Skocz do zawartości

Procedura serwisowa X360


Rekomendowane odpowiedzi

Ja swego czasu dostałem nową konsole (po 2 serwisowaniach starej).

 

Ale teraz mam inny problem. Odkupiłem drugiego X od znajomego (do biuro :)). Ale wyskoczył „Czerwony Krąg Śmierci”.

Zgłosiłem to jak zwykle zgodnie z procedurą a tam zonk!

Zostałem poinformowany że jeśli podam swoje dane (jako nowego właściciela) to konsola automatycznie traci gwarancje !!! :/ Co to za praktyki! Czy ktoś wie jak to się ma do praw konsumenta ?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza

Mam pytanko jesli kupilem konsole od kumpla i byla rejestrowana bo miala rok temu rod`a i chcem tylko pada nowego dostac to wiadomo bede musial podac numer konsoli ale beda cos sie sapac ze konsola byla na kogos innego jzu rejestrowan czy nie ?? beda chcieli jakies paragony czy cos ??

Odnośnik do komentarza
Co to za praktyki! Czy ktoś wie jak to się ma do praw konsumenta ?

Praktyki, jak praktyki - należy wiedzieć, że gwarancja jest dobrowolna, producent może więc (ale wcale nie musi) udzielić jej konsumentowi. To producent decyduje o treści i zakresie gwarancji.

Ty zaś idziesz reklamować (jak pisał Juchy) do sprzedawcy niezgodność towaru z umową - polecam poczytać sobie tutaj

Odnośnik do komentarza

Te prawa to do mnie ? :P

Aha i jeszce jak będę dzwonic to co ma mpowiedziec ze chciale mzareklowac pada ? chcialem dostac nowego czy jak ?? i jak sie zorientuja ze byla juz rejestrowana to bede miec mozliwosc podania nowego adresu ??

 

Juz nie wazne dowiedziałęm sie ze moge do usluge zrobic tylko przez kolege tzn on musi wyslac zepsutego pada oni odesla nowego czyli rowniez NIE ROZDAJA DARMOWYCH PADOW a szkoda

Edytowane przez dx36
Odnośnik do komentarza
Te prawa to do mnie ? :P

Cytowałem logana1 więc moja odpowiedź tyczy się jego pytania. Ale tobie też zawsze może się taka wiedza przydać.

Co twojej sprawy, jak konsola była rejestrowana, to według polityki m$ tylko ta osoba ma prawo do gwarancji. Gwarancji na konsolę i akcesoria a do nich należy pad. Możesz spróbować, nic to nie kosztuje ale sądzę, że nic nie wskórasz. No chyba, że dorwiesz tę osobę, która rejestrowała i to na jej adres zostanie wysłany pad.

Drugą sprawą jest plaga "zepsutych padów" w Polsce i reakcja m$ na takie praktyki.

 

 

edit: no widzisz, nie wiedziałem, że edytowałeś posta - jest tak jak mi się wydawało. Ale zawsze możesz iść do sprzedawcy z reklamacją towaru niezgodnego z umową, tak jak pisałem wyżej.

Edytowane przez milekp
Odnośnik do komentarza
A co jesli ktos mieszka w jakiejs starej kamienicy ktora jest przeznaczona do rozbiorki? ...

Przerejestrowanie dotyczy zmiany użytkownika a nie zmiany jego adresu zamieszkania - sądzę, że na inny adres by wysłali.

 

oczywiscie ze zmiana adresu przechodzi na infolini - nikt nie zabrania przeprowadzek

a nie można zmienić użytkownika z prostego powodu - producent w ten sposób walczy ze sprzedażą konsoli w tzw drugim obrocie (bo producent nic z tego nie ma)

Edytowane przez ash77
Odnośnik do komentarza
A co jesli ktos mieszka w jakiejs starej kamienicy ktora jest przeznaczona do rozbiorki? ...

Przerejestrowanie dotyczy zmiany użytkownika a nie zmiany jego adresu zamieszkania - sądzę, że na inny adres by wysłali.

 

oczywiscie ze zmiana adresu przechodzi na infolini - nikt nie zabrania przeprowadzek

a nie można zmienić użytkownika z prostego powodu - producent w ten sposób walczy ze sprzedażą konsoli w tzw drugim obrocie (bo producent nic z tego nie ma)

 

 

to rozumiem ze jesli mi sie znudzi po 1 roku i zaliczy po pierwszych tygodnaich RROD moge sobie spalic go ew trzymac na sile/spalic/rozwalic lub przerobic... Moze tez samochodow powinni zabronic sprzedawac czy tez mieszkan...

Odnośnik do komentarza
A co jesli ktos mieszka w jakiejs starej kamienicy ktora jest przeznaczona do rozbiorki? ...

Przerejestrowanie dotyczy zmiany użytkownika a nie zmiany jego adresu zamieszkania - sądzę, że na inny adres by wysłali.

 

oczywiscie ze zmiana adresu przechodzi na infolini - nikt nie zabrania przeprowadzek

a nie można zmienić użytkownika z prostego powodu - producent w ten sposób walczy ze sprzedażą konsoli w tzw drugim obrocie (bo producent nic z tego nie ma)

 

 

to rozumiem ze jesli mi sie znudzi po 1 roku i zaliczy po pierwszych tygodnaich RROD moge sobie spalic go ew trzymac na sile/spalic/rozwalic lub przerobic... Moze tez samochodow powinni zabronic sprzedawac czy tez mieszkan...

nie zabraniają - ale nie słyszałem o gwarancji na mieszkanie

 

chodzi o to ze od kogoś z drugiej ręki nie kupujesz gwarancji i bezpłatnego serwisowania

Edytowane przez ash77
Odnośnik do komentarza

Moim zdaniem to jest chore!

Tylko dla tego, że jestem drugim właścicielem sprzętu (na gwarancji) to traktuje mnie się jak śmiecia ? Coś tu jest nie tak! Przecież okres gwarancyjny się nie skończył, co więcej przez pojawienie się znanej usterki - gwarancja miała zostać przedłużona o następny rok (tak deklarował producent).

Wiadomo jest, że producent nie zarabia tylko na samej konsoli, ale i na grach i na licencjach. Więc jeśli ja kupuje np. konsole od osoby, która już nie będzie grała, (bo np. się jej to znudziła, kupiła konkurencyjna konsole itd) to będę kupował nowe gry i akcesoria do nowej zabawki. Czyli producent będzie zarabiał nadal. Coś tu jest nie tak w postrzeganiu klientów, (czyli nas graczy) przez producenta, czyli firme microsoft.

Edytowane przez logan1
Odnośnik do komentarza

ash77, rozumiem. Kupuje "telefon" ktory po kilku miesiacach mi sie znudzil/mialbyc super a jest duper/pojawil sie nowszy model i sprzedajac go ze wszystkim, kupujacy ma pelna gwarancje,itp (pominmy fakt ze telefony zadko sie psuja ale z Xem tak nie bylo a obecnie jest ok w wersjach 65nm). Caly ten fucking MS... Jesli przy X720 MS znow powtorzy te swoje bledy to 360 bedzie moim ostatnim sprzetem ktory od nich kupie.

Edytowane przez signap
Odnośnik do komentarza

Mam pytanie swojego XO kupiłem w grudniu 2006 wtedy był rok gwary,ale podobno na ROD przedłużyli wszystkim do 2 lat.Więc mam takie pytanie czy jeśli mam paragon(a co jeśli nie??) to jest sens dzwonić do M$ z moim problemem czy nie?? I czy sciągniecie przodu faceplate i wyjęcie dysku = strata gwary czy nie?? I at least czy gdyby udało mi się zamówić kuriera to on sam all zrobi czy lepiej wyjąć dysk i jemu//ew na infolinii nic nie wspominać o goldzie na live??

 

Paragonu na bank nie mam ale jestem jedynym userem tego XO i jeszcze nie rejestrowałem konsoli przez infolinie a data produkcji wdłg naklejki z tyłu to 2006-09-18

Edytowane przez masterlag
Odnośnik do komentarza
Mam pytanie swojego XO kupiłem w grudniu 2006 wtedy był rok gwary,ale podobno na ROD przedłużyli wszystkim do 2 lat.Więc mam takie pytanie czy jeśli mam paragon(a co jeśli nie??) to jest sens dzwonić do M$ z moim problemem czy nie?? I czy sciągniecie przodu faceplate i wyjęcie dysku = strata gwary czy nie?? I at least czy gdyby udało mi się zamówić kuriera to on sam all zrobi czy lepiej wyjąć dysk i jemu//ew na infolinii nic nie wspominać o goldzie na live??

 

Paragonu na bank nie mam ale jestem jedynym userem tego XO i jeszcze nie rejestrowałem konsoli przez infolinie a data produkcji wdłg naklejki z tyłu to 2006-09-18

Aleś namieszał :blink:

Po pierwsze - zarejestruj konsolę, powiedz, że kupiłeś na początku 2007r. i spytaj do kiedy masz gwarę bo m$ różnie i dziwnie, nieraz to oblicza. Do tego gwarę masz 2 lata a na rrod 3 lata. Ściągnięcie panelu i wyjęcie dysku nie powoduje straty gwarancji. Wysyłając na gwarę wysyłasz samą konsolę bez dysku i naprawdę nie wiem co ma do rzeczy gold na live?

Nie musisz mieć paragonu i jak masz konsolę nie rejestrowaną masz wszelki uprawnienia by zgłosić reklamacje na infolinii

 

kupujacy ma pelna gwarancje,itp Caly ten fucking MS... kupie.

Po prostu zrozum, że gwarancja jest dobrowolnym zapewnieniem producenta, że coś zrobi (to co sam sobie wymyśli). Ty wg polskiego prawa masz prawo reklamować towar niezgodny z umową u sprzedawcy.

Odnośnik do komentarza

Ok dzięki zaraz dzwonie powiem ze np 2giego stycznia kupieł i co i jak to zdam relację.

 

Ok zadzwoniłem miła pani Paulina odebrała telefon wszystko jasne mam czekać na maila goły XO do szarego kartonu i czekac na UPS

 

sorry za PuP

 

OK przyszedł właśnie email z ups więc wybrałem retrieve ur ups return label są tam 4 punkty i ta nalepka więc mam ją wydrukować, nalepić na karton z XO i dzwonić pod ten numer który przylazł żeby zamówić kuriera??

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...