAA, SSAA itd., co ja Ci poradzę Ale warto coś o AA wiedzieć, np. Forza Horizon 5 wyglądała tak słabo pod względem jakości i stabilności obrazu (szczególnie roślinność), bo używała przestarzałego combo MSAA i FXAA (na XSX/XSS do tej pory używa). Jak wprowadzili na PC TAA, a niedawno DLAA, gra mega zyskała na prezencji, cały ten shimmering wyeliminowany. 1 minutę temu, łom napisał: Przeciętny gracz nawet nie wchodzi do opcji a już na pewno nie będzie siedział i rozczytywał wszelkich skrótów, dla tego devi olewają takie update'y, prędzej dostaniesz 5 nowych kolorków do zbroi niż kolejne opcje AA czy upscalingu których 95% graczy nawet nie zobaczy a te pozostałe 5% samo sobie poradzi. No coś w tym jest, ale myślę że jednak obecnie w dobie Digital Foundry, Hardware Unboxed itp. trochę świadomość pod tym kątem wzrosła i coraz większy procent ludzi ma o tym jakieś pojęcie. Edytowane 16 kwietnia 20232 l przez tjery
Opublikowano 16 kwietnia 20232 l 14 minut temu, tjery napisał: No coś w tym jest, ale myślę że jednak obecnie w dobie Digital Foundry, Hardware Unboxed itp. trochę świadomość pod tym kątem wzrosła i coraz większy procent ludzi ma o tym jakieś pojęcie. Źle myślisz. Na steamie jest miesięcznie ~120 mln aktywnych użytkowników, ponad drugie tyle na konsolach, DF ma 1.3 mln subskrybentów nawet jeśli przemnożymy ten wynik przez 10 (bo nie każdy subskrybuje, a część może nie mieć suba DF ale np. HUBa) to daje wynik 13 mln do ilu aktywnych graczy miesięcznie? ~300mln? Zapytaj się kogoś w rodzinie kto gra okazyjnie na PC czy konsoli czy wie co to jest FSR, DLSS, TAA, DLAA i RT to zapytają się czy jesteś na jeden z tych skrótów chory i czy już zbierać na wieniec pogrzebowy
Opublikowano 16 kwietnia 20232 l Może nie koniecznie w samej wiedzy o technologii, ale w świadomości jednak już coś się zmienia, hujową jakość obrazu na PS5 w Dead Space Remake, RE4 Remake czy w nowym Horizonie w trybie performance większość zauważyła, nawet z tych co dla nich 1440p na TV 4K to to samo co 4K.
Opublikowano 16 kwietnia 20232 l Ale to nie dla tego że oglądali DF czy HUB tylko dla tego że w porównaniu do innych gier które ogrywali na tym samym sprzęcie nie było tej samej jakości obrazu. W latach 90tych jak się grało w np. jakiegoś NFSa czy Test Drive'a po ograniu Ridge Racer Type 4 na to też czuć było że RR4 jest lepszej jakości bez liczenia pikseli czy klatek.
Opublikowano 20 listopada 20231 r Granie na PC? Cytat Jak cenowo do 4090 za daleko, to bym brał 4080. W rasterze w porównaniu do 7900XTX masz 7% różnicy, za to w RT sporo więcej, to porównanie z HWU daje tylko 7% przewagi dla 4080, ale trzeba zobaczyć jakie tytuły i jakie RT w nich tam jest. Bo średnio niby też 7% na rzecz 4080, ale w tytułach gdzie RT to coś więcej niż same cienie czy same odbicia to już przewaga sięga około 30%. Nie wspominając nawet o pathtracingu, gdzie CP2077 jest niegrywalny na 7900XTX, a taki Alan Wake 2 ma przewagę w wydajności 100% na rzecz 4080. No i DLSS i FG. Na AMD też będzie w przyszłości generator (bo póki co to jest w 2 grach, więc piszę, że będzie) tylko, że jest on oparty na FSR, a FSR jest słabiutkie i jakoś nie zapowiada się na to, żeby mieli to naprawić, bo już dużo czasu mija, a problemy z flickeringiem i brakiem stabilności obrazu jak były tak są. A DLSS w quality to obecnie prawie ideał, już dużo tu o tym pisałem, nie chce mi się znowu rozpisywać. Jedyne minusy to cena i VRAM, bo trzeba do 4080 dołożyć tysiaka, ale IMO dla DLSS i RT warto, a VRAM biorąc pod uwagę, że i tak na 4080 się będzie grało 4K DLSS quality, czyli 1440p, to nie powinno go zabraknąć Spoiler
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.