Skocz do zawartości

Pieprzenie


Rekomendowane odpowiedzi

Ludki, tak z grubsza co powinno być taką biblioteczką posiadacza auta w zakresie serwisowania? Poprzedniego gruchota specjalnie nie pieściłem, ale teraz nie chciałbym zostawiać wszystkiego na ostatnią chwilę i prowadzić regularne działania eksploatacyjne/

 

Przychodzi mi do głowy, że najczęściej to m.in.

 

- olej + filtr oleju (raz na rok?)

- płyn hamulcowy (jak często zmieniać?)

- płyn chłodnicy (jak często zmieniać?)

- filtr powietrza, kabinowy (jw.?)

- klimatyzacja (jakie zabiegi i jak często?)

- świece

 

W zależności od zużycia / ubytku:

- amortyzatory

- klocki, tarcze

- układ kierowniczy (drążek, wahacze)

- płyn wspomagania kiery

- olej skrzyni biegów

 

Silnik ma rozrząd na łańcuchu więc tutaj RACZEJ nie ruszam.

edit:

w zasadzie sobie poczytam tu + może manuala od auta odkurzę i zobaczę zalecenia. Głównie klima jest dla mnie nowością, bo wcześniej miałem tylko dmuchawę ;_;

Edytowane przez _Red_
Odnośnik do komentarza

Klimę warto przeserwisować raz na rok, uzupełnić czynnik chłodzący. Fitr kabinowy w Krakowie to tak raz na pół roku, jak nie częściej, bo bardzo szybko się gnój robi. Olej z filtrem raz w roku, albo co 15kkm. Świece i płyn chłodniczy zostaw w spokoju, chyba że tego drugiego ubywa, ale to nie wróżyłoby nic dobrego. Płyn hamulcowy warto sprawdzać przy wymianie klocków/tarcz.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

No ale warto wszystko sprawdzić, przecież to jest wymienialny element jak każdy inny. U mnie wymieniali swiece 3 razy, niedługo będzie 4 bo wymieniaja chyba co 80tys km, płyn chłodniczy chyba raz na dwa lata. Byłem kiedys na serwisie klimy, to gośc miał taki miernik do płynu chłodniczego przy jakiej temperaturze zamarza, pokazywał na nowym i starym płynie jakie są różnice jak się nie wymienia. Płyn hamulcowy też się starzeje i traci właściwości. 

Odnośnik do komentarza
  • 2 tygodnie później...

Urwa, "hamulce świetne, tylko klocki chude" mówił diagnosta przed kupnem auta, po weryfikacji na kanale i hamowni. Dziś mechanik, u którego chciałem zmienić same klocki dzwoni i mówi, że po zdjęciu kół widać, że tarcze też już są trochę zajechane. No i mogą mi na takowe założyć klocki, ale zetrą się pewnie w 5000-8000km.

Nie wiem czy się frajerzę czy nie, ale poszła całość zatem:

- 2x tarcze przód + 2x tył

- 2x klocki przód + 2x tył

- 1x szczęki tył

 

z robocizną i podzespołami marki Textar ok 980 zł. Może bez tragedii jak za kilka lat spokoju i bezpieczeństwa, ale zawsze wnerwia mnie, że coś wychodzi niespodziewanego.

 

edit:

z ciekawości spojrzałem, po ile chodzą części na allegro i znalazłem używane tarcze http://allegro.pl/kia-ceed-hyundai-i30-tarcza-hamulcowa-lewy-przod-i5092416060.html

"ładny stan" - for real? xd Wygląda jak stuletnie koło pokryte rdzą. Chyba że się nie znam.

Edytowane przez _Red_
Odnośnik do komentarza

Ceny części sprawdziłem, zakład nie zdziera - na jednej tarczy czy zestawie klocków firmy Textar (polecało mi to już dwóch mechaników) wychodzi raptem 10-15zł drożej niż na Allegro, a przynajmniej zachowuję gwarancję na sprzęt i montaż. W cenie jeszcze faktura VAT - jak dobrze zrobią, to będę miał przyzwoity cenowo zakład na najbliższe lata, tylko wkurza, że nie planowałem wydawać od razu tysiaka ;f

Odnośnik do komentarza

No wiesz to że tarcze są na 5-8k to dla niektórych 3 dni jazdy a dla innych 10 miechów :> Zresztą są wariaci co w kompaktach zabijają tarcze w 40 k. Ocena stanu w stacji przed zakupem ocenia daje obraz fury "na teraz" A że dla jednego tarcza jest jak u Ciebie oceniana na 5-8k a u innego będzie to na 12-15k to inna sprawa.

Odnośnik do komentarza

panowie jak lepiej zrobic kupic oryginalna pompe paliwa na szrocie(niby daja rozruchowa gware) czy nowy zamiennik na allegro?

jesli zamieniik to musze wyjac swoja i kupowac po nr seryjnym czy wystarczy wpisac pompa audi b4 i kupic najtansza?

Ja bym przeszukał fora i zobaczył czy ludzie nie polecają jakiejś konkretnej marki zamienników. Z oryginałem bym się bał trochę wieku części, co z tego jak fabryczna jeśli ma 20 lat.

Odnośnik do komentarza

panowie jak lepiej zrobic kupic oryginalna pompe paliwa na szrocie(niby daja rozruchowa gware) czy nowy zamiennik na allegro?

jesli zamieniik to musze wyjac swoja i kupowac po nr seryjnym czy wystarczy wpisac pompa audi b4 i kupic najtansza?

Zamiennik DOBREJ firmy, choc nie wiem czy jest sens. Do tego auta pewnie bedzie kosztowala z 50zl :D. Idz do sklepu z czesciami, dobiora po nr VIN i bedziesz wiedzial jakie.
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...