Skocz do zawartości

PES 2012


Rekomendowane odpowiedzi

Zacieram ręce! :) Nie grałem jeszcze nawet 5 min.. Czekam na gameplay z X360. Wiecie może czy została już ustalona konkretna data?

 

Kilka pytań do tych, którzy już testowali:

 

1. Jak na dłuższą metę wychodzi włączanie się obrony skrzydłami? W przypadku w którym włącza się prawy, lewy obrońca, a akcja zostanie przerwana w okolicach 25m, to czy zrywa się sprintem do obrony, czy też zostaje luka na wjazd napastników drużyny przeciwnej? Dla mnie to istotne.. I jaką kontrolę mamy nad włączającym, po nieudanej akcji ofensywnej?

2. Czytałem kilka wypowiedzi odnośnie tego, ale powstał syf na forum, więc zapytam - PES2012, to bardziej ofensywa, czy defensywa?

3. Gra w obronie poprawiona?

4. Swoje widziałem odnośnie gry bramkarzy i wiem, że puszczają szmaty, ale jest lepiej? :)

5. Jak Wam siadł nowy system wykonywania rzutów rożnych? Przy opanowaniu schematu 'zawsze wchodzi'?

6. Ustawienie kamerki na powyższym trailerze jest domyślne?

7. System kolizji i przenikania poprawiony w 100% bo przynajmniej na filmikach nie zauważyłem błędów. A grający zauważyli jakieś mankamenty?

8. W PES2011 bardzo często dostawałem kose w plecy z tym, że w przypadku w którym zastosowano przywilej po zakończonej już akcji, przeciwnik powinien dostać przynajmniej żółtą kartkę (tak jak w fifie). Poprawili ten błąd?

 

Dzięki.

Edytowane przez elentario
Odnośnik do komentarza

Zacieram ręce! :) Nie grałem jeszcze nawet 5 min.. Czekam na gameplay z X360. Wiecie może czy została już ustalona konkretna data?

 

Kilka pytań do tych, którzy już testowali:

 

1. Jak na dłuższą metę wychodzi włączanie się obrony skrzydłami? W przypadku w którym włącza się prawy, lewy obrońca, a akcja zostanie przerwana w okolicach 25m, to czy zrywa się sprintem do obrony, czy też zostaje luka na wjazd napastników drużyny przeciwnej? Dla mnie to istotne.. I jaką kontrolę mamy nad włączającym, po nieudanej akcji ofensywnej?

2. Czytałem kilka wypowiedzi odnośnie tego, ale powstał syf na forum, więc zapytam - PES2012, to bardziej ofensywa, czy defensywa?

3. Gra w obronie poprawiona?

4. Swoje widziałem odnośnie gry bramkarzy i wiem, że puszczają szmaty, ale jest lepiej? :)

5. Jak Wam siadł nowy system wykonywania rzutów rożnych? Przy opanowaniu schematu 'zawsze wchodzi'?

6. Ustawienie kamerki na powyższym trailerze jest domyślne?

7. System kolizji i przenikania poprawiony w 100% bo przynajmniej na filmikach nie zauważyłem błędów. A grający zauważyli jakieś mankamenty?

8. W PES2011 bardzo często dostawałem kose w plecy z tym, że w przypadku w którym zastosowano przywilej po zakończonej już akcji, przeciwnik powinien dostać przynajmniej żółtą kartkę (tak jak w fifie). Poprawili ten błąd?

 

Dzięki.

 

Tu masz kilka moich spostrzeżeń po ograniu dema:

 

- demo to ewidentnie jakaś wczesna wersja - grafia jest brzydka, animacja chrupie, a kolizje szwankują bardziej niż w poprzednich latach; wszystko na 100% poprawią przed wydaniem; widać, że chcieli pokazać ludziom, w jakim zmierzają kierunku;

- SI uległa znacznej poprawie, konstruowanie akcji sprawia przyjemność, zawodnicy za(pipi)iście wystawiają się na pozycje, a gdy tego nie robią (rzadko), można nimi pokierować;

- doskonałe pojedynki 1on1, gdy obrońca cofa się przed napastnikiem czekając aż ten za daleko wypuści piłkę (R2+X); jeżeli źle wyczuje moment, zostanie 5 metrów z tyłu; ogólnie pojedynki 1on1 dają masę radochy zarówno w ataku jak i defensywie;

- nie uświadczyłem zwalniania zawodników z piłką po 20-metrowych rajdach; szybcy piłkarze urywają się aż miło, dlatego niezbędna jest uważna gra w obronie z R2+X;

- rozumiem zachwyty nad powrotem do czasów PS2, głównie ze względu na drybling, który znów jest szybki i piekielnie skuteczny. Być może aż za bardzo, choć z drugiej strony poprawili grę w obronie, więc przewaga ataku nad defensywą nie jest jakaś super widoczna. Mimo wszystko mam nadzieję, że trochę utemperują zawodników z wysokimi statsami speedu i dryblingu;

- a propos statsów - beznadziejnie rozwiązano ich przestawienie na ekranie taktyk, jakiś debil wpadł na pomysł umieszczenia tam literek, a żeby porównać np dwie konkretne statystyki dwóch piłkarzy trzeba się mocno nagimnastykować i zaliczyć 5 ekranów :confused:

- bramkarze i strzały do poprawy; ci pierwsi, choć znacznie poprawiono ich animacje, bronią gorzej niż w 2011; te drugie znów są zbyt losowe, do siły nie ma zastrzeżeń;

- defaultowe tempo mogłoby być ciut wolniejsze, takie jak na -1;

 

A wracając do Twoich pytań:

1. Wracają do obrony i w ogóle za(pipi)iście się ustawiają.

2. W tej chwili niestety bardziej ofensywa.

3. Tak.

4. Patrz wrażenia po ograniu dema ^.

5. Kilka łatwych goli strzeliłem, a nie rozegrałem nawet 40 meczów; zobaczymy jak będzie w wersji sklepowej.

6. Domyślne ustawienie to wide z większości gameplayów, kamera z lekkim tiltem, ale nie takim jak w 2011.

7. Kolizje poprawione, ale przenikanie było i będzie :/

8. Sędzia wraca do poprzedniej akcji i daje kartkę.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Ponawiam, bo nie doczekałem się odpowiedzi obytego w temacie usera ;)

 

Ja mam pytanie jeszcze co do taktyki. W sytuacjach gdy rywal wychodzi z kontrą i powiedzmy jest 3 na 3, jednym zawodnikiem pilnuje gostka z piłką, który pruje skrzydłem. W okolicach pola karnego, nagle nadciąga mi z "odsieczą" środkowy obrońca lub inny piłkarz który akurat jest najbliżej, zostawiając wolnego napastnika. Nie wciskam żadnego kwadrata, pressing ustawiam max 5-7, "wsparcie" w podobnych wartościach. Takie sytuacje zdarzają się zbyt często i powodują lekki wyciek piany z ust. To "urok" PESa czy da się temu zaradzić?

 

I jeszcze jedno. Kiedy przeciwnik przerzuca górą prostopadłą piłkę nad naszą linią obrony, a my w tym momencie przełączamy na obrońcę, który jest najbliżej piłki, to w 8/10 przypadków ma nagły zwis (przystaje, dziwnie się obraca, rusza w stronę skąd nadlatuje piłkę itp) co powoduje, że wychodzący do piłki napastnik zyskuje cenny czas na wyprzedzenie tego obrońcy. Zdarza się też, że zwyczajnie staje w miejscu obraca się, tak jakby chciał przerwać jej lot wyskokiem i zgraniem banią, czego ofkors nie robi, piłka przelatuje 2 m nad nim, a napastnik go wyprzedza. Miałem też takie akcje, gdy po za mocnym przerzucie, dobiegamy do piłki, przeciwnik jest 4-5 m za nami i nagle nasz obrońcę staje, tak jakby chciał zablokować plecami zbliżającego się rywala. We wszystkich przypadkach nie ma mowy o trzymaniu xa i to nie tylko moje widzimisię, ale też kolegi z którym pogrywam.

 

Największa bolączka, to tragiczna losowość podań. Najbardziej to wkurza w naszym polu karnym. Ja rozumiem, że tutaj nie ma mowy o takiej precyzji jak u konkurenta, ale jak np. w gorącej sytuacji, wychylamy gałkę do przodu plus X, by wybić przed pole karne, a nasz grajek, robi obrót o 180 stopni i podaje przeciwnikowi, który stoi na linii bramkowej, to scyzoryk w kieszeni się otwiera. Dalej, pisałem już o tym jak (chyba)działa wyłączona asysta przy podawaniu, ale po kilkudziesięciu meczach w ostatnich dniach, "odkryłem" kiedy tak naprawdę to funkcjonuje jak u konkurencji, czyli tam gdzie wychylimy gałkę i jak długo przytrzymamy x, tam toczy się piłka. Jeżeli kierujemy podanie w rejon, gdzie nie ma żadnego naszego piłkarza, to wtedy manual działa jak powinien. W przypadku, gdy na radarze są nasi partnerzy, podanie jest na nich naprowadzane i tak naprawdę nie ma znaczenia, czy wychylimy gałkę o kilka stopni w jedną bądź drugą stronę, bo system nam pomaga właściwie namierzyć rejon w który ma polecieć futbolówka. Siła podania, też nie jest specjalnie brana pod uwagę (najbardziej to widać przy podaniach na dobieg, gdzie naciągam pasek ledwo, ledwo, a nasz piłkarz posyła piłkę pod linię końcową, tak by urywający się skrzydłowy nie musiał pędzić z piłką 20 dodatkowych metrów). Wszystko się sypie po polem karnym rywala, bo wtedy gdy, np schodzimy ze skrzydła, mijamy obrońcę, który odsłania nam naszego niepilnowanego napastnika nadbiegającego na krótki słupek(banalna wręcz sytuacja na precyzyjne podanie) , wychylamy gałę w dół by formalności stało się zadość i... obserwujemy jak nasz skrzydłowy wystawia piłeczkę przed pole karne, za plecy czatującego tam bombardiera, akcja do kosza. Inna sytuacja: Napastnik zaczyna urywać się bocznemu obrońcy schodząc ze skrzydła do środka, L1+trójkąt, gałka wychylona w kierunku w którym zmierza nasz snajper i posyłamy piłeczkę na... skrzydło ( środek pusty, nie obstawiany)... WTF? Precyzja wspomaganych podań dziwnie siada pod polem karnym.

 

Jeszcze jeden archaizm. który powinien być usunięty w fullu i to bez żadnych kombinacji w postaci super duper canceli. Biegniemy sprintem za skrzydłowym, który goni piłkę posłaną mu ciut za mocno. Wiemy już, że nie mamy szans go wyprzedzić, bo i tak nas weźmie na plecy i pogna przed pole karne. Decydujemy się więc odbić w głąb boiska(mielibyśmy w ten sposób do pokonania krótszą drogę niż rywal, więc szansę na obronę wzrastają), by blokować możliwość dośrodkowania/zejścia ze skrzydła, wychylamy gałkę i nic, nasz obrońca napalony dalej leci po jeszcze bezpańską piłkę. Gdy już rywal przejmuje kontrolę nad futbolówką, my odzyskujemy władzę nad naszym grajkiem i możemy sobie wywijać do woli, bo i tak go nie dogonimy.

 

Obrona traci w cholerę na takich pierdołach, które ciągną się za PESem od czasów prehistorii. SI które wciąż kuleje i w żaden sposób nie przypomina poruszających się po boisku piłkarzy (mechaniczne zachowanie, mała płynność w przejściach miedzy atakiem a obroną, przeciąganie akcji bo czekamy, aż SI zaskoczy, że np. niepilnowany skrzydłowy zamiast się cofać powinien frunąć pod bramkę rywala, stałe fragmenty podczas których zawodników nie interesuje piłka), to złożony problem, ale te błędy o których pisałem, powinny być już 100 lat temu usunięte. Na razie daje 8 z plusem :)

Edytowane przez Gość
Odnośnik do komentarza

Demo 2 details:

 

Since the 2nd Demo for PES 2012 is right around the corner in Europe on PSN and Xbox Live, we wanted to give you some insight on what you can expect from our next demo installment. Check below for all details.

 

The following teams will be available to play:

 

Tottenham Hotspurs, Bayern Munich, Inter Milan, Club America, Internacional

 

Please experiment with Pass Support and other settings in Personal Data to tailor the game to your style of play. Also, please note that you will be able to skip the Demo Intro after it has been played once. Furthermore, we also have improvement elements on the gameplay. According to your feedback on the first demo, we have worked on the following:

 

Improved Goal Keepers

According to your feedback on the first Demo, we improved the Goal Keepers ;)

 

Improved Defensive AI

Defensive AI has been tweaked to work more efficiently on the field

 

Improved difficulty to score a goal

You definitely have to build up, plan and organize your attack well in order to score in this demo

 

For all of you who can’t wait, don’t forget that the 1st Demo is already out on PSN and PC in Europe, so get your hands on this first to give it a try!

Edytowane przez kiko
Odnośnik do komentarza

drugie demo WE2012 14.09, to pewnie PESa też

 

http://www.facebook.com/we.konami

 

"Second phase trial Winning Eleven 2012" delivered on September 14!

Tottenham team is with Bayern Munich, Intel, Rangers, Club America, a total of six teams now Intel Ignacio. This means that players can use the players and Usami Nagatomo! ?

 

The problem here! Nagatomo phenomenal athlete, "Stamina," "Winning Eleven 2012" will in some capacity value?

Please consider going to become creators in Winning Eleven!

Odnośnik do komentarza

 

I jeszcze jedno. Kiedy przeciwnik przerzuca górą prostopadłą piłkę nad naszą linią obrony, a my w tym momencie przełączamy na obrońcę, który jest najbliżej piłki, to w 8/10 przypadków ma nagły zwis (przystaje, dziwnie się obraca, rusza w stronę skąd nadlatuje piłkę itp) co powoduje, że wychodzący do piłki napastnik zyskuje cenny czas na wyprzedzenie tego obrońcy. Zdarza się też, że zwyczajnie staje w miejscu obraca się, tak jakby chciał przerwać jej lot wyskokiem i zgraniem banią, czego ofkors nie robi, piłka przelatuje 2 m nad nim, a napastnik go wyprzedza. Miałem też takie akcje, gdy po za mocnym przerzucie, dobiegamy do piłki, przeciwnik jest 4-5 m za nami i nagle nasz obrońcę staje, tak jakby chciał zablokować plecami zbliżającego się rywala. We wszystkich przypadkach nie ma mowy o trzymaniu xa i to nie tylko moje widzimisię, ale też kolegi z którym pogrywam.

 

No wlasnie, to chyba prawie w kazdym pesie było... :/ A w pes 2011 to juz w ogole takie prostopadle dochodzily, ze smiech na sali, bo obroncy robili wszystko zeby tylko nie przejac pilki. Mam nadzieje, ze w fullu bedzie to normalnie wygladalo.

Odnośnik do komentarza

Po wyniku widać, że gra nie jest realistyczna ;).

 

Nadal rządzi strzelanie goli z pierwszej odchodząc tyłem od bramki (Pepe), mogliby to ciut ograniczyć, bo jak było widać w tym meczu, wystarczy bronić się rozpaczliwie przez 90 minut a potem posłać fartowne dośrodkowanie by wygrać. To co chyba poprawili, to ta nieszczęsna asysta drugiego obrońcy, gdy przeciwnik wychodzi z kontrą. Teraz wygląda na to, że kryją bardziej strefowo. Ciężko ocenić, jak wygląda spraw bramkarzy, bo w tych meczykach byli raczej mało sprawdzani, zwłaszcza z obrony strzałów sprzed pola karnego

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...