Skocz do zawartości

XBOX ONE X @ Project Scorpio


Rekomendowane odpowiedzi

Ja rozumiem ze Spencerowi chodzi ze jak gre zrobia w 4k to bez TV 4k nie zobaczysz wszystkich fajerwerkow ale on tego tak nie potrafi wytluamczyc i przekazac ludziom, a internet nie slucha dwa razy. Poszla juz fama jak z blokowaniem uzywek i znowu beda odkrecac to przez najblizsze 3 lata.

Odnośnik do komentarza

Czytam teraz wywiad Spencera dla Eurogamera i mój entuzjazm wobec Scorpio znacząco opadł, głównie za sprawą wspomnianej już kwestii marnowania mocy konsoli na obraz 4K. Te dwie literki zbyt często się tam pojawiają, niczym osławione juź "tv tv tv"... Ba, Spencer nawet mówi wprost, że do grania na ekranie Full HD bardziej poleca Xbox One S.

Odnośnik do komentarza

Czy TV 4k cieszą się taką popularnością, że się tej rozdzielczości uczepiono? Rozumiem, że w indykach czy jakiś prostszych grach byłoby to osiągane, ale czy jest sens iść, jak pisze hav7n, w 4K przy grafice z początków tej generacji?

Odnośnik do komentarza
Gość DonSterydo

Ja Wam powiem jak będzie w praktyce - devi będą robić gry albo w 1080p albo w z dwoma opcjami 1080p/4K. Gwarantuję Wam, że nie będą robić wszystkich gier wyłącznie w natywnej rozdzielczości 4K z jednego prostego jak drut powodu - telewizory 4K to obecnie margines. Jesteśmy teraz na etapie analogicznym do startu PS3/X360 gdzie TVFHD dopiero wchodziły na rynek.

Odnośnik do komentarza

No spoko ze beda sobie robic ale np na przykladzie takiej Forzy - zamiast wykorzystac moc Skorpio na dynamiczne oswietlenie i pogode przy w 1080p60fps ktore bylo by prawdziwym postepem w scigalkach to oni na dzien dobry zmarnuja 3/4 mocy GPU na 4k60fps i znowu beda tylko kaluze na drodze :P

Edytowane przez hav7n
Odnośnik do komentarza
Gość DonSterydo

No spoko ze beda sobie robic ale np na przykladzie takiej Forzy - zamiast wykorzystac moc Skorpio na dynamiczne oswietlenie i pogode przy w 1080p60fps ktore bylo by prawdziwym postepem w scigalkach to oni na dzien dobry zmarnuja 3/4 mocy GPU na 4k60fps i znowu beda tylko kaluze na drodze :P

 

Myślę, że jak każdy konkretny dev zobaczy jakie możliwości daje Scorpio przy 1080p, to będą właśnie takie gry robić. Turn 10 pewnie też.

Odnośnik do komentarza

ja to bym chcial zobaczyć gre na telewizorze 4k. Moze rzeczywiście efekt jest taki ze warto poświęcać na to moc. Chociaż wątpię by wyglądało to sporo lepiej niż 1080p z 4xAA

 

Wygląda sporo lepiej, a gracze którzy nie mieli z tym doczynienia mają błędne wyobrażenie o 4K. 

1920 na 1080 pixeli przy powiedzmy 50calach to bardzo słabe PPI, zwiększenie go 4-krotknie to naprawdę kosmiczny przeskok. 

Obraz jest gładki, perfekcyjny  -o ile oczywiście wyświetlamy coś w 3840 × 2160, a nie przeskalowanym fHD.

 

Nie zmienia to jednak faktu, że dokładnie wygładzona gra w 1080p to i tak 'żyleta', do tej pory konsole nadal miewają problem z dostarczeniem samego 1080p, nie wspominając już o mocnym AA......

Dlatego też dopinguję mocniejsze wersje obecnych konsol. 

Odnośnik do komentarza

 Jak ktoś wierzy, że 6TFlopów zapewni odpowiednią moc dla 4K gaming to jest albo głupi albo niedouczony.

 

Pewnie niektóre gry w 30 klatkach lub 60 klatkach ze sterylną grafiką polecą w 4K ale nie liczyłbym na więcej.

 

Obstawiam, że większość to będzie upscalowanie do 4K z jakichś dziwnych rozdzielczości typu 2560 x 1536 itp.

Odnośnik do komentarza

Lepiej już skalować 1080p do 4K ;)

Sam już pisałem przed E3, że  nawet 6 tf to po prostu za mało.
W tej rozdzielczości widzę arkejdówki, a nie poważne tytuły jak np. Gears of War. 

Z drugiej jednak strony istnieje minimalna szansa na to, że Microsoft wie co mówi - konsola (choć już mocno PCtowa..) to dalej zamknięty hardware, co zupełnie zmienia proces optymalizacji przy produkcji gry. 

Odnośnik do komentarza
Gość DonSterydo

Ten ich frostbite jest tragicznie zoptymalizowany na obecnych konsolach. Na PS4 chodzi w 900p i też ma problemy z frameratem. Na Xone to już w ogóle śmiesznie bo 720p w takim ME gdzie tam wszystko jest mocno sterylne i za wiele akcji na ekranie jednocześnie nie ma. Żeby te gry jeszcze miały betonowe 60 fps to można by zrozumieć, ale to musiałoby być chyba 480p na Xone :P

 

Najdziwniejsze jest to, że po prawie 3 latach obecnych konsol na rynku oni tego silnika za bardzo nie zoptymalizowali pod tymi względami, zupełnie tak jakby projektowali go pod sprzęty o zupełnie innej architekturze.

Edytowane przez DonSterydo
  • Plusik 1
Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...