Skocz do zawartości

Console Wars 6: Kogo Bardziej Wyruchają

Featured Replies

Opublikowano

Pup no przecież lubisz lata dziewięćdziesiąte, nawet masz w sygnaturze. więc daj plusika a nie. 

Edytowane przez Sibian

  • Odpowiedzi 23,7 tys.
  • Wyświetleń 744,4 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • Gość DonSterydo
    Gość DonSterydo

    Reklama kawałka plastiku #eksajt, heh.   EDYTA: Jaki ból 4 liter XD

  • Dobra, dość.   Dziś pojechałem do znajomka, który akurat niedawno kupił sobie mocarnego w miarę kompa. Może nie NASA ale przynajmniej moc zbliżona do next genów ( i5 3470 3.2GHz @ 3.6GHz, Radeon 785

Opublikowano

Oj, wyścigów absolutnie nie można porównywać do symulatora działań z IIWŚ. To nie ta liga.

Ale jak to!

Przecież wiatr "x" wieje w czasie rzeczywistym który stawia opór dla samochodu o mocy "a" i masie "b" który generuje moc "c" wynikająca z "d" dzięki "e" za pośrednictwem "f" oddziałując na powierzchnię o lepkości "g" która to podatna jest na czynniki "h" które mają wpływ na parametr "i" podczas jazdy.

Edytowane przez eX4cT_PL

Opublikowano

nie daj Boze dojdzie tam 15 kolejnych aut i detekcja kolizji. :thumbsup:

Edytowane przez easye

Opublikowano

Oj, wyścigów absolutnie nie można porównywać do symulatora działań z IIWŚ. To nie ta liga.

Opublikowano

To dalej będzie tylko 15 aut jeśli już ktoś nadal bawi się w głupkowate porównania do CM ( betony Sony ) a nigdy nie grał.

Opublikowano

Pup no przecież lubisz lata dziewięćdziesiąte, nawet masz w sygnaturze. więc daj plusika a nie.

 

Lubię ale nie te gnioty z PC ;)

Opublikowano

SIbian rzucasz betonami (wtf) do wszystkich a sam zachwoujesz się jak naj..twardszy (?) beton <_< Idź na PCLaba sobie popieprzyć o tym CM. Tutaj to nikogo nie interesuje. Jakbyś nie był "betonem", już dawno byś się zorienował.

 

Porównanie screena z PC i PSX'a (sprzęt z 1994 roku z 3MB pamięci.. z czego AŻ 1 MB na grafikę) - poziom jest... :turned:

W odróżnieniu od.. wszystkich dotychczasowych generacji konsol, obecne w końcu wyposażone zostały w przyzwoitą ilość RAMu.

 

Tak przy okazji.. do obydwu "skłóconych" stron: 100 czy 1000 jednostek na ekranie nie musi w ogóle oznaczać kosmicznych zasobów potrzebnych na obliczenia fizyki (nawet jeśli w pewnych przypadkach tak, to to samo w sobie nie przeszkadzałoby grafice, chyba że do fizyki wykorzystywane jest GPU.. ale raczej CM tego nie robi). 

Na przeszkodzie do lepszej grafiki w takiej sytuacji stoi nie fizyka tego 1000 jednostek, tylko fakt, że są to obiekty, które trzeba wyrenderować. W takiej sytuacji budżet na polygony, tekstury itd trzeba podzielić na te 1000 obiektów. Stąd też tego typu produkcje odbiegają graficznie od pozostałych.

Opublikowano

koleś jest przemocny. pisze do niego między innymi mazeo, a ten jak zahipnotyzowany o betonach sony. ciężki przypadek. 

a jaki kumaty. tak właśnie pisałem o czołgach jako turówce i lubie kinekta. takiego lepiej zostawić w spokoju

Opublikowano

 

Lubię ale nie te gnioty z PC ;)

Hehe całkiem zabawne. Napisz jeszcze coś śmiesznego bo ci to wychodzi.

Opublikowano

 

 

fani sony w jednym filmiku ;/

nagrałeś to dla nas? :sorcerer:

Opublikowano

SIbian rzucasz betonami (wtf) do wszystkich a sam zachwoujesz się jak naj..twardszy (?) beton <_< Idź na PCLaba sobie popieprzyć o tym CM. Tutaj to nikogo nie interesuje. Jakbyś nie był "betonem", już dawno byś się zorienował.

 

 

Co innego jak kogoś nie interesuje ( olewa ) a co innego jak ktoś nie mając wiedzy w temacie próbuje dyskutować i dalej bezrozumnie ciągnie temat, a tak teraz to teraz robią najtwardsi fiśnięci fanole Sony ( najmądrzejsi oczywiście w każdym możliwym temacie ). MaZZeo w to nie mieszajcie. Widzę niektórzy nie rozróżniają treści postów. 

Edytowane przez Sibian

Opublikowano

MaZZeo Ty betonie Sony!

Edytowane przez eX4cT_PL

Opublikowano

Łotewer, tymczasem petycja blacharskiej rasy panów gardząca konsolami już w liczbie 650 tysięcy prosi, błaga, płacze, skomle o GTA V na peceta.

 

Niech wydadzą, ciekaw jestem czy sprzedaż tej wersji dobije do 650 tysięcy czy może - jak zwykle - platforma pełna złodziei oleje to i sięgnie po kopię z zatoki.

Edytowane przez MaZZeo

Opublikowano

 

Na przeszkodzie do lepszej grafiki w takiej sytuacji stoi nie fizyka tego 1000 jednostek, tylko fakt, że są to obiekty, które trzeba wyrenderować. W takiej sytuacji budżet na polygony, tekstury itd trzeba podzielić na te 1000 obiektów. Stąd też tego typu produkcje odbiegają graficznie od pozostałych.

 

czyli każda z tych jednostek to jest zupełnie inny obiekt, który trzeba od nowa składać i teksturować, że użyłeś takiej matematyki ?

no i zakładając, że wszystkie te jednostki są wyświetlane jednocześnie na ekranie (naprawde tak się dzieje), to i tak będą zbyt daleko, będą małe i nie potrzebują wtedy szczegułów. gry nie umieją robić takich sztuczek, że jak czegoś nie widać, to tego nie ma ?

Opublikowano

Co do "sprzetozernosci" fizyki to Project CARS to dobry przyklad.

Gram w to bodaj od 2 lat i pamietam ze jak zmienili fizyke z 300hz na 600hz to plynnosc animacji spadla o jakies 30%.

Opublikowano

 

A tu takie coś poza tematem jak już gadamy o grafie, tekstura ściany, PC 1998 rok ( kliknij by powiększyć ) :

 

 

i6fr.png

 

 

 

 

Co to za gra?

Opublikowano

Thief. 1 albo 2, dokładnie nie pamiętam która kiedy wyszła.

Opublikowano

@Kazub

Mowisz o LOD (level od detail).

Ilosc detali zmiejsza sie wraz ze zwiekszaniem sie odleglosci od danego obiektu.

Stosuje sie to praktycznie w kazdej grze.

Opublikowano

Fajnie , że w CW mam już swojego goryla który łazi za moim postami. Dobrze mieć goryla na forum, nawet jak jest ździebko nieoswojony.

 

Wiadomo , że klatki rosną gdy mniej widać jednostek, ale nawet jak ich nie widać, to oni nadal gdzieś walczą, co musi być nadal liczone ( każda postać ma swoje AI i w kryzysowych sytuacjach sama decyduje co robić ).

 

 

EDIT : To mój screen, rozkminkę pozostawię tym wszystkowiedzącym. 

Edytowane przez Sibian

Opublikowano

 

 

Na przeszkodzie do lepszej grafiki w takiej sytuacji stoi nie fizyka tego 1000 jednostek, tylko fakt, że są to obiekty, które trzeba wyrenderować. W takiej sytuacji budżet na polygony, tekstury itd trzeba podzielić na te 1000 obiektów. Stąd też tego typu produkcje odbiegają graficznie od pozostałych.

 

czyli każda z tych jednostek to jest zupełnie inny obiekt, który trzeba od nowa składać i teksturować, że użyłeś takiej matematyki ?

no i zakładając, że wszystkie te jednostki są wyświetlane jednocześnie na ekranie (naprawde tak się dzieje), to i tak będą zbyt daleko, będą małe i nie potrzebują wtedy szczegułów. gry nie umieją robić takich sztuczek, że jak czegoś nie widać, to tego nie ma ?

 

Moze być inny, moze być taki sam. To nie ma znaczenia jeśli chodzi o budżet na geometrię i shadery, oszczędza jedynie pamięć. "Składanie" i teksturowanie to w procesie produkcji i to całkiem inna sprawa.

 

Co, do drugiej części to tak. W grach wykorzystywane są różne poziomy detali różnych obiektów (LoD), które najczęśćiej dobierane są zależnie od ogldegłości obiektu od kamery. Teoretycznie dałoby się to zrobić tak, aby w sytuacji, gdy kamerę sprowadzimy nad samą ziemię podnieść drastycznie poziom detali.. ale w grze, gdzie prawdopodobnie przez 90% czasu akcję obserywuje się "szerokich" ujęć nie miałoby to zbyt wielkiego sensu (trzebaby robić tylko dla takich chwil masę specjalnych obiektów z wysokimi detalami).

 

Poza tym podam przykład sytuacji na mniejsza skalę. GT5:Prologue na PS3. Samochody miały tam kilka poziomów LoD. W normalnej sytuacji zazwyczaj samochody przeciwników były na tyle niewielkie na ekranie, że mogł być wykorzystany nieco uproszczony model. Zrób jednak zoom (nie przybliżenie a powiększenie) w tłumie samochodów, a wszysktkie modele nagle wskoczą na wysoki poizom LoD, w efekcie czego z 30fps robi się jakieś 15-20 i ostry screen-tearing (jednak w takiej grze ma to wytłumaczenie, a modele w wysokich detalach muszą być obecne).

Nie jest to akurat idealny przykład.. ale chodzi o to, że w takich grach w praktyce (nie w teorii) nie ma to sensu.

Edytowane przez Emet

Opublikowano

 

Thief: The Dark Project.

 

Skąd pewność że gra ma takie tekstury w standardzie a nie jest to zdjęcie gry z modem na lepsze teksturki?

 

a skąd ja mam (pipi)a wiedzieć?

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.