Skocz do zawartości

GTA V - dyskusja ogólna


Rekomendowane odpowiedzi

Przecież już Ci to ktoś wytłumaczył. Abonament to przeżytek. Dużo większe zyski przynoszą mikropłatności.

Mniejsza o to - chodzi mi tylko i wyłącznie o to, że prędzej czy później będziemy płacić za możliwość grania w GTA Online. Nie wiem czy mikropłatności będą miały sens na konsolach - jednak bardziej mi tu pasuje model - płać raz - graj rok. No ale nie ważne - tak czy siak będziemy bulić.

 

Ile jeszcze razy to napiszesz?

już nie będe, dlatego napisalem dziekuje dowidzenia. ale zarazem wkurza mnie jak ludzie używają błednie określenia MMO do każdej gry z dużym światem, gdzie wyznacznikiem nie jest wielkość świata tylko ilość graczy która może jednocześnie ze sobą grać.

 

Główne cechy MMO wg. Wikipedii:

Gry MMOG zapewniają szerokie spektrum interakcji między graczami wykraczające poza to, co oferują zwykłe gry sieciowe. Do głównych cech gier tego typu należą:

rozbudowana komunikacja,

bardziej rozbudowana walka (z większą ilością graczy jednocześnie, czy nawet wieloma zespołami),

handel i rozbudowana ekonomia,

polityka.

 

Chciałem zobaczyć jaka jest definicja, bo za cholerę nie pasuje mi to, że ilość graczy na serwerze definiuje grę MMO. I się okazało, że rzeczywiście tak jest. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że GTA Online będzie MMO. Tymbardziej, że możesz zarabiać nie wdając się w ani jedną strzelaninę czy wyścig.

Odnośnik do komentarza

Być może, w końcu miesiąc do premiery, a 3 tygodnie przed premierą gra powinna mieć status Złoty i kierować się do tłoczni. Także kto wie, duże prawdopodobieństwo.

Na pewno okładki fejkowe, bo okładka ps3 ma z lewej strony pasek Playstation 3, którego obecnie nie ma, jest na górze PS3. ;)

Odnośnik do komentarza
Główne cechy MMO wg. Wikipedii:

Gry MMOG zapewniają szerokie spektrum interakcji między graczami wykraczające poza to, co oferują zwykłe gry sieciowe. Do głównych cech gier tego typu należą:

rozbudowana komunikacja,

bardziej rozbudowana walka (z większą ilością graczy jednocześnie, czy nawet wieloma zespołami),

handel i rozbudowana ekonomia,

polityka.

 

Chciałem zobaczyć jaka jest definicja, bo za cholerę nie pasuje mi to, że ilość graczy na serwerze definiuje grę MMO. I się okazało, że rzeczywiście tak jest. Wszystkie znaki na niebie i ziemi wskazują na to, że GTA Online będzie MMO. Tymbardziej, że możesz zarabiać nie wdając się w ani jedną strzelaninę czy wyścig.

 

no świetnie zobaczyłeś polską wykipedie

 

jednak to nie zmienia faktu że massive multiplayer od począteku tego terminu odnosiło sie do masywnej ilości graczy a nie do tego że mapka jest duża i jest sporo czynności

 

 

dlatego żadna gra która ma 16 graczy nie może być nazywana MMO

bo 16 graczy to zwykły multik, nawet jeśli mapa jest ogromna.

to już prędzej battlefild na pc z 64 graczami jest odrobine bliżej MOO, ale nadal nim nie jest!

 

wiem że tu są konsolowcy, i ja też jestem konsolowcem, wiec może nie znacie runku MMO - gdzie gry te zwykle są RPGami (to akurat nie jest konieczne) ale główna zasada polega na tym że jak wchodzisz do takiej gry to wita cie z 500 graczy (albo kilka tysiaków), którzy tak jak ty tworzą postać i zamieszkują dany świat.

tymczasem w GTA wita cie duża mpaka, to nie da sie zaprzeczyć, ale graczy jest 16, czyli tylko kilku ludzików jest żywymi graczami

 

jeśli ktoś nazywa GTA5 mmo to powinien też tak nazwac RDR albo CODa

 

to jest najwzyczajniej w świecie nieprawda

 

serio "massive multiplayer" nie odnosi sie do wielkości mapy tylko do ilości graczy, zapamiętajcie to!

 

 

i napewni multi w GTA5 będzie świetne, cudowne i będzie dawało mase zabawy, ale to nie będzie MMO - chyba że na nextgenach albo na PC dadzą możliwość gry jednocześnie setkom graczy na jednej mapie (ale wątpie bo  wbrew pozorom wtedy by sie pewnie wytorzył ostry sajgon)

Edytowane przez Yano
Odnośnik do komentarza

No i dobra - niech się pececiarze martwią o te swoje MMO ;) Ważne, że długo nie odejdziemy od konsoli. Ale czy GTA V może być gr definiującą obecną generację konsol? Mam na myśli rozmach, nie kwestie typowo techniczne. Bo wiadomo, że grę opierającą się na limitowanych lokacjach można dopieścić do granic absurdu - vide Bioshock Infinite czy The Last of Us. Ale jeżeli GTA V ma zawierać co jest zapowiadane, a znając Rockstar pokazali nam zaledwie ułamek, to ja już po prostu nie chcę dywagować jakim ta gra może być molochem. Pozostaje wygląd gry (niektórzy dziennikarze oglądający preview nie byli zachwyceni grafiką) no i warstwa fabularna. Żeby się panowie z R* nie zamotali przedstawiając nam losy trzech głównych bohaterów;)

 

Suteq ma rację - gry z reguły trafiają do tłoczni trzy tygodnie przed dostawą do dystrybutora, ale R* przeginają też pałę w tym względzie. Goście z CVG, który przeprowadzali wywiad z Leslie Benziesem pytali czy w GTA Online będzie można grać w debla we cztery osoby. No i Benzies zrobił wielkie oczy, powiedział, że nawet o tym nie pomyśleli i poprosił o kartkę i długopis żeby zapisać myśl. Ciekawe czy to zostanie zaimplementowane - niemniej jednak świadczy to o fakcie, że tworzą grę do granic goniących ich terminów. Inni developerzy ostatnie dwa miesiące zazwyczaj poświęcają tylko i wyłącznie na dogłębne QA;)

Odnośnik do komentarza

Tak - za odpowiedni poziom w MP3 (Benzies nie sprecyzował jaki) będą jakieś profity. Też nie sprecyzował jakie, ale obstawiam, że jakieś wizualia. Może ciuchy z emblematami MP3 czy coś. Ja tam dużo na swoim koncie nie grałem to pewnie będzie kiszka, ale w GTA Online to zamierzam ciorać, obowiązkowo!

 

Aha - nie doczytałem Twojego posta. Za samo posiadanie crew chyba nic nie będzie - tyle że całą ekipą bez zbędnych ceregieli przechodzimy do innej gry.

Edytowane przez JaMaJ
Odnośnik do komentarza

Myślisz? No właśnie mam nadzieję, że fabuła nie będzie taka miałka jak np. w GTA IV. Była fajna, spoko nakreślona, ale z krytycznego punktu widzenia postacie były za bardzo komiksowe no i ogólnie rzecz ujmując wszystko tam było naciągane. Fabuła była tylko pretekstem do rozgrywania zróżnicowanych misji. A zobacz w TLoU - niby przez całą grę robimy jedno i to samo, ale fabularnie sprawia ona, że odczuwamy dużo większe zróżnicowanie - piękny ruch ze strony Naughty Dog. Nie chcę po prostu żeby fabuła była za bardzo przerysowana - chcę, żeby była głównym motorem napędowym gry. Jeżeli tak będzie, i jeżeli gra nie zawiedzie ze strony gameplay'owej, no to można się spodziewać najlepszej gry generacji.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...