Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Zdjęcia naszych aut

Featured Replies

Opublikowano
1 godzinę temu, Jakim napisał(a):

Ciężko to okreslić z czego to wynika ale czujesz że ten feeling jest inny.

Wynika to wprost techniki produkcji i materiałów. Dacia dość dobrze opanowała technikę taniej produkcji komponentów - wiele rzeczy to niestety jedna duża forma z plastiku, najczęściej taniego. Nie da się tego wrażenia taniości niestety przeskoczyć robiąc jeden twardy element, do tego dorzucając fotele z plastikowego materiału. Nie wiem jak jest w przypadku Bigstera bo jego jeszcze nie miałem okazji macać, ale podejrzewam że będzie podobnie.

I to nie jest tak że to zła technika bo podobną robi Tesla, ale jej dzięki lepszym materiałom udaje się unikać tego taniego feelingu.

1 godzinę temu, Jakim napisał(a):

Nie chce mi się bronić wyboru, bo na ten moment jest bardzo zadowolony.

Nie musisz nikomu nic tłumaczyć, najważniejsze że jesteś zadowolony :)

  • Odpowiedzi 6,3 tys.
  • Wyświetleń 686,6 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Ululululu Paaanowie! Co to była za wycieczka! Trip życia, naprawdę polecam każdemu! Tyrol, Bawaria, przełęcz  Grossglockner hochalpenstrasse jest niesamowita, i przez 4 dni 30 stopni, słońce i an

  • Sure   Mam ja co prawda dopiero kilka miesiecy, ale wrazen bylo przez ten czas pod dostatkiem   Dla mnie - jako chlopaka wychowanego na Gran Turismo, Initial D, F&F itd - mot

  • okej, czas się pochwalić nowym nabytkiem. Dopiero teraz pogoda dopisała żeby auto umyć i ogarnąć.   Pozbyłem się swojej białej alfy i nabyłem tym razem hot hatcha   to znowu alfa x

Opublikowano
35 minutes ago, KrYcHu_89 said:

Ja za swoją absolutnie maksymalną nową Sorento Prestige dałem 190k w 2021, teraz jest dalej tyle warta, a nowe teraz takie koreańce to koszt niemalże 300k xD, kogoś tutaj popierdoliło w motoryzacji, więc nie dziwię się, że Chinole tak weszli. Za parę lat wszyscy się przyzwyczają i nie będzie wytykania palcami na Jajca i Komody.

Z Koreańców też się śmiali, dzisiaj już nikt się nie śmieje :D.

Tylko Koreańcom zbudowanie obecnej pozycji zajęło koło 30 lat, Chinole by chcieli to samo zrobić w pewnie 3 do 5.

Opublikowano
2 godziny temu, balon napisał(a):

To jest prawie 15 cm, bo 14

jest dokładnie 11.4cm :) 4500mm vs 4386mm. I to jest dokładnie ten sam segment - kompaktowe suvy

Opublikowano

A propos koreańczyków to pamiętam dziadek kupił nowego Accenta w salonie w 1994 roku i w porównaniu do Poloneza to faktycznie była półka wyżej, ale jednak do europejskich aut to nadal była przepaść jakościowa i technologiczna.

Opublikowano

Z tymi chińskimi autami to teraz największe pytanie jak będzie wyglądać ich awaryjność, dostępność części oraz wartość przy odsprzedaży.

Ale nie ma wątpliwości, że idą śladami aut japońskich, a później koreańskich. Toyota i Kia też zaczynały jako nieznane marki, kupowane ze względu na atrakcyjną cenę.

Osobiście doceniam Chińczyków za skończenie z oszczędzaniem na bezpieczeństwie. O ile ich pierwsze propozycje na Europę dostały niezłe baty w testach zderzeniowych, o tyle ostatnio chińskie auta regularnie zgarniają po 5 gwiazdek i biją nie tylko Dacię, ale też tańsze modele Stellantisa.

Opublikowano
Godzinę temu, gtfan napisał(a):
  3 godziny temu, balon napisał(a):

To jest prawie 15 cm, bo 14

jest dokładnie 11.4cm :) 4500mm vs 4386mm. I to jest dokładnie ten sam segment - kompaktowe suvy

Walka o cm round two! No bardziej 14

IMG_5454.jpeg

Opublikowano

Toyota to zupełnie inna historia, w USA przebiła się podobnie jak Honda w trakcie kryzysu paliwowego, z malutkimi silnikami, a przy okazji wyszło, że w porównaniu do aut amerykańskich to w ogóle sie nie psują. W Europie też nie zaczynała od tanich aut, pierwsze 400 Toyot w Europie to były modele Crown, czyli wtedy najwyższa półka technologiczna i jakościowa.

Opublikowano
27 minut temu, balon napisał(a):

Walka o cm round two! No bardziej 14

IMG_5454.jpeg

tylko na zdjęciu to Seta a nie Cupra ;) co tylko potwierdza to co pisałem - same zderzaki mogą dokładać centymetry i takie porównywanie samej długości trochę mija się z celem :)

tu masz Cuprę

Zrzut ekranu 2025-04-7 o 11.07.30.png

Edytowane przez gtfan

Opublikowano

Czyli to tu mamy te mityczne zderzaki ;)

Kurde w Cuprze jest krótszy rozstaw osi?

Btw ta Cupra ze 190km 4x4 (robi robotę) w dsg to fajne auto.

Opublikowano
6 godzin temu, Mustang napisał(a):

ostatnio chińskie auta regularnie zgarniają po 5 gwiazdek i biją nie tylko Dacię

Mocna konkurencja ;)

Opublikowano

W ogóle VAGi z 2.0 tsi 4x4 wydają się naprawdę fajnym miksem wytrzymałego układu napędowego, dobrych osiągów / dużego momentu obrotowego, nadal rozsądnego spalania i do tego przyczepności przy starcie.

Jeśli 1.5 ma przy starcie problemy z trakcją, to przednionapędowe 2.0 trzeba dławić jeszcze bardziej.

Just now, balon said:

Mocna konkurencja ;)

Cenowa konkurencja jak najbardziej

Opublikowano

Dlatego tylko 4x4, trakcja to jest inny lvlfsg

5 minut temu, Mustang napisał(a):

Cenowa konkurencja jak najbardziej

Bardziej mi chodziło o bezpieczeństwo :)

Opublikowano
Wg danych producenta 1.6 147km, 275Nm
Wg hamowni na YouTube około 160km i 290 Nm.

To jest ten sam silnik co na rynek azjatycki ale zdławiony aby normy się zgadzały. Tam ma 197Km.

Kosztuje to 157900 ale można wyrwać taniej z rabatami. Ja świeżą demowkę co miała 1500 km przejechane dostałem za 142k

Bardzo fajny design I kolor, sprawdziłem na szybko dane techniczne: 0-100 w 11, 4 sek, nie jest mulowaty z tym napędem?
Opublikowano

Pewnie turbo nieco maskuje mułowatość, ale na te czasu setka w ponad 11s to już lekko dramat jakby nie patrzeć.

Opublikowano
17 minut temu, Jakim napisał(a):

Robi to szybciej. Poniżej 11 s. Jakieś 10 z kawałkiem.

Pokazesz ze srodka?

Opublikowano
2 hours ago, Bartg said:

Pewnie turbo nieco maskuje mułowatość, ale na te czasu setka w ponad 11s to już lekko dramat jakby nie patrzeć.

Czy ja wiem, imo akceptowalny czas do normalnej jazdy, jak kiedyś manualny kompakt z 1.6.

Opublikowano
10 minut temu, Chad Davski napisał(a):

Nie, jak w środku wygląda xd

Niechcący zacytowałem :D

Polecam zobaczyć jakąś reckę gdzie jest to pokazane bo nie mam aktualnie fotek ze środka:)

A co do przyspieszenia to sprawdzałem na necie i w trybie sport setkę robi w 10.1 s. Więc dane "lekko przekłamane" ale na korzyść kupującego. Nie wiem skąd taka praktyka u chińczyków. Zarówno jeśli chodzi o moc jak i osiągi to sa one różne względem tego , co podaje producent na rynek EU. Tak samo bylo z Subaru Foresterem, którego brałem pod uwagę. Wg producenta miało robić setkę w prawie 12 s a realnie każdy schodził do poziomu 10,5.

Wersja "odblokowana" czyli z mocą 197 robi ta setkę w nieco ponad 8 sekund. Może będzie kiedyś możliwość odblokowania do oryginalnych wartości to może skorzystam. Aczkolwiek to nie jest auto, którym się chce jakoś wybitnie i dynamicznie jeździć.

Opublikowano

W 99% przypadków realny czas jest lepszy niż katalog, głównie dlatego, że katalog najczęściej podaje przyspieszenie w 2 osoby + cały bak paliwa przy delikatnym starcie. Każdym autem jakie testowałem da radę urwać minimum pół sekundy przyspieszenia. Moje MX5 katalog podaje 9.9, realnie jest 8.2-8.4 [

Opublikowano
On 4/4/2025 at 3:07 PM, AdiCarrion said:

Mamy odważnego :)

Podziel się wrażenami jak to jakościowo wyszło i jak jezdzi.

A auto z wygladu-kosa!

Właśnie wpadło 5 gwiazdek Euro NCAP. To jest właśnie fajne obecnie z tymi chińskimi markami, nie ma cebuli na bezpieczeństwie (w przeciwieństwie do Dacii…).

Opublikowano

wyglada bezpiecznie

Opublikowano

Tu akurat klasyczny dla aut Xiaomi problem z hamulcami, czego się nie testuje przecież w EURO NCAP, bo tam się auto rozbija, a nie hamuje. Mieli to poprawić w modelu produkcyjnym, bo hamulce rodem z Hondy Civic w aucie o mocy 700 i więcej koni co szokujące nie działają, ale patrząc po ilości wypadków tych aut ostatnio w Chinach to nie wiem czy poprawili. Do tego fotel ze stopu chinum i biedum, bo złamał się jak plastikowe krzesło ogrodowe z Castoramy.

Opublikowano
Godzinę temu, Bartg napisał(a):

Tu akurat klasyczny dla aut Xiaomi problem z hamulcami, czego się nie testuje przecież w EURO NCAP, bo tam się auto rozbija, a nie hamuje. Mieli to poprawić w modelu produkcyjnym, bo hamulce rodem z Hondy Civic w aucie o mocy 700 i więcej koni co szokujące nie działają, ale patrząc po ilości wypadków tych aut ostatnio w Chinach to nie wiem czy poprawili. Do tego fotel ze stopu chinum i biedum, bo złamał się jak plastikowe krzesło ogrodowe z Castoramy.

W sumie dopiero w FK2 zaczęli dawać 4-tłok brembo który coś tam hamuje i to samo jest tutaj, bo to China Brembo który ma klocek jak czintoczento i China Sparco xD

485390977_969145062073265_2555418210007991127_n.jpg

Edytowane przez kaktusr

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.