Skocz do zawartości

Metal Gear Solid: Portable Ops


LoCKer

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 2 tygodnie później...

Tja, żeby tylko. Gra jest tak uproszczona w stosunku do swoich poprzedników z konsol stacjonarnych, że chwilami nie wiadomo czy się śmiać czy płakać. Podrzynanie gardła to jeszcze pół biedy - i tak z niego nie korzystałem w trójce - ale boli brak możliwości rozwalenia radia przeciwnikom czy też strzelanie w kończyny. Nawet head shoty nie zawsze wychodzą i przeciwnik potrafi stać w miejscu po otrzymaniu serii z kałacha prosto w łeb.

 

Naprawdę, jedno z największych rozczarowań z jakimi miałem styczność. Do dziś nie wiem skąd takie wysokie noty (pewnie za nazwę). Nie jest to tytuł zły ale naprawdę więcej dopatruję się tu wad niż zalet. Grafika jest przeciętna, lokacje ubogie i kwadratowe, gameplay uproszczony i w dodatku podzielony na misje, klimat żaden (widać, że Kojima nie robił), cut-scenki mimo, iż są kwestią dyskusyjną to mnie się w ogóle nie podobały (dla mnie ta kreska to bazgroły a nie sztuka) a system rekrutowania wojaków zamiast urozmaicać to uprzykrza rozgrywkę (gdybyśmy jeszcze wiedzieli kogo zaciągamy to pół biedy).

 

A i wymówki typu "gra uproszczona ze względu na platformę" to mnie śmieszą tylko. Save w dowolnym momencie, survival, jedna ciągła przygoda zamiast misji i brak rekrutacji i byłaby bardzo dobra gra, a tak tylko nie najgorsza.

Odnośnik do komentarza

Dziwne są rzeczy, które to wypisujecie... oj dziwne...

Ja wcześniej nigdy nie miałem okazji spotkać się z MGSem (mam tylko PSP i szaraczka z nieczytającego kart pamięci, a w PCtowe wersje się bawić nie chciałem :P) i PO było dla mnie po prostu cudem. Świetna fabuła (byłaby jeszcze lepsza, gdybym grał w poprzednie części), skradanka inna niż ten cały nudny Splinter Cell (chowanie się w cieniu to nie to...), ładna grafika i fajny element rekrutacji (jak skończę Raczeta to zabieram się za odblokowywanie postaci specjalnych, bo na razie to mam tylko Nulla).

Ta gra sprawiła, że teraz MUSZĘ zagrać w pozostałe Metale, bo nie wytrzymam nerwowo...

Nie zgadzam się z wami, ot, co ;)

Odnośnik do komentarza
Zagraj w prawdziwe MGSy to się zgodzisz. Tej gry nawet Kojima nie robił.

Juz nei badz takim przewrazliwionym fanbojem. PO nie ma "numerku" w tytule, zatem nie jest to kolejny po MGS3 pelnoprawny MGS, chociaz nalezy go wliczyc jako czesc GLOWNEJ linii fabularnej z oczywistych przyczyn. I gra jest swietna, ze nie dorasta do piet "trojce" to inna para kaloszy, ale to mial byc "bonus" stad nie wiem czemu porownujesz do czesci pelnoprawnych. PO jest swietna gra i tak bedzie mowic zdecydowana wiekszosc Graczy. Pogodz sie z tym:).

Odnośnik do komentarza

Nie sądziłam, że kiedykolwiek to napiszę ale w mgs portable ops nie chcę mi się grać. Już sam początek odpycha, sterowanie jest moim zdaniem do bani, misje sa nudne !!! Bez jaj. czekałam na ten tytuł z wywieszonym językiem a tu klapa ;/ Gdzie tu klimat z poprzednich części?

Sterowanie jest w tej grze najwiekszym minusem. Można było to inaczej zrobić - syphon filter się kłania.

Odnośnik do komentarza
Nie sądziłam, że kiedykolwiek to napiszę ale w mgs portable ops nie chcę mi się grać. Już sam początek odpycha, sterowanie jest moim zdaniem do bani, misje sa nudne !!! Bez jaj. czekałam na ten tytuł z wywieszonym językiem a tu klapa ;/ Gdzie tu klimat z poprzednich części?

Sterowanie jest w tej grze najwiekszym minusem. Można było to inaczej zrobić - syphon filter się kłania.

Hę? Jest takie samo jak w innych MGSach. Sterowanie z Syphona to przeciez sterowanie ze strzelanek FPP. Powznie chcialabys tak grac w skradanke?

Edytowane przez KOMODO
Odnośnik do komentarza
moze zbyt wiele po tym tytule oczekiwałam stąd ten zawód. Sterowanie naprawdę mi nie pasuje. Może sie starzeje :blink:

Lepiej nie zabieraj sie za "czworke":P. Wszystko wskazuje na to, ze tam sterowanie pozostanie bez wiekszych zmian.

Co Ty gadasz? O MGS4 to? Przecież kompletnie zmienili obłożenie pada. Tylko kilka przycisków zostało na miejscu i to te które zgadzają się z powszechnymi (uznawanymi za wygodne) schematami.

 

A sterowanie w PO i tak jest nieźle rozwiązane jak na PSP.

Wybacz, ale nie lubie spobie wszystkiego spojlowac przed premiera gry, wiec nie chce znac dokladnego oblozenia pada, ale z tego co pamietam wypadalo podobnie (z tych dawnych zapek), zreszta, Snejk nie potrafi w sumie niczego nowego, znowu rusza sie tak jak zawsze, wiec na drastyczne zmiany nie ma co liczyc.
Odnośnik do komentarza
dlaczego mam się nie zabierać za mgs4? właśnie na niego czekam :)

tam będą 2 analogi ;) a sterowanie w PO nie przypomina mi tego z 2 i 3. Naprawdę wam nie dokucza brak drugiego analoga? ;/

Nie wiem czy zauwazylas, ale w PSP nie ma drugiego analoga w ogole:). Mnie to przeszkadzalo przy pierwszym kontakcie z konsola, ale potem, naturalna koleja rzeczy przyzwyczailem sie do tego co jest i nie macalem w poszukiwaniu drugiego analoga. Tworcy zrobili co mogli. Trudno, zeby posiwecic wszystkie 4 przyciski funkcyjne, zeby krecic sobie kamera, no sory, to nie shooter. W MGSie jest kilka wazniejszych rzeczy niz precyzyjne celowanie podczas biegania.

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...
ja osobiscie wolalbym kamere jak w mgs 1. tam drugi analog nie byl potrzebny. W PO wlasnie przez kamere odechcialo mi sie grac
Amen. Ludzie przez długi czas narzekali na ciągłą konieczność zatrzymywania się i patrzenia z oczu w MGS2 i MGS3. Zmienił to Subsistence wprowadzając wygodne rozwiązanie TPP, które także zostało zaimplementowane do Portable Ops. Problem polega jednak na tym, że ze względu na brak drugiego analoga gameplay jest o wiele gorszy niż gdybyśmy sytuację oglądali z góry. Skradanie się nie ma sensu gdyż i tak musimy co chwilę uruchamiać widok FPP, centrować kamerę tudzież się nią bawić krzyżakiem. Jeżeli ktoś uważa, że jest to dobre rozwiązanie na PSP to albo jest jakimś fanboyem MGS albo ma cztery ręce i niesamowitą podzielność uwagi. Nie ma sensu zachodzić strażników od tyłu, przylegać do ścian itp - najlepsza metoda na przejście gry to pistolet na strzałki usypiające i strzelanie w łeb. Cała reszta się kompletnie nie sprawdza, szczególnie w ciasnych pomieszczeniach. Edytowane przez Suavek
Odnośnik do komentarza

Ogólnie problem nie leży w samej kamerze, do niej zdążyłem się przyzwyczaić, która kompletna jest jedynie w połączeniu z radarem. Trzeba wiedzieć, że przed Tobą coś, przy okazji wsłuchiwać się i po przyleganiu do ściany kontrolować krzyżakiem sytuację (co jest z leksza bezsensem, bo daje lepszy efekt od faktycznego wyglądania zza ściany, przez co Snake jako postać nie musi widzieć przeciwnika by go szybko zneutralizować). Problemem jest sama trudność gry i struktura plansz. Naprawdę trudno jest przemknąć komuś za plecy, nie ma skryptowanego AI nastawionego na to, że możesz go zajść od tyłu (jak w Syphon Filterze). W dodatku ciężko jest uciekać jak już Cię zauważą, a poza tym niestety kamera gubi się przy CQC. Poniekąd sprawia to grę z jednej strony realistyczną, naprawdę przemknąć bowiem w rzeczywistości pod nosami innych jest ciężko, z drugiej strony czyni to grę monotonną - najczęściej chodzimy sobie przebranymi rekrutami i zachodzimy przeciwnika od tyłu. Trochę niestety daje po czapie to, że większość broni jest bezużyteczna z racji braku tłumika. Zastrzelisz kogoś, to najczęściej już jest zawiadomiona cała reszta. Dopiero gdy odnalazłem coś w rodzaju M4 z tłumikiem, to było nieco ciekawiej.

Odnośnik do komentarza
Ogólnie problem nie leży w samej kamerze, do niej zdążyłem się przyzwyczaić, która kompletna jest jedynie w połączeniu z radarem. Trzeba wiedzieć, że przed Tobą coś, przy okazji wsłuchiwać się i po przyleganiu do ściany kontrolować krzyżakiem sytuację (co jest z leksza bezsensem, bo daje lepszy efekt od faktycznego wyglądania zza ściany, przez co Snake jako postać nie musi widzieć przeciwnika by go szybko zneutralizować). Problemem jest sama trudność gry i struktura plansz. Naprawdę trudno jest przemknąć komuś za plecy, nie ma skryptowanego AI nastawionego na to, że możesz go zajść od tyłu (jak w Syphon Filterze). W dodatku ciężko jest uciekać jak już Cię zauważą, a poza tym niestety kamera gubi się przy CQC. Poniekąd sprawia to grę z jednej strony realistyczną, naprawdę przemknąć bowiem w rzeczywistości pod nosami innych jest ciężko, z drugiej strony czyni to grę monotonną - najczęściej chodzimy sobie przebranymi rekrutami i zachodzimy przeciwnika od tyłu. Trochę niestety daje po czapie to, że większość broni jest bezużyteczna z racji braku tłumika. Zastrzelisz kogoś, to najczęściej już jest zawiadomiona cała reszta. Dopiero gdy odnalazłem coś w rodzaju M4 z tłumikiem, to było nieco ciekawiej.

tylko nie sugerujcie, że ta gra jest dla mnie trudna dlatego mi nie podeszła :)

 

Nie wiem czy zauwazylas, ale w PSP nie ma drugiego analoga w ogole:). Mnie to przeszkadzalo przy pierwszym kontakcie z konsola, ale potem, naturalna koleja rzeczy przyzwyczailem sie do tego co jest i nie macalem w poszukiwaniu drugiego analoga. Tworcy zrobili co mogli. Trudno, zeby posiwecic wszystkie 4 przyciski funkcyjne, zeby krecic sobie kamera, no sory, to nie shooter. W MGSie jest kilka wazniejszych rzeczy niz precyzyjne celowanie podczas biegania.

a padzie do ps3 sa dwa analogi? taaa? o kurde nie wiedziałam. naprawde. głupia baba śmie skrytykować meta gear'a. pewnie ze zrypana kamera nie psuje klimatu :> są ważniejsze elementy tej gry np. nudne misje. ale to tylko moje prywatne zdanie a jak reszcie pasuje ta część mgsa to nic tylko sie cieszyć. Ja sie nieco zawiodłam.

Edytowane przez MoniqaPS2PSP
Odnośnik do komentarza

Plus zdaje się wymaga podstawowej wersji więc nie masz specjalnego wyboru ;>.

 

Już od tygodnia próbuję podejść do tej gry aby ją w końcu ukończyć. Wczoraj był mały przełom - zaliczyłem całe dwie misje ;p. Wierzyć mi się nie chce jaka ta gra jest nudna. Niby MGS ale klimatu to to nie ma żadnego a rozgrywka jest denerwująca, monotonna i przypadkowa. No i to nieszczęsne sterowanie... Nawet fabuła nie jest specjalnie porywająca a o komiksowych przerywnikach nawet się wypowiadać nie będę (nieczytelne bazgroły imo).

Edytowane przez Suavek
Odnośnik do komentarza
  • 1 miesiąc temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...