Skocz do zawartości

Final Fantasy XIII


Enkidou

Rekomendowane odpowiedzi

A wg mnie ta gra jest łatwa jak budowa pada od NES'a :)

W FF X to praktycznie z miną mordercy walczyłem z Seymorem czy jakimikolwiek innymi bossami, a tutaj ?

Tutaj taktyka ogranicza się do walenia na pałę i zmiany Jobów w zależności od sytuacji (niskie HP/chęć osłabienia wroga itp).

Inne grabie jeżeli zależy nam na lepszej ocenie po walce i scorze (w tym i exp) - wtedy szukamy poszczególnych słabości w poszczególnych przeciwnikach.

Ważne jest by mieć w drużynie wojownika i maga gdyż ten drugi odpowiada za wypełnienie spacjalnego paska dzięki któremu wróg jest bardziej wrażliwy na ataki, zaś wojownik efektywnie podtrzymuje stan paska.

 

Troche z tyłka S-E rozplanowało te pierwsze kilkanaście godzin gry - idziemy po naprawdę prostych lokacjach przed siebie mordując wrogów, przy tym z czasem dostajemy dostęp do dalszych aspektów gry (jak levelowanie broni/itemów itd) nie mamy tu miast, interakcji z postaciami - po prostu przedzieramy się przez to i melancholijne wstawki filmowe (raz na silniku gry, innym razem CG) w efekcie gra potrafi się zrobić naprawdę nurząca (to nawet nie jest dungeon-crawler xd).

Przynajmniej widoczki potrafią być fajne.

Odnośnik do komentarza

Good.

 

Jeszcze jedno pytanko. Rating gwiazdkowy pod koniec walki ma jakieś znaczenie w ogóle?

Ma znaczenie jakie przedmioty otrzymasz i ile TP odzyskasz. Tabelka:

 

Rank --------------- Score ------------ TP Recovery ----------- Rare Drop % ------------- Enemy Party Drop

5 Stars ------- 13,000 and up ----------- 8 x ------------------------ 5 x --------------------------- Normal

4 Stars ----- 12,000 - 12,9999 --------- 3 x ------------------------ 3 x ---------------------------- Normal

3 Stars ------- 9,000 - 11,999 -------- Normal ----------------- Normal ------------------------ Normal

2 Stars ------- 8,000 - 8,999 ------------ Half --------------------- None ---------------------------- 2 x

1 Star --------- 7,000 - 7,999 ----------- 1/4th -------------------- None ----------------------------- 4 x

No Stars ------- 0 - 6,999 --------------- 1/8th -------------------- None ----------------------------- 8 x

 

 

A tutaj wytłumaczenie systemu walki.

 

 

 

 

jak wygląda sprawa levelowania broni i akcesoriów? nie ma różnicy jakimi itemami je levelujemy bo liczy się tylko exp potrzebny do nowego levelu?

 

I czy każda broń ma indywidualne właśnosci po osiągnięciu i skąd można się o tym dowiedzieć,nie chciałbym wydawać itemy na levelowanie jakiegoś szmelca.

 

Albo ładujesz itemy z małą ilością expa, ale dające mnożnik albo itemy co dają dużo expa, ale mnożnik zabierają. Najlepiej dawać trochę tego, trochę tego. Nie wiem czy gra nie będzie za trudna, ale ja bym polecił nie levelowanie broni dopóki nie otrzymamy jakiejś z fajnymi bonusami (np. Axis Blade czy Lionheart dla Light). Po wymaxowaniu takiej broni zmienia się ona w 2 lvl (taki sam dla wszystkich broni dla danej postaci) zachowując swoje super właściwości. Po wymaxowaniu 2 lvl jest 3 i ostatni, gdzie taka broń to wtedy wersja Ultimate i daje +1 do ATB. Ja wymaxowałem dla swojej trójki (Fang, Hope, Light) pierwsze bronie jakie otrzymujemy i żałuję, bo mogłem to lepiej rozegrać (czekając na coś z fajnymi bonusami).

 

 

Wypowiedź u góry stylistycznie leży, ale chyba zrozumiesz o co chodzi. Jak coś to tutaj jest więcej informacji na bazie jp. wersji, ale można się połapać o co chodzi +/-

 

Edit: Uzupełniłem tabelkę. Moje niedopatrzenie.

Edytowane przez estel
Odnośnik do komentarza

Nie rozumiem czym sa poszczegolne kolumny w twojej tabelce.

 

Spoils, TP... oraz co jeszcze? Nie rozumiem tez dlaczego ostatnia kolumna jest odwrotnie... chyba ze to jakis negatywny bonus.

 

Opisz tabelke prosze, bo mi sie jej nei chce szukac na necie ;)

 

Nie chce mi sie wypowiadac na temat gry, bo nie ma to najmniejszego sensu. Ale powiem tylko ze jestem bardzo, bardzo zadowolony z rozgrywki jaka nam zaproponowano. To nie jest jRPG, to jest adventure RPG. Powala mnie tempo historii oraz sposob grania. Bo tylu roznych recenzjach, jestem bardzo pozytywnie zaskoczony tym co widze.

 

Co wiecej, mi akurat brak miast pasuje, nie musze rozmawiac z 30 glupi NPCami w poszukiwaniu jednego ktory ma cos konkretnego do powiedzienia, ani nie musze zatrzymywac sie z historia na 'przerwe na kawe', zgadzam sie z tym co pisal wczesniej enkidou, ze historia (ktora swoja droga poki co jest naprawde trzyma przy grze i jest swietnie przedstawiona, dzieki scenkom i datalogowi) determinuje taki a nie inny sposob rozgrywki.

 

I nie, nie uwazam tak jak Zax, ze SE powinno bylo wymyslec historie inaczej, zeby uwzglednic elementy za ktorymi 'placza fani jRPG'.

Odnośnik do komentarza

Po 30h gry:

 

- walka jest genialna, szybka i bardzo efektowna oraz co najwazniejsze plynna(poprosze o to by w Versusie bylo podobnie ;) )

- fabula w porownaniu z "dwunastka" jest naprawde dobra(lasowal sie troche mozg jak zaczeli naprzemiennie mowic l'cie, fal'cie itp.)

- Crystarium IMO jest slaby

- Postacie calkiem fajne, ulubione to Sazh i Fang(ulubiona female character ;) )

- Eidolony jak narazie nie za bardzo przypadly mi do gustu(caly ten pomysl z Transformers)najbardziej podoba mi sie Odin, a zbiedzili strasznie IMO Bahamuta, ktory byl moim ulubiencem od lat (chodzi mi o wyglad oczywiscie)

- piekne wstawki CG swietnie wygladaja, a ich jakosc jest swietna(crystal clear, przynjmniej w wersji na Ps3)

- przyklasnac moge za pomysl z otrzymywaniem theme'ow za odblokowanie poszczegolnych trofeow(i tak mialem zamiar w 100% zaliczyc nowego FF, a teraz jeszcze dostane cosik w zamian :) )

Odnośnik do komentarza

Fajna ta gra;] Co nie zmienia faktu że jakieś miasto/wioska by się przydała po drodze.

 

Poziom trudności jest IMO bardzo dobrze zbalansowany. Jak się zapatrzysz na nie to co trzeba albo będziesz walczył na hurra samymi ofensywnymi profesjami to można się nieźle przejechać. Powiem więcej- przez nieuwagę zginąłem więcej razy ze zwykłymi przeciwnikami niż z bossami. Ot Shiva pękła za pierwszym razem a Odin za drugim. Za to dwa roboty z wspomagającymi je pso-jaszczurami potrafiły mnie uśmiercić bez problemu.

 

Ps. Opłaca się levelować Saboteur i Syngerist? Póki co nie było sytuacji w której byłbym zmuszony użyć którejś z tych profesji.

Odnośnik do komentarza

Lepiej na początku leveluj wszystkie profesje jakie masz, bo jest to opłacalne chociażby z tego względu, że np punkty z HP i Power dla postaci są tańsze do wykupienia w TP na profesji, po której jeszcze nie jechałeś tak, jak na innej (czyli że jedziesz np po Commando ale Medic nie levelowałeś, i teraz jedź po medic bo masz tańsze polepszenie statsów postaci).

 

To nie jest FF wszechczasów ale wciąż fajny, chodź już mnie troche nuży prawdę powiedziawszy xd

Edytowane przez Dr.Czekolada
Odnośnik do komentarza

Lepiej na początku leveluj wszystkie profesje jakie masz, bo jest to opłacalne chociażby z tego względu, że np punkty z HP i Power dla postaci są tańsze do wykupienia w TP na profesji, po której jeszcze nie jechałeś tak, jak na innej (czyli że jedziesz np po Commando ale Medic nie levelowałeś, i teraz jedź po medic bo masz tańsze polepszenie statsów postaci).

 

To nie jest FF wszechczasów ale wciąż fajny, chodź już mnie troche nuży prawdę powiedziawszy xd

Mógłbyś rozwinąć?

 

Ile godzin masz na liczniku?

Edytowane przez SłupekPL
Odnośnik do komentarza

Jakim...

 

Przeciez caly chapter 7 jest wlasnie o tym czego bys tak bardzo chcial. W ogole to nie pojmuje tego zarzutu o braku miast, jest to dla mnie kompletnie niezrozumiale jak ktos moze o tym mowic po przejsciu chaptera 7 i 8. Niekonwencjonalne podejscie do miast a i owszem... ale brak miast? :o

 

Historia jest naprawde swietna, swietne sa postacie, nie ma poki co zadnej ktora bym z checia kopnal w dupe i pozegnal z party ;)

 

Zgodze sie odrobine co do 'nuzenia' ale wynika to bardziej z tego ze przez pierwsza czesc gry mamy tylko dwie postacie w party. Jezeli zas chodzi o crystarium, to poczatkowo myslalem ze to jest sphere grid, lub cos w ten desen, ale szczerze mowiac to blizej mu do licence board niz sphere grid, koniecznosc brania poprzednich nodow zeby moc pojsc dalej sprawia ze malo w tym kustimizacji, a duzo klikania X. Cieszy mnie natomiast zroznicowanie jobow u kazdej z postaci, jedno commando drugiemu nierowne ;) To samo z synnergistem.

 

Btw, na walki z niektorymi mobami synnergist i saboteur to po prostu mus. Bez tych jobow walka bedzie trwala nieporownywalnie dluzej. Sam Protect i Shell sprawia ze trzeba sie leczyc o polowe mniej, co przeklada sie na dluzsze siedzenie w ofensywnych jobach :]

Odnośnik do komentarza

Ah, no to jak nie byles w chapter 7 to rozumiem ;)

 

Niektore mobki bije sie nieporownywalnie prosciej z uzyciem deshell np, zwlaszcza gdy gra sie specyficznym duetem ;) Bez tego czaru chyba bym robil te lokacje ze dwa razu dluzej.

 

Ps. Ludzie... nie piszcie o tym jakie summony zbilisice i czy sa proste itd itp... A jak piszecie to dawajcie to w tagi na litosci boska. Naprawde tak ciezko to zrobic? :S

Odnośnik do komentarza
Mógłbyś rozwinąć?

 

Ile godzin masz na liczniku?

 

Mam koło 19 godzin i jestem pod koniec 9 chap.

Czuje jakiś niedosyt, system walki jest naprawdę super, tak samo tempo rozgrywki.

Ale czuje że wiele rzeczy tu brakuje (np tyle godzin a nadal kupić można tylko zwykły typ potionów, które w tak dalekim zajściu gry są tylko "małym ratunkiem" przed śmiercią). Jest po prostu tak jak pisze Trzcina, ten Final różni się mimo wszystko od innych, ma multum innych rozwiązań i sam jego przebieg jest inny.

Ale kurde naprawdę oczekuje że dalej będzie naprawdę ciekawiej, że będzie jakiś lekki freeroaming lub coś w ten deseń, bo jak patrzę na te ciasne korytarzyki przez które się przedzieram mam wrażenie że coś jest tu budowane na siłę, byle tylko trwało multum czasu.

Gdyby nie doniesienia nie wpadłbym że w którymkolwiek momencie gra zmieni się mniej więcej w połowie.

Odnośnik do komentarza

O ile prawie wogóle nie używałem synnergist i saboteur to jednak przy ostatnim bossie 5 chapteru wręcz zmuszony byłem użyć czarów shell i protect bo potworka bez tego raczej się nie przejdzie.

 

Fajne jest to,że jak ktoś wspominał klasy postaci sobie nie równe- np synergista Hope ma shell i protect i Sahz w tej samej profesji ma czary boostujące atak fizyczny i magiczny.

 

A final jak na razie dość łatwy bo praktycznie cały czas mam postacie na maksymalnym w danej chwili levelu.

 

Ogółem i tak wszystko w walce sprowadza się do nabicia u przeciwniku chaina dzięki któremu przez parę chwil jest bardziej podatniejszy na ciosy,czasem nawet zadajemy wtedy 3,4 razy większy damage niż normalnie.

Odnośnik do komentarza

Free roaming pojawia sie pod koniec gry, o tym enkidou pisal juz wiele razy. Ale nie jest to to czego oczekujesz (najpewniej). Tzn oczywiscie jest to free roaming, ale nie po lokacjachjuz odwiedzonych.

 

Rozgrywka bardzo przypomina FFX pod tym wzgledem.

 

Ja mam zwyczaj trzymania CP i uzywania ich wtedy gdy musze, nie zdarza mi sie chodzic postaciami ktore maja 0 lub w okolicy CP, wobec czego walki naturalnie sa bardziej wymagajace. Ale pozwala mi to na lepsze skonfigurowanie party gdy odslania sie nowy level CP, wg wlasnego widzimisie ;) Byc moze jak ktos pakuje kazde CP od razu, to gra faktycznie jest prosta, ale osobiscie uwazam ze poziom trudnosci jest ciekawie wywazony i trzeba non stop patrzec na HP. Mi sie podoba ;)

Odnośnik do komentarza

Jednotorowce sluza przedstawieniu historii :) Tempo rozgrywki jest niemniejsze niz w Uncharted 2 heh, a mozliwe to jest wlasnie dzieki takim zabiegom.

 

Wiekszosc ludzi ktorych znam, za robienie dodatkowego stuffu zabiera sie i tak zazwyczaj tuz z przed 'point of no return'. Oczywiscie nie neguje tego ze ktos chcialby inna formule i ze inne rzeczy mu sie podobaja (tak jak rozni ludzie w roznych recenzjach) ale to ze ktos chcialby inna formule nie powinno zanizac wartosci tego co jest. A to co jest jest poki co swietne ;]

 

Dobra, dosc forum na dzis, czas wlaczyc gre :D

Odnośnik do komentarza

Dobra, skończyłem. Nie kminie zakończenia i mam wrażenie, że gra dużo straciła na tłumaczeniu. Ostatnie filmiki są tak skompresowane, że aż ciężko się to ogląda.

 

Aha, żeby odblokować ostatni, dziesiąty, poziom Crystarium musicie ubić ostatniego przeciwnika. Gra po creditsach prosi was o zrobienie save'a. Jak go wczytacie to jesteście przed końcowym bossem z odblokowanym Crystarium.

 

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza

Mam pytanko do tych co z ultimy zamawiali wersje zwykłą (PS3). Wysłali wam dzisiaj grę ? Bo qrde ja już nie wiem czy czekać na ultime czy iść jutro do mediamarkt w Olsztynie (mają mieć ok 14)

 

ja zamówiłem normalną wersje 17 lutego i od tego czasu nic ( zamówienie zaakceptowane i tyle :/ ) jedyne co dostałem z ultimy to mail

Informujemy, że z powodu opóźnienia dostawy przez dystrybutora, wysyłka zwykłej edycji Final Fantasy została przesunięta prawdopodobnie na poniedziałek, mimo tego , że wcześniej spodziewaliśmy się jej w miniony czwartek (4.03) lub dzisiaj w piątek (5.03). Przypominamy, że oficjalna premiera ma miejsce w środę 10.03

Ogólnie jestem zawiedziony tym preorderem bo i tak nie dostane gry wcześniej a swoje i tak "odstoję" w kolejce ( na stan z 19.21 z zamówienie totalnie NIC się nie dzieje :|) :/

ps. z komentarzy na ultimie niby parę osób dostało już grę wiec nie wiem w jakie kulki oni tam grają .

pps. I cena po premierze jest TAKA sama jak w preorderze ( może i czasami niższa ) wystarczy zobaczyć Bayonettę jako przykład

Edytowane przez Noein
Odnośnik do komentarza

Dobra, skończyłem. Nie kminie zakończenia i mam wrażenie, że gra dużo straciła na tłumaczeniu. Ostatnie filmiki są tak skompresowane, że aż ciężko się to ogląda.

 

Aha, żeby odblokować ostatni, dziesiąty, poziom Crystarium musicie ubić ostatniego przeciwnika. Gra po creditsach prosi was o zrobienie save'a. Jak go wczytacie to jesteście przed końcowym bossem z odblokowanym Crystarium.

Ile czasu zajęło Ci przejście?

Odnośnik do komentarza

No i kolejny faifan zaliczony po ponad 50 godzinach. Ostatni boss był lekko przegięty pod pewnym względem, ale podołałem. Nie jest co prawda silny, jednak pewien 'myk' utrudnia pojedynek. ; ) Jeśli nie nadążacie za tym co się podczas walk dzieje na ekranie to lepiej żebyście zaczęli bo inaczej będzie rzeź niewiniątek.

 

Wiele osób już gra, więc nie będę opisywał swoich wrażeń obszerniej, ale system był dla mnie najlepszy w całej serii. Fabuła w porządku, chociaż pewnych wydarzeń w końcówce nie do końca rozumiem. Może faktycznie pozostałe gry z FNC to wyjaśnią. I trochę szkoda, że historia skupia się niemal wyłącznie na relacjach bohaterów kiedy w tle rozgrywają się dość ciekawe rzeczy. Wahałem się czy dać 8+ czy 9- i nadal nie wiem. ; ) Szkoda, że dla psychologicznego efektu nie przygotowano jakiejś bardziej otwartej lokacji po kilkunastu godzinach gry bo nie miałbym wówczas wątpliwości. M. Toriyama jest przyzwoitym reżyserem, ale game designerem nie aż tak bardzo. ; ) Tsuchida mógł się zająć całą grą, ew. większością, a nie tylko Gran Pulse.

 

Aha, ogromny plus za artystyczną wizję świata. Nigdy nie wątpiłem, że Kamikokuryou podoła. : )

Edytowane przez Enkidou
Odnośnik do komentarza
ale to ze ktos chcialby inna formule nie powinno zanizac wartosci tego co jest. A to co jest jest poki co swietne ;]

Sam stwierdziłeś że to zależy od gustu, wysoka wartość formuły jest opinią a nie "faktem" :P

 

Mam pytanko do tych co z ultimy zamawiali wersje zwykłą (PS3). Wysłali wam dzisiaj grę ? Bo qrde ja już nie wiem czy czekać na ultime czy iść jutro do mediamarkt w Olsztynie (mają mieć ok 14)

Ja np z Sakiu mamy z Ultimy i jak widać gramy :P

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...