Skocz do zawartości

F.E.A.R. 2: Project Origin


Gooral

Rekomendowane odpowiedzi

Zagrałem w demo i przyznać trzeba, że klimat utrzymany. Wady niestety są. Nie podoba mi się podświetlanie wrogów przy bullet time, nieskończona amunicja gdy walczymy mechem oraz sam mech. Niepotrzebna efektowność nie dodała uroku FEARowi. Z pierwszych recek wynika, że gra na nie zasługuje nawet na 8 więc bardzo kiepsko. Może za dużo wstawek straszących z Almą w roli głównej? Coś z pewnością nie poszło dobrze jesli od OXM gra dostaje 7,5.

Edytowane przez Gooralesko
Odnośnik do komentarza
  • Odpowiedzi 112
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

OXM nie jest żadnym wyznacznikiem, IMO.

Tu nie chodzi o to czy jest wyznacznikiem. OXM przeważnie zawyża oceny. Przy Force Unleashed było tak samo. Później posypały się szóstki i siódemki dla "dzieła" Lucas Arts i wyszedł średniak zamiast hitu. Ja nie kupuję gówien i wiem dziś na kilku przykładach gier słabo ocenianych, że dobrze na tym wychodzę.

Edytowane przez Gooralesko
Odnośnik do komentarza

Skończyłem to kilka dni temu.

Sorry, ale gdy wielu dokoła drze do przodu ze wszystkich sił, imo Monolith drepcze w miejscu - z pomysłami i umiejętnościami. W najlepszym wypadku chodzi po własnych śladach i biegnie za swoim ogonem...

 

-AI nie zostalo zepsute - wciaz jedno z najlepszych jakie widzialem (na pewno lepsze niz w demie Killzone;]

Nie żartuj. Nie zostało zepsute coś, co zostało stworzone ponad 2 lata temu - czyli w jakim miejscu jest dzisiaj ?

Przewracanie stolików dla osłony, przeskakiwanie barierek i podrzucanie granatów to szczyt możliwości 2009?

Wchodzenie na minę, którą rzucam na jego oczach na środek pokoju?

Koleś się chowa za osłoną, czekasz 3 sekundy nie ruszając celownika i walisz mu headshota - bo wychyla się dokładnie w tym miejscu, gdzie sie schował...

Sorry - większe wrażenie robią na mnie Helghaści, którzy potrafią kluczyć za osłonami i ostrzeliwać się na leżąco. A nawet ich AI ogólnie uważam za standardowe...

AI w F.E.A.R. było jednym z mocniejszych elementów - który teraz też stanął w miejscu i zrównał się z innymi.

Edytowane przez Butcher
Odnośnik do komentarza

popieram przedmowce jak dla mnie slabe wrazenia ze strzelania jakbym walil z pistoletu na wode no i fizyka cial(jak napomopowane baloniki) i obrazen tez nie lepsza niz w 1 czesci.....

 

poprosze kogos kto bedzie mial wieksza stycznosc z multi niech opisze jak to wyglada i z czym sie je dzieki...

Edytowane przez Othis
Odnośnik do komentarza

E, ja tam się martwie, że niektóre opinie nie są zbyt optymistyczne. Demo mi sie na tyle spodobało, że jak tylko załatwie ostatich cwaniaczków w FEAR files i przejde całe Legendary to łykam FEAR2 bez zastanowienia. Dzisiaj albo jutro już będzie można kupić i gdyby nie permanentny brak czasu..... Ech

Odnośnik do komentarza
Skończyłem to kilka dni temu.

Sorry, ale gdy wielu dokoła drze do przodu ze wszystkich sił, imo Monolith drepcze w miejscu - z pomysłami i umiejętnościami. W najlepszym wypadku chodzi po własnych śladach i biegnie za swoim ogonem...

 

-AI nie zostalo zepsute - wciaz jedno z najlepszych jakie widzialem (na pewno lepsze niz w demie Killzone;]

Nie żartuj. Nie zostało zepsute coś, co zostało stworzone ponad 2 lata temu - czyli w jakim miejscu jest dzisiaj ?

Przewracanie stolików dla osłony, przeskakiwanie barierek i podrzucanie granatów to szczyt możliwości 2009?

Wchodzenie na minę, którą rzucam na jego oczach na środek pokoju?

Koleś się chowa za osłoną, czekasz 3 sekundy nie ruszając celownika i walisz mu headshota - bo wychyla się dokładnie w tym miejscu, gdzie sie schował...

Sorry - większe wrażenie robią na mnie Helghaści, którzy potrafią kluczyć za osłonami i ostrzeliwać się na leżąco. A nawet ich AI ogólnie uważam za standardowe...

AI w F.E.A.R. było jednym z mocniejszych elementów - który teraz też stanął w miejscu i zrównał się z innymi.

 

uchu przeciwnicy z killzone sa bardziej inteligentni - jaaaaasne

 

 

szczegolnie dlatego ze sie uwielbiaja chowac za materialami wybuchowymi, a jak juz znajda inne miejsce to kochaja je zmieniac nawet pomimo tego ze mamy przewage liczebna 2:1 i gina po 2 sek od wystawienia lba zza przeszkody

 

syt z fear - wchodze do pomieszczenia - z windy wypada paru gosci - przesuwam sie w lewoza pilar rzucajac granat przed winde - goscie robia mniej wiecej to samo

 

po wybuchu 2 wyskakuje i przechodzi na prawa strone pomieszczenia w miedzy czasie gdy ja sie ostrzeliwuje z reszta, jesli nie poslesz im paru serii czy granatow to cie oflankuja - i to nie byl skrypt - gdy zaloadowalem gre zabilem granatem na poczatku 1 goscia to reszta skoncentrowala sie na lewej stronie pomieszczenia

 

podaj mi FPS na konsole gdzie przecinicy robia cos takiego

 

 

Odnośnik do komentarza

Gram w FEAR files teraz i tam też goście ładują sie na miny, które widzą że im je podrzucam (to odnośnie uwagi Butchera). Tego widocznie nie poprawili i tyle. Ale za to bardzo sprawnie radza sobie z automatycznymi działkami, które rozklejam w różnych miejscach. Chowają się i strzelają do nich za winkla i po działkach. Same działka bez pomocy gracza są na nic. Myślałem, że zapodam ze 3 takie stanowiska, sam sie zbunkruje i automaty wykonają robote. Było troche strzelania i za chwile słysze że jest cicho. Wyłażę zadowolony a goście już na mnie czekają. Drugim razem podpatrzyłem jak sobie z tym problemem radzili i byłem zdziwiony. No ale z drugiej strony takie AI robiło na pewno lepsze wrażenie pare lat temu jak pierwszy FEAR sie ukazał.

Odnośnik do komentarza
uchu przeciwnicy z killzone sa bardziej inteligentni - jaaaaasne

 

szczegolnie dlatego ze sie uwielbiaja chowac za materialami wybuchowymi, a jak juz znajda inne miejsce to kochaja je zmieniac nawet pomimo tego ze mamy przewage liczebna 2:1 i gina po 2 sek od wystawienia lba zza przeszkody

 

Czytaj ze zrozumieniem. Nie napisałem, że Helghaści są bardziej inteligentni - tylko że robią lepsze wrażenie. AI obu gier ma swoje plusy i minusy, ale na pewno nie zaskakuje tak, jak kiedyś Halo:CE czy właśnie FEAR. IMO brak przełomu, standard - czasami wyżej, czasami niżej, ale bez szokowania.

Podczas przechodzenia FEAR2 ANI RAZU nie pomyślałem "Wow, jakie sprytne zagranie AI!" - po prostu parłem przed siebie, obserwując kolejne, do znudzenia powtarzane i znane z dziesiątek innych tytułów patenty - i odruchowo na nie reagując.

Ale o tym porozmawiamy, jak skończysz grę. I zobaczysz ile w niej mięsa armatniego i wrogów pochowanych za wybuchowymi beczkami. Które tym razem - żeby ich przypadkiem nie przeoczyć - są zółte. Bieganie po pustej ulicy, przed mechem uzbrojonym w 2 vulcany, też ciężko nazwać wybitnym AI, Podobnie jak chowanie się za wybuchowymi samochodami...

Sorry - FEAR2 jeszcze rok temu miałby szanse (chociaż CoD4 zjadłby go z butami), może wybroniłby się klimatem, rzeźnią... Teraz już na to trochę za póżno.

Odnośnik do komentarza

ale ty teraz mowisz o caloksztalcie gry (tu sie w grunice rzeczy zgadzam)

co do AI no wlasnie tobie sie nie zdarzylo ani razu pomyslec jakie fajne zagranie a mi wrecz przeciwnie

zgadzam sie ze w gruncie rzeczy w tym temacie Monolith nie ruszyl nic do przodu - ale konkurencja tez raczej nie (COD4, BF:BC sie nie umywaja, H3 sie umywa ale mimo wsio slabsze, Chimera to mieso armatnie, podobnie jak Locust)

Odnośnik do komentarza
uchu przeciwnicy z killzone sa bardziej inteligentni - jaaaaasne

 

szczegolnie dlatego ze sie uwielbiaja chowac za materialami wybuchowymi, a jak juz znajda inne miejsce to kochaja je zmieniac nawet pomimo tego ze mamy przewage liczebna 2:1 i gina po 2 sek od wystawienia lba zza przeszkody

 

Czytaj ze zrozumieniem. Nie napisałem, że Helghaści są bardziej inteligentni - tylko że robią lepsze wrażenie. AI obu gier ma swoje plusy i minusy, ale na pewno nie zaskakuje tak, jak kiedyś Halo:CE czy właśnie FEAR. IMO brak przełomu, standard - czasami wyżej, czasami niżej, ale bez szokowania.

Podczas przechodzenia FEAR2 ANI RAZU nie pomyślałem "Wow, jakie sprytne zagranie AI!" - po prostu parłem przed siebie, obserwując kolejne, do znudzenia powtarzane i znane z dziesiątek innych tytułów patenty - i odruchowo na nie reagując.

Ale o tym porozmawiamy, jak skończysz grę. I zobaczysz ile w niej mięsa armatniego i wrogów pochowanych za wybuchowymi beczkami. Które tym razem - żeby ich przypadkiem nie przeoczyć - są zółte. Bieganie po pustej ulicy, przed mechem uzbrojonym w 2 vulcany, też ciężko nazwać wybitnym AI, Podobnie jak chowanie się za wybuchowymi samochodami...

Sorry - FEAR2 jeszcze rok temu miałby szanse (chociaż CoD4 zjadłby go z butami), może wybroniłby się klimatem, rzeźnią... Teraz już na to trochę za póżno.

Czyli co, 6+ ? :P

Odnośnik do komentarza

Troche pograłem, i w zupełności jak dotąd muszę się zgodzic z przedmówcami. Gra wraz z zdobyciem nowego numeru dostala ładniejszą grafikę i... no właśnie, ja dla mnie cała reszta to prequel :) Ale i tak gra się bardzo fajnie, klimat jest taki jakiego sie spodziewamy więc wszystko jest na miejscu :P

 

Poza tym nie chcę spoilerować, ale fabuła, a co za tym idzie lokacje też w tej części dają radę (spore zróżnicowanie), a każda z nich ma swój z daleka odczuwalny klimat i nastrój.

Edytowane przez Nitro619
Odnośnik do komentarza

Dla mnie gra ma jedną ale za to całkiem sporą wadę - jest zbyt prosta. Przeszedłem tak na oko ze 25% na najwyższym poziomie i dosłownie ani razu nie poczułem ani odrobiny frustracji. Ani razu nie użyłem jeszcze bullet time bo kompletnie nie ma takiej potrzeby. Mam nadzieje, że sie troche ciężej zrobi jeszcze. Nie jestem jakimś doświadczonym graczem konsolowym i w zasadzie wszystkie inne gry przechodze standardowo na przedostatnim stopniu trudności, ale tu zdecydowanie polecam zacząć od razu na najwyższym (można w trakcie rozgrywki to obniżyc). Wyłączyłem tez "snap aim". AI przeciwników zostało chyba jednak obniżone, nie są wcale ostrożni i często szarżują przez co łatwo ich wystrzelać. Nie zapodają też tak celnie i skutecznie granatów jak we wcześniejszych częściach więc można kampić i ich wykańczać. Wcześniej ciężko tak było działać czekając aż wyjdą bo zarzucali granat i po ptokach. To jak dla mnie największy minus gry. Nawet moja kobieta zwróciła uwagę: "Co to za gra? Grasz już bez przerwy 3 godziny i jeszcze żadne ku..y i chu... nie poleciały! "

 

Pozostałe rzeczy już zdecydowanie na plus. Super bronie, świetnie się strzela - po prostu rewelacja jak dla mnie! Bardzo dobrze dobrana czułość przy celowaniu i strzelaniu. Może dlatego też tak łatwo jak narazie zwalczać przeciwników. Nie wiem, zobacze jak skończe. Grafa też ok, do tego ziarnistego filtru można sie przyzwyczaić chociaż wolałbym bez tego. W demie było pare zwolnień i zacięć, tutaj nie zwróciłem uwagi żeby coś w tym względzie było nie tak. Generalnie gra mnie na tyle zassała, że jeśli będzie do końca tak łatwo i bezstresowo to ze 2 dni i skończe. I będzie wielkie zgrzytanie zębami, że juz po:-(.

Odnośnik do komentarza

Skończyłem grę..

Zeszło mi to jakieś 6-7godzin z życia aby ją przejść czyli w skrócie standard w fps.

 

A oto plusy:

 

-bronie są naprawdę świetne jak i 4 rodzaje granatów

-klimat jest po prostu potężny.Wizualnie wygląda to naprawdę dobrze a jeśli ktoś lubi horrorki w stylu Klątwa itd to polecam.

-interakcja otoczenia mam tutaj na myśli rozwalające się słupy, ściany, itd...

-AI wrogów jest naprawdę dobre lecz porównując do pierwowzoru wydaje się z deczko słabsze.

-jest większa różnorodność otoczenia mam namyśli porównując to do jedynki oraz jej dodatku wychodzi to również na plus.

-oprawa muzyczna jest również świetna.Tworzy to zawsze dobry klimat.

-oraz COD4 odczucie jest jak dla mnie bardzo pozytywne.

-jest mało dobrych obecnie gier z takim klimatem i dobrą historią

-duże MECHY!!

 

Ale są i minusy:

 

-AI nie jest bardziej podciągnięte

-gra jest bardzo łatwa.Zdarzyło mi się zginąć może z 3razy podczas całej gry a to tylko w przypadku czystej głupoty:)

-gra mogła by być odrobinkę dłuższa

-oraz nie jest taka straszna.Bardziej przerażał mnie Dead Space oraz Codenamed..

-multi nie jest nie wybalansowane co oznacza krótką żywotność tej gry poprzez online.

 

Ale w skrócie...Tak wartą tą grę skończyć choćby dla samego dobrego klimatu.

Osobiście stawiam 7.6/10...

Edytowane przez Salwador
Odnośnik do komentarza

Przypatrzyłem sie dokładniej AI przeciwników i zgadza się, jest troche słabsze niz we wcześniejszych wersjach. Ale problem polega na tym, że nasza postać jest po prostu przesadnie wytrzymała na ostrzał i dlatego jest stosunkowo prosto. Ale ja już parę razy jednak poległem:-). No i ja długość oceniam tak na oko na 10 godzin. Jestem gdzieś tak w 40% gry i gram już z 5-6 godzin. Mi jednak zawsze schodzi więcej czasu w stosunku do tego co inni piszą.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...