Skocz do zawartości


Damk

Użytkownicy
  • Zawartość

    255
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

35 Stara się

Informacje o profilu

  • Płeć:
    mężczyzna

Ostatnie wizyty

275 wyświetleń profilu
  1. Damk

    Nintendo Switch - temat główny

    W październiku 2018 roku w wywiadzie USgamer z Tetsuya Takahashi też padło pytanie, czy jest szansa na port XenobladeX na Switchu: https://www.usgamer.net/articles/xenoblade-chronicles-2-postmortem-breaking-down-the-inaugural-switch-rpgs-success-with-tetsuya-takahashi TT: "Cóż, na obecną chwilę przyszłość jest niejasna. Osobiście chciałbym zagrać w tę grę na Switchu, ale to naprawdę byłoby trudne do zrealizowania." - Co jest największą przeszkodą? TT: "Pieniądze. To ogromna gra. Odtworzenie jej byłoby naprawdę trudne." Wygląda na to, że tradycyjne przeportowanie gry nie jest brane pod uwagę. To byłby bardziej remake/remaster aniżeli zwykły port z kosmetycznymi poprawkami/dodatkami. Nie dziwię się za bardzo. XenobladeX na WiiU to prawdziwy techniczny majstersztyk. Użyli mnóstwo sztuczek, optymalizacji, ale i kompromisów, by tak olbrzymia i efektowna gra działała na tak relatywnie słabym sprzęcie. Osobiście wolałbym by pracowali nad sequelem XenobladeX, niż zajmowali się odtworzeniem starszej gry. Ale to tylko ja. Gdy miałem WiiU, nie chciałem grać w port Mario Kart Wii tylko w nowiutkie Mario Kart 8, nie w port Pikmin2 tylko w nowe Pikmin3, nie w port Super Mario Galaxy2, tylko w nowe Super Mario 3D World, i tak dalej
  2. Damk

    Nintendo Switch - temat główny

    Zdziwiłbym się, gdyby nie sprzedano więcej kopii NSMBU na Switchu aniżeli na WiiU w ogólnym rozrachunku. Switchów jest po prostu więcej, i nadal przybywa. Nawet jeżeli odsetek zainteresowanych graczy będzie mniejszy, to ilościowo - dzięki większej bazie użytkowników - i tak może przebić wynik na WiiU. To ostatnie zdanie, o tym, że może wreszcie porty z WiiU przestają się sprzedawać jest oczywiście pół żartem, pół serio. Wiem, że to mało prawdopodobne. Co nie zmienia faktu, że słaba sprzedaż kolejnych takich portów mogłaby skłonić Nintendo do wydania nowych produkcji, które chętnie zobaczyłbym na nowej konsolce. Wiem, że jestem w mniejszości, ale chętniej pograłbym w nowiutkiego świeżutkiego dwuwymiarowego Mario stworzonego specjalnie dla Switcha, aniżeli w ponad 6-letnią grę ze starszej konsoli. I myślę, że nawet gracze, którzy nie mieli przyjemności zaznajomić się z poprzednią odsłoną, również byliby zadowoleni.
  3. Damk

    Porty - życzenia i stan faktyczny

    W poprzednim roku na Switchu wylądowało zremasterowane Okami, dekadę po premierze na Wii. Co do życzeń, to w tym roku Muramasa: Demon Blade również stuknie 10 latek. Tytuł jak najbardziej kwalifikuje się do remasterowania. Muramasa w oprawie HD, ze wszystkimi dodatkami z Vity w pakiecie, to byłoby coś.
  4. Damk

    Nintendo Switch - temat główny

    Czyli bardzo słabo?? Baza WiiU wtenczas wynosiła 40.000 sztuk konsol. Baza Switch w zeszłym miesiącu przekroczyła pułap 1.400.000 sztuk konsol. Przy 35-krotnie większej bazie urządzeń Switch wykręcił zaledwie o połowę większy wynik? Albo w informacyjnym źródle coś pokręcili, albo... wreszcie porty przestały się sprzedawać, a Nintendo zacznie w końcu wydawać nowe odsłony świetnych tytułów
  5. Damk

    Nintendo Switch - temat główny

    Ale i tak większość znaczących i/lub większych tytułów jest zapowiadanych wcześniej niż te kilka miesięcy przed premierą. Wyjątkami są są porty i remastery, bo na nie nie trzeba tyle czasu. Czy tytuły, które były już w produkcji, i zostały "po cichu" przesunięte na nowszą platformę. Lub takie, które powstawały tyle lat, że większość zapomniała, że w ogóle powstają. Oczywiście jest i tak jak wspomniałeś - Nintendo udaje się utrzymywać w tajemnicy produkcję danej gry, i zrobić nam miłą niespodziewajkę
  6. Damk

    Nintendo Switch - temat główny

    Już nie pierwszy raz słyszę taką opinię. Ale nie za bardzo mogę się z nią zgodzić. Zazwyczaj czekamy 2-3 lata na większe tytuły (XenobladeX, Breath of the Wild, Tokyo Mirage Sessions #FE, Bayonetta2, Yoshi Wooly World, itd), bądź przynajmniej w okolicach 1 roku (Mario Kart 8, SM3DW, Splatoon, SMM, Pikmin3, Smash, etc). Oczywiście jeżeli bierzemy okres między oficjalną zajawką, a wydaniem gry. Bo często jest jeszcze tak, że Nintendo wspomina o developingu w wywiadach jeszcze wcześniej. Na przykład o trwających pracach nad nowym Mario 3D wspomniało w 2014 - że są związane bezpośrednio z SM3DW - ten sam zespół, "zaskakujące" rozwinięcie konceptu - gdyby WiiU się sprzedawało, trailer Odyssey zobaczylibyśmy prawdopodobnie już w 2015 (np. analogicznie jak do XenobladeX - już w 2012 roku poinformowano, że MonolithSoft pracuje nad nowym tytułem, a w 2013 pokazali trailer, w 2015 wydali grę).
  7. Damk

    Nintendo Switch - temat główny

    Ktoś się orientuje, czy jeżeli gram na pudełku z innego regionu, to update'y takiego tytułu są zablokowane?
  8. Damk

    Pokemon GO

    Kilka miesięcy temu też zauważyłem, że pojawiło się kilka nowych pokestopów i gymów. Ale myślałem, że to efekt aktualizacji danych z OpenStreetMap w tamtym roku. Zmiany wyglądały na automatyczne: np. pokestopy pojawiły się na odludziu - tablice informacyjne na szlaku przyrodniczym, przydrożne krzyże, kapliczki, figury, itp. Jeżeli jednak to był efekt nominacji jakiegoś gracza, to musiał się on nieźle napracować.
  9. Damk

    Metroid Prime 4

    WTF?! Breath of the Wild najtrudniejszą Zeldą od wielu lat? Przecież jest dokładnie na odwrót. BotW to jedna z najłatwiejszych Zeld jaka do tej pory powstała. Port DKTF na Switchu ma Funky Kong/Mode, który mocno obniża poziom trudności. Zamienia gierkę dla miłośników wyzwań na platformówkę dla casuali. Design tylko potęguje to przeświadczenie. Z Bayonettą jest inaczej - nie zdecydowano się na żadne ułatwienia w słyczowej konwersji. Sprzedaż Bayonetta2 wcale nie jest taka duża jak się wydaje. Ten słynny wykresik, który pokazuje wyższą sprzedaż na Switchu w premierowym okresie świadczy o czymś zupełnie innym. Przy bazie 6 mln konsol WiiU sprzedało niecałe 300 tys kopii gry, natomiast Switch z bazą 15mln urządzeń sprzedał niecałe 400 tys kopii (tylko niecałe 100 tys więcej). W rzeczywistości to na WiiU Bayonetta2 sprzedawała się lepiej w analogicznym okresie. Ogólnie wydaje mi się, że poziom trudności w produkcjach zalicza spadek. Czy to Super Mario Odyssey, czy to Xenoblade Chronicles 2. A takie akcje jak Pokemon LetsGo to chyba najlepszy dowód na to, że Nintendo zależy bardziej na niedzielniaków, aniżeli na zadowoleniu core'wych graczy. Choć pewnie i dla nich coś się kiedyś znajdzie. Ale czy to będzie właśnie nowy Metroid?
  10. Damk

    eShop - małe gry, VC, ciekawe promocje itd.

    Runner3 w promocji (-66%, 37zł): https://www.nintendo.co.uk/Games/Nintendo-Switch/Runner3-1205090.html
  11. Damk

    Nintendo Switch - temat główny

    Kolejny port z WiiU...
  12. Damk

    Nintendo Switch - temat główny

    Rozumiem, że posiadacze Switcha, którzy korzystają z niego przenośnie w podróży będą z tej funkcji zadowoleni - na pewno będzie to wygodniejsze niż wpatrywanie się w "mały" ekran smartfona. Ja osobiście wolałbym by najpierw ogarnęli oprogramowanie systemowe typu naprawa niepełnosprawnego PlayLog, czy wprowadzili jakąś natywną komunikację między graczami zamiast obsługę multimediów (proszę zwrócić uwagę na słówka "najpierw" i "zamiast" - ogólnie nic nie mam przeciwko takim usługom). WiiU obsługiwał tego typu serwisy od początku, miał nawet osobne menu TVii (i wbudowany pilot w gamepada): Youtube, Netflix (ciekawostka: jako pierwsze oficjalne wsparcie w Polsce na długo przed PS4 i XOne), Crunchyroll, Hulu, itd. Pamiętam właśnie jak reklamowali WiiU nie tylko jako maszynkę do grania, ale i do multimediów. Może się sparzyli, i dali sobie spokój. Switch jakby nie patrzeć skupia się wyłącznie na graniu i wyszło im to na dobre.
  13. Damk

    Nintendo Switch - temat główny

    Premierowy Wiedźmin 3 był równie niekompletny jak inne ówczesne mu gry, przecież patchowali go i dokładali zawartość przez kilka tygodni, czy miesięcy. A pisząc serio - płatne rozszerzenia do Wiedźmina, czy (paradoksalnie) do Mario Kart 8, to wyjątki niestety. Skupiając się na samym podwórku Nintendo: to na Switchu to chyba tylko niezależna Torna do Xenoblade2 może mogłaby się bronić, płatne rozszerzenie do Splatoon2 wypada o wiele słabiej, a o wymuszonym Season Pass (brak możliwości zakupu dodatków osobno) w Breath of the Wild to lepiej nie mówić. Są dodatki, które warto ograć, które warto kupić, i absolutnie nie ujmują standardowej wersji gry. Brawo. Istnieje też ten drugi rodzaj DLC, który psuje odbiór premierowej produkcji. I tych jak na razie jest więcej. Nie chciałbym żeby zamiast info o nowych grach w produkcji, dostawać komunikaty typu: pamiętacie tryb New Game+ z poprzednich odsłon, który zniknął jakimś trafem - będzie w płatnym dodatku, albo: macie 1 dodatkowy zestaw plansz za 1/3(1/2?) ceny do tej krótszej niż zazwyczaj gry, którą wydaliśmy ponad rok temu. Ale może rzeczywiście zbyt sceptycznie to odbieram. Ale ten wynik sprzedażowy nakręcili chyba aktualni posiadacze Switcha. Nintendo potrzebuje gier, które sprzedadzą więcej nowych konsol. Nie wiem, czy specjalnie dla Mario Party ktoś kupi konsolkę, ale dla Pokemonów, czy Smashy w przeszłości były już takie przypadki.
  14. Damk

    Nintendo Switch - temat główny

    Szkoda. Zawsze sobie ceniłem gry od Nintendo za to, że oferowali gry jako kompletny produkt. Oczywiście inną kategorią są gry ukierunkowane przede wszystkim na sieciowy multiplayer - tutaj DARMOWE DLC są jak najbardziej na miejscu, wręcz oczekiwane w tego typu tytułach.
  15. Damk

    Porty - życzenia i stan faktyczny

    Oglądałem analizę. Dla mnie wygląda to jak zwykła emulacja z podbitymi przefiltrowanymi teksturami i zwiększoną rozdzielczością ekranu. Jakbym odpalił to na emulatorze. Tak, wskazywali tam jakieś różnice, ale na pierwszy rzut oka tego nie zauważysz. Oczywiście wygląda to lepiej niż pikseloza, którą serwuje nam Wielkie N w Virtual Console, ale wołałbym remake na kształt Wind Waker HD, lub przynajmniej remaster w stylu Skyward Sword HD. I tak będą chcieli za to pełną cenę, to niech chociaż się postarają ;P Oczywiście Twoje przepuszczenia mogą być jak najbardziej trafne. Jeżeli konwersja praktycznie jest gotowa (choć zakładam, że optymalizacja pod handheld mode i obsługa Joy-Con'ów nie są wcale taką łatwą sprawą), to czemu Nintendo nie miałoby jej wykorzystać. Do tego pewnie biorą pod uwagę wpływ na sprzedaż najnowszego SMO, więc wątek z abonamentem może być strategiczny.
×

Powiadomienie o plikach cookie

25 maja 2018 roku zacznie obowiązywać w Polsce Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (określane jako "RODO", "ORODO", "GDPR" lub "Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych"). W związku z tym prosimy o zapoznanie się ze zaktualizowaną Polityką prywatności Polityka prywatności.