Skocz do zawartości
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Forum PSX Extreme

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

FIA Formula One World Championship

Featured Replies

Opublikowano

końcówka wyścigu całkiem spoko, chociaż mogło być bardziej ciekawe i Leclerc z tym urwanym skrzydłem całkiem cisnął  

  • Odpowiedzi 7,6 tys.
  • Wyświetleń 565,1 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Najpopularniejszy posty

  • cały sezon był ustawiany przez FIA ewidentnie pod merca i cHama. nie raz sędziowie pokazali jakimi szmatami są. tu się zgodzę że zmiany są potrzebne. obiektywnie również patrząc Max odzyskał to, co pr

  • Dzis wrzuce tylko bardzo duzo zdjec     W poniedzialek filmy i opowiesci   

  • Mam nadzieję że schabowy smakował. 

Opublikowano
3 godziny temu, Kaczi napisał(a):

nie spodziewałem się że Lawson będzie taki tragiczny

https://f1.dziel-pasje.pl/news/41378/Verstappen-uwaza-ze-Lawson-bylby-szybszy-w-bolidzie-Racing-Bulls - czyli mówi to samo co ja. Kto będzie szybszy na 100 m: Bolt czy fakir? Biegną w równych warunkach po rozżarzonych węglach. Tu też jadą bolidem zrobionym pod Maxa (bez dbania o drugiego ani odrobinę). Max ma zyskać 0,05 sek a drugi stracić 0,5 sek? Dobry pomysł na rozwój robimy to. Strata Lawsona jest podobna jak poprzedniej trójki, ale różnice w stawce tak małe, że od razu leci na koniec.

 

Dzisiaj Racing Bulls tragicznie, ale z powodu zbędnego zjazdu. O ile Hamilton miał czysto przed sobą i stracił ok. 6-8 sek (zysk z nowych opon minus strata z czasu pitstopu rzędu 25 sek) to Racing Bulls stracili więcej niż sam pit (tłok). No i Yuki urwał skrzydło na prostej :) Leclerc jako kolejny "udowodnił", że te skrzydła są nikomu do niczego niepotrzebne (strata ok. 7-10 sek więc w ok. 45 okrążeń powinien zyskać, ale wyliczyli że nie), gdyby nie zagrożenie karą to Yuki by pewnie jechał do końca.

PS. kierowca dnia dla Antonelliego to żenada.

Opublikowano
19 minut temu, Arek_ napisał(a):

kierowca dnia dla Antonelliego to żenada.

Nawet nie widziałem, że jechał w wyścigu… 

 

Oba Ferrari i Gasly DSQ! No to się pozmieniało. Leclerc i Gasly za lekkie bolidy, a Ham za mocno wytarta deska.

Opublikowano

Wyścig tak jak się spodziewałem, konwój od startu do mety. Wszyscy oszczędzali opony, parę ataków w środku stawki i tyle. Ferrari jak zwykle w swoim żywiole z tymi DSQ. Wyścig do zapomnienia.

Opublikowano
48 minut temu, Arek_ napisał(a):

https://f1.dziel-pasje.pl/news/41378/Verstappen-uwaza-ze-Lawson-bylby-szybszy-w-bolidzie-Racing-Bulls - czyli mówi to samo co ja. Kto będzie szybszy na 100 m: Bolt czy fakir? Biegną w równych warunkach po rozżarzonych węglach. Tu też jadą bolidem zrobionym pod Maxa (bez dbania o drugiego ani odrobinę). Max ma zyskać 0,05 sek a drugi stracić 0,5 sek? Dobry pomysł na rozwój robimy to. Strata Lawsona jest podobna jak poprzedniej trójki, ale różnice w stawce tak małe, że od razu leci na koniec.

Bzdura którą nie raz różni spece dementowali. Zespół robi bolid jaki najlepiej potrafią i głównym wyznacznikiem pod który jest projektowany są opony. Oczywiście bolid ma jakąś charakterystykę która może odpowiadać jednemu kierownicy bardziej a drugiemu mniej, ale dobry kierowca potrafi dopasować swój styl jazdy (patrz Hamilton czy Alonso), ale widocznie miejsce tej konstrukcji jest tam gdzie jest Lawson a wcześniej był Perez. To nie wina Maxa że ma bolid który nie jest nawet na poziomie Aston Martina a mimo to potrafi wyciągać z niego więcej niż inni, on też walczy z tym co ma i z minimalnym okienkiem pracy jaki oferuje.

 

 

Opublikowano

Oba Ferrari i Gasly zdyskwalifikowani z GP Chin! 


@Arek_Ponoć Lawson na wyścig miał komppletnie zmieniony setup w prównaaniu do sprintu ale nie poszło to za dobrze więc można go wytłuumaczyć

 

Opublikowano

Lawson nie miał jeszcze dobrej sesji, czy to wyścig/kwale/trening. Dobra, dopiero dwa weekendy za nami, ale moim zdaniem długo nie pojeździ, bo on tym bolidem nie potrafi jeździć czy dostosować się do niego. Perez miał chociaż momenty i przebłyski. RB imo powinien Sainza zakontraktować jak była taka opcja, za bardzo idą w swoich juniorów, taki kierowca jak Max zdarza się bardzo rzadko, to taki Messi F1 [emoji846] No nic, zobaczymy jak sytuacja się rozwinie w następnych wyścigach, choć w przełom Lawsona nie wierzę.

Opublikowano
W dniu 23.03.2025 o 13:28, gtfan napisał(a):

To nie wina Maxa że ma bolid który nie jest nawet na poziomie Aston Martina

No to wywalić go z Red Bulla jak pisałem :) Racing Bulls jest mocniejszy od Astona więc ... Skoro Max daje te 0,5-0,8 s zysku to w Racing Bulls będzie wygrywać.

 

Style jazdy są faktem i to od dawna. W tym kłopoty Schumachera dzięki Buttonowi. Bzdura to, że Max jest o 0,5-0,8 sek lepszy (od 4 kolejnych Perezów). To są zawodowcy, 1 sek to dużo dla czołowych amatorów, dla zawodowców to kosmos. Nagle Lawson równy Tsunodzie zmienia zespół i jak poprzednie 3 Perezy traci umiejętności, tak tak akurat. Max walczył równo tylko wtedy gdy nie był faworyzowany i bolid nie pod niego (czyli kiedyś jako juniorzy z Sainzem, a potem jako nowicjusz z Ricciardo - pewnie bolid bardziej pod starego, tak samo słabo wypada Sainz na tle Albona).

 

W dniu 23.03.2025 o 12:50, Artur_K napisał(a):

Oba Ferrari i Gasly DSQ! No to się pozmieniało. Leclerc i Gasly za lekkie bolidy, a Ham za mocno wytarta deska.

Wszyscy planowali 2 pitstopy, a okazało się że można jechać na 1 (efekt braku Practice 2 i 3), starli opony jadąc ze 20 okrążeń powyżej planu.

 

Dramat Racing Bulls, główni rywale - słabsi tutaj - mocno uciekli dzięki DSQ, gdy ich typowe miejsca to 8-9-10 czyli 4-2-1 pkt. Ferrari nie tak źle: McL za mocny, Red Bull za słaby, Antonelli to się okaże, ale póki co Ferrari ich łatwo dogonią i wyprzedzą (niczym Oskar Maxa).

Opublikowano

Polecam znaleźć wypowiedź Kubicy o Veratappenie, on dobrze tłumaczył jaką różnicę robił i jak potrafił się zaadoptować do auta które mu nie pasowało.

Opublikowano

Kubica się przechwalał jaki to on wspaniały i robi 0,2 sek zysku. Tak 0,2 a nie 1,0. A znaleźli się liczni debile wierzący, że Kubica jest o 1,5 sek wolniejszy od Vettela (gdy raz tak przegrał).

 

Masz 4 kolejnych Perezów tracących po 0,5-0,8 sek i nadal swoje, cudowny Max miażdżący wszystkich, jeżdżący szybciej niż możliwe. Realnie kierowcy są jak inne elementy bolidu - mało znaczące, dużo znaczą tylko gdy robią błędy. Zapewne cała TOP10 kierowców się mieści w 0,2 sek, ale każdy wsadzony do Red Bulla będzie robił 0 pkt (poza Maxem).

 

To już w czwartek: https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/1179909/nie-powinien-przyjmowac-oferty-red-bull-ma-problem - pewnie wtedy Liam dostanie kopa. Yuki jest dużo więcej wart marketingowo (ma szansę przeżyć tylko jeśli nie kłamał mówiąc że bolid mu pasuje), Japonia i Azja to dużo więcej kasy niż NZ. Perez to też kupa kasy i Ameryka Łacińska, no i lubi przegrywać więc może niech jemu przywrócą miejsce (żeby robił sesje testowe co wyścig).

Opublikowano
2 godziny temu, Arek_ napisał(a):

Masz 4 kolejnych Perezów tracących po 0,5-0,8 sek i nadal swoje, cudowny Max miażdżący wszystkich, jeżdżący szybciej niż możliwe. Realnie kierowcy są jak inne elementy bolidu - mało znaczące, dużo znaczą tylko gdy robią błędy. Zapewne cała TOP10 kierowców się mieści w 0,2 sek, ale każdy wsadzony do Red Bulla będzie robił 0 pkt (poza Maxem).

 

Sam sobie zaprzeczasz w tym co piszesz, ale pewnie i tak tego nie zauważysz bo z jakiegoś powodu uparłeś się że Max to przeciętniak który nie ma nic poza bolidem :) Rozumiem że można go nie lubić (sam średnio za nim przepadam), ale warto jednak nie być śmiesznym w swoim fanatyzmie.

 

Edytowane przez gtfan

Opublikowano
20 godzin temu, gtfan napisał(a):

1. Sam sobie zaprzeczasz w tym co piszesz

2. z jakiegoś powodu uparłeś się że Max to przeciętniak który nie ma nic poza bolidem :)

1. Gdzie zaprzeczam?

2. Max jest zapewne najlepszym kierowcą F1, nie mogę być tego pewien, bo nie jeżdżę jak Kubica i nie widzę, że tu można urwać 0,05 a tu 0,02. Fanatycy zaś wierzą, że Max jest Bogiem o 0,5-0,8 s szybszy od rywali - to żenada.

 

Co do Liama: https://sportowefakty.wp.pl/formula-1/1180077/decyzja-juz-podjeta-w-red-bullu-nie-czekali-dlugo - jak widać nie jutro, ale wczoraj, ale pewnie jutro ogłoszą. No i Yuki zostanie 5-tym Perezem, potem dadzą Żyda, a potem Colapinto, aż w końcu wezmą Kubicę. A może fartem trafią na takiego który jeździ dokładnie stylem Maxa (tu Yuki jest najlepszy, bo sam się tym przechwala, wkrótce weryfikacja).

Edytowane przez Arek_

Opublikowano
1 minutę temu, Arek_ napisał(a):

1. Gdzie zaprzeczam?

"Realnie kierowcy są jak inne elementy bolidu - mało znaczące" - skoro kierowcy to małpy tylko kręcące kierownicą, to czemu niby w tym redbullu są takie różnice? no właśnie. 

 

a co do tego co pisałem o wypowiedzi Kubicy, to on dobrze zwracał uwagę na prosty fakt - chyba 2 lata temu Perez i Max dostali najlepszy bolid w stawce który bardzo odpowiadał Checo a z którym Max miał problem - mimo to na początku sezonu walczyli jak równy z równym, a jak tylko Max  po paru wyścigachdopasował się (nie odwrotnie) do nowej maszyny to zwyczajnie odjechał od Pereza. jak to działało w drugą stronę? Perez nie był w stanie nic zmienić żeby dopasować swój styl jazdy jak tylko bolid zaczął odstawać, za to Max walczył do końca i wygrał mistrzostwo. dokładnie na to zwracał uwagę Kubica - na to że Max ma ponadprzeciętne możliwości adaptacji do bolidu. 

 

a Tsunoda chyba sam nie wie w co się pakuje, ale życzę mu dobrze :) miejmy nadzieję że jest w nim jakiś niewykorzystany potencjał, chociaż mam wrażenie że plan jest taki żeby się skompromitował i poszedł sobie z rodziny RB w której go nie chcą robiąc tym samym miejsce dla Franco ;) 

Opublikowano

Biedny Yuki to raczej nie ma tam nic do gadania, gdyby powiedział że nie chce do RB to pewnie natychmiast by poleciał całkowicie z F1 i wrzucili by i tak kogoś innego. Życzę mu jak najlepiej, bo od bardzo dawna nie było japończyka w czołówce, no ale na chwilę obecną nie wygląda to za ciekawie.

Opublikowano

W sumie to Red Bull ośmiesza się z tą kolejną zmiana kierowcy zwłaszcza po tylko dwóch wyścigach. Lawson ogólnie nie miał tak dobrego programu przygotowującego go do występu w bolidzie RB tak jak np Mercedes przygotowywał Antonellego 

Mam nadzieję że Yuki to udźwignie bardziej niż mniej, bo zwyczajnie lubię go i od Takumy Sato chyba nie było japońskiego kierowcy w stawce  

Edytowane przez Kaczi

Opublikowano
43 minuty temu, Kaczi napisał(a):

 Mam nadzieję że Yuki to udźwignie bardziej niż mniej, bo zwyczajnie lubię go i od Takumy Sato chyba nie było japońskiego kierowcy w stawce  

 

Nie było Japończyka chyba poza Nakajimą, Kobayashim, Yamamoto oraz Ide. :reggie:

Opublikowano
1 hour ago, Luqat said:

 

Nie było Japończyka chyba poza Nakajimą, Kobayashim, Yamamoto oraz Ide. :reggie:

 a widzisz o Kamuim zapomniałem a tych pozostałych  to pierwszy raz słyszę. Kobayashi chyba do niedawna jeszcze się scigał w wyścigach długodystansowych  

Edytowane przez Kaczi

Opublikowano

Kobayashi jest szefem Toyoty w WEC + jest również kierowcą. O ilości sukcesów jakie odnieśli razem nie chce już nawet wspominać. Zresztą do dziś uważam, że Kobayashi był chyba najlepszym japończykiem w F1, na Yukiego musi dopiero przyjść pora :)

Opublikowano

Nakajima z kolei wygrał trzy razy pod rząd Le Mans w latach 2018-20.

Opublikowano


oficjalnie

 

Edytowane przez gtfan

Opublikowano
  • Autor

a teraz wyobraźcie sobie że Yuki 19-20 w Q1, Lawson wysoko w Q3. albo w wyścigu Yuki P1, Max daleko za podium, Hadżar wysoko a Lawson w ciemnej dupie. jakie piękne PR'owe fikołki by były, chciałbym to zobaczyć :banderas:

Opublikowano

Mam nadzieję, że pójdzie mu dobrze. Nie za względu na jakąś sympatię, ale na to, że ich polityka jest tragiczna. Spalają wszystkich młodych kierowców, których mają. Niech będą konsekwentni i albo dają pełny sezon na jazdę, choćby skały srały albo nie wpuszczają w ogóle, bez minimum sezonu - dwóch w juniorskiej/siostrzanej ekipie.

Jak teraz Tsunoda będzie obstawiał tyły przez pół sezonu, to co zrobią? Zostawią żeby się znowu nie kompromitować czy wrzucą Hadjara na stratę?

Opublikowano
4 godziny temu, Colin napisał(a):

a teraz wyobraźcie sobie że Yuki 19-20 w Q1, Lawson wysoko w Q3. albo w wyścigu Yuki P1, Max daleko za podium

Najpierw obaj będą się musieli przyzwyczaić do nowych bolidów (oby z lepszym skutkiem niż Sainz, Bearman itp). Z marszu mało kto daje radę, no może Russell w Mercu (ale też chyba tracił ze 0,2-0,3 sek do swojej normy). Liam ma nieco prościej, bo tam jeździł 3 miesiące temu, ale też pewnie z marszu straci 0,2-0,3 sek co da stratę wielu miejsc.

 

4 godziny temu, Luqat napisał(a):

Jak teraz Tsunoda będzie obstawiał tyły przez pół sezonu, to co zrobią?

Honda zabuliła 10 mln euro. W dodatku RB ma ich silniki więc nie tak łatwo wyrzucić, szybciej zrobią z niego beta-testera. Hadjar tam nie wejdzie, a sponsor Pereza nie zabuli np. 30 mln za pół sezonu.

 

Tak więc Liam wyleciał nie po 2 wyścigach (bo plotki były przed GP Chin), ale po 1 wyścigu lub nawet po 0. Wcześniej (pod koniec 2024) pewnie nie dogadali się na czas.

 

BTW: nowe ceny Eleven Sports https://sportowefakty.wp.pl/inne/1180003/nowe-ceny-popularnej-telewizji-pierwsza-podwyzka-od-9-lat

Edytowane przez Arek_

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

Ostatnio przeglądający 0

  • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.