Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Nie przesadzajmy z tym, że 4K jest abstrakcją, bo da się to bez problemu osiągnąć 4K/30 przy detalach zbliżonych do dzisiejszych gier na zwykłym PS4.

 

Ja to widzę tak, że po podpięciu PS4 do TV 4K i ustawieniu takiego trybu w konsoli, gra nam pozwoli wybrać jakość: 4K lub 1080p, gdzie 4K będziemy mieli w tych 30, a 1080p powinno trzymać się 60.

Odnośnik do komentarza

Nie przesadzajmy z tym, że 4K jest abstrakcją, bo da się to bez problemu osiągnąć 4K/30 przy detalach zbliżonych do dzisiejszych gier na zwykłym PS4.

 

 

mXyupD1.gif

4k bedzie tylko w filmach,moze jakies indyki 2d i tyle. Gpu za 800€ dopiero sobie zaczynaja radzic z 4k w +30fps. A oni mysla,ze konsola za 400-500€ bedzie odpalac gry w 4k30fps :dynia:

Edytowane przez Wolfie_
Odnośnik do komentarza

Załamać się można ;) GPU za 800€ czyt. GTX 1080 radzi sobie z 4K w 30k/s+ w praktycznie każdej grze na ULTRA !!!!

 

Na dzień dzisiejszy powiedzmy, że GPU PS4 to będzie odpowiednik RX480. Generalnie specyfikacja się zgadza o czym pisałem już wiele miesięcy temu na blogu.

 

Weźmy pierwszą grę z brzegu: GTA V

 

gta5_4k.png

 

4K, Very High i mamy 26,2 k/s średnia wydajność. Po małych cięciach i optymalizacyjnych sztuczkach wyciągniemy 30. 

 

Miałem podobne GPU w domu (poprzedniego Radka z takim samym układem rdzeni) i potrafiłem za symulować takiego PS4 NEO i w 4K przy niższych detalach dawał rade.

 

Chyba będę musiał jakiś nowy blog napisać.... :D

Edytowane przez Graczdari
Odnośnik do komentarza

Graczdari - oczywiście, że da sie 4K/30 ale jakim kosztem? nie chce mi sie wierzyć, że gra jest warta świeczki by uzyskać 4K i ciąć detale low/medium i miałoby by to lepiej wyglądać niż 1080p high/ultra, dlatego napisałem abstrakcja.

 

Sony raczej nie popełni tego błędu i będzie po prostu skalowanie ze strony konsoli do 4K, aby marketing dobrze wyglądał i był znaczek 4K.

MS troche się rozpędził na E3 mówiąc "granie w natywnym 4K, pixel w pixel bez żadnych kompromisów na stracie poziomu grafiki".

Pomimo zamkniętej architektury konsoli wzg konfiguracji PC, na granie w 4K jest jeszcze za wcześniej bo jest to cenowo (hardware konsoli) nieopłacalne.

  • Minusik 8
Odnośnik do komentarza

 

 

Rozmawiałem też ostatnio ze znajomym, który pracuje przy produkcji gry, polskie studio (tytułu gry oczywiście nie wymienie), produkcja na PC, Xbox i PS4, mają już devkity NEO od wielu miesięcy, a ten dokument który wypłynął w tamtym miesiącu o specyfikacji i napisie CONFIDENTIAL w rogu, to jest fake. Jeśli ktoś wczyta się dokładnie zauważy, że nie ma tam nic nowego czego byśmy nie wiedzieli już do tej pory.

Macio aka Zielone Gatki?

Odnośnik do komentarza

ten graczdari ma 13 lat?

To jest prowo czy on w to wierzy?

 

Nie, nie mam. Za to widziałem w temacie dość by się wypowiadać ;)

 

4K będzie do osiągnięcia, oczywiście kosztem detali (raz mniej, raz bardziej - zależy od gry, bo przy takim GTA V nie trzeba wiele ciąć). Natomiast nie ma żadnego problemu by stworzyć wybór, gdzie po prostu sobie klikniemy co nam bardziej odpowiada.

 

Dla SONY to żadne ryzyko. Takie rozwiązania już się stosuje na PS4, jak np. Nioh

Edytowane przez Graczdari
Odnośnik do komentarza

 

 

 

Rozmawiałem też ostatnio ze znajomym, który pracuje przy produkcji gry, polskie studio (tytułu gry oczywiście nie wymienie), produkcja na PC, Xbox i PS4, mają już devkity NEO od wielu miesięcy, a ten dokument który wypłynął w tamtym miesiącu o specyfikacji i napisie CONFIDENTIAL w rogu, to jest fake. Jeśli ktoś wczyta się dokładnie zauważy, że nie ma tam nic nowego czego byśmy nie wiedzieli już do tej pory.

Macio aka Zielone Gatki?

 

 

Co kur.wa, nie :D

robią fps-a, studio nie jest super znane, ale to będzie duży tytuł, piękny graficznie mają rozmach, są już gameplaye z tego.

Kiedyś robiłem bliżej przy środowisku gier, teraz podpytałem ludzi których poznałem na różnych wyjazdach.

Edytowane przez Fanek
Odnośnik do komentarza

 

 

 

 

Rozmawiałem też ostatnio ze znajomym, który pracuje przy produkcji gry, polskie studio (tytułu gry oczywiście nie wymienie), produkcja na PC, Xbox i PS4, mają już devkity NEO od wielu miesięcy, a ten dokument który wypłynął w tamtym miesiącu o specyfikacji i napisie CONFIDENTIAL w rogu, to jest fake. Jeśli ktoś wczyta się dokładnie zauważy, że nie ma tam nic nowego czego byśmy nie wiedzieli już do tej pory.

Macio aka Zielone Gatki?

 

 

Co kur.wa, nie :D

robią fps-a, studio nie jest super znane, ale to będzie duży tytuł, piękny graficznie mają rozmach, są już gameplaye z tego.

 

OMG!  Superhot 2 confirmed.

Odnośnik do komentarza

 

 

 

 

Rozmawiałem też ostatnio ze znajomym, który pracuje przy produkcji gry, polskie studio (tytułu gry oczywiście nie wymienie), produkcja na PC, Xbox i PS4, mają już devkity NEO od wielu miesięcy, a ten dokument który wypłynął w tamtym miesiącu o specyfikacji i napisie CONFIDENTIAL w rogu, to jest fake. Jeśli ktoś wczyta się dokładnie zauważy, że nie ma tam nic nowego czego byśmy nie wiedzieli już do tej pory.

Macio aka Zielone Gatki?

 

 

Co kur.wa, nie :D

robią fps-a, studio nie jest super znane, ale to będzie duży tytuł, piękny graficznie mają rozmach, są już gameplaye z tego.

Kiedyś robiłem bliżej przy środowisku gier, teraz podpytałem ludzi których poznałem na różnych wyjazdach.

 

 

:pawel:

Ehe, a rok temu pytales JAKIE sa teraz konsole na rynku :pawel: :pawel: :pawel: :pawel: 

Odnośnik do komentarza

 

ten graczdari ma 13 lat?

To jest prowo czy on w to wierzy?

Nie, nie mam. Za to widziałem w temacie dość by się wypowiadać ;)

No chyba jednak nie :lapka:. Rx480 to gpu duze,to co ma ps4 to mobilny gpu. Dla przykladu Gtx 1070 w gta v wyciaga 152fps na ultra 1080p, mobilny gtx 1070 na takich samych ustawieniach wyciaga 48fps. Dochodzi rowniez problem CPU ,Sony moze wsadzic 4 tytany xp a CPU i tak bedzie powodowalo bottleneck. Grzania sie to kolejny problem jezeli gpu sie bedzie grzalo za bardzo to jego wydajnosc spada.
Odnośnik do komentarza

Chyba jednak tak. To, że coś jest mobilne lub nie w nazwie nie ma żadnego znaczenia, liczy się budowa. Cytaty z mojego bloga wyciągnę bo mi się nie chce pisać od zera. 

 

Weźmy na tapetę PS4 w wersji standard i budowę GPU: 1152 ALU, 64 jednostki teksturujące, 32 ROP'y + zegar 800MHz  co odpowiada GPU między Radeon R7 265, którego budowa wygląda tak: 1024:64:32 (odpowiednio: ALU, tekstury i ROP'y), a Radeon R9 270, który to prezentuje się tak: 1280:80:32. I ma to swoje przełożenie w grach PC, gdzie jeśli ta nie jest skopana, osiągamy identyczne detale i wydajność jak na PS4. 

 

GPU w PS4 według informacji ma mieć układ: 2304:144:32, czyli jeśli pójdą w POLARISa to będzie odpowiednik RX480 z najpewniej niższym zegarem, aczkolwiek biorąc to pod uwagę można pewne rzeczy kreować. W 4K CPU będzie zachowywał się bardzo podobnie jak w 1080p, czyli powiedzmy jeśli szklany sufit będzie do 30fps to żaden problem, bo to GPU i tak w 4K nie pozwoli na więcej. Kwestia grzania się sprzętu to jedyna nie wiadomo. Nowy RX480 ma przeciętną sprawność w tym temacie, ale jeśli PS4 NEO będzie odpowiednio zbudowane to można to jakoś opanować.

Odnośnik do komentarza

Nawet jezeli bedzie to RX480 to bedzie to uposledzony RX480.

RX480 ma Core Clock 1266 MHz i Effective Memory Clock 8000 MHz neo ma podobno core clock na poziomie 911 MHz i Effective Memory Clock 6812 Mhz. A teraz sobie przejrzalem GPU od amd i gpu neo ma podobna specyfikacje do RX470 ale i tak gpu neo jest duzo wolniejsze od RX470. 4k w grach AAA nie bedzie do ps5 neo 2.0

 

Sony rowniez powiedzialo,ze neo robia zeby ludzie nie przechodzili na pc gdzie moga miec lepsza grafe i fps,wiec watpie ze wypuszczanie gier w 4k/24fps z gorszymi detalami zatrzymywal takich ludzi. Bedzie 1080p60fps.

Edytowane przez Wolfie_
Odnośnik do komentarza

Jasne, że układ w PS4 będzie miał odkręcony zegar, aczkolwiek jest to kwestia do opanowania.

 

Co do 4K/24.....albo ludzie nie czytają, albo nie umieją :) Będzie 1080p/60 i jest możliwa opcja wrzucenia 4K/30 jako "wyboru". W takim GTA V np. detale VERY HIGH 1080p/60 i HIGH 4K/30.....to nie jest opcja niemożliwa, a dla posiadaczy TV 4K jest to zresztą ciekawa alternatywa.

 

Natomiast przyjmijmy Twoją wersje, że będzie to RX470....gdzie w grach póki co nie ustępuje szczególnie RX480 (choć na papierze to robi)

 

untitled-18.png

Edytowane przez Graczdari
Odnośnik do komentarza

Graczdari ale wiesz, że ciągle mówisz o samej karcie która kosztuje tyle co praktycznie całe PS4 czyli Neo nawet jakby sprzedawali za 500 dolarów to nie mogę sobie tego jakoś wyobrazić.

 

Powiedzmy ten RX470 ma cenę sugerowaną na półce 179$ a RX480 239$.....nie zapominaj jednak, że to są ceny dla plebsu. Tutaj dogadują się dwie ogromne korporacje, na dostarczenie setek, milionów chipów, gdzie nie ma hurtowni i sklepów, nie ma marży różnego typu. Tutaj wchodzą inne rozliczenia w grę i taki CHIP będzie dla SONY znacznie tańszy.

Odnośnik do komentarza

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.
Uwaga: Twój wpis zanim będzie widoczny, będzie wymagał zatwierdzenia moderatora.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...