Skocz do zawartości

XCOM: Enemy Unknown


MBeniek

Rekomendowane odpowiedzi

Wciskasz X, czekasz, przyjmujesz lub rezygnujesz z zadania i tak w kółko. Jest to jedyny sposób wyboru misji, także spokojnie, robisz wszystko dobrze ;)

Nie ma też ciągle tak, że dana misja jest typowo misją główną. Zwracaj uwagę na swój objective. Przykładowo w zwykłej misji (typu zestrzeliłeś i przejmujesz ufo) możesz mieć objective, aby porwać dany typ ufoka (tu akurat misja z początku gry) i dopiero jak zrobisz to arc thrower'em to popychasz fabułe do przodu. Mam nadzieję, że w miarę jasno wytłumaczyłem ;)

Odnośnik do komentarza

poboczna. misje tego typu będziesz dostawać ciągle. aby popychać fabułę do przodu, co chwilę musisz zrobić coś innego (niekoniecznie musi to być typowa misja). a to zbuduj coś w bazie, a to odkryj coś w laboratorium, a to porwij właśnie sectoida. swój 'objective' masz bodajże zawsze napisany w lewym górnym roku przy wyborze drużyny przed obojętnie jaką misją i wciskając L3, w którymś z menu w bazie (chyba w tym pierwszym z prawej, na dole masz bodajże legendę przycisków).

Odnośnik do komentarza

no już właśnie zacząłem to jarzyć...

teraz widze, że tu nie ma jak np w Just Cause 2 podziału na misje głowne i poboczne... wykonując misję "poboczną" mogę zrobić postęp w misji głownej (np. wymagane było złapanie żywego ufoka i nie gra roli to, w której misji to zrobię); bardzo mi się podoba takie podejście;

(między sprzątaniem i gotowaniem siadam na jedną "misję" albo nawet samą walkę zacznę, a potem robię repeat'a ;) świeta wasza mać!)

Odnośnik do komentarza

Żeby mieć dostęp do misji głównej zazwyczaj musisz spełnić jakieś warunki, które można zrealizować w misjach pobocznych np. porwanie ufoka, wybudowanie odpowiedniego facility itd. Jak spełnisz warunek, będziesz mieć dostęp do misji fabularnej. Jeżeli nie spełnisz warunku, będziesz mógł wykonywać misje poboczne w nieskończoność.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

i to jest wytlumczenie - lap plusa :)

w zasadzie juz zalapalem o co chodzi w tym systemie. np. teraz mialem zlapac tego ufoka, co to mial byc zrobiony z czystej energii i znika po zgonie, ale nie zabralem dziala lukowego, wiec jak go ukatrupilem, to pani doktor odpowiednio mnie zyebawszy :)

a czy misje fabuarne sa takie same u wszystkich, czy tez mocno losowe? czy np. kazdy ma podobne zadanie, ale inna arene do ogrania? chodzi mi tu glownie o to, czy jak bede gral na klasycznym i/lub niemozliwym to beda sie te lvle powtarzac?

 

aha... poziom paniki...

do tej pory bralem wszystko po kolei jak sie trafialo. panika w australii i we francji na przedostatnim, prawie najwyzszym poziomie. w zwiazku z tym dwa pytania:

1) czy przy odrzuconym zadaniu, dajmy na to z niemiec, panika tam wzrosnie tak jak wzrasta w pominietym panstwie, gdy mam wybrac zadanie w jednym z dwoch/trzech panstw?

2) czy powinienem teraz tak dlugo odrzucac zadania, az trafie na jakies z francji lub australii, by obnizyc tam panike?

Odnośnik do komentarza

Przeważnie pojawiają się trzy misje do wyboru każda na innym kontynencie, wykonanie misji w danym kraju obniża panikę na całym kontynencie i adekwatnie odrzucisz misje w danym kraju panika wzrasta na całym kontynencie. Więc po pozytywnym wykonaniu misji obniżysz panikę na jednym kontynencie, a podwyższy Ci się na dwóch pozostałych (problem za krótkiej kołdry).

Odnośnik do komentarza

ale mi chodzilo nie tyle o to co sie dzieje jak jest info, ze moge wybrac akcje w 1 z 3 panstw, a czy sa konsekwencje, jesli calkowicie odrzuce taka misje.

 

dzis juz na swiatecznej obczyznie, ale wczoraj zona (milosniczka simsow i strategii ekonomicznych) pol godziny siedziala, gapila sie w ekran, po czym stwierdzila: to musi byc dobra gra...

:)

Odnośnik do komentarza

@Lionel

 

Wiesz co, dawno w to grałem, ale wg tego co jest napisane tu: http://xcom.wikia.com/wiki/Satellite satelita obniża panikę tylko w danym kraju.

 

Spokojnie można olać jeden,czasem dwa mniejsze kontynenty i tam nie działać (byleby nie odeszło Ci więcej niż 8 krajów), skupiasz się nad jednym kontynentem wysyłasz komplet satelitów i zgarniasz bonus, opisane są w powyższym linku, np. pełne pokrycie Afryki daje 30% funduszy więcej. Zastanów się co jest Ci potrzebne i ładuj w satelity nad tym kontynentem, nie opłaca się mieć po jednym satelicie nad każdym kontynentem.

Edytowane przez Pryxfus
Odnośnik do komentarza

Wrzucenie satelity na dany kraj zmniejsza panikę tylko w nim, więc najlepiej na początku każdego miesiąca produkować ze 2 satelity i wrzucać je do krajów z najwyższą paniką. Później zróbcie misję główną, która zmniejszy poziom paniki we wszystkich krajach. Dodatkowo zlinkujcie ze sobą dwa Uplinki i już będziecie mieli spore pole manewru.

 

Dwa Uplinki i dwa Satellite Nexus wystarczą do uzyskania 16 miejsc na satelity = pokrycia całej mapy satelitami. Grałem na normalu i żaden z krajów nie wycofał się u mnie, więc da się to zrobić. Grunt to mieć zawsze ze 2 satelity w produkcji.

Odnośnik do komentarza

podonie jak Riczi nie mialem pewnosci czy dobrze rozumiem seniore Estel, ale okazuje sie, ze zalapalem ;)

no nic... ja staralem sie poki co skupic na wszystkim, ale rzeczywiscie - jak juz ktos powiedzial - mamy tu efekt za krotkiej koldry. zawsze czegos brakuje. pewnie cos strace jak jeszcze kilka misji rusze.

 

aha - czy ilosc zolnierzy ogranicza tylko kasa, czy moze ich zabraknac? poki co traktuje ich jako najwazniejszy zasob i bawie sie w perfekcyjne przechodzenie misji (by nikt nie zginal). zastanawiam sie, czy jest sens powtarzac, jesli padnie tylko jakis zoltodziub ;)

Odnośnik do komentarza

Jak pada żółtodziób to można go olać i grac dalej, kupisz kolejne mięso armatnie i uzupełnisz skład, chyba, że zagrasz na jakimś trudniejszym poziomie wtedy zdarza się, że na misję możesz wystawić niepełny skład, bo reszta nie żyje, albo leczy się w koszarach. W koszarach jest chyba 99 miejsc (piszę z pamięci), więc ograniczony jesteś tylko kasą, nie będziesz nigdy potrzebował aż tylu żołnierzy.

  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

I czasem. 3 dni potrzeba na dojazd żołnierzy do bazy. Każdy żółtodziób kosztuje 10 dolców. W szkole oficerskiej można wykupić skilla, że nowo przyjęci żołnierze od razu zaczynają na 1 lvlu, czyli mają określoną specjalizację.

 

Zlinkować to znaczy zbudować w bazie obok siebie. Jeżeli np. macie kwadrat

 

A B

C D

 

I w punkcie A i B zbudujecie labolatorium to wywiąże się połączenie pomiędzy A i B

 

A ---- B

C D

 

To połączenie zapewni wam jakiś bonus (do podejrzenia w opisie budynku). Połączenia działają też pionowo. Po przekątnej nie.

 

Czyli budując 2 uplinki w A i B macie:

 

A +2 miejsca na satelity

B +2 miejsca na sality

Połączenie A i B +1 miejsce na satelity

 

Jeżeli dołączycie do tego 2 Nexusy, które zapewniają 4 miejsca na satelity, a podczas połączenia dostają kolejno 1 bonusowe miejsce (albo 2, nie pamiętam) to mając kwadrat składający się z dwóch Uplinków i dwóch Nexusów dostajecie 16 miejsc na satelity. Krajów jest 16, więc jesteście w 100% kryci. Wtedy taki kwadrat wygląda tak:

 

A ---- B

| |

C ---- D

 

Linkowanie działa na wszystkie budynki w obrębie jednego typu. Czyli można ze sobą łączyć różnego rodzaju generatory, ale nie połączy się Uplinka z labolatorium.

 

Z takich jeszcze innych rad to polecam w miarę szybko dostać się do kwadratu z parą i zbudować na nim generator termiczny/termalny, ten droższy w każdym razie. Będziecie mieli zapas energii, co jest niezmiernie przydatne.

 

Dodatkowo pamiętajcie, że nawet jeżeli kraj osiągnie maksymalny poziom paniki to nie wycofa się z projektu XCOM aż do następnego spotkania Councilu (tego ziomka w cieniu). Czyli, jeżeli nastąpi to gdzieś na początku miesiąca to jeszcze macie czas, żeby wysłać do nich satelitę, skończyć misję główną itd.

 

Wszystko jasne? ;P

  • Plusik 3
Odnośnik do komentarza

Ehh,dałem trochę d.upy z tymi przekaźnikami. Dzisiaj odpaliłem XCOMA i mam 2 przekaźniki ale wybudowane 2 różnych miejscach :confused: Estel orientujesz się czy da się pozamieniać miejscami np Laboratorium z Przekaźnikiem? Czyli jak wykonam misję główną to obniży sie poziom paniki,miło bo w Niemczech i we Francji mam prawie maksymalny :D

 

Potwierdzam gra jest mega,wciąga jak diabli

Edytowane przez Lionel
Odnośnik do komentarza

Świetna gra, przy okazji w miarę łatwa do "wejścia" - po tutorialu już się raczej rozumie całą mechanikę gry (w stare XCOMy nie grałem, najwyżej Jagged Alliance czy Fallout Tactics z tego typu gier). Wątek główny na razie czeka, robię z przyjemnością same misje poboczne (linka z hakiem + wskok na dach budynku i snajpowanie bydlaków = za(pipi)ioza), łapię ufoki i rozbudowuję technologię.

 

Na razie udaje mi się utrzymać poziom paniki na zadowalającym poziomie - pytanie tylko, czy zbyt długie odwlekanie misji głównych nie spowoduje, że w końcu się obudzę z ręką w nocniku? Nie wiem czy ta gra karze za zbyt długą zabawę (jak Fallout 1) czy nie ma z tym problemu?

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...