Skocz do zawartości

Wyscigi - pytaj i odpowiadaj


MeL

Rekomendowane odpowiedzi

  • 4 miesiące później...

W samochodach rajdowych stosuje się kłową skrzynię biegów, w której nie trzeba używać sprzęgła do zmiany biegów. Skrzynia taka zbudowana jest na prostych zębach, a zmiana biegów realizowana jest za sprawą oleju pod bardzo dużym ciśnieniem. Sprzęgło w takiej skrzyni potrzebne jest jedynie do ruszania z miejsca. Natomiast przełożenia zmienia się za pomocą lewarka lub specjalnej dźwigni przy kierownicy - ciągnąc do siebie wbijamy bieg w górę, odpychając redukujemy.

Edytowane przez Michał102
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc później...
  • 1 miesiąc później...

Ja mam pytanie. Jakie parametry ma amatorskie auto rajdowe, jakie są to auta i jaki może być koszt budowy takie sprzętu? Zastanawiam się nad takim wozem, coby kiedyś się pobawić, oczywiście jak będę dysponował odpowiednio dużym funduszem.

Zanim w ogóle zaczniesz myśleć o braniu udziału w rajdach zastanów się czy grawitacja twoich klejnotów jest wystarczająca. Jeśli tak to zapisz się do jakiejś szkoły rajdowej, zrób licencję, bierz udział w KJS'ach, A POTEM myśl o rajdach.

 

A pytanie jest zbyt ogólne. Nie da się konkretnie określić za ile można zbudować "rajdówkę". Można kupić Opla Astrę 93' zaspawać, wybebeszyć, wstawić klatkę i kubły. Wymiana hebli, zawieszenia, obręczy, wstawienie rozpórek i na własną odpowiedzialność możesz próbować swoich sił w SS'ach. Może to nie rajdy, ale zawsze jest to okazja na sprawdzenie swoich umiejętności.

 

Aktualnie mam przyjemność jazdy wybebeszoną Hondą Civic TR 05'. Już nie liczę ile kasy na nią poszło, ale spokojnie mógłbyś kupić za to coś komfortowego zza zachodniej granicy.

 

Pomyśl też o kosztach eksploatacji takiej maszyny. Sama benzyna wyżera kieszenie, a to mały procent tego, na co możesz się porwać.

 

Szerokości! ;)

Edytowane przez ziolo69
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc później...
  • 7 miesięcy później...
  • 3 miesiące później...
  • 1 rok później...

Jestem za DiRT 3 jeśli wybierać jedną. Niemniej warto zaliczyć i tak obie. MW kupiłem nówkę za 75 zł, sprzedałem za 60, więc koszt jest niewielki.

 

MW to bardzo udana gra, ale łatwa i krótka. Ukończenie wszystkich wyścigów nie zajmuje dużo czasu, a potem teoretycznie można włóczyć się po mieście i szukać bilbordów, ale poza graniem na calaka/platynę nie ma to żadnego sensu i wbrew podnietom HIV'a w PSX, nie jest bynajmniej zajmujące. Czyli dość intensywnie, ale nie za długo. Model jazdy przyjemny, auta są stabilne przy dużych prędkościach, a banalne poślizgi można przeciągać bez końca. Oczywiście arcade pełną gębą. Policja stara się przeszkadzać, ale łatwo jest nie dać się złapać.

A, no i przez handicap ściganie się jest w praktyce fikcją, to bardziej efektowna gra akcji o jeżdżeniu autem niż prawdziwe wyścigi, nawet jeśli dobór aut i ich niezłe wykonanie cieszą fanów motoryzacji.

 

W DiRT 3 jest więcej do roboty, rajdy i wyścigi są dość różnorodne, ładnie wypada otoczenie. Na pewno większe zróżnicowanie, raz kręcisz czasy w Afryce, raz kręcisz bączki w Gymkhanie. Więcej do roboty, platyny (medale) zawsze stanowią jakieś tam wyzwanie (chociaż do platyny w PGR startu nie mają), no ale jest przynajmniej świadomość, że coś zależy od umiejętności gracza. Model jazdy łatwy do ogarnięcia, na pewno trochę bardziej zaawansowany niż w NFS.

Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc później...
  • 2 tygodnie później...
  • 6 miesięcy później...
Gość osiol

  • ostatnie NFS-y (Hot Pursuit, Most Wanted - w Rivals nie grałem, ale pewnie też) - napakowane efektami, ale ryki są mięsiste i głośne

Ferrari Challenge/Supercar Challenge - dźwięk ślizgającego się sprzęgła przy zmianie biegów wkurza, poza tym cudo, szczególnie stare modele Ferrari

gierki od Codemasters - DiRT 3, GRID 2, F1 2013 - podobnie jak w serii NFS

Odnośnik do komentarza
  • 11 miesięcy później...
  • 8 miesięcy później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.